Onko muilla ongelmaa, että vesi jäätyy etuoven sisäpuolelle, eturenkaan puolella?Olkaa tarkkoja kun avaatte oven ettei käy niinkuon mulle. Tuotahan ei huomaa kovin helposti ulkoapäin.Meneeköhän tuo suunnittelu virheeksi, vai joutuuko pulittamaan omasta pussista.
Tuolla Ocu-keskustelussa noussut esille sama ongelma. Itse muistelen VI-koppaista Golfiani, missä niin ikään tämä ongelma. Autoon vaihdettiin molemmat etuovet takuuna.Entistä vähemmän kiinnostaa tuo uusi Leon...
^ Ilmeisesti tuossa on käynyt niin, että auto on laitettu aamuksi lämmitykseen ja yöllä satanut lumi on sulanut autoa pitkin alas ja jäätynyt siihen. Ei kait kukaan heräile yöllä tsekkaamaan lumen määrää auton katolla.
Aika pitkään on saanut sitten autoaan hiillostaa, tuntikaupalla, että noin on käynyt. Mulla on sisätilalämppärin (1800 W) riittänyt lasien sulattamiseen ja lämpimään kabiiniin, mutta lumet eivät ole katolta kyllä sulaneet tai ja heti jäätyneet uudelleen. Jotenkin tossa paistaa käyttövirhe kyllä läpi. Ja jos ovet ovat jäässä, ei niitä pidä väkisin riuhtoa auki.
Jos nyt tuota jäätymisasiaa oikein ymmärrän, niin vesi on synnytetty auton sisätilaa lämmittämällä ja se on sitten valuessaan jäätynyt kylmiin pelteihin. Vaikuttaisi itsaiheutetulta vauriolta. Jossain aiemmassa autossani hain sopivaa sisätilan lämmitystapaa niin, ettei sivulasien alatiivisteet olisi pahasti jäätyneet. Sellaisen löysinkin. Nykyisen latauspiuhassa ollessa esilämmitys on tässä mielessä sopivan mieto.
Xcellence farkku (sama valkoinen yksilö, joka oli jo IS:n ja HS:n testattavana) oli uusimmassa Tekniikan Maailmassa. Siinä oli mm. mittaukset vakio ja full Ledeistä. Oli niissä eroa full Ledien hyväksi. Kulutus on TM:n toimittajien ajamaksi yllättävän pieni. Vaikuttaa lupaavalta sen suhteen.
Onko TM:llä tapana koeajaa hybridit tyhjällä akulla, vai mitähän nuo kulutuslukemat ovat
Tässä yhteenveto
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI Style Business DSG:llä kaupunkiajon kulutuslukemilla 7,0 l/100km (keskinopeus: 41 km/h) ja kestotien 4,8 l/100km (77 km/h).
Eikös tässä ole se vanha 1.4TSI moottori, jonka taajamakulutukseksi TM 1/2014 mittasi 7.4 l/100 km ja maantielle 5.7 l/100 km? Autona tuolloin Octavia Combi Elegance DSG.
Mitäs haukkuivat melusta? Oliko verrattu konsernisariin vai yleisellä tasolla?
Noista kulutuslukemista en vain voi olla kanssasi samaa mieltä. Olkoonkin että olosuhteet eivät ole ollut kaikista parhaimmat nollan asteen tietämillä niin silti pidän noita mitattuja kulutuslukemia aika korkeina. Perustan väittämäni sille että TM on ajanut...
Itse kävin tätä uutta 1.4 plugari Leonia ajamassa ja pidin sitä meluisana. Jopa Nokian kitkoilla melua yllättävän paljon. Oma Octavia samoilla kitkoilla menee kuin sukkasillaan.Sisusta on kyllä pirteän nuorekas mutta samalla halvan muovinen. 700 kilsaa ajetussa koeautossa rämisi jotain edessä jo
Ja rengastus on sama? Mun ex ocussa oli 16/55 j205 a nyt on 17/45 225 talvirenkaat ja eron kyllä huomaa. Hyvässä ja pahassa, nää uudet on uraherkemmät, kovemmat ja meluisammat karkealla pinnalla. Ovat tarkemmat ja ohjautuvat täsmällisemmin. Korkeammat kitkat "lulluivat" enemmän. Sileällä tämä leon tuntuu hiljaisemmalta kuin ocu III. Sormella kokeillen ennen pehmeää lamellia oli paksulti, nyt todella ohut kerros.
Noh, jossakin se Seatin halvempi hinta täytyy näkyä. Itse kyllä tykkään.
Joo sama 205/55/16 rengastus.
No sitten vertaillaan omenoita ja omenoita. Usein on eri koon renkaat niin vertailu ei kerro auton ominaisuuksista paljoakaan. Paitsi ääritapauksissa kuten Cadillac Escalade vs datsun 100.
Onko muilla ollut seuraavia haasteita/ongelmia.1. Sisävalaistuksen kun säätää individual asennossa Wrap Around -ledeihin niin valittu väri säilyy, mutta valaistuksen voimakkuus ei tallennu vaan menee minimiin eli sammuu kun auton sammuttaa.2. En ole saanut laajennetusta seisontailmastoinnista/lämmityksestä istuinten lämmitystä toimimaan korkeajänniteakulla enkä latauskaapelilla. Lämmittää kyllä auton, mutta ei istuinta.