Lisää maavaraa - kuinka isot pyörät mahtuu alle?

Aloittaja JPel, 14.10.20 - klo:20:32

« edellinen - seuraava »

JPel

Citigon mataluus vaivaa uraisilla ja monttuisilla mökki- ja metsäteillä, pohja kolisee.
Kuinka leveä ja korkea pyörä tuonne Citigon alle vakiojousin mahtaisi sopia?
Talvirenkaita olen uusimassa ajattelin josko alle sopisi 185/70x14 vakiovanteilla?

Madalluksia ja leveitä renkaita näyttäisi monikin laittaneen alle. Onko lokasuojan reunat pyörät olleet kosketuksissa näiden kanssa?

Mikkes

Oletkohan sä ihan tosissasi? Ethän sä nyt niin korkea profiilisia renkaita sinne voi laittaa, kun sinne mahtuu. Rekisteriotteesta näet (sähköinen tai paperinen tekninen osa) moniko tuumaisia autossasi voi käyttää, samoin tietysti leveyden osalta. Tuo omatoiminen rengaskoon kasvattaminen (korkeusprofiilin) vaikuttaa renkaan pyörimisnopeuteen ja sitä kautta nopeusmittari, matkamittari jne lukemiin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 15.10.20 - klo:06:04
Oletkohan sä ihan tosissasi? Ethän sä nyt niin korkea profiilisia renkaita sinne voi laittaa, kun sinne mahtuu. Rekisteriotteesta näet (sähköinen tai paperinen tekninen osa) moniko tuumaisia autossasi voi käyttää, samoin tietysti leveyden osalta. Tuo omatoiminen rengaskoon kasvattaminen (korkeusprofiilin) vaikuttaa renkaan pyörimisnopeuteen ja sitä kautta nopeusmittari, matkamittari jne lukemiin.

Väärin. Rekisteriotteessa ei lue kaikkea, kuten välttämättä suurempia kokoja ja seuraavat muutokset saat tehdä muutoskatsastamatta autoa!

https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php?gclid=CjwKCAjww5r8BRB6EiwArcckC9aCOGdxv6pvv3p_DItG7sHOxHOQKQ5_b5448jVyblXjM11-TkYSvxoCLlwQAvD_BwE

"Rekisteriotteen teknisestä osasta löytyy autosi rengaskoko. Tätä rengaskokoa voit muuttaa 30 mm kapeampaan tai leveämpään (rengaskoon ensimmäinen luku, esim. 155, tarkoittaa, että kyseessä on 155 mm leveä rengas). Tuumakokoa (vanteen kokoa) voi muuttaa tuumalla ilman muutoskatsastusta laillisesti. Renkaan ympärysmitta (vierintäkehä) saa muuttua max 5 %. "
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JPel

Kiitos kommenteista, erityisesti ystävällisistä sellaisista :)
Tosiaan ilman muutoskatsastustakin voi Karpan mainitsemissa rajoissa rengaskokoa muuttaa. Muutoskatsastamalla enemmänkin.

Edessä tilaa lokasuojan reunan suuntaan näyttää olevan aika rajallisesti.  Siksi olisin kokemuksia kaivannut, minkä kokoiset pyörät alle mahtuu. Ei välttämättä nimittäin mahdu edes vierintäkehältä 5% ja leveydeltä 30mm suuremmat, jonka laki sallii jos tilaa on.

En viitsisi ostaa monia rengaskokoja ihan vaan kokeillakseni, mitkä alle mahtuu. Siksi olisi kiva tietää, mitä sinne alle on muiden toimesta jo kokeiltu?

Daatta

Cross Citigo ei kuulosta kovin tutulta konseptilta, ei liene moni rakentanut? Korotussarja toisi lisää maavaraa, mutta sellaista tuskin on valmiina saatavana. Voi olla että pääset tekemään uraauurtavaa kehitystyötä tämän kanssa.  :D

5% vierintäkehän kasvatus ei kuulosta paljolta. Rengaslaskurilla voisi protoilla vaikutusta ilman uusien renkaiden ostamista. Jos puhutaan milleistä, niin ei maksane vaivaa.

Ehkä pieni, korotettu katumaasturi kuten Seat Arona sopisi paremmin käyttöösi? Seuraavaksi autoksi, vähintään.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

JPel

Tuon suuntainen konsepti (Scout) on jollain ollut mielessä, mutta on konseptiksi jäänyt. Saattaa jäädä minultakin  ;D
https://images.app.goo.gl/yGgsjBdRqrfDTMoN6

Rengaskokojen vaikutusta vierintäkehään ja moneen muuhun kohtaan saa hyvin tarkistettua esim. täällä  https://www.wheel-size.com/
Sitä pyöräkotelon tilaa tuo ei tietty osaa kertoa.

Ehkä jossain kohtaa tulee se korkeampi auto vaihdettua, muttei juuri nyt. Citigo muuten vallan sopiva tarpeisiini.

Emil

Cross up! on olemassa, mutta pikaisella haulla siinäkin saman kokoiset pyörät kuin perusmallissa. Mutta taisi kaikki Suomeen tuodut käsivaihteiset Citigot olla green tech:ejä. (Robottiautomaatissa silmämääräisesti korkeampi alusta. Ja koeajon perusteella pehmeämpi. ) Jos muisti palvelee, niin 10mm matalampi alusta kuin ei green techissä.

Sähkömalleihin on jotkut laittaneet isompia pyöriä, mutta niissä varsinkin näyttäisi olevan korkeampi alusta kuin on käsivaihteisessa Citigossa.

JPel

Kiitokset tiedosta Emil, Volkkarina on tosiaan olemassa 15mm korotettu Cross Up.
Saksassa näitä näyttäisi olevan, muttei taida olla Suomeen tuotu.
Renkailla näyttää olevan korotettu viitisen milliä ja alustaa kymmenisen milliä.
Jos tuota alustaa saisi sopivasti Citigoon ja siihen vielä aavistuksen korkeampi pyörä niin olisi ihan passeli.

qnarkill

Citigo + XX tic

Emil

Kaiketi etupuskurin alla oleva musta muovi siellä ottaa ensimmäisenä kiinni. Sen jos poistaa, niin ei ota niin herkästi kiinni. Mutta samalla jää sitten "varoitusääni" pois, ja saattaa jotain jo särkyä alustasta.

JPel

Gnarkill, enpä taida uskaltaa... Kaipa ne TUV hyväksyttyinä voisi toimiakin, mutta ei ne oikein sytytä.
Hintakin pompsahtaa lähelle uusien iskarien ja jousien hintaa, mutta auton ominaisuudet korkeuttaa lukuunottamatta tuskin paranee.
En ole vielä onnistunut löytämään korottavaa jousi/iskari settiä. Jos sellaisia löytyy niin linkkiä tänne, kiitos :)

Emil, se musta muovi keulan alla on ottanut osumaa aika ajoin. Se on tosiaan hyvä ennakkovaroitin hitaassa etenemisessä. Joskus silti kolahtelee auton alustakin kiinni. Öljypohja on vielä osumilta onneksi säästynyt.


qnarkill

Lainaus käyttäjältä: JPel - 16.10.20 - klo:14:41
Gnarkill, enpä taida uskaltaa... Kaipa ne TUV hyväksyttyinä voisi toimiakin, mutta ei ne oikein sytytä.
Hintakin pompsahtaa lähelle uusien iskarien ja jousien hintaa, mutta auton ominaisuudet korkeuttaa lukuunottamatta tuskin paranee.
Jeps, täs ois vähän edukkaammat jos haluisit oikeesti testaa.
https://www.ebay.com/itm/Complete-Lift-Kit-30mm-for-Skoda-CITIGO-FABIA-OCTAVIA-PRAKTIK-RAPID-ROOMSTER-/114131956482
Citigo + XX tic

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.10.20 - klo:06:34
Väärin. Rekisteriotteessa ei lue kaikkea, kuten välttämättä suurempia kokoja ja seuraavat muutokset saat tehdä muutoskatsastamatta autoa!

https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php?gclid=CjwKCAjww5r8BRB6EiwArcckC9aCOGdxv6pvv3p_DItG7sHOxHOQKQ5_b5448jVyblXjM11-TkYSvxoCLlwQAvD_BwE

"Rekisteriotteen teknisestä osasta löytyy autosi rengaskoko. Tätä rengaskokoa voit muuttaa 30 mm kapeampaan tai leveämpään (rengaskoon ensimmäinen luku, esim. 155, tarkoittaa, että kyseessä on 155 mm leveä rengas). Tuumakokoa (vanteen kokoa) voi muuttaa tuumalla ilman muutoskatsastusta laillisesti. Renkaan ympärysmitta (vierintäkehä) saa muuttua max 5 %. "

Missä kohtaa mä sanoin että korkeutta ei saa yhtään muuttaa?? Lue oikein tarkkaan ja hitaasti, minä kirjoitin, että sinne ei voi laittaa niin suurta kokoa kuin sinne mahtuu.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 17.10.20 - klo:07:21
Missä kohtaa mä sanoin että korkeutta ei saa yhtään muuttaa?? Lue oikein tarkkaan ja hitaasti, minä kirjoitin, että sinne ei voi laittaa niin suurta kokoa kuin sinne mahtuu.

Mitä sä tärräät? Rekisteriotteessa ei ole kaikkia rengaskokoja mitä voit autossa käyttää! Sinne voit laittaa ilman muutoskatsastusta boldaamilla ehdoilla olevilla muutoksilla renkaita joita ei välttämättä rekisteriotteeseen ole merkitty! Muutoskatsastamalla myös lisää vaihtoehtoja!

Vain idiootti yriträä sorvoa ympyrän muotoiseen reikään neliön muotoista palikkaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.10.20 - klo:08:42
Mitä sä tärräät? Rekisteriotteessa ei ole kaikkia rengaskokoja mitä voit autossa käyttää! Sinne voit laittaa ilman muutoskatsastusta boldaamilla ehdoilla olevilla muutoksilla renkaita joita ei välttämättä rekisteriotteeseen ole merkitty! Muutoskatsastamalla myös lisää vaihtoehtoja!

Vain idiootti yriträä sorvoa ympyrän muotoiseen reikään neliön muotoista palikkaa.

Mistähän päin tää ikuinen kiukuttelija parahin mittamies Karppa on, "tärräät". Sulla tuppaa joka ikinen kerta keskusteluissa aihe hyppäämään sivuraiteille. Kysyin yksinkertaisen kysymyksen johon sä et pystynyt vastaamaan, älä kuule siitä vedä herneitä nenääs. Kyllähän mä toki sen olen huomannut, että sä kirjoittelet tänne ainoastaan sen takia, että saisit alkaa kinaamaan jonkun kanssa. Mun kanssa se ei onnistu, me painitaan niin eri sarjassa.

mattinen

,,lä ”rami” ole turhan vaatimaton! Kyllä sinulla on asiantuntemusta tässä(kin) asiassa. Vain sinun asiantuntemuksessi ja ystävälliset neuvosi aikoinaan estivät minua hankkimasta kottikärryn renkaita autooni. Kiitoksia!  :)

Lainaus käyttäjältä: rami - 03.02.16 - klo:22:09
Hei Mattinen! Sitten kun ajelet reippaasti yli miljoona kilometriä ja vuosikymmeniä täysillä bonuksilla niin olet kokenut tienpäällä yhtä paljon kuin minä. Katsele vaan itseäs peilistä ja suunnittele niitä kottikärrynpyöriä siihen kotteroos.
Lainaus käyttäjältä: rami - 04.01.16 - klo:15:50
Minähän olen aina sanonut,että se rengaskoko mikä on tehtaalla asennettu autoon on kaikista sopivin ratkaisu.Tajuaahan tuon nyt pässikin.

-karppa-

#16
Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 17.10.20 - klo:12:31
Mistähän päin tää ikuinen kiukuttelija parahin mittamies Karppa on, "tärräät". Sulla tuppaa joka ikinen kerta keskusteluissa aihe hyppäämään sivuraiteille. Kysyin yksinkertaisen kysymyksen johon sä et pystynyt vastaamaan, älä kuule siitä vedä herneitä nenääs. Kyllähän mä toki sen olen huomannut, että sä kirjoittelet tänne ainoastaan sen takia, että saisit alkaa kinaamaan jonkun kanssa. Mun kanssa se ei onnistu, me painitaan niin eri sarjassa.

Korjasin ihan aiheellisesti sun disinformaation ja sen kummemmin en perustele sulle tarpeita kirjoitella. Kyllä saat painia omasta mielestäsi missä sarjassa haluat, mutta ihan perustiedot olisi hyvä ensin hallita siitä painimisesta  ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Antore

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.10.20 - klo:20:31
Korjasin ihan aiheellisesti sun disinformaation ja sen kummemmin en perustele sulle tarpeita kirjoitella. Kyllä saat painia omasta mielestäsi missä sarjassa haluat, mutta ihan perustiedot olisi hyvä ensin hallita siitä painimisesta  ;D

Nyt täytyy kyllä olla samaa mieltä jäsen karpan kanssa. Jos JPel haluaa rengaskokoa muuttamalla kasvattaa maavaraa, niin rekisteriotteesta löytyviin kokoihin viittaaminen varsinkin saatesanoilla "oletkohan sä ihan tosissasi?" on kyllä harvinaisen typerä vastaus. Jos olisit asiasta perillä tietäisit, että siellä rekisteriotteella mainitut koot eivät kasvata pyörän korkeutta (pl. +- muutama milli), ja suositellut koot ovat niin lähellä alkuperäistä rengaskokoa kuin mahdollista = antamasi vinkin arvo siis pyöreä nolla. Mitä tulee kuvitteellisiin painisarjoihin, niin et sinäkään kirjoitustesi perusteella ole lähelläkään sitä raskasta sarjaa.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Antore - 17.10.20 - klo:21:26
Nyt täytyy kyllä olla samaa mieltä jäsen karpan kanssa. Jos JPel haluaa rengaskokoa muuttamalla kasvattaa maavaraa, niin rekisteriotteesta löytyviin kokoihin viittaaminen varsinkin saatesanoilla "oletkohan sä ihan tosissasi?" on kyllä harvinaisen typerä vastaus. Jos olisit asiasta perillä tietäisit, että siellä rekisteriotteella mainitut koot eivät kasvata pyörän korkeutta (pl. +- muutama milli), ja suositellut koot ovat niin lähellä alkuperäistä rengaskokoa kuin mahdollista = antamasi vinkin arvo siis pyöreä nolla. Mitä tulee kuvitteellisiin painisarjoihin, niin et sinäkään kirjoitustesi perusteella ole lähelläkään sitä raskasta sarjaa.

Tarkennuksena vielä, että maininta raskaan sarjan painisarjasta oli siis Mikkes sinulle eikä karpalle - vaikka hänen viestiään lainasinkin  :)

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.10.20 - klo:20:31
Korjasin ihan aiheellisesti sun disinformaation ja sen kummemmin en perustele sulle tarpeita kirjoitella. Kyllä saat painia omasta mielestäsi missä sarjassa haluat, mutta ihan perustiedot olisi hyvä ensin hallita siitä painimisesta  ;D

Sinähän perustelet, jos alat kerran jotain väittämään. Mutta kun siinä kävi niin, että kun luit hitaasti ja tarkasti, niin kuin käskin sinua tekemään, niin huomasit, että olit väärässä. Missään vaiheessa en sanonut, että rengaskokoa ei saa yhtään kasvattaa. Mahtaa ottaa koville huomata olleensa väärässä. Noin sanoo pikkulapsikin kun huomaa olleensa väärässä, minähän en sulle perustele.

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: Antore - 17.10.20 - klo:21:26
Nyt täytyy kyllä olla samaa mieltä jäsen karpan kanssa. Jos JPel haluaa rengaskokoa muuttamalla kasvattaa maavaraa, niin rekisteriotteesta löytyviin kokoihin viittaaminen varsinkin saatesanoilla "oletkohan sä ihan tosissasi?" on kyllä harvinaisen typerä vastaus. Jos olisit asiasta perillä tietäisit, että siellä rekisteriotteella mainitut koot eivät kasvata pyörän korkeutta (pl. +- muutama milli), ja suositellut koot ovat niin lähellä alkuperäistä rengaskokoa kuin mahdollista = antamasi vinkin arvo siis pyöreä nolla. Mitä tulee kuvitteellisiin painisarjoihin, niin et sinäkään kirjoitustesi perusteella ole lähelläkään sitä raskasta sarjaa.

Et viitsisi tehdä itsestäs typerämpää kuin oletkaan. Tässä taas varsinainen jee jee mies.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 17.10.20 - klo:23:04
Sinähän perustelet, jos alat kerran jotain väittämään. Mutta kun siinä kävi niin, että kun luit hitaasti ja tarkasti, niin kuin käskin sinua tekemään, niin huomasit, että olit väärässä. Missään vaiheessa en sanonut, että rengaskokoa ei saa yhtään kasvattaa. Mahtaa ottaa koville huomata olleensa väärässä. Noin sanoo pikkulapsikin kun huomaa olleensa väärässä, minähän en sulle perustele.

Kylläpä nyt menee vanhalla miehelle tunteisiin. Kerrataanpa mitä topic:n aloittaja kysyi ja mitä siihen vastasit ja mitä minä vastasin sinun disinformaatio ohjeisiin! Rivien välistä lukeminen on sitten taito erikseen mitä siellä voi olla ja mitä siellä ei ole.

Käyttäjä kysyi voiko Citigoon laittaa 185/70R14 renkaita. Sä rupesit paasaamaan onko kaveri tosissaan, joka varmana ihan aiheellisesti tuota rengaskokoa kysyi. Sen jälkeen paasaaminen rekisteriotteesta ja rengaskoosta. Minä korjasin, että rekisteriote ei ole jumalasta seuraava, vaan tietyillä ehdoilla voit käyttää rekisteriotteesta pienempää, suurempaa, leveämpää tai kapeampaa rengastusta/vanteita.

Ihan näin tiedoksi rekisteriotteessa saattaa laiskan inssin/maahantuojan vuoksi olla vain yksi rengaskoko tai sitten kymmeniä. Se missä on kymmeniä antaa aika suuren pelivaran noilla minun viimeisen lainauksen ehdoilla.

Lainaus käyttäjältä: JPel - 14.10.20 - klo:20:32
Kuinka leveä ja korkea pyörä tuonne Citigon alle vakiojousin mahtaisi sopia?
Talvirenkaita olen uusimassa ajattelin josko alle sopisi 185/70x14 vakiovanteilla?

Madalluksia ja leveitä renkaita näyttäisi monikin laittaneen alle. Onko lokasuojan reunat pyörät olleet kosketuksissa näiden kanssa?

Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 15.10.20 - klo:06:04
Oletkohan sä ihan tosissasi? Ethän sä nyt niin korkea profiilisia renkaita sinne voi laittaa, kun sinne mahtuu. Rekisteriotteesta näet (sähköinen tai paperinen tekninen osa) moniko tuumaisia autossasi voi käyttää, samoin tietysti leveyden osalta. Tuo omatoiminen rengaskoon kasvattaminen (korkeusprofiilin) vaikuttaa renkaan pyörimisnopeuteen ja sitä kautta nopeusmittari, matkamittari jne lukemiin.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.10.20 - klo:06:34
Väärin. Rekisteriotteessa ei lue kaikkea, kuten välttämättä suurempia kokoja ja seuraavat muutokset saat tehdä muutoskatsastamatta autoa!

https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php?gclid=CjwKCAjww5r8BRB6EiwArcckC9aCOGdxv6pvv3p_DItG7sHOxHOQKQ5_b5448jVyblXjM11-TkYSvxoCLlwQAvD_BwE

"Rekisteriotteen teknisestä osasta löytyy autosi rengaskoko. Tätä rengaskokoa voit muuttaa 30 mm kapeampaan tai leveämpään (rengaskoon ensimmäinen luku, esim. 155, tarkoittaa, että kyseessä on 155 mm leveä rengas). Tuumakokoa (vanteen kokoa) voi muuttaa tuumalla ilman muutoskatsastusta laillisesti. Renkaan ympärysmitta (vierintäkehä) saa muuttua max 5 %. "
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.10.20 - klo:09:17
Kylläpä nyt menee vanhalla miehelle tunteisiin. Kerrataanpa mitä topic:n aloittaja kysyi ja mitä siihen vastasit ja mitä minä vastasin sinun disinformaatio ohjeisiin! Rivien välistä lukeminen on sitten taito erikseen mitä siellä voi olla ja mitä siellä ei ole.

Käyttäjä kysyi voiko Citigoon laittaa 185/70R14 renkaita. Sä rupesit paasaamaan onko kaveri tosissaan, joka varmana ihan aiheellisesti tuota rengaskokoa kysyi. Sen jälkeen paasaaminen rekisteriotteesta ja rengaskoosta. Minä korjasin, että rekisteriote ei ole jumalasta seuraava, vaan tietyillä ehdoilla voit käyttää rekisteriotteesta pienempää, suurempaa, leveämpää tai kapeampaa rengastusta/vanteita.

Ihan näin tiedoksi rekisteriotteessa saattaa laiskan inssin/maahantuojan vuoksi olla vain yksi rengaskoko tai sitten kymmeniä. Se missä on kymmeniä antaa aika suuren pelivaran noilla minun viimeisen lainauksen ehdoilla.

Missä kohtaa mä olen sanonut, että sinne ei voi laittaa suurempaa kokoa alle??? Sanoin että ei sinne nyt omavaltaisesti niin suurta voi laittaa kuin sinne haluaa. Onko luetun ymmärtämisessä jotain ongelmia.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: JPel - 14.10.20 - klo:20:32
Talvirenkaita olen uusimassa ajattelin josko alle sopisi 185/70x14 vakiovanteilla?

Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 15.10.20 - klo:06:04
Oletkohan sä ihan tosissasi? Ethän sä nyt niin korkea profiilisia renkaita sinne voi laittaa, kun sinne mahtuu. Rekisteriotteesta näet (sähköinen tai paperinen tekninen osa) moniko tuumaisia autossasi voi käyttää, samoin tietysti leveyden osalta. Tuo omatoiminen rengaskoon kasvattaminen (korkeusprofiilin) vaikuttaa renkaan pyörimisnopeuteen ja sitä kautta nopeusmittari, matkamittari jne lukemiin.


Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 18.10.20 - klo:10:59
Missä kohtaa mä olen sanonut, että sinne ei voi laittaa suurempaa kokoa alle??? Sanoin että ei sinne nyt omavaltaisesti niin suurta voi laittaa kuin sinne haluaa. Onko luetun ymmärtämisessä jotain ongelmia.

Ei tarvitse olla edes tosissaan, että ilman muutoskatsastusta 185/70R14 saa heittää alle ja ei löydy välttämättä rekisterotteesta. Huomaatko, että olet väärässä etkä osaa vain lopettaa?

https://www.laatuvanne.fi/category/1660/citigo-vm-2012-

Suositellut rengaskoot: 165/70R14, 185/55R15, 185/50R16, 195/40R17

https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php?gclid=CjwKCAjww5r8BRB6EiwArcckC9aCOGdxv6pvv3p_DItG7sHOxHOQKQ5_b5448jVyblXjM11-TkYSvxoCLlwQAvD_BwE

"Rekisteriotteen teknisestä osasta löytyy autosi rengaskoko. Tätä rengaskokoa voit muuttaa 30 mm kapeampaan tai leveämpään (rengaskoon ensimmäinen luku, esim. 155, tarkoittaa, että kyseessä on 155 mm leveä rengas). Tuumakokoa (vanteen kokoa) voi muuttaa tuumalla ilman muutoskatsastusta laillisesti. Renkaan ympärysmitta (vierintäkehä) saa muuttua max 5 %. "

Lainaus käyttäjältä: Late - 28.11.12 - klo:15:50
Tässä vähän tehtaan suosituksia renkaista:

Kesärengas suositukset

165/70 R 14 81T   5 J x 14 ET 35

Bridgestone Ecopia EP25
Hankook Kinergy K425
Continental Premium Contact 2
Falken Sincera Sn 831A

175/65 R 14 82T

Continental Premium Contact 2e
Bridgestone Ecopia EP250

185/55 R 15 82T   5,5 J x 15 ET 41

Continental Premium Contact 2
Bridgestone Ecopia EP25

185/50 R 16 81T   6 J x 16 ET 43

Continental Premium Contact 2

185/50 R 16 81H

Continental Premium Contact 2
Bridgestone ER300


Talvirengas suositus

165/70 R 14 81T  5 J x 14 ET 35

Pirelli W 190
Vredestein Snowtrac 3
Dunlop Winter Response
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.10.20 - klo:18:34
Ei tarvitse olla edes tosissaan, että ilman muutoskatsastusta 185/70R14 saa heittää alle ja ei löydy välttämättä rekisterotteesta. Huomaatko, että olet väärässä etkä osaa vain lopettaa?

https://www.laatuvanne.fi/category/1660/citigo-vm-2012-

Suositellut rengaskoot: 165/70R14, 185/55R15, 185/50R16, 195/40R17

https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php?gclid=CjwKCAjww5r8BRB6EiwArcckC9aCOGdxv6pvv3p_DItG7sHOxHOQKQ5_b5448jVyblXjM11-TkYSvxoCLlwQAvD_BwE

"Rekisteriotteen teknisestä osasta löytyy autosi rengaskoko. Tätä rengaskokoa voit muuttaa 30 mm kapeampaan tai leveämpään (rengaskoon ensimmäinen luku, esim. 155, tarkoittaa, että kyseessä on 155 mm leveä rengas). Tuumakokoa (vanteen kokoa) voi muuttaa tuumalla ilman muutoskatsastusta laillisesti. Renkaan ympärysmitta (vierintäkehä) saa muuttua max 5 %. "

Ei tarvitse olla edes tosissaan, että ilman muutoskatsastusta 185/70R14 saa heittää alle ja ei löydy välttämättä rekisterotteesta. Huomaatko, että olet väärässä etkä osaa vain lopettaa?

Ei tässä Karppa ole kysymys mistään väärässä olemisesta, vaan siitä, mitä on sanonut. Minä en ole sanonut, etteikö renkaan kokoa voi yhtään muuttaa, vaan että sinne ei saa laittaa mielivaltaisesti mitä kokoa haluaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: JPel - 14.10.20 - klo:20:32
Citigon mataluus vaivaa uraisilla ja monttuisilla mökki- ja metsäteillä, pohja kolisee.
Kuinka leveä ja korkea pyörä tuonne Citigon alle vakiojousin mahtaisi sopia?
Talvirenkaita olen uusimassa ajattelin josko alle sopisi 185/70x14 vakiovanteilla?

Madalluksia ja leveitä renkaita näyttäisi monikin laittaneen alle. Onko lokasuojan reunat pyörät olleet kosketuksissa näiden kanssa?

Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 19.10.20 - klo:06:23
Ei tarvitse olla edes tosissaan, että ilman muutoskatsastusta 185/70R14 saa heittää alle ja ei löydy välttämättä rekisterotteesta. Huomaatko, että olet väärässä etkä osaa vain lopettaa?

Ei tässä Karppa ole kysymys mistään väärässä olemisesta, vaan siitä, mitä on sanonut. Minä en ole sanonut, etteikö renkaan kokoa voi yhtään muuttaa, vaan että sinne ei saa laittaa mielivaltaisesti mitä kokoa haluaa.

Missä topic:n aloittaja oli heittämässä mielivaltaisesti mitä koko haluaa? Kun niin monesti olet tässä ketjussa hehkuttanut, että lue ajatuksen kanssa ja hitaasti, niin lueppa oma eka viestisi. Tulikohan pikkainen huti tuossa viestissä minkä korjasin. Hyvä sen jälkeen ruveta paikkomaan omia kirjoituksia.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.10.20 - klo:06:53
Missä topic:n aloittaja oli heittämässä mielivaltaisesti mitä koko haluaa? Kun niin monesti olet tässä ketjussa hehkuttanut, että lue ajatuksen kanssa ja hitaasti, niin lueppa oma eka viestisi. Tulikohan pikkainen huti tuossa viestissä minkä korjasin. Hyvä sen jälkeen ruveta paikkomaan omia kirjoituksia.

Johan tuo on otsakkeessa, kuinka isot pyörät MAHTUU alle, ei, kuinka isot pyörät SAA laittaa alle.
Oliko vielä jotain muuta?

-karppa-

#27
Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 23.10.20 - klo:05:10
Johan tuo on otsakkeessa, kuinka isot pyörät MAHTUU alle, ei, kuinka isot pyörät SAA laittaa alle.
Oliko vielä jotain muuta?

Muutoskatsastamalla saat laitettua niin isot pyörät, kuin mahtuu, kunhan nopeusmittari ei näytä enempää, kuin todellinen nopeus eikä pyörät ota mihinkään kiinni. Unohtuiko tämäkin sinulta?

Oliko sulla muuta, koska et vänkäämälläkään saa tätä käännettyä itsellesi mieluiseksi, koska olet väärässä. Ehkä ensi kerralla kannattaa lukea muutakin, kuin otsikko ennen, kuin vastaat. Ei kaikki aloittelijat tai autoista "kaikkea" tietämättömät osaa argumentoida/oksentaa kaikkia faktoja ettei, joku 35 vuotta auton ratissa ollut herra pahoita mieltänsä ensimmäisellä vastauksella.


Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 15.10.20 - klo:06:04
Oletkohan sä ihan tosissasi? Ethän sä nyt niin korkea profiilisia renkaita sinne voi laittaa, kun sinne mahtuu. Rekisteriotteesta näet (sähköinen tai paperinen tekninen osa) moniko tuumaisia autossasi voi käyttää, samoin tietysti leveyden osalta. Tuo omatoiminen rengaskoon kasvattaminen (korkeusprofiilin) vaikuttaa renkaan pyörimisnopeuteen ja sitä kautta nopeusmittari, matkamittari jne lukemiin.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tos®

Mittaristoa voi koodata, ennen oli ainakin 7 pykälää mikä muutti nopeus/matkamittaria.
Jos siellä on suuremmat renkaat niin sitten muuttaa koodausta ja näin saa mittarin näyttämään sopivasti.

Tämä on golffista, mutta ei liene hirveästi eroa. (Distance Impulse Number)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Instrument_Cluster

Uudemmissa varmaan adaptation kanavilla sama toiminto.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.10.20 - klo:07:17
Muutoskatsastamalla saat laitettua niin isot pyörät, kuin mahtuu, kunhan nopeusmittari ei näytä enempää, kuin todellinen nopeus eikä pyörät ota mihinkään kiinni. Unohtuiko tämäkin sinulta?

Oliko sulla muuta, koska et vänkäämälläkään saa tätä käännettyä itsellesi mieluiseksi, koska olet väärässä. Ehkä ensi kerralla kannattaa lukea muutakin, kuin otsikko ennen, kuin vastaat. Ei kaikki aloittelijat tai autoista "kaikkea" tietämättömät osaa argumentoida/oksentaa kaikkia faktoja ettei, joku 35 vuotta auton ratissa ollut herra pahoita mieltänsä ensimmäisellä vastauksella.

Aivan uskomaton jätkä. Tämä jätkä tulee jatkamaan hautaan asti, vaikka asia menisi kuinka vierestä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy