Kirjoittaja Aihe: ID.4  (Luettu 111638 kertaa)

Poissa juubatuuba

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #720 : 07.09.21 - klo:08:16 »
Ja eri mieltä olen ACCn etäisyyden pidosta, minusta volkkarilla tuo on ihan loistava koska sillä saa oikeasti pitkän etäisyyden, Volvo taas ajoi liian lähellä jopa pisimmällä etäisyydellä.
Volvossa etäisyys säädetään aikana väliltä 1–3 sekuntia edellä ajavaan 0,5 sekunnin pykälin. Etäisyys siis vaihtelee nopeuden mukaan. Mielestäni tuo yksi sekunti on vain formula- ja rallikuskeille eikä sitä pitäisi olla edes tarjolla.

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.514
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #721 : 07.09.21 - klo:08:24 »
Juu tiedän kyllä mutta pointti oli että edes tuo pisin asetus ei mielestäni tarjonnut riittävää etäisyyttä edellä ajavaan maantienopeuksissa. VAG konsernin autoissa on selkeästi pidempi.

Poissa Mikko81

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #722 : 07.09.21 - klo:18:49 »
Espooseen oli tänään tullut punainen GTX koeajettavaksi.

Auto on kyllä todella hyvän näköinen livenä tuossa värissä ja 21" Narvik vanteilla. Tuossa aiemmin kun oli juttua hifien päivittämisestä niin ihan ok ne musta soi ainakin tuossa koeajo autossa eli mulla ei ainakaan ole välitöntä tarvetta päivittää. ID talk foorumilla oli joku tanskalainen joka sano että hänen myyjänsä oli kertonut että infotainment plus paketin tilaajat saisivat audio upgreidin automaattisesti, mutta itse suhtaudun tuohon kyllä skeptisesti.

Sitten itse ajo. Tämähän liikahtaa jo ihan kivasti ja täyskiihdytys tuntuu kivasti vatsanpohjassa  8) Myöskin ohituskiihtyvyys alkaa olla kunnossa maantievauhdeissa. Eli sen puolesta ID4 on nyt sellainen kun sen pitää ollakkin. Testasin lyhyesti myös hieman kulutusta 110km/h GPS nopeudella ja kulutus oli 21.4kwh/100km joka oli kyllä musta hieman yläkanttiin. Osansa varmasti tekevät 21" renkaat ja keli oli hieman tuulinen (+15C). Ai niin, ne top sport penkit, ne on todella hyvät myöskin.

Eli erittäin positiivinen fiilis omasta tilauksesta ja hyvä että tuli otettua oma auto 20" vakio vanteilla jos se olisi hieman taloudellisempi ja hiljaisempi.

Poissa Passatti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.016
  • Skoda Superb iV L&K 2020
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #723 : 07.09.21 - klo:19:15 »
VW ilmoitti, että ID. 3 GTX tulossa ens vuonna.
Always lead, never follow

Poissa kylpykuula

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #724 : 07.09.21 - klo:19:30 »
Ainakin Id.3:ssa löytyy ACC:n alavalikoista jos jonkinmoista säätöä. Kokeilkaa ottaa ruksit pois niistä nopeuksia ja ruuhkajonoja ennakoivista ominaisuuksista, jos sen toiminta rauhottuisi sitten.

Poissa frankiez

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #725 : 09.09.21 - klo:08:29 »
no ei ole. olen kyllä ajanut itsekin kehäteillä eikä auto mitään itsekseen jarruttele, moottoritieillä joskus tuo toistuu kun joku poistuu liittymään mutta näin se on ollut joka ikisessä automerkissä jonka olen omistanut

jarruta teksti tulee jos edessä on esim. polkupyörä, koskaan en ole saanut sitä niin että edessä ei olisi ollut mitään

Ai, että jarruttelee jos auton ohittaa oikealta esim. kehäteillä? Ilmeisesti olet ajanut pääsääntöisesti Volkkarilla, koska omissa autoissa ei todellakaan ole ollut moista älytöntä ominaisuutta. Jonkin verran on tullut autoja koeajettua...

Ja tuo "Jarruta" ilmestyy ihan randomina, lähin pyörä on kilometrien päässä varastossa tai muutakaan "estettä" ole lähimaillakaan.

En ole koskaan rakastanut automerkkeihin ja kritisoin omia autoja jos on aihetta ja kehun myös. Tämä ID.4/3 tulee olemaan Volkkarin välimalli, jotta päästötavoitteisiin päästäisiin. Itselle tämä tuli toisen diilin kautta eli tästä syystä näkökulma on varsin objektiivinen.

Enpä usko että huollossa käynti auttaa mitään ellei ole tarjolla ns. isoa päivitystä.

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.514
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #726 : 09.09.21 - klo:08:41 »
 ^ Ihan en tuosta tajunnanvirran keskeltä sitä pointtia nyt havainnut.

Auto ei tietenkään jarruttele jos ajelet itse. Sama ohitatko oikealta, vasemmalta vai ajatko pientareen kautta. Tuo typeryys tapahtuu kun ajaa ACC tai travel assist kytkettynä. Silloin jos auto havaitsee vasemmalla kaistalla auton, alkaa ACC hidastamaan vauhtia ja mätsäämään nopeutta tuon vasemmalla kaistalla olevan auton mukaan.

Tuo jarruta ilmoitus liittyy tuohon AEB (automatic emergency brake) järjestelmään. Volvossa korjaantui softapäivityksellä, samoin edellisessä Tiguanissa kun päivitin ACC:n softan uudempaan. Tässä ID4:ssa ei vielä häröjä ole tullut.
Monesti noissa on takana joko softaprobleema tai sitten tutkan asento on huono jolloin se tulkitsee heijasteita yms. liian herkästi ja säikähtää.

Poissa jopo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 446
  • ID.4 1st Max
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #727 : 09.09.21 - klo:09:31 »
Ai, että jarruttelee jos auton ohittaa oikealta esim. kehäteillä? Ilmeisesti olet ajanut pääsääntöisesti Volkkarilla, koska omissa autoissa ei todellakaan ole ollut moista älytöntä ominaisuutta. Jonkin verran on tullut autoja koeajettua...

Ja tuo "Jarruta" ilmestyy ihan randomina, lähin pyörä on kilometrien päässä varastossa tai muutakaan "estettä" ole lähimaillakaan.

En ole koskaan rakastanut automerkkeihin ja kritisoin omia autoja jos on aihetta ja kehun myös. Tämä ID.4/3 tulee olemaan Volkkarin välimalli, jotta päästötavoitteisiin päästäisiin. Itselle tämä tuli toisen diilin kautta eli tästä syystä näkökulma on varsin objektiivinen.

Enpä usko että huollossa käynti auttaa mitään ellei ole tarjolla ns. isoa päivitystä.

Tuon "jarruta"-ongelman takia menisin kuitenkin huoltoon, koska on näitä ID autoja liikenteessä sen verran paljon, että jos tuo olisi yleistä, niin tästä puhuttaisiin enemmän. Jotain häikkää tuon yksilön tutkissa on.

Ja tuosta oikealta ohittamisesta. Itse huomaan tuon tapahtuvan vain tilanteissa, joissa vasen kaista on alkujaan tyhjä ja sitten lähestyn vasemman kaistan autoa nopeammalla vauhdilla. Jos ajetaan ruuhkassa niin, että molemmilla kaistoilla on autoja, ei tuota hidastelua vasemman kaistan autojen vuoksi tapahdu. Näin ainakin TA päälle kytkettynä. Ja luonnollisesti jos ACC tai TA on off, niin mitään jarrutteluja ei tapahdu.
ID.4 1st Max 77 kWh

Poissa AudiA6590

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
  • OBD11
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #728 : 14.09.21 - klo:10:49 »
Alkuperäisen multimediayksikölle menevän johtosarjan väliin. Siihen on olemassa quadlock ISO adapteri. Esim. Matchilla PP-AC 92b. Varmaan jokaisella valmistajalla on omansa olemassa tuohon.

Tästähän on väännetty täälläkin. Ohittaminen ja ohi ajaminen on kaksi eri asiaa. Oikealla ajava voi mennä ohi jos jono vetää oikealla nopeampaan. Ohittaa oikealta ei saa, se on kielletty.
Vai meinaatko että jos vasen jono hidastuu niin oikeankin pitää vetää liinat kiinni?

Tuo vakkarin ominaisuus on oikeasti ihan helvetin typerä.

Ei menny ku trömsöös. Nyt on paketin mukana tulla sarja mikä on vanhoihin malleihin ja 92b sarja mis on iso liittimet. Viel tarvii yhden muuntaja sarjan, huohh....
*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.514
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #729 : 14.09.21 - klo:12:29 »
Ei menny ku trömsöös. Nyt on paketin mukana tulla sarja mikä on vanhoihin malleihin ja 92b sarja mis on iso liittimet. Viel tarvii yhden muuntaja sarjan, huohh....

Jep, tuossa VW editionissa tulee "väärällä" päällä se. Jos vaan kolvi/kuumailmapuhallin pysyy yhtään kädessä niin äkkiähän tuon vaihtaa. Toki joutuu sen 92b adapterin ostamaan. Vaihtaa siitä ne päät tuohon johtosarjaan. Ei ole iso homma. Värikoodit on samat ja vaihtaa johto kerrallaan. Ei ole montaa johtoa vaihdettavana.

Tommosilla kun liittää piuhat yhteen niin tulee vedenpitävä ja kestävä liitos, eikä tarvii kolvata : https://m.motonet.fi/fi/tuote/487144/Jatkoliitinkutistesukka-tinalla-punainen-10kpl

Poissa AudiA6590

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
  • OBD11
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #730 : 14.09.21 - klo:21:23 »
Jep, tuossa VW editionissa tulee "väärällä" päällä se. Jos vaan kolvi/kuumailmapuhallin pysyy yhtään kädessä niin äkkiähän tuon vaihtaa. Toki joutuu sen 92b adapterin ostamaan. Vaihtaa siitä ne päät tuohon johtosarjaan. Ei ole iso homma. Värikoodit on samat ja vaihtaa johto kerrallaan. Ei ole montaa johtoa vaihdettavana.

Tommosilla kun liittää piuhat yhteen niin tulee vedenpitävä ja kestävä liitos, eikä tarvii kolvata : https://m.motonet.fi/fi/tuote/487144/Jatkoliitinkutistesukka-tinalla-punainen-10kpl

Näin mä vähän meinasin mut tilasin nyt sen oman adapterisarjan 2m pituisena ni saa vedetty penkin alle jos jossai kohtaa mielii ostaa paremman pelin
*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*

Poissa vkulmala

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #731 : eilen kello 20:25 »
Minä asensin tuohon omaan settiin Match PP41DSPn. Todella iso parannus ääneen.
Tulossa vielä PP1SUB vahvari lisäksi sekä Match PPN8E-Q subbari takakonttiin.

dwntime, itsellä kans sama PP41DSP asennuksessa. Osaatkos sanoa mikä bugittaa kun johdot on kytkettynä mutta DSP:hen ei tule poweria ja auton iso näyttö pysyy pimeänä? :)

Toimiko sulla ihan plug`n`play vai pitikö tehdä jotain erityisiä taikatemppuja?
ID.4 Pro Performance Business Max, go-eCharger

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.514
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #732 : eilen kello 20:45 »
dwntime, itsellä kans sama PP41DSP asennuksessa. Osaatkos sanoa mikä bugittaa kun johdot on kytkettynä mutta DSP:hen ei tule poweria ja auton iso näyttö pysyy pimeänä? :)

Toimiko sulla ihan plug`n`play vai pitikö tehdä jotain erityisiä taikatemppuja?

Ei mitään. Kaapelit kiinni ja homma toimi kerrasta. Tarkista että ne quadlockit on kunnolla pohjassa. Todennäköisesti ei ole ja siksi ei nyt toimi.
Onko sulla tuo PP-AC92b ja ISO johtosarja?

Poissa vkulmala

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #733 : eilen kello 21:03 »
Onko sulla tuo PP-AC92b ja ISO johtosarja?

Hommasin Motonetistä PP41DSP VW -version. Paketin mukana tullut liitin näyttäis näköjään eroavan hieman tuosta PP-AC92b-liittimestä. Kuvittelin että olis toiminut paketin mukana tulleella kaapelilla...
ID.4 Pro Performance Business Max, go-eCharger

Poissa vkulmala

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #734 : eilen kello 21:35 »
Hommasin Motonetistä PP41DSP VW -version. Paketin mukana tullut liitin näyttäis näköjään eroavan hieman tuosta PP-AC92b-liittimestä. Kuvittelin että olis toiminut paketin mukana tulleella kaapelilla...
Itse itselleni vastaten, liitin näköjään ajan saatossa muuttunut. Täällä keskustelua samasta aiheesta:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=36400.msg692373#msg692373

Eli ei muuta kuin liitinkaupoille :)
ID.4 Pro Performance Business Max, go-eCharger

Poissa vkulmala

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #735 : eilen kello 21:40 »
Tulossa vielä PP1SUB vahvari lisäksi sekä Match PPN8E-Q subbari takakonttiin.

dwntime, Oletko vielä ehtinyt subbaria asentamaan? Kuvat kiinnostavat jos subbari jo löytyy. Itselläni on suunnitelmissa sama vahvari ja sama subbari. Ajattelin väsätä takakontin pohjaluukun alla olevaan koteloon jonkinlaisen subbarin siten että n. puolet kotelosta olisi pyhitetty subbarille ja lopputila jäisi sitten muulle tavaralle.
ID.4 Pro Performance Business Max, go-eCharger

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.514
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #736 : eilen kello 22:15 »
En ole vielä. Odottelen tuota PP1SUB vahvari saapuvaksi Puolasta. Tuon valmistus lopetettu niin aika haastava löytää tällä hetkellä.

Pitäis tulla viimeistään ensi viikon alusta, laittelen kuvia ja kokemuksia kun saan asennuksen tehtyä.

 




www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla