ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

cantona

Onko muille tullut kutsukampanjaa jostain väliverkon kannattimesta/peitelevystä? Pitäisi viedä tarkistukseen.

jopo

Mulle tuli. Tuo ei ole kaikissa autoissa varusteena, joten koskee vain osaa autoista. Itse ajattelin, että hoidan tuon sitten joskus tulevaisuudessa jos tulee jotain muuta syytä käydä. Toki jos noita väliverkkoja aktiivisesti käyttäisin, niin ehkä sitten ajan varaisin.

cantona

Kesäloma lopuillaan ja ID4:llä tulo ajeltua noin 6000km sen aikana. Aika hyvän kokemuksen sai ekasta täyssähköautosta ainakin kesäajossa. Ainoa vika toistaiseksi on ollut että auton oma nettiyhteys katkesi kerran eikä herännyt parissa päivässä henkiin. Vein pikahuoltoon ja pyysin irrottamaan akun navan ja painamaan jarrupolkimet pohjaan (tällainen lääke löytyi netin palstoilta) ja tuo temppu auttoi ja yhteys tuli kuntoon.

Ohessa ekan 6000km ajosta plussat ja miinukset:
+erittäin mukava ja jämäkkä ajaa pidempääkin matkaa
+hiljainen matka-ajossa, ei häiritsevää rengasmelua tai suhinoita
+riittävä range ja nopea pikalataus, onnistui pohjoisen reissu vaivatta
+acc ja travel assist toimii jouheasti
+todella tilava
+ergo-penkit todella hyvät pitkällekin kuskille
+teho riittävä ja ohituskiihtyvyyttäkin löytyy
-muovinen räminä kojelaudasta kun sopivat kiharat/kuopat
-metallinen räminä, ikäänkuin joku levy resonoisi kun vauhtia 20-25 tietyllä mukulakivipätkällä (todella marginaalista nillitystä mutta minkäs teet kun auto muuten on niin hemmetin hiljainen niin pienetkin asiat kuuluu)
-karttadatan nopeusrajoitusvirheet pilaa automaattisen nopeusrajoituksen hyödyntämisen acc:n kanssa
-rajallinen määrä appeja/widgetejä infotainmentiin, bemarissa totuin että sai esim. sään ja uutiset omiin pikkuikkunoihin
-hipasukytkimet
-ovien avauslogiikka

jopo

^ Erittäin samat ajatukset minulla. Oon pari kertaa kesän aikana ajanut 1000km päivämatkan ja jaksan aina yllättyä, miten hyvät nuo ergo-penkit ovat.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: cantona - 08.08.21 - klo:11:14
-muovinen räminä kojelaudasta kun sopivat kiharat/kuopat
-metallinen räminä, ikäänkuin joku levy resonoisi kun vauhtia 20-25 tietyllä mukulakivipätkällä (todella marginaalista nillitystä mutta minkäs teet kun auto muuten on niin hemmetin hiljainen niin pienetkin asiat kuuluu)

Mulla oli nuo molemmat myös.

Ensimmäiseen auttoi kun laitoin stp black silveria jäykisteeksi sen kojetaulun muovipaneelin takaosaan missä on kaiuttimen ritilä.

Tuo metallinen räminä tuli toisen takaturvavyön kelan sisältä. Siellä oli joku osa irti ja vaihtoivat koko turvavyön. Sen jälkeen ei ole enää rämissyt.
Juuri samalla tavalla esiintyi. N. 30km/h vauhtia ja mukulakiville ajelemaan niin takaosasta autoa alkoi pärisemään rytmikkäästi.

vatti

Millaisiin lataustehoihin olette päässeet ID.4 1st -malleilla pikalatureilla? Minulla keskimääräinen latausteho HPC-latureilla on vain noin 60 kW. Joka kerta olen tullut laturille vähintään 200 km maantieajon jälkeen suoraan ajosta. Viimeksi latasin 62 kW keskiteholla 41%-80% laturilla, jonka teho on 130 kW. Muut laturit olivat tyhjiä, joten tehonjakoa ei ollut eikä se muillakaan kerroilla selitä alhaista tehoa. Hitaammilla 50 kW latureilla keskiteho on ollut 40 kW.
VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh, Honey Yellow

jopo

Katselin omista vanhoista C&D HPC latauksista. Paras keskari oli 92kW, huonoin noin 55kW (noin 70%-80% täyteen ladatuista kerroista). Riippuu aika paljon miten pienillä prosenteilla olen laturille tullut. Sen muistan, että tuo nopein oli muutamalla prosentilla (Oulun Mäkkäri). Kyllä näin kesällä oon aika tarkalleen saanut sen mitä pitäisikin, mutta keväällä viileämmillä keleillä ei lähellekään. Jos pikalaturille menee akun ollessa yli 50%, alkaa olla hyvin suhteellista kannattaisko suoraan mennä 50kW pöntölle.
Aika hyvin kuitenkin mun mielestä auto noudattaa tätä netistä löytyvää käyrää(liite):



Terpower

Tosta We Connect apista sellanen kysymys, että onko sieltä poistunut se mahis laittaa etänä lämmityksen yhteydessä penkin ja ratin lämmitin päälle ?

Mä en ainakaan enää iPhonen versiolla löydä sitä kuvaa autosta sisältäpäin, missä sai ne laitettua päälle.
ID4 Pro Business

jopo

Appi se vain paranee vanhetessaan.  ;D
Käsitin, että tulevat nyt sieltä Asetukset>Vyöhykkeet. Grafiikat vain hävisivät.

Terpower

Lainaus käyttäjältä: jopo - 17.08.21 - klo:08:24
Appi se vain paranee vanhetessaan.  ;D
Käsitin, että tulevat nyt sieltä Asetukset>Vyöhykkeet. Grafiikat vain hävisivät.
Joo sieltä saa valittua ilmastointialueet ja automaattisen tuulilasin ja pelien lämmityksen. Ratinlämmitystä ei enää ole vaihtoehtona.

Tosiaan vaan paranee  :)
ID4 Pro Business

jopo

Kyllä se ohjauspyöräkin on siellä listattuna (iOS). Sitä ei vain enää pysty erikseen valitsemaan.

Terpower

Lainaus käyttäjältä: jopo - 17.08.21 - klo:08:45
Kyllä se ohjauspyöräkin on siellä listattuna (iOS). Sitä ei vain enää pysty erikseen valitsemaan.

Lasit ja peilit lukee mut ei ohjauspyörää. No tuskin sitä ees tarvii.









ID4 Pro Business

jopo

Mulla tuo toinen sivu on erilainen. Uusin päivitys käytössä.




instagram image video download

Terpower

Lainaus käyttäjältä: jopo - 17.08.21 - klo:09:37
Mulla tuo toinen sivu on erilainen. Uusin päivitys käytössä.




instagram image video download

Outoa koska ei mulla löydy uudempaa päivitystä aplikaatioon.
ID4 Pro Business

jopo

1.19.0 näyttää mulla sovellusversiota.

Terpower

Lainaus käyttäjältä: jopo - 17.08.21 - klo:09:46
1.19.0 näyttää mulla sovellusversiota.
Mulla myös. Viikko sitte tullu.
Androidissa näköjään vielä valittavissa ja grafiikat myös.
ID4 Pro Business

Terpower

Lainaus käyttäjältä: jopo - 17.08.21 - klo:09:46
1.19.0 näyttää mulla sovellusversiota.

Käynnistin puhelimen ja apin uudestaan.
Nyt mullaki näkyy noi.
Hienosti toimii nää päivitykset  :)
ID4 Pro Business

jopo

 :o

En uskalla edes ajatella, miltä tää appi näyttää vuoden päästä. :)
Vaikka itse autoon oon ollut tyytyväinen, niin tää appi on kyllä säälittävä. Toisaalta, se toimii aina, joten se sentään on hyvä asia.

Terpower

Lainaus käyttäjältä: jopo - 17.08.21 - klo:10:03
:o

En uskalla edes ajatella, miltä tää appi näyttää vuoden päästä. :)
Vaikka itse autoon oon ollut tyytyväinen, niin tää appi on kyllä säälittävä. Toisaalta, se toimii aina, joten se sentään on hyvä asia.
Joo on kyllä säälittävä esitys tää appi.
Ehkä ne joskus saa tänki kuntoon.
Kuitenki siinä perus we connectissa oli enemmän sisältöä, ni luulis tähänkin joskus tulevan.
ID4 Pro Business

Japi_

Onko kukaan käyttänyt tuota EVNotifyä ja minkälainen vastaanotin sopii ID.4 millä saisi tuota reaaliaikaista tietoa autosta sovellukseen?

jopo

https://www.amazon.de/dp/B0755N61PW/ref=pe_27091401_487024491_TE_item_image

Tuollainen on mulla. Tosin käytän CarScanneria, koska iOS, mutta toimii EVNotifyn kanssa myös käsittääkseni. CarScanner näyttää enemmän tietoja kuin Notify, mutta sitä ei saa yhdistettyä ABRP:n kanssa.

frankiez

Onko tähän kikottimeen tullut softapäivityksiä korjaamaan mm. seuraavia bugeja

- Auto jättänyt kerran tiellensä. Vaati ihme temppuja, että lähti käyntiin kaupan pihasta. Kai sitten jonkinlainen buutti auttoi lopuksi.
- Navi sekoilee, ei päivitä sijaintia. Ja muutenkin Iphonen ja navin yhteistyö on kyllä mysteeri käytettävyyden osalta.
- Spotify pätkii ajoittain (jää 1sec looppiin), jälleen auton uudellenkäynnistys korjaa tilanteen, ehkä...
- Etäisyyden mukaan säätyvä vakionopeustoiminnallisuus on vitsi. Pahimmillaan se ei päästä ohittamaan moottoritiellä toista autoa, koska se nappaa viereisestä autosta kiinni. Siinä sitten mennään vierekkäin...
- Ajokaistavalvonta toimii aivan liian herkästi
- Automaattinen vakionopeussäätö jättää lyhyimmälläkin optiolla edessä olevan auton aivan liian kauas.

Aika ripulia on tuo softa. Auto muuten on ihan ok, hiljainen ja hyvä ajaa.

jopo

Jos 2.1 on autossa, niin sen jälkeen ei isoon jakeluun ole tullut vielä mitään. Jotkut harvat ovat saaneet OTAna 2.3:n.

- Auto jättänyt kerran tiellensä. Vaati ihme temppuja, että lähti käyntiin kaupan pihasta. Kai sitten jonkinlainen buutti auttoi lopuksi.

Jenkkifoorumilla on tuollaisia tapauksia tullut vastaan. Ei ole itselläni kertaakaan jättänyt käynnistymättä. 29tkm kohta mittarissa

- Navi sekoilee, ei päivitä sijaintia. Ja muutenkin Iphonen ja navin yhteistyö on kyllä mysteeri käytettävyyden osalta.

Ei ole tullut moista vastaan (auton oma navi). Myös Carplay navigointi toiminut hyvin.

- Spotify pätkii ajoittain (jää 1sec looppiin), jälleen auton uudellenkäynnistys korjaa tilanteen, ehkä...

Muutaman kerran Carplay toistettu musa on pysähtynyt mullakin. Mutta etupäässä ei.

- Etäisyyden mukaan säätyvä vakionopeustoiminnallisuus on vitsi. Pahimmillaan se ei päästä ohittamaan moottoritiellä toista autoa, koska se nappaa viereisestä autosta kiinni. Siinä sitten mennään vierekkäin...

Vasemmankaistan ohitus vai ohitus oikealta? Se taitaa olla jokin liikennesääntö Saksassa, ettei oikealla kaistalla saa suorittaa ohitusta, siksi toimii noin. Tosin eihän tuohon tarvitse kuin painaa kaasua. Mulla ainakin toimii tuo ACC hyvin. Ei kyllä ota viereiseltä kaistalta autoja, mikäli vasenta kaistaa ohittaa.

- Ajokaistavalvonta toimii aivan liian herkästi

Lane assistant on huono, mutta kun itse pidän yleensä Travel Assistin päällä, ei tuo LA silloin puutu peliin läheskään niin herkästi. Tuo LA on selkeästi säädetty sillä ajatuksella, että autossa on myös TA.

- Automaattinen vakionopeussäätö jättää lyhyimmälläkin optiolla edessä olevan auton aivan liian kauas.

Ruuhkaliikenteessä kyllä. Tämä on tosin makuasia.

Kyllä näissä autoissa on eroja. Laadunvalvonnassa puutteita. Oma on mennyt tosiaan tuon 20tkm kohta ilman mitään suurempia ongelmia. Softa on kyykännyt kerran ACC/TA:n osalta kun kilometrejä oli 3tkm. Muuten ollut todella huoletonta menoa.

jopo

Niin ja juu. Kun näitä viestejä ei voi muokata, niin auton mittarissa tosiaan kohta 20tkm, eikä 29 niin kuin tuon postin alussa typoilin.

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: jopo - 03.09.21 - klo:10:27
Jos 2.1 on autossa, niin sen jälkeen ei isoon jakeluun ole tullut vielä mitään. Jotkut harvat ovat saaneet OTAna 2.3:n.

- Auto jättänyt kerran tiellensä. Vaati ihme temppuja, että lähti käyntiin kaupan pihasta. Kai sitten jonkinlainen buutti auttoi lopuksi.

Jenkkifoorumilla on tuollaisia tapauksia tullut vastaan. Ei ole itselläni kertaakaan jättänyt käynnistymättä. 29tkm kohta mittarissa

- Navi sekoilee, ei päivitä sijaintia. Ja muutenkin Iphonen ja navin yhteistyö on kyllä mysteeri käytettävyyden osalta.

Ei ole tullut moista vastaan (auton oma navi). Myös Carplay navigointi toiminut hyvin.

- Spotify pätkii ajoittain (jää 1sec looppiin), jälleen auton uudellenkäynnistys korjaa tilanteen, ehkä...

Muutaman kerran Carplay toistettu musa on pysähtynyt mullakin. Mutta etupäässä ei.

- Etäisyyden mukaan säätyvä vakionopeustoiminnallisuus on vitsi. Pahimmillaan se ei päästä ohittamaan moottoritiellä toista autoa, koska se nappaa viereisestä autosta kiinni. Siinä sitten mennään vierekkäin...

Vasemmankaistan ohitus vai ohitus oikealta? Se taitaa olla jokin liikennesääntö Saksassa, ettei oikealla kaistalla saa suorittaa ohitusta, siksi toimii noin. Tosin eihän tuohon tarvitse kuin painaa kaasua. Mulla ainakin toimii tuo ACC hyvin. Ei kyllä ota viereiseltä kaistalta autoja, mikäli vasenta kaistaa ohittaa.

- Ajokaistavalvonta toimii aivan liian herkästi

Lane assistant on huono, mutta kun itse pidän yleensä Travel Assistin päällä, ei tuo LA silloin puutu peliin läheskään niin herkästi. Tuo LA on selkeästi säädetty sillä ajatuksella, että autossa on myös TA.

- Automaattinen vakionopeussäätö jättää lyhyimmälläkin optiolla edessä olevan auton aivan liian kauas.

Ruuhkaliikenteessä kyllä. Tämä on tosin makuasia.

Kyllä näissä autoissa on eroja. Laadunvalvonnassa puutteita. Oma on mennyt tosiaan tuon 20tkm kohta ilman mitään suurempia ongelmia. Softa on kyykännyt kerran ACC/TA:n osalta kun kilometrejä oli 3tkm. Muuten ollut todella huoletonta menoa.

Samat kommentit, mutta apple carplayn kanssa ei apple music toimi langattomasti kovin hyvin. Pätkii välillä ääntä. Podcastit ja muut toimii langattomasti ihan hyvin. Langalla toimii musiikkikin hyvin.

Pari kertaa toki on äänet kadonneet. Ilmeisesti jos puhelin menee bluetoothilla kiinni niin menee johonkin looppiin.

AudiA6590

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 21.07.21 - klo:21:12
Tämäpä selvisi. Toinen takasivupaikan turvavyön kelassa joku irti sisällä ja aiheuttaa tuon pärinän. Koko turvavyö vaihtoon.
Tosin jotain onnistuivat tekemään kun nyt sitä pärinää en ole saanut kuuluviin, ainakaan niin helposti.

Tuli tänään vaihdettua alkuperäinen kaiutinsetti Focalin bolt on sarjaan. Nämä Focalin setit on suunniteltu korvaamaan vakiokaiuttimet plug’play.
Eteen tuli ISVW165 ja taakse ICW165.

Asennuksiin meni aikaa kaikkineen n.6 tuntia. Ainoa haaste oli oikeastaan A pilarin verhoilun irrotuksessa. Tuolla on 2 kiinnikkeistä sellaisia 2 osaisia jotka aukeavat vähän ja jäävät sitten kynsistä kiinni. Näiden tarkoitus on että ne antavat airbageille tilaa purkautua muttei koko verhoilu lennä irti.

No tuomio äänestä. Aivan valtava parannus ääneen. Nyt tuolta jopa löytyy bassokin eikä ääni ole sellainen kumiseva kuten alkuperäisillä.
Muutenkin ääni on huomattavasti erottelevampi ja kokonaisuutena selkeämpi.
Alkuperäiset kaiuttimet on muuten jotku Kiinalaiset Hansonicit jos jotakuta kiinnostaa.

Eikä ollut paha hinta tällä setillä. Yhteensä molemmat ISW165 ja ICW165 Saksasta ostettuna vähän reilu 200â,¬ + n. 40â,¬ postikuluja.

Muutamia kuvia vielä.












Onko mitään käryä mistä löytyy auton vahvistin? Jos asentaisi kaiuttimien lisäksi signaalinvahvistimen, eli esim Audisonin. Monessa vw autossa pelkästää toi audison lisäys väliin parantaa äänen laadukkuutta huomattavasti.
*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*

dwntime

Multimediayksikkö on hanskalokeron takana. Hanskalokeron kun tiputtaa roikkumaan, siinä ylhäällä on kaksi semmosta kielekettä jota kun painaa ylös ja samalla vetää sitä lokeroa alaspäin niin se tipahtaa.
Sen takana olevassa muovisuojassa on ylhäällä neljä torxia. Ne auki ja paneeli pois, ja siinäpä se yksikkö näkyykin.

Minä asensin tuohon omaan settiin Match PP41DSPn. Todella iso parannus ääneen.
Tulossa vielä PP1SUB vahvari lisäksi sekä Match PPN8E-Q subbari takakonttiin.

Jos nyt tekisin, jättäisin ovikaiuttimien vaihdon viimeiseksi ja aloittaisin vahvistimesta.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: frankiez - 03.09.21 - klo:10:11

- Automaattinen vakionopeussäätö jättää lyhyimmälläkin optiolla edessä olevan auton aivan liian kauas.


En käytä koskaan lyhintä etäisyyttä. Minusta turvaväli on siinä jo liian pieni. Yleensä aina käytän toiseksi pisintä väliä.

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 04.09.21 - klo:09:05
En käytä koskaan lyhintä etäisyyttä. Minusta turvaväli on siinä jo liian pieni. Yleensä aina käytän toiseksi pisintä väliä.

Tämä on totta! Auton keula on nopeasti kiveniskemien peitossa tuolla lyhimmällä etäisyydellä.

a_jaba

Edelläajavan kannaltakin ihan kiva ettei ACC:tä saa säädettyä ollenkaan bemari etäisyydelle. Itse pidän käytännössä aina säätöä keskimmäisessä asennossa, huonolla kelillä kauimmaisella tai toisiksi kauimmaisella asennolla. Kaikki tuota keskiasentoa lähempänä olevat on ihan turhia, voisi ottaa kokonaan pois..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy