Seat Connectista luopuminen.

Aloittaja ORzowei, 20.11.23 - klo:08:53

« edellinen - seuraava »

ORzowei

Viimeinen viikko Seat Connectista käytössä, ja pähkäilen, josko luopuisi koko palvelusta. Toiminta on ollut kyllä nyt viime kuukausina ihan kohtuullisen sujuvaa, hidasta käynnistymistä lukuunottamatta. Lähinnä sylettää kuitenkin palvelun hinta toiminnallisuuteen ja vakauteen nähden.

Toiminnot, mitä Connectissa tarvitsen on etälukitus, lähtöaikojen ja latauksen säätely, ja kulutuslukemien tarkastelu. Onko näille jotain korvaavia tapoja? Eli näkeekö esim. kulutuslukemia jotain muuta kautta? Yksittäisen reissun historiatiedot ovat ainakin hyvä ominaisuus joita ainakin jäisin kaipaamaan. Vertaistukea tarvitsisin nyt tähän onko joku muu pähkäillyt saman asian kanssa, ja minkälaiseen lopputulokseen päätynyt! :)

Seat Leon Sportstourer 1.5 Style Business 110 kW (2019), Ford Focus TDCi Trend Wagon (2015), VV Golf Variant TDI 4Motion (2010) , VW Golf Variant 1.9 TDI (2003), VW Golf Variant 1.6 (2003), VW Golf Variant 1.8 GL (1995), VW Jetta Flair 1.8 (1990), VW Golf 1.3 (1986), Fiat 127 (1974)

minom

Itsellä 100% käytöstä on sitä että pystyy laittamaan lämmityksen päälle (kun ei ole säännöllisiä lähtöaikoja). Mitään muuta ominaisuutta en ole oikein kaivannut.

Lähtöaikoja voi tietenkin ruuvata autosta suoraan ja latauksen säätelyyn meillä on asennettu kytkin talon sisälle, josta laturin virrat voi sammuttaa halutessaan.

miz

Itse käytän jatkuvasti mm. Lämmityksiä ja ajastuksia.

Ei tuo 115 eur / 2 vuotta enää ihan älytön ole.

Aaltool

Lainaus käyttäjältä: minom - 20.11.23 - klo:12:10Itsellä 100% käytöstä on sitä että pystyy laittamaan lämmityksen päälle (kun ei ole säännöllisiä lähtöaikoja). Mitään muuta ominaisuutta en ole oikein kaivannut.

Lähtöaikoja voi tietenkin ruuvata autosta suoraan ja latauksen säätelyyn meillä on asennettu kytkin talon sisälle, josta laturin virrat voi sammuttaa halutessaan.

Onko tapaa, jolla tuon lämmityksen voi laittaa päälle käyttämättä auton omaa akkua eli auton ollessa piuhan päässä? Itse en tähän ole tapaa löytänyt ja usein on se tilanne, että auto makaa tallissa akku täynnä ja pitäisi lähteä ajamaan. Tällöin kun yrittää esilämmitystä sovelluksen kautta asettaa, ei auto suostu lämpiämään muuta kuin akkua käyttämällä. Todella rasittavaa.

naapurisi

Ainakin minulla (plugin hybridi), tuo sovelluksen kautta lämmityksen päälle laitto:
* Kun latausasemassa kiinni, niin ottaa sähkön sen kautta
* Kun ei ole latausasemassa kiinni, niin herjaa, että haluatko käyttää akkua lämmitykseen (ja lyhentää sähköistä ajomatkaa)

Ehkä sinun latausasemasi lopettaa virransyötön jossain vaiheessa, eikä anna enää uudestaa sitä kun laitat autoa lämpiämään?

Minulla aikankin tuon Seat Connectin pääkäyttötapa on juuri ex-tempore lämmityksen päälle laitto n. 15 minuuttia ennen ajoon lähtöä. Toimii mainiosti.
...
Seat Sportstourer PHEV Xcellence

miz

^
Juuri noin toimii itselläkin.
Jos piuhasta on virtaa saatavilla, käyttää aina sitä. Jos ei, niin akusta.

Aaltool

Lainaus käyttäjältä: naapurisi - 22.11.23 - klo:11:26Ainakin minulla (plugin hybridi), tuo sovelluksen kautta lämmityksen päälle laitto:
* Kun latausasemassa kiinni, niin ottaa sähkön sen kautta
* Kun ei ole latausasemassa kiinni, niin herjaa, että haluatko käyttää akkua lämmitykseen (ja lyhentää sähköistä ajomatkaa)

Ehkä sinun latausasemasi lopettaa virransyötön jossain vaiheessa, eikä anna enää uudestaa sitä kun laitat autoa lämpiämään?

Minulla aikankin tuon Seat Connectin pääkäyttötapa on juuri ex-tempore lämmityksen päälle laitto n. 15 minuuttia ennen ajoon lähtöä. Toimii mainiosti.

Hmm, mielenkiintoista. Itse latailen tuolla auton mukana tulleella suko-laturilla, ja aina kun täytyttyä sovellus näyttää power-kohdassa "not power" tjsp, enkä siis pysty verkkovirralla lämmitystä suoraan käyttämään. Ajastettu esilämmitys akun latauksen yhteydessä kyllä toimii, lieneekö sitten juuri siksi, että lämmitys alkaa heti latauksen loputtua eikä virransyöttö katkea missään kohtaa?

Enpä kyllä uskonut, että voisi latauslaitteesta olla kiinni tämä asia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy