Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Masatir

Jatketaanpa kyselytuntia. Nyt on 13000km mittarissa ja vissiin 15000km kohdalla tulee se ensimmäinen  öljynvaihtohuolto. Kummallista, että tulee noin aikaisin eikä eka huolto vasta kolmessakympissä. Joka tapauksessa, niin täältä jostain lueskellut, että kun vie omat öljyt huoltoon, niin säästää selvää rahaa ja siitähän minä tykkään. Mutta mikä öljy sinne pitäisi viedä ja minkä kokoinen puteli? Pitääkö sen olla tismalleen saman merkkistä mitä auton sisuksissa tällä hetkellä on mutta mistä senkin selvittää.
Tätä olen nyt katsellut Tokmannilta, kun olisi alessakin: https://www.tokmanni.fi/moottorioljy-shell-helix-ultra-ect-multi-5w-30-5-5011987084605

Mutta käykö tuo? Vai pitäisikö olla joku laadukkaampi vai saako toisaalta laadukkaamman vielä edullisemmin? Tätäkin katsonut mutta selvästi kalliimpi ja vähemmän litrojakin https://www.motonet.fi/fi/tuote/590065/Castrol-Edge-FST-TI-5W-30-LL-VAG-504-00507-00-4-l-moottorioljy?gclid=EAIaIQobChMIg-XSt5ni_AIVBYXVCh3KwgKSEAQYBCABEgJ0MvD_BwE

Toinen kysymys. Onko kukaan keksinyt mitään järkevää käyttöä sille auton puheohjaukselle? Suomea sille ei taida edes pystyä juttelemaan. Nyt se jostain syystä kerran ajoon aina jossain kohtaa aktivoituu että mitä haluaisit sanoa tms. Hassua sinänsä, että jos sille suomea ei voi jutella, niin silti se siinä kohdassa sanoo kuitenkin suomeksi, että mitä haluaisit sanoa tms.

miz

Täytyy olla hybridille sopiva öljy, luokitus ja määrät löytynee huoltokirjasta.
Näissä tosiaan on kiinteä 1v/15000km huoltoväli.

K-autossa muuten maksaa raitisilmasuodatin 80 eur ja pyyhkijät 70 eur vaihdettuna.
Hain nuo itse motonetista ja vaihdoin, yhteensä 55 eur. Aikaa meni 10 min eikä tarvi työkaluja.

Jos sulla on CarPlay kiinni niin juttelet sirin kanssa, voi vastailla sanelemalla viesteihin, soittaa halutulle yhteystiedolle jne ajon aikana ilman näpyttelyä.
Tulee välillä käytettyä.
Jotain lämpötila yms ohjauksia siellä taitaa kans olla, mutta en ole jaksanut tutustua.

Sen ääniaktivoinnin saa pois asetuksista jos ei halua käyttää, tuolloin aktivoituu ratin napista.

miz

^
Kirjoitin tuossa sekä huonosti että väärin.

Carplay siis toimii hyvin puheella, ja voi käyttää myös applen karttojen reittien hakuun ja opastukseen, Spotifyn hakuun, whatsappiin jne. Se aktivoituu pitämällä ratin nappia pitkään pohjassa.

Lyhyt painallus aktivoi tuon auton oman puhekaverin (ei siriä) joka on aika heikko esitys, ja tuo siellä huhuilee jos on ääniaktivointi päällä. Harmittavasti ei juurikaan ymmärrä esim osoitteita, ainakaan ellei ne ole omissa kohteissa tallennettuna. Olisi ihan käyttökelpoinen hybridi tilan kanssa kun se osoitteiden naputtelu on aika kankea.

Tuon käytön kankeuden takia tulee Helsingissä aika usein käytettyä Applen navia reitteihin kun osaa hakea yleensä fiksuja reittejä ruuhkien ja tietöiden kiertämiseksi, vaikka reittiä ei muuten tarvitsisikaan. Harmi sinänsä kun se navi on muuten ihan ok noin yleensä ottaen.

Masatir

#2043
Lainaus käyttäjältä: miz - 25.01.23 - klo:10:39
Täytyy olla hybridille sopiva öljy, luokitus ja määrät löytynee huoltokirjasta.
Näissä tosiaan on kiinteä 1v/15000km huoltoväli.

K-autossa muuten maksaa raitisilmasuodatin 80 eur ja pyyhkijät 70 eur vaihdettuna.
Hain nuo itse motonetista ja vaihdoin, yhteensä 55 eur. Aikaa meni 10 min eikä tarvi työkaluja.

Jos sulla on CarPlay kiinni niin juttelet sirin kanssa, voi vastailla sanelemalla viesteihin, soittaa halutulle yhteystiedolle jne ajon aikana ilman näpyttelyä.
Tulee välillä käytettyä.
Jotain lämpötila yms ohjauksia siellä taitaa kans olla, mutta en ole jaksanut tutustua.

Sen ääniaktivoinnin saa pois asetuksista jos ei halua käyttää, tuolloin aktivoituu ratin napista.

Ohjekirjassa sivulla 323 sanotaan, että "Ellei suositeltavaa moottoriöljyä ole käytettävissä, hätätilassa voidaan ennen seuraavaa öljynvaihtoa lisätä yhden kerran enintään 0,5 litraa seuraavaa öljyä:
Bensiini- ja CNG-moottorit: Standardi
VW 504 00, ACEA C3 tai API SN.
Dieselmoottorit: Standardi VW 507 00,
ACEA C3 tai API CJ-4, viskositeetti
0W-30."

Mitään muuta mainintaa ohjekirjasta en löydä että minkä laatuista sen öljyn pitäis olla kuin tuo kohta. Auton moottoriöljytarrassa on vain öljykannun ja ohjekirjan kuva. Sopisko sitten Tokmannin tämä öljy: https://www.tokmanni.fi/moottorioljy-shell-helix-ultra-ect-multi-5w-30-5-5011987084605

Tuossa putelissa on noista standardeista mainittu tuo VW 504 00, ACEA C3 ja API SN ja nehän osuvat yksiin tuon ohjekirjan kanssa bensiinimoottoriin sopivaan öljyyn. Vai mitä öljyä muut ovat kiikuttaneet sinne huoltoon ja riittääkö 5L kannu? Itsellä ei ole mitään hajua että kuinka paljon sitä huollon yhteydessä tarvitaan.

Raitisilmasuodatinta en osaa vaihtaa mutta jos sellaisenkin voi itse halvemmalla hankittuna kiikuttaa huollon yhteydessä vaihdettavaksi, niin otan mielelläni suosituksia vastaan, että mikä kannattaa ostaa. Näistä ei mitään käryä. Pyyhkijänsulat sentään osaan vaihtaa  ;D

Android auto ja googeli eivät harmittavasti vieläkään osaa suomea. Pitää nyt vaan ottaa tuo ääniohjaus asetuksista pois.

Muokkaus: Soitin Autotalo Lohjalle ja kysyin suoraan sieltä, että mitä sen öljyn pitäis olla, jos huoltoon sitä itse tuo. Sanoivat, että pitäis olla VW 508 00, 0W-20 ja 4L tarvitaan. Sanoi, että tuo ohjekirjassa mainittu VW 504 00 on tarkoitettu nimenomaan vain sitä väliaikaista hätätilannetta varten, jos sattuis öljyvalo syttymään.

miz

Nyt sait varmaan oikean neuvon luokituksen kanssa, ja tosiaan itsekin muistelin että on tuo 0w-20.

Öljyn valmistajillahan on lisäksi haut sivuillaan joilla löytyy kultakin oikea öljy. Taitaa löytyä myös konepellin alta etureunasta oikea tieto.

Pushead

#2045
Nopealla haulla näyttäisi olevan halvimmasta päästä, orkkisöljy, 59eur/5L. Mitäköhän ne huollossa tuosta haluaa?

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/vag-longlife-iv-fe-0w-20-5l-moottorioljy

Hintaakin voisi haastaa, merkitty 3eur/litra. Se on jo halpaa.
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

miz

Viime huollossa näkyi olevan 115 Eur ja täyttömäärä samaiset 4l.

J_u_k_k_a

Lainaus käyttäjältä: miz - 25.01.23 - klo:10:39
Täytyy olla hybridille sopiva öljy, luokitus ja määrät löytynee huoltokirjasta.
Näissä tosiaan on kiinteä 1v/15000km huoltoväli.

No minä olenkin ihmetellyt WeConnectin (itsellä Tiguan e-Hybrid) huoltovälinäyttöä, että jotain mätää tässä nyt on. Onpa pettymys jos noin on, tässähän tottui jo parikymmentä vuotta (Golfeja) siihen, että harvakseltaan huolletaan.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Masatir - 25.01.23 - klo:09:56
Mutta mikä öljy sinne pitäisi viedä ja minkä kokoinen puteli?
Pitää olla 0W-20 öljy. Luokitus VW 508 00 / 509 00.

Itse vein sekä 15 että 30 tkm huoltoon tätä.
https://www.tokmanni.fi/mobil-1-esp-x2-0w-20-moottorioljy-5-l-5425037865104

Oli silloin tarjouksessa 50 â,¬ kanisteri. Säästi 50 â,¬ per huolto.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Masatir - 25.01.23 - klo:09:56
Nyt on 13000km mittarissa ja vissiin 15000km kohdalla tulee se ensimmäinen  öljynvaihtohuolto. Kummallista, että tulee noin aikaisin eikä eka huolto vasta kolmessakympissä.
Oli tosi rasittava tuo PHEV:n 15tkm öljynvaihtoväli. Huollot ovat muutenkin hinnakkaat. Varsinkin aina 60 tkm välein.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

Tekniikan Maailmassa oli viime vuoden autojen rekisteröinnit. Seat Leon e-Hybridejä rekisteröitiin vain 6 kpl. Oli ladattavien hybrideiden sijalla 83. Cupra Leon PHEV 9 kpl. Octavia PHEV 372 kpl.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 26.01.23 - klo:10:44
Tekniikan Maailmassa oli viime vuoden autojen rekisteröinnit. Seat Leon e-Hybridejä rekisteröitiin vain 6 kpl. Oli ladattavien hybrideiden sijalla 83. Cupra Leon PHEV 9 kpl. Octavia PHEV 372 kpl.

Tässähän ajaa harvinaisella autolla. Porscheja ja muita tavispelejä menee paljon enemmän rekisteriin.  :P

Paljon enemmän menisi kyllä kaupaksi, jos niitä saataisiin Suomeen. Kaikki vähät, mitä ylipäätään valmistetaan, taitavat mennä muualle Eurooppaan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lionman

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 26.01.23 - klo:10:44
Tekniikan Maailmassa oli viime vuoden autojen rekisteröinnit. Seat Leon e-Hybridejä rekisteröitiin vain 6 kpl. Oli ladattavien hybrideiden sijalla 83. Cupra Leon PHEV 9 kpl. Octavia PHEV 372 kpl.

TM oli osuvasti otsikoinut tuon koosteen "Ei rekisteröinti- vaan toimitustilastot. Samaa valmistajien välistä toimituseroa näkyi myös täyssähköjen osalla.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

tet

Lainaus käyttäjältä: miz - 25.01.23 - klo:09:39
Näppituntumalta heittäisin että akun lataus ajossa tyhjästä täyteen veisi luokkaa reilu 3 litraa bensaa. Tyhjästä täyteen en ole itse koskaan ladannut noin, vaan lataukset on olleet luokkaa 20->80%.

Kulutusmielessähän tuossa bensalla lataamisessa ei ole mitään järkeä, kokonaiskulutus on aina suurempi kuin jos vain ajaisi bensalla. Mutta toki jos kokee sähköä välttämättä tarvitsevansa jossain edempänä matkan varrella, niin sitten lataaminen voi olla perusteltua.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

minom

Lainaus käyttäjältä: tet - 30.01.23 - klo:08:42
Kulutusmielessähän tuossa bensalla lataamisessa ei ole mitään järkeä, kokonaiskulutus on aina suurempi kuin jos vain ajaisi bensalla. Mutta toki jos kokee sähköä välttämättä tarvitsevansa jossain edempänä matkan varrella, niin sitten lataaminen voi olla perusteltua.
Miten tuon lataamisen saa estettyä?

miz

^
Ei vaan vedä sitä akun varaus -palkkia nykytilaa ylemmäs, tai käytä koko valintaa.
E-mode tai perus hybridi tila ei nosta varausta, s-mode tuntuu pitävän akun varauksen korkeammalla myöskin lataamalla ajossa.

^^
Järki on siinä, että kylmällä kelillä pystyy käyttämään esilämmityksiä ja ajamaan pätkäajot sähköllä toistuvien kylmästarttien sijaan.
Tietystikään bensalla ei kannata ladata jos on fiksumpikin vaihtoehto.

Paras on ladata autoa, mutta aina se ei vaan onnistu järkevästi.

Jontigga

Ajossa akun lataamista bensalla on tullut käytettyä kahden vuoden aikana alle 10 kertaa.
Itse olen käyttänyt vain jos tietää, että auto jää parkkiin paikkaan jossa ei pysty lataamaan ja haluaa esilämmittää auton ennen seuraavaa ajoa tai tosiaan seuraava ajomatka on esim alle 5km niin voi ajaa sen sitten sähköllä eikä tarvitse käynnistää moottoria. Kesällä ei tule käytettyä ollenkaan akun latausta bensalla, kun ei tarvitse esilämmitystä ja moottorikin lämpeää nopeasti lämpimillä keleillä.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

miz

^
Sama täällä.

Siksi tuosta kirjoittelin kun tuntuu elävän vieläkin sitkeänä uskomus että kulutus hyppää ihan tähtitieteelliseksi jos tuota joutuu joskus käyttämään. Hetkellisesti nouseekin välillä, mutta vähääkään pidemmällä matkalla se tasoittuu ihan järkeväksi, eikä tosiaan kannata turhaan jauhaa enempää kuin on tarvis.

Masatir

Saako jostain asetuksesta sen "ota ohjaus hallintaasi"-ilmoituksen jotenkin säädettyä vähemmän herkäksi tai kokonaan pois päältä? Tuntuu, että pitäisi olla koko ajan vähän liikuttamassa rattia. Ylipäätään tuntuu hankalalta vaikka rennosti pitää vasenta kyynärpäätä ikkunanreunaa vasten ja parilla sormella pitää ratista kiinni, kun sitten se huomauttelee tuosta ohjauksesta. Mutta miksi pitäisi antaa jotain vastetta ratille kauheasti kun suoraa/helppoa tietä painelee eteenpäin ja auto menee minne haluankin sen menevän ilman turhia liikkeitä? Sellainen ajamisen rentous kärsii, kun pitäisi sellaista miniliikettä olla tekemässä ratille vähän väliä.

Huomenna tarkoitus ajaa Saariselälle ja jo valmiiksi vähän ärsyttää jos matkalla koko ajan pitää kiinnitää huomiota siihen, että onko ratista sellainen täysi kouraote koko ajan.

Lionman

Minulle on tullut rutiiniksi kytkeä Lane Assist pois päältä. Se haluaa että ajaisin kaistan keskellä, mutta urissa en suostu ajamaan. Kun ajan kaistan jompaa kumpaa reunaa (vastaantulijat huomioiden) niin alkaa herjaamaan. Ja talvellahan se menee ihan sekopäiseksi lumisista ajouran reunoista.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

miz

^^

Rattihan tunnistaa kosketuksen, ei pitäisi vaatia liikettä.
Pari sormea kevyesti ei taida tunnistukseen riittää. Ilman käsiä -aikaa ei tosiaan pysty muuttamaan, lienee ihan tyypityksen vaatimuksia avustimelle.

uma

Parhaiten itselle toimii Travel Assist siten, että pitää vasemman puolan ylä- aja alapuolella vasurin sormia, se riittää useimmiten. Toinen tapa on pitää sormia ratilla ratin eri puolilla, mutta se ei ole yhtä rentoa.

Lainaus käyttäjältä: Masatir - 03.03.23 - klo:08:52
Saako jostain asetuksesta sen "ota ohjaus hallintaasi"-ilmoituksen jotenkin säädettyä vähemmän herkäksi tai kokonaan pois päältä? Tuntuu, että pitäisi olla koko ajan vähän liikuttamassa rattia. Ylipäätään tuntuu hankalalta vaikka rennosti pitää vasenta kyynärpäätä ikkunanreunaa vasten ja parilla sormella pitää ratista kiinni, kun sitten se huomauttelee tuosta ohjauksesta. Mutta miksi pitäisi antaa jotain vastetta ratille kauheasti kun suoraa/helppoa tietä painelee eteenpäin ja auto menee minne haluankin sen menevän ilman turhia liikkeitä? Sellainen ajamisen rentous kärsii, kun pitäisi sellaista miniliikettä olla tekemässä ratille vähän väliä.

Huomenna tarkoitus ajaa Saariselälle ja jo valmiiksi vähän ärsyttää jos matkalla koko ajan pitää kiinnitää huomiota siihen, että onko ratista sellainen täysi kouraote koko ajan.
Seat Leon FR eHybrid 2021

kölli

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 03.03.23 - klo:15:53
Minulle on tullut rutiiniksi kytkeä Lane Assist pois päältä. Se haluaa että ajaisin kaistan keskellä, mutta urissa en suostu ajamaan. Kun ajan kaistan jompaa kumpaa reunaa (vastaantulijat huomioiden) niin alkaa herjaamaan. Ja talvellahan se menee ihan sekopäiseksi lumisista ajouran reunoista.

Tämä. Eilen ajelin 60km/h-alueella paikallistietä ja tuli erkanemiskaistan kohdalla tarve väistää tiessä olevaa monttua. No, auto luuli minun haluavan vaihtaa kaistaa sinne erkanemiskaistalle. Alkoi kääntämään rattia äkisti vasemmalle (lunta tietysti tiellä, muttei urissa), johon raju vastaliike. Onko tuo turvallisuutta lisäävää tekniiikkaa?

On vielä pitkä tie autonomiseen autoiluun, ellei sitten ajorataan laiteta jotain johdinkiskoja, jotka kertovat autolle missä tien/kaistan keskikohta menee. Anturit eivät tähän näemmä pysty.

Ei tosiaan tule pidettyä pidemmällä matkalla päällä tuota Travel Assistia. Kaupungissa alle 50km/h nyt ei niin häiritse, kun rattia tulee käänneltyä enemmän.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

miz

Tuo kaistavahti on välillä kyllä ärsyttävä aja keskellä kaistaa -herjoineen. Mulla ei kyllä silti ole tullut vastaan yhtään tilannetta kahden talven aikana jossa tuntuisi että auto lähtee lapasesta tuon vuoksi, tai pyrkisi ulos kaistalta.

Travel assist taas musta toimii fiksusti kun se antaa ajaa urien välissä, ja pitää myös auton valitussa kohdassa kaistaa, pakottamatta keskelle. Ei myöskään herjaa jos kuski haluaa ajaa reunassa. Käytän aina pitkillä matkoilla.

Indikaatio toiminnasta sitten saisi olla muualla kuin mittariston alalaidassa, jollei käytä sitä avustin tms näkymää mittaristossa (hud olisi hyvä), välillä jää huomaamatta että kaistojen tunnistus tippuu pois lumen tms vuoksi.

Lionman

Minulla ei Travel Assistia ole kun en ottanu Turvallusuuspaketti XL:ää. On vain vakiona tullut M. Pelkkä Lane Assist on onneton. Lisävarusteita muutenkin niukasti; metalliväri ja koukun esiasennus.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

kölli

Lainaus käyttäjältä: miz - 06.03.23 - klo:08:30
Tuo kaistavahti on välillä kyllä ärsyttävä aja keskellä kaistaa -herjoineen. Mulla ei kyllä silti ole tullut vastaan yhtään tilannetta kahden talven aikana jossa tuntuisi että auto lähtee lapasesta tuon vuoksi, tai pyrkisi ulos kaistalta.

Travel assist taas musta toimii fiksusti kun se antaa ajaa urien välissä, ja pitää myös auton valitussa kohdassa kaistaa, pakottamatta keskelle. Ei myöskään herjaa jos kuski haluaa ajaa reunassa. Käytän aina pitkillä matkoilla.

Indikaatio toiminnasta sitten saisi olla muualla kuin mittariston alalaidassa, jollei käytä sitä avustin tms näkymää mittaristossa (hud olisi hyvä), välillä jää huomaamatta että kaistojen tunnistus tippuu pois lumen tms vuoksi.

Niin siis tarkoitin Lane Assist, ei Travel Assist. Tämä auto on ollut esittelyautona joten en saanut varusteita valittua, toki muuten hyvin varusteltu, mutta tuo turvallisuuspaketti XL on selkeä puute. Jos kerran siinä on fiksummin toimiva kaista-avustin. Tämä perusversio ei ole sitä, turhan tökkivä. Toki joskus ihan toimivakin, varmaan sitten kesäkelillä.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Lionman

#2066
Eikäkun onhan se, Reference-varustetasosta alkaen. En vaan tunnistanut omani toimintaa tuosta #miz:n kuvauksesta. Ehkäpä se, että vaihtaa useamman kerran kaistan reunaa saa sen luulemaan että kuski on humalassa tmv. Nyt kun muistelen niin pitempään suoraan ajaessa kaistan reunaa ei yleensä herjaa. Keskiviivan läheltä poistun kun joku tulee vastaan, varsinkin rekka. Se aiheuttaa kaistalla "cruisailua".

On nimittäin tullut ihan muutan kerran myös nähtyä mittaristossa teksti "Travel Assist ei toiminnassa" tai sinne päin.

Edit #2: Kyllä nyt sekoilen, ja pahasti. Se mikä on Referencessä vakiona on Front Assist, ei Travel Assist.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 06.03.23 - klo:09:16On nimittäin tullut ihan muutan kerran myös nähtyä mittaristossa teksti "Travel Assist ei toiminnassa" tai sinne päin.

Olisko tuo teksti Front Assist ei käytettävissä? Ja tullut aika pian lähdön jälkeen vain poistuakseen noin kilometrin päästä?

Vai onko Travel Assist ei käytettävissä/Emergency Assist ei käytettävissä? Jos noin, niin kannattaa käyttää huollossa, voi olla viallisesta ratista kyse.

Lionman

^ Front Assistia on herjannut. On liittynyt joko tutkan tai tuulilasin yläkeskiosan likaan/jäähän.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

[kassu]

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 06.03.23 - klo:09:25
Olisko tuo teksti Front Assist ei käytettävissä? Ja tullut aika pian lähdön jälkeen vain poistuakseen noin kilometrin päästä?

Vai onko Travel Assist ei käytettävissä/Emergency Assist ei käytettävissä? Jos noin, niin kannattaa käyttää huollossa, voi olla viallisesta ratista kyse.

Nimenomaan. Täällä odotellaan uutta rattia epsanjan auringon alta, ekalla huoltokerralla mitään vikaa ei kuulemma löytynyt-> eli siis auto takasin ja ei jatkotoimenpiteitä. Emergency assist ja travel assist jatkaa huutamistaan satunnaisesti ja hermot meni, soitin huoltoon ja kysyin että saanko itse mennä vcdssällä kattomaan näkyykö siellä jotain. Kappas vain sieltä löytyi ratin kosketusanturille vikakoodi, joka oli uusiutunut reilusti yli sata kertaa :D Tainnut mekaanikolla olla rillit huurussa kun jäänyt huomaamatta. Puhelun jälkeen lähdinkin suoraan hyvinkäälle ja varmistivat koodin...
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy