Seat Leon e-Hybrid (PHEV)

Aloittaja pasi, 20.10.20 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

Lionman

Minulla nyt 4935km; 3,67L/100km - 13,3kWh/100km - keskinop. 43km/h. Piti ihan laskea kun joku blackout katkaisi pitkäaikaisen historian joka on nyt kahdessa osassa. Pari pitempää reissua (n. 300km ja n. 500km) joista lyhemmällä iso jarrullinen kuomukärry perässä. Silloin kyllä 85kmh vauhdissa kulutus pyöri kympin kahta puolen kun oli kuorma päällä. Muutoin max. 50km pätkiä.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Jasca

#601
Lainaus käyttäjältä: Kuuki - 21.02.21 - klo:14:19
Onko muilla ongelmaa, että vesi jäätyy etuoven sisäpuolelle, eturenkaan puolella?
Olkaa tarkkoja kun avaatte oven ettei käy niinkuon mulle. Tuotahan ei huomaa kovin helposti ulkoapäin.
Meneeköhän tuo suunnittelu virheeksi, vai joutuuko pulittamaan omasta pussista.  :(
Tuolla Ocu-keskustelussa noussut esille sama ongelma. Itse muistelen VI-koppaista Golfiani, missä niin ikään tämä ongelma. Autoon vaihdettiin molemmat etuovet takuuna.

Entistä vähemmän kiinnostaa tuo uusi Leon...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 22.02.21 - klo:09:20
Tuolla Ocu-keskustelussa noussut esille sama ongelma. Itse muistelen VI-koppaista Golfiani, missä niin ikään tämä ongelma. Autoon vaihdettiin molemmat etuovet takuuna.

Entistä vähemmän kiinnostaa tuo uusi Leon...

Kaikella kunnioituksella ongelman kohdannutta kohtaan, mutta syy on tässä kyllä käyttäjässä. Talviautoilussa tulisi poistaa lumet auton katolta ja konepelliltä ennen lämmittämistä. Tuo ongelma ei kerro auton huonoudesta mitään. Auton kuin auton saa talvella ongelmiin, jos ei viitsi yhtään nähdä vaivaa. Oven tiivisteet, tuulilasin pyyhkimet yms. jäätyvät varmasti kiinni ja nekin saa rikki, jos ei yhtään huomioi keliä ja näe vähän vaivaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Erkka

^ Ilmeisesti tuossa on käynyt niin, että auto on laitettu aamuksi lämmitykseen ja yöllä satanut lumi on sulanut autoa pitkin alas ja jäätynyt siihen. Ei kait kukaan heräile yöllä tsekkaamaan lumen määrää auton katolla.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 23.02.21 - klo:13:03
^ Ilmeisesti tuossa on käynyt niin, että auto on laitettu aamuksi lämmitykseen ja yöllä satanut lumi on sulanut autoa pitkin alas ja jäätynyt siihen. Ei kait kukaan heräile yöllä tsekkaamaan lumen määrää auton katolla.

Aika pitkään on saanut sitten autoaan hiillostaa, tuntikaupalla, että noin on käynyt. Mulla on sisätilalämppärin (1800 W) riittänyt lasien sulattamiseen ja lämpimään kabiiniin, mutta lumet eivät ole katolta kyllä sulaneet tai ja heti jäätyneet uudelleen. Jotenkin tossa paistaa käyttövirhe kyllä läpi. Ja jos ovet ovat jäässä, ei niitä pidä väkisin riuhtoa auki.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Erkka

^ Kun en tiedä, millainen lisälämmityssysteemi on em. tapauksessa ollut, niin arvuuttelin em. viestissäni. Ei lumet välttämättä kaikki auton katolta sula, vaan ikkunoista ja auton kyljistä. Varsinkin silloin, jos vaakatasossa lunta tuiskuttaa, niin kuin tänä talvena on ollut tapana.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 23.02.21 - klo:13:11
Aika pitkään on saanut sitten autoaan hiillostaa, tuntikaupalla, että noin on käynyt. Mulla on sisätilalämppärin (1800 W) riittänyt lasien sulattamiseen ja lämpimään kabiiniin, mutta lumet eivät ole katolta kyllä sulaneet tai ja heti jäätyneet uudelleen. Jotenkin tossa paistaa käyttövirhe kyllä läpi. Ja jos ovet ovat jäässä, ei niitä pidä väkisin riuhtoa auki.
Itse putsaan auton lumista varsin säntillisesti, enkä väkisin riuhdo ovia auki. Silti ex-Golfissa etuovien alakulmat saivat uusia muotoja niiden taakse kertyneen jään myötä. Vipuvarsi on (ovella) melko pitkä... Ongelman aiheuttivat A-pilaria pitkin valuvat sulamisvedet, jotka sitten jäätyivät - myös ajon aikana. Näitä sulamisvesiä syntyy sateisella säällä jatkuvasti - on auto putsattu ennen liikkeelle lähtöä hyvin tai huonosti. Maahantuoja myönsi ongelman, teki jopa takaisinkutsukampanjan, ellen ihan väärin muista. Eli yksin en ongelman kanssa ollut. Eikä tule olemaan nimim. Kuukikaan...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 21.02.21 - klo:19:31
Jos nyt tuota jäätymisasiaa oikein ymmärrän, niin vesi on synnytetty auton sisätilaa lämmittämällä ja se on sitten valuessaan jäätynyt kylmiin pelteihin. Vaikuttaisi itsaiheutetulta vauriolta. Jossain aiemmassa autossani hain sopivaa sisätilan lämmitystapaa niin, ettei sivulasien alatiivisteet olisi pahasti jäätyneet. Sellaisen löysinkin. Nykyisen latauspiuhassa ollessa esilämmitys on tässä mielessä sopivan mieto.
Kyllä tuo on suunnitteluvirhe vesien ohjauksessa, ja pitää mennä takuuseen siinä missä meni Golf V / VI myös.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Polouni

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 23.02.21 - klo:13:11
Aika pitkään on saanut sitten autoaan hiillostaa, tuntikaupalla, että noin on käynyt. Mulla on sisätilalämppärin (1800 W) riittänyt lasien sulattamiseen ja lämpimään kabiiniin, mutta lumet eivät ole katolta kyllä sulaneet tai ja heti jäätyneet uudelleen. Jotenkin tossa paistaa käyttövirhe kyllä läpi. Ja jos ovet ovat jäässä, ei niitä pidä väkisin riuhtoa auki.

Itsellä kertynyt kolmessa viimeisessä autossa jäätä etuoven etureunaan, mutta toistaiseksi aukeaa ilman vääntymisiä/vaurioita. Kyllähän suunnittelussa on virhe jos sisätilalämmitintä ei voi käyttää kahta tuntia ja lumi staa yölää. Samoinhan voi sadevesi jäätyä yön aikana. Tosissaan näitähän on korvattu/korjattu aiemmin. Toki järkeä pitää käyttää jään ja lumen kanssa. Ei revitä väkisin, varmistetaan pyyhkijöiden liikkuminen, pidetään auto mahdollisimman puhtaana lumesta ja jäästä.

Pihistelijä

Xcellence farkku (sama valkoinen yksilö, joka oli jo IS:n ja HS:n testattavana) oli uusimmassa Tekniikan Maailmassa. Siinä oli mm. mittaukset vakio ja full Ledeistä. Oli niissä eroa full Ledien hyväksi. Kulutus on TM:n toimittajien ajamaksi yllättävän pieni. Vaikuttaa lupaavalta sen suhteen.



Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 24.02.21 - klo:08:45
Xcellence farkku (sama valkoinen yksilö, joka oli jo IS:n ja HS:n testattavana) oli uusimmassa Tekniikan Maailmassa. Siinä oli mm. mittaukset vakio ja full Ledeistä. Oli niissä eroa full Ledien hyväksi. Kulutus on TM:n toimittajien ajamaksi yllättävän pieni. Vaikuttaa lupaavalta sen suhteen.




Onko TM:llä tapana koeajaa hybridit tyhjällä akulla, vai mitähän nuo kulutuslukemat ovat :D

Aika jännä myös että Huonoa-kohdasta ei löydy Connectia, liekö testasivat sitä ollenkaan. Pitääpä käydä kurkkaamassa koko artikkeli jossain välissä.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 24.02.21 - klo:11:31
Onko TM:llä tapana koeajaa hybridit tyhjällä akulla, vai mitähän nuo kulutuslukemat ovat :D
Joo, se oli ajettu tyhjällä akulla mikä on mielestäni informaatisin lukema. Jos sinne sekoitettaisiin sähköajoa, ei saisi selville mikä on auton peruskulutus akku tyhjänä. Tuota tyhjänä olevasta kulutuksesta jokainen voi sitten laskea oman kulutuksen jakamalla sähköajon osuudella.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Foxit

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 24.02.21 - klo:08:45
Xcellence farkku (sama valkoinen yksilö, joka oli jo IS:n ja HS:n testattavana) oli uusimmassa Tekniikan Maailmassa. Siinä oli mm. mittaukset vakio ja full Ledeistä. Oli niissä eroa full Ledien hyväksi. Kulutus on TM:n toimittajien ajamaksi yllättävän pieni. Vaikuttaa lupaavalta sen suhteen.



Valot vaikuttavat kyllä hyviltä. Noista kulutuslukemista en vain voi olla kanssasi samaa mieltä. Olkoonkin että olosuhteet eivät ole ollut kaikista parhaimmat nollan asteen tietämillä niin silti pidän noita mitattuja kulutuslukemia aika korkeina. Perustan väittämäni sille että TM on ajanut numerossa 9/16 Toyotan Prius Premiumilla maaliskuussa hieman vastaavissa olosuhteissa +3 asteen lämpötilassa kaupunkiajon kulutuslukemilla 4,9 l/100km (keskinopeus: 40 km/h) ja kestotien 4,9 l/100km (77 km/h). Elokuussa 2019 TM oli ajanut isomman kokoluokan RAV4:lle 2.5 Hybrid AWD-I Premiumilla kaupunkiajon kulutuslukemilla 5,3 l/100km (keskinopeus: 41 km/h) ja kestotien 5,3 l/100km (77 km/h). Numerossa 15/19 TM oli mitannut loppukesän vertailutestissä Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Stylellä kaupunkiajon kulutuslukemilla 4,7 l/100km (keskinopeus: 41 km/h) ja kestotien 4,3 l/100km (77 km/h) ja Skoda Octavia Combi 1.5 TSI Style Business DSG:llä kaupunkiajon kulutuslukemilla 7,0 l/100km (keskinopeus: 41 km/h) ja kestotien 4,8 l/100km (77 km/h).
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Pertsaperustyyppi

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 24.02.21 - klo:08:58
Tässä yhteenveto


Mitäs haukkuivat melusta? Oliko verrattu konsernisariin vai yleisellä tasolla?

northrob

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 24.02.21 - klo:12:32
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI Style Business DSG:llä kaupunkiajon kulutuslukemilla 7,0 l/100km (keskinopeus: 41 km/h) ja kestotien 4,8 l/100km (77 km/h).
Eikös tässä ole se vanha 1.4TSI moottori, jonka taajamakulutukseksi TM 1/2014 mittasi 7.4 l/100 km ja maantielle 5.7 l/100 km? Autona tuolloin Octavia Combi Elegance DSG.
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Foxit

#616
Lainaus käyttäjältä: northrob - 24.02.21 - klo:14:12
Eikös tässä ole se vanha 1.4TSI moottori, jonka taajamakulutukseksi TM 1/2014 mittasi 7.4 l/100 km ja maantielle 5.7 l/100 km? Autona tuolloin Octavia Combi Elegance DSG.
Ei ole. 1.5 TSI löytyi tuosta Ocusta ja kyseisen vertailutestinhän Ocu voitti 8,9 arvosanalla. Corolla sai 8,8 ja tuli toiseksi, Ford Focus 1.5 sai 8,6 ja tuli kolmanneksi, neljänneksi tullut Kia Proceed 1,4 T-GDI 7,8 arvosanalla ja perän pitäjäksi jäi Nissan Qashqai DIG-T 160 7,5 arvosanalla.


free photo hosting



Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Variant

#617
Lainaus käyttäjältä: northrob - 24.02.21 - klo:14:12
Eikös tässä ole se vanha 1.4TSI moottori, jonka taajamakulutukseksi TM 1/2014 mittasi 7.4 l/100 km ja maantielle 5.7 l/100 km? Autona tuolloin Octavia Combi Elegance DSG.

Kyllä. Mielestäni ihan kelpoja kulutuslukemia tyhjällä akulla, ottaen huomioon hybridin suorituskyky ( 0â€"100 km/h 7,7s), paino (+300kg) ja hinta.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

miguels

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 24.02.21 - klo:12:50
Mitäs haukkuivat melusta? Oliko verrattu konsernisariin vai yleisellä tasolla?

Itse kävin tätä uutta 1.4 plugari Leonia ajamassa ja pidin sitä meluisana. Jopa Nokian kitkoilla melua yllättävän paljon. Oma Octavia samoilla kitkoilla menee kuin sukkasillaan.
Sisusta on kyllä pirteän nuorekas mutta samalla halvan muovinen. 700 kilsaa ajetussa koeautossa rämisi jotain edessä jo  8)

tet

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 24.02.21 - klo:12:32
Noista kulutuslukemista en vain voi olla kanssasi samaa mieltä. Olkoonkin että olosuhteet eivät ole ollut kaikista parhaimmat nollan asteen tietämillä niin silti pidän noita mitattuja kulutuslukemia aika korkeina. Perustan väittämäni sille että TM on ajanut...

Tuossa litaniassa valtaosa oli Toyotaa, niissä on täysin erilainen hybriditekniikka kuin VAG-plugareissa. Toyotan (ja Fordin) käyttämä tekniikka loistaa etenkin kaupunkiajossa, päihittäen siinä kaikki muut hybriditekniikat mennen tullen. Tasaisessa maantieajossa puntit tasoittuvat, ja osa kilpailijoista menee edelle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Pertsaperustyyppi

Lainaus käyttäjältä: miguels - 24.02.21 - klo:15:33
Itse kävin tätä uutta 1.4 plugari Leonia ajamassa ja pidin sitä meluisana. Jopa Nokian kitkoilla melua yllättävän paljon. Oma Octavia samoilla kitkoilla menee kuin sukkasillaan.
Sisusta on kyllä pirteän nuorekas mutta samalla halvan muovinen. 700 kilsaa ajetussa koeautossa rämisi jotain edessä jo  8)

Ja rengastus on sama? Mun ex ocussa oli 16/55 j205 a nyt on 17/45 225  talvirenkaat ja eron kyllä huomaa. Hyvässä ja pahassa, nää uudet on uraherkemmät, kovemmat ja meluisammat karkealla pinnalla. Ovat tarkemmat ja ohjautuvat täsmällisemmin. Korkeammat kitkat "lulluivat" enemmän. Sileällä tämä leon tuntuu hiljaisemmalta kuin ocu III. Sormella kokeillen ennen pehmeää lamellia oli paksulti, nyt todella ohut kerros.

JaTSi

Lainaus käyttäjältä: miguels - 24.02.21 - klo:15:33
Itse kävin tätä uutta 1.4 plugari Leonia ajamassa ja pidin sitä meluisana. Jopa Nokian kitkoilla melua yllättävän paljon. Oma Octavia samoilla kitkoilla menee kuin sukkasillaan.
Sisusta on kyllä pirteän nuorekas mutta samalla halvan muovinen. 700 kilsaa ajetussa koeautossa rämisi jotain edessä jo  8)
Noh, jossakin se Seatin halvempi hinta täytyy näkyä. Itse kyllä tykkään.
SEAT LEON 1,4 PHEV 204 eHybrid FR

miz

Mitenköhän tm:n mittaukset vertautuu testistä toiseen?
Passat GTE:lle mittasivat kaupunkikulutukseksi 5,4. Sama tekniikka ja painavampi auto.
Toki Leonilla kylmemmät kelit, mutta ero kuulostaa isolta.

miguels

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 24.02.21 - klo:17:24
Ja rengastus on sama? Mun ex ocussa oli 16/55 j205 a nyt on 17/45 225  talvirenkaat ja eron kyllä huomaa. Hyvässä ja pahassa, nää uudet on uraherkemmät, kovemmat ja meluisammat karkealla pinnalla. Ovat tarkemmat ja ohjautuvat täsmällisemmin. Korkeammat kitkat "lulluivat" enemmän. Sileällä tämä leon tuntuu hiljaisemmalta kuin ocu III. Sormella kokeillen ennen pehmeää lamellia oli paksulti, nyt todella ohut kerros.

Joo sama 205/55/16 rengastus.

miguels

Lainaus käyttäjältä: JaTSi - 24.02.21 - klo:19:43
Noh, jossakin se Seatin halvempi hinta täytyy näkyä. Itse kyllä tykkään.

Jes, muutoin auto kyllä kiva ajettava!

Pertsaperustyyppi

Lainaus käyttäjältä: miguels - 24.02.21 - klo:20:52
Joo sama 205/55/16 rengastus.

No sitten vertaillaan omenoita ja omenoita. Usein on eri koon renkaat niin vertailu ei kerro auton ominaisuuksista paljoakaan. Paitsi ääritapauksissa kuten Cadillac Escalade vs datsun 100.

ToAkPa

Onko muilla ollut seuraavia haasteita/ongelmia.
1. Sisävalaistuksen kun säätää individual asennossa Wrap Around -ledeihin niin valittu väri säilyy, mutta valaistuksen voimakkuus ei tallennu vaan menee minimiin eli sammuu kun auton sammuttaa.
2. En ole saanut laajennetusta seisontailmastoinnista/lämmityksestä istuinten lämmitystä toimimaan korkeajänniteakulla enkä latauskaapelilla. Lämmittää kyllä auton, mutta ei istuinta.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

miguels

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 24.02.21 - klo:23:02
No sitten vertaillaan omenoita ja omenoita. Usein on eri koon renkaat niin vertailu ei kerro auton ominaisuuksista paljoakaan. Paitsi ääritapauksissa kuten Cadillac Escalade vs datsun 100.

Jes, juuri näin  8)

miz

Lainaus käyttäjältä: ToAkPa - 25.02.21 - klo:12:19
Onko muilla ollut seuraavia haasteita/ongelmia.
1. Sisävalaistuksen kun säätää individual asennossa Wrap Around -ledeihin niin valittu väri säilyy, mutta valaistuksen voimakkuus ei tallennu vaan menee minimiin eli sammuu kun auton sammuttaa.
2. En ole saanut laajennetusta seisontailmastoinnista/lämmityksestä istuinten lämmitystä toimimaan korkeajänniteakulla enkä latauskaapelilla. Lämmittää kyllä auton, mutta ei istuinta.

Sama ongelma sisävalaistuksessa. Ensiviikon huollon tarkastus/päivityslistalla on.

Mulla toimii tuo tahtomatta, menee aina oikean puolen istuin kakkosteholle jos siinä istuu joku ajastetun lämmityksen jälkeen liikkeelle lähtiessä, ei mitään käryä miten sen olen asettanut päälle 😀
Täytyy opiskella miten tuon saa pois päältä..

Lionman

Luin TM:n testin. Omaani pidän hiljaisena, ja vertailukohta on ex Volvo XC60 T8, kitkarenkailla sekin kuten Leonini. Voisiko testiauton 18" renkailla olla osuutensa asiassa, minulla on 17".

Ja peräkontin litrakoosta on Seatin nettisivuilla ollut nyt jo kolmea eri tietoa. En muista mikä se oli alunperin, joulukuun lopulla 2020 siellä oli 470L ehybridille, nyt näkyy olevan tuo sama 380L kuin TM:ssa. Jää vähän kusetuksen maku, itselle koko oli yksi tärkeä valintakriteeri. Totta kai testasin asiaa livenä, mutta testattavana oli 1.5 kevythybrid. Tätä PHEV:tä kun sai koeajoon odotella, ja kun tuli niin oli töpöperä. No kyllä tuokin minulle riittää, 2 golfbägiä mahtuu ja 4h viikonloppukamat mökkireissulle kylmälaukkuineen.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy