Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

tgotj

Lainaus käyttäjältä: heller - 19.12.22 - klo:23:08
Nooo, uunissa on vaan vastukset jotka lämmittää pientä tilaa ilman puhallinta :). Kyllä se autossa vaikuttaa ainakin esilämmitykseen jos pistää pyynnin täysille.
Kyllä mulla vaan on niin uunissa kuin autossa puhallin. Ja aivan samalla tavalla lämmennyt 22 asteen pyynnillä kuin viime talvena max pyynnillä. Ei mitään eroa näin mutuna. Mittauksia en ole tehnyt enkä lähde tekemään...

tet

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 20.12.22 - klo:11:54
Kyllä mulla vaan on niin uunissa kuin autossa puhallin. Ja aivan samalla tavalla lämmennyt 22 asteen pyynnillä kuin viime talvena max pyynnillä. Ei mitään eroa näin mutuna. Mittauksia en ole tehnyt enkä lähde tekemään...

Säätöalgoritmista se riippuu, kyllä eri autoissa (ja muissa laitteissa) voi olla erilaisia säätötapoja. Varmasti silloin, kun erosuure (eli mitatun lämpötilan ja asetuksen ero) on vaikkapa 10 astetta tai enemmän, kaikki lämmittävät täysillä. Sitten kun lähestytään asetusta, voi hyvinkin tulla eroa. Joku vetää täysillä asetukseen asti, ja himmaa vasta sitten. Toinen voi himmailla jo aiemmin, suhteessa erosuureen arvoon ja kenties myös sen muutosnopeuteen. Ihan varmuudella ei voi sanoa, etteikö eroja voi olla sillä, vetääkö asetuksen täysille vai pitääkö halutussa loppulämpötilassa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tgotj

Lainaus käyttäjältä: tet - 20.12.22 - klo:13:00
Säätöalgoritmista se riippuu, kyllä eri autoissa (ja muissa laitteissa) voi olla erilaisia säätötapoja. Varmasti silloin, kun erosuure (eli mitatun lämpötilan ja asetuksen ero) on vaikkapa 10 astetta tai enemmän, kaikki lämmittävät täysillä. Sitten kun lähestytään asetusta, voi hyvinkin tulla eroa. Joku vetää täysillä asetukseen asti, ja himmaa vasta sitten. Toinen voi himmailla jo aiemmin, suhteessa erosuureen arvoon ja kenties myös sen muutosnopeuteen. Ihan varmuudella ei voi sanoa, etteikö eroja voi olla sillä, vetääkö asetuksen täysille vai pitääkö halutussa loppulämpötilassa.
Totta kai voi, eihän nyt siitä ollut kyse. Uuneissa toki taitaa vastus olla mallia päälle/pois. Ihan yksinkertaisuuden vuoksi todennäköisesti ja vahvasti epäilen, että tuollaisen säädön mahdollistavia jännitteensäätöosia olisi laitettu sinne autoonkaan. Samasta syystä kuin uunissakin: hinta nousee monimutkaisuuden noustessa.

tet

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 20.12.22 - klo:13:07
Totta kai voi, eihän nyt siitä ollut kyse. Uuneissa toki taitaa vastus olla mallia päälle/pois. Ihan yksinkertaisuuden vuoksi todennäköisesti ja vahvasti epäilen, että tuollaisen säädön mahdollistavia jännitteensäätöosia olisi laitettu sinne autoonkaan. Samasta syystä kuin uunissakin: hinta nousee monimutkaisuuden noustessa.

Ei sähkövastuksen portaatonta säätöä tarvitse välttämättä jännitesäädöllä toteuttaa. Hyvin yleisesti käytetään PWM-säätöä, eli katkotaan jännitesyöttöä vakiojaksolla niin, että haluttu tehoasetus määrää kuinka suuren osan tuon jakson ajasta vastus on päällä ja kauanko pois. Esimerkiksi minuutin jaksolla asetus 0-100% määrittää päälläolon 0-60 sekuntia, lopun aikaa on pois päältä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tgotj

Miten PWM-komponentin/on-off-termostaatin hinta, samoissa?

heller

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 20.12.22 - klo:13:49
Miten PWM-komponentin/on-off-termostaatin hinta, samoissa?
Transistoreilla/feteillä sitä ohjataan kuitenkin, joten siihen voi softalla tehdä säädön. Olettaisin siis, että tuskin siellä mikään rele sitä vastusta katkoo enää nykypäivänä.

Ite oon kyllä huomannut (octaviassa) että se pyynti ei aina ole ~5kW. Saman huomannut myös Mii Electricissä, että jos pyynti on lähellä kabiinin lämpötilaa, voi sähkön kulutus olla esim 2kW kun istuu valoissa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: heller - 19.12.22 - klo:23:08
Nooo, uunissa on vaan vastukset jotka lämmittää pientä tilaa ilman puhallinta :). Kyllä se autossa vaikuttaa ainakin esilämmitykseen jos pistää pyynnin täysille.
e-UP, e-Golf ja GTE-sukupolvessa HI pyynti on ainoa keino saada vastuksesta maksimitehot akkukäytöllä. Näissä uudemmissa, ainakin täyssähköautoissa täydet pyydetään vastukselta vähemmälläkin. Plugareista en ole varma, onko logiikka muuttunut.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

miz

Virrankulutuksesta päätellen saa kyllä täydet tehot vaikka 20 pyynnillä.
Seisoessa kulutus +5kWh ja range puolittuu.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: miz - 20.12.22 - klo:23:26
Virrankulutuksesta päätellen saa kyllä täydet tehot vaikka 20 pyynnillä.
Seisoessa kulutus +5kWh ja range puolittuu.
Eikä nouse tuosta vaikka pyytäisit HI? 6kW vastukset näissä yleensä on.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

heller

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 21.12.22 - klo:10:17
Eikä nouse tuosta vaikka pyytäisit HI? 6kW vastukset näissä yleensä on.
Se antaa maksimia myös jos lämpötilaero on liian suuri pyynti vs kabiini. Taitaa olla pikkusen alle 6kW enivei :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

Vähän varmaan nousee jo siitä kun puhallin menee täysille.
Täytyy koittaa tuleeko kilowatti lisää.

Ainoa yhteys minkä itse olen havainnut, on pyynnin ja sisälämmön ero. Mitä isompi, sen enemmän tehoa luonnollisesti käyttää.

miz

Seison korjattuna, kulutus pompsahti viidestä reiluun kuuteen kilowattiin kun nostin lämpötilan pyynnin 21 -> 24 asteeseen kylmällä autolla!

Lionman

Onko kenelläkään ollut 60tkm huoltoa? Mitä maksoi? Varasin tänään omalleni tammikuun lopulle, jolloin km:t täyttyy, ja hinta-arvio hiukan hirvitti; lähenteli tonnia. Vien omat öljyt joilla tuota saa jonkin verran kohtuullistettua mutta ei paljoa.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

miz

Huoltojen hinnathan on nousseet ihan törkeästi pk-seudulla.
30tkm / 2v. huoltokin 480 K-autolla.
Edellinen oli ilman jarrunesteitä ja raitisilmasuodatinta 240 eur.

Ihan linjassa tuo kuulostaisi siis olevan.
Onko siinä tulpatkin DSG öljyjen lisäksi?

ToAkPa

Kannattaa harkita Autotalo Lohjan käyttöä huoltoihin jos se mahdollista. Siellä nettisivujen mukaan huoltojen hinnat näyttäisi olevan noin 15% halvemmat verrattuna K-auton Helsingin hintoihin.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

miz

Joo tuotakin tsekkasin. On vaan muutama tunti ylimääräistä aikaa ja ajomatkaakin yhteensä reippaasti toista sataa.

On muuten Laitilassa merkkihuollossa reilu 30% halvemmat huollot, ei ole musta aikaisemmin ollut näin kovaa eroa.

Lionman

Lainaus käyttäjältä: miz - 02.01.23 - klo:21:39
...
Ihan linjassa tuo kuulostaisi siis olevan.
Onko siinä tulpatkin DSG öljyjen lisäksi?


Kyllä on mukana myös tulppien vaihto.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

[kassu]

Saakohan tulpat vaihtaa itse? Kyllä rupes kasvamaan ***** otsaan kun katselin että tulppien vaihdosta veloitetaan 200â,¬  >:(

Raikkarin vaihtoon jo kerrottu että saa vaihtaa itse, siitäkin meinasivat lähemmäs huntin veloittaa. Kyllä on hinnoissa simppelit huoltotoimenpiteet...
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

jalkkis

Onkos tässä uudessa Leonissa rengasmelu (kuin paljon?) pahempi kuin edeltävässä mallissa? Nyt siis alla Leon ST vuodelta 2017.

kölli

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 04.01.23 - klo:09:07
Onkos tässä uudessa Leonissa rengasmelu (kuin paljon?) pahempi kuin edeltävässä mallissa? Nyt siis alla Leon ST vuodelta 2017.

Minulla ollut nyt vajaan kuukauden uusi Leon käytössä, ja edellinen oli vm-15 vastaava, farkku myöskin. Mielestäni rengasmelu on paljon pienempi tässä uudessa, olkoonkin että vanhassa oli nastat ja tässä uudessa kitkat, ja vanhat renkaat oli 205/55 ja uudet 225/45. Silti tuntuu ihan erilaiselta äänimaailma. Eilen motarilla juuri asiaa taivastelin, 115km/h mittarissa ei tarvitse ääntä korottaa ollenkaan.

En osaa sanoa miten nastoilla tämä uusi, varmaankin ääni voimistuu.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

jukkanen

Varsin siedettävä on kyllä nastojenkin kanssa. Enemmän tien pinnan karkeus vaikuttaa mielestäni tässä meluun kuin nastat.

Tutkiskelin myös huoltohintoja. Paljonkohan saisi tingittyä hinnasta pois jos jätettäisiin teettämättä:
- Ã,,änitorven kunnon tarkastus (melko helppo tarkistaa itse)
- Ajovalonpesinten tarkastus (ei ole semmoisia)
- Renkaiden kunnon ja rengaspaineiden tarkastus (tuo tulee säännöllisesti tehtyä itse)

Itse tehtäväksi voisi harkita ja samalla maksettavista pois jätettäväksi myös:
- Ajo- ja takavalojen tarkastus ja tarvittaessa säätö (Säätö....? Saattaisi olla takuuasia jos olisi pielessä, eikä itsemaksettava...?)
- Lasinpyyhkimien ja -pesinten kunnon tarkastus ja tarvittaessa säätö

[kassu]

Tätä pohtinut itsekin, aivan naurettavia asioita mitä keksitty sinne että voi pitää kovaa hintaa yllä.. Kysyivät minulta pokkana huollon tiskillä että onko jotain rikkinäisiä polttimoita jotka pitää vaihtaa:D Kuuittasin vain että leonissa ei ole kyllä yhtäkään vaihdettavaa polttimoa ;D ;D
Seat Leon 1.4 e-HYBRID Xcellence ST 2022
Seat Leon 2.0 tfsi Sport-Up 2006

v6e

Lainaus käyttäjältä: [kassu] - 04.01.23 - klo:00:43
Saakohan tulpat vaihtaa itse? Kyllä rupes kasvamaan ***** otsaan kun katselin että tulppien vaihdosta veloitetaan 200â,¬  >:(

Raikkarin vaihtoon jo kerrottu että saa vaihtaa itse, siitäkin meinasivat lähemmäs huntin veloittaa. Kyllä on hinnoissa simppelit huoltotoimenpiteet...

Kaasu versioon on 240â,¬ arvio 2021 :D jollakin tarvike valmistajalla saattaa olla halvemmat mutta niiden kestävyys voi olla paljon huonompi.  Ainakin kaasu moottorissa täytyy olla juuri oikeat että toimii, tosin usein alkuperäis valmistajan tulppia löytyy tarvike liikkeestä huomattavasti halvemmalla ilman VW logoa. Usein myös noilla mokimerkkikorjaamoilla on se ongelma ettei tarkstuslistoja käytetä -> asioita jää katsomatta ja takuu raukeaa.

mikama83

En muista paljon tuohon 1.5kevythybridiin oli tulppien vaihto, mutta 351â,¬ oli 60tkm huolto omilla öljyillä ja raitisilmasuodattimen vaihdoin itse. Toki kun tuossa ei dsg laatikkoon vaihdeta öljyjä ni onhan hintaluokka ihan eri isoissakin huolloissa. Multa kanssa kysyttiin että saako vaihtaa polttimoita jos niitä on palanu  ;D

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: v6e - 04.01.23 - klo:14:19
Kaasu versioon on 240â,¬ arvio 2021 :D jollakin tarvike valmistajalla saattaa olla halvemmat mutta niiden kestävyys voi olla paljon huonompi.  Ainakin kaasu moottorissa täytyy olla juuri oikeat että toimii, tosin usein alkuperäis valmistajan tulppia löytyy tarvike liikkeestä huomattavasti halvemmalla ilman VW logoa. Usein myös noilla mokimerkkikorjaamoilla on se ongelma ettei tarkstuslistoja käytetä -> asioita jää katsomatta ja takuu raukeaa.

Vein edelliseen isoon huoltoon omat öljyt, suodattimet ja tulpat. Kaikki alkuperäisiä mutta ulkomailta tilattuja. Ainakaan Vantaan Koo-auto ei nikotellut yhtään omien osien kanssa. Pari satkua säästyi kaiken kaikkiaan. Leon siis 5F.

v6e

Mulla oli öljy 134€ 0W-20 Helix ultra, joten se on varmasti ihan järkevää viedä itse.
Pyyhkijän sulat vaihdettuna oli jotain 115€  ;D
Mulla toki vähä eri juttu kun maksan huolenpito sopimuksesta joka kk niin mielellään kaikki tekee mitä saa.

Jontigga

Hinnoissaan on merkkihuollot ainakin PK-seudulla.

Viikko sitten kysyin ja K-auto airportista omilla öljyillä ja raitisilma suodattimella pelkän huollon hinta 195â,¬. Voisi vaihtaa raitisilmasuodattimen itse ja kysyä paljon hinta tippuu  :D
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Masatir

#2007
Auto herjaa, että vaihda avainten paristot. No olen vaihtanut ja herjaa edelleen. Pitääkö tuo herja nollata jotenkin jostain, että se ei joka kerta autoa käynnistäessä tulisi?

Täytyy sanoa, että se on kyllä yllättänyt, että tyhjän lasinpesuainesäiliön varoitusvalo puuttuu tästä autosta. Olen luullut, että tuo on autoissa niin peruskauraa kuin olla ja voi jo jostain 90-luvulta lähtien mutta ei. Sellaista ei tässä autossa ole, joka on ihan käsittämätöntä. Toinen asia joka yllätti on se, että vaikka autossa on ne paremmat led ajovalot, niin ne eivät ole matriisi ledit. Tuokin oli sellainen asia jonka luulin olevan ihan peruskauraa, kun valikoi sellaisen auton, jossa on ne paremmat valot. Jo 2017 golfissa nuo olivat ja aiheuttivat aina pimeällä ajaessa lapsellista hyvää mieltä, kun se valokeila eli vastaantulevien autojen ja edessä kulkevan auton mukaan. Ei tullut edes mieleen, että 2021 vuosimallin autosta tuo puuttuisi, kun siinä on kuitenkin ne paremmat valot. Oh well, näköjään olisi pitänyt selvitellä tarkemmin.

Hassua miten tällaiset asiat vähän mielenpohjalla kaihertavat vaikka auto on muuten ihan jees tässä kohtaa.

kölli

Lainaus käyttäjältä: Masatir - 16.01.23 - klo:08:13
Auto herjaa, että vaihda avainten paristot. No olen vaihtanut ja herjaa edelleen. Pitääkö tuo herja nollata jotenkin jostain, että se ei joka kerta autoa käynnistäessä tulisi?

Täytyy sanoa, että se on kyllä yllättänyt, että tyhjän lasinpesuainesäiliön varoitusvalo puuttuu tästä autosta. Olen luullut, että tuo on autoissa niin peruskauraa kuin olla ja voi jo jostain 90-luvulta lähtien mutta ei. Sellaista ei tässä autossa ole, joka on ihan käsittämätöntä. Toinen asia joka yllätti on se, että vaikka autossa on ne paremmat led ajovalot, niin ne eivät ole matriisi ledit. Tuokin oli sellainen asia jonka luulin olevan ihan peruskauraa, kun valikoi sellaisen auton, jossa on ne paremmat valot. Jo 2017 golfissa nuo olivat ja aiheuttivat aina pimeällä ajaessa lapsellista hyvää mieltä, kun se valokeila eli vastaantulevien autojen ja edessä kulkevan auton mukaan. Ei tullut edes mieleen, että 2021 vuosimallin autosta tuo puuttuisi, kun siinä on kuitenkin ne paremmat valot. Oh well, näköjään olisi pitänyt selvitellä tarkemmin.

Hassua miten tällaiset asiat vähän mielenpohjalla kaihertavat vaikka auto on muuten ihan jees tässä kohtaa.

Ei ole PHEV itsellä (eTSI) mutta kerran hälytti tyhjästä avaimen paristosta ja vaihdettuani sen herja hävisi autosta heti.

Tuo pesunesteen tyhjenemisvalon puute on uskomatonta vuonna 2023 henkilöautossa. Mutta niin vaan on joku laskenut että tässä säästetään 5c kun jätetään anturi pois astian pohjalta.

Autoa ei kokonaisuudessaan hirveästi huononna mutta ihmeellisiä "halpuutuksia" kyllä ovat...
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Masatir - 16.01.23 - klo:08:13
Auto herjaa, että vaihda avainten paristot. No olen vaihtanut ja herjaa edelleen. Pitääkö tuo herja nollata jotenkin jostain, että se ei joka kerta autoa käynnistäessä tulisi?

Täytyy sanoa, että se on kyllä yllättänyt, että tyhjän lasinpesuainesäiliön varoitusvalo puuttuu tästä autosta. Olen luullut, että tuo on autoissa niin peruskauraa kuin olla ja voi jo jostain 90-luvulta lähtien mutta ei. Sellaista ei tässä autossa ole, joka on ihan käsittämätöntä. Toinen asia joka yllätti on se, että vaikka autossa on ne paremmat led ajovalot, niin ne eivät ole matriisi ledit. Tuokin oli sellainen asia jonka luulin olevan ihan peruskauraa, kun valikoi sellaisen auton, jossa on ne paremmat valot. Jo 2017 golfissa nuo olivat ja aiheuttivat aina pimeällä ajaessa lapsellista hyvää mieltä, kun se valokeila eli vastaantulevien autojen ja edessä kulkevan auton mukaan. Ei tullut edes mieleen, että 2021 vuosimallin autosta tuo puuttuisi, kun siinä on kuitenkin ne paremmat valot. Oh well, näköjään olisi pitänyt selvitellä tarkemmin.

Hassua miten tällaiset asiat vähän mielenpohjalla kaihertavat vaikka auto on muuten ihan jees tässä kohtaa.

Niin valot eivät ole matriisit, mutta valoteholtaan kyllä hyvät. Ja osaavathan ne vaihtaa automaattisesti pitkille ja pois pitkiltä, jos tulee vastaan liikennettä tai ajaa liian lähelle toisen perää.

Tuota pesunesteen määräanturia olen kironnut täällä itsekin. Se kuulemma liittyy siihen, että VAG on jättänyt tuon pois kaikista malleista, joissa ei ole etuvalojen pesureita eli konserni on säästänyt. Siitähän tulee kyllä miljoona tai kaksi EUR säästöä vuositasolla, kun näitä peruskonseptin autoja tehdään satoja tuhansia. Silti se on päätöksenä täysin käsittämätön, varsinkin näissä autoissa mitä käytetään pohjolassa. Jossakin keskieuroopassa, missä sää on tasaisempi, eikä loska-kura-paskakelejä ole kuin harvoin, niin tuolle voi olla jotakin ymmärrystä, mutta silti. Päätöksenä sellainen, että VAG:n johtoon pitäisi antaa täysi laidallinen.

Se on jäänyt epäselväksi, että jos tuolle tekisi ns. "retofit" asennuksen eli asentaisi itse sellaisen pesusäiliön, missä tuo anturi on, niin osaisiko ajotietokone sitten näyttää määrän? Uskon, että osaisi, koska softa on tuolta osin yhteneväistä MIB3 järjestelmissä. Toinen minkä voisi lisätä vielä jälkikäteen on myös pesunesteen suuttimien lämmityksen. Nekin on niistetty pois, vaikka olivat edellisessä Leon:ssa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy