ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 24.09.20 - klo:12:25
Jatkuvassa käytössä kiinteä latausasema on kätevämpi, mutta harvassa paikassa 'lämmitystolppien' johdotus mahdollistaan 11kW latauksen ilman suurempia muutokisia. Mikäli yhtiössä ollaan periaatteessa myötämielisiä niin osalle paikoista, johon saadaan kaapelointi kätevästi, esim. tällainen
https://charging-energy.elli.eco/fi-fi/IDcharger

8A sukolaturi lataa maks. 1.8kW, eli tuollaisella kiinteällä  mennään 6x nopeammin ja kätevämmin, kun ei tarvitse kaivaa johtoa peräkontista.
Hyvin on tuo minun ID4 pelannut ilman mitään ongelmia. Mulla on työmatka 30km päivässä ja oon aatellu lataavani kotona pääasiassa 8A:n sukolaturilla. Ostin myös tuollasen 500euron voimavirtapistokkeeseen liitettävän 11kWh:n matkalaturin, jota voin käyttää myös mökillä. Kotona mulla on tuossa ainoassa voimavirtapistokkeessa 3x10A:n sulakkeet ja sillon ei tuu ku 6,9kwh:n teholla, mutta silläki saa tuon 77kW:n akuston tyhjästä täyteen teoriassa noin reilussa 11tunnissa, joka riittää hyvin minulle.

Tuota vähän ihmettelin, että kun laitan akkua ladatessa ilmastoinnin päälle, niin latausnopeus tippuu alle puoleen, mutta alkaa hiljalleen palata takaisin lähelle normaalia noin 2-3minuutin kuluttua, mutta jää hieman alemmaksi maksimista. Ilmeisesti ID4 ottaa kabiinin ja akuston lämmitykseen virtaa verkkovirran kautta ja se tiputtaa hieman lataustehoa.

Tässä on kuva kännykkäohjelmasta, jossa näytetään tuo latausnopeus km/h, joka siis tuolla 6,9kWh:n nopeudella näyttää tuon nopeudeksi 38km/h - 8A:n sukon kautta nopeudeksi näytetään 9km/h.

-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

jamo75

Lainaus käyttäjältä: PassatGte2016 - 27.03.21 - klo:22:01
Tuota vähän ihmettelin, että kun laitan akkua ladatessa ilmastoinnin päälle, niin latausnopeus tippuu alle puoleen, mutta alkaa hiljalleen palata takaisin lähelle normaalia noin 2-3minuutin kuluttua, mutta jää hieman alemmaksi maksimista. Ilmeisesti ID4 ottaa kabiinin ja akuston lämmitykseen virtaa verkkovirran kautta ja se tiputtaa hieman lataustehoa.

Tässä on kuva kännykkäohjelmasta, jossa näytetään tuo latausnopeus km/h, joka siis tuolla 6,9kWh:n nopeudella näyttää tuon nopeudeksi 38km/h - 8A:n sukon kautta nopeudeksi näytetään 9km/h.

kabiinin lämmitys tiputtaa tehoa 11kw laturista ja keskeyttää 8A laturin, pikalatureissa se tulee latauksen päälle jos pikalatausasemsta riittää kapasiteettia. lämmitys vie yhdestä vaiheesta muistaakseni vähän alle 2kw (ulkomuistista 1.8kw).

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 27.03.21 - klo:21:53
EV Range leaderboard. Löytyy myös VW ID4.
https://www.edmunds.com/car-news/electric-car-range-and-consumption-epa-vs-edmunds.html#infographic

mielenkiintoista. 1st id.4 on myöskin huonoin range, isot renkaat ja paljon painoa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

e-vwrookie

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 27.03.21 - klo:23:04
mielenkiintoista. 1st id.4 on myöskin huonoin range, isot renkaat ja paljon painoa.

? Miten ja mistä moisen johtopäätöksen onnistuu tekemään? Hyvinhän ID tuossa(kin) listauksessa pärjää.

ocu97

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 27.03.21 - klo:23:04
mielenkiintoista. 1st id.4 on myöskin huonoin range, isot renkaat ja paljon painoa.

Minä löysin tuosta taulukosta 11 autoa alempana. En kyllä osannut tulkita ID4lle huonointa rangea

tmr97

Tarkoittikohan sitä, että jenkkimallin 1st:ssä on huonoin range kaikista ID.4:sista. Ei lämpöpumppua ja tuo testi ajettu ilmeisesti jenkkien lopputalvesta, raskas kun lähes kaikki varusteet ja matalaprofiilisemmat renkaat kuin perusmallissa. Tulos on em asiat huomioiden mainio 287 mailia, eli 460km.

jamo75

Lainaus käyttäjältä: ocu97 - 28.03.21 - klo:10:15
Minä löysin tuosta taulukosta 11 autoa alempana. En kyllä osannut tulkita ID4lle huonointa rangea

siis id4 1st mallissa on huonoin range verratuna muihin id4 kokoonpanoihin ihan kuten id.3 1st:lla on verrattuna muihin id.3 malleihin (wlp 409 vs 423).
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

e-vwrookie

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 28.03.21 - klo:11:31
siis id4 1st mallissa on huonoin range verratuna muihin id4 kokoonpanoihin ihan kuten id.3 1st:lla on verrattuna muihin id.3 malleihin (wlp 409 vs 423).

Hyvä että täsmentyi, mistä on kysymys.

tmr97

ID.4:ssä onkin kolme regen tasoa. Rullauksen ja voimakkaan regenin lisäksi on älykäs regen. ,,lykäs regen on  hämäävästi nimetty eco assitance:ksi. Ainakin alkuun älykäs regen vaikuttaa tosi hyvältä, se on mieto regen alamäessä ja reilumpi, esim kun rullaat ja sitten rajoitus vaihtuu alaspäin. Tasaisella ja tyhjää edessä, niin ei jarruta yhtään.

Antore

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 30.03.21 - klo:20:06
ID.4:ssä onkin kolme regen tasoa. Rullauksen ja voimakkaan regenin lisäksi on älykäs regen. ,,lykäs regen on  hämäävästi nimetty eco assitance:ksi. Ainakin alkuun älykäs regen vaikuttaa tosi hyvältä, se on mieto regen alamäessä ja reilumpi, esim kun rullaat ja sitten rajoitus vaihtuu alaspäin. Tasaisella ja tyhjää edessä, niin ei jarruta yhtään.

Sama myös kolmosessa ja onkin oikeasti todella fiksu tuo ennakoiva ja tutkan mukaan toimiva regen. Yksi parhaimmista yksittäisistä ominaisuuksista.

Terpower

Ei ole kuulunut tilatusta 1st mallista mitään. Ilmeisesti jotain toimitusongelmia.
Myyjä hoiti tilanteen hienosti ja vaihdettiin 1st tilaus pois ja vaihdettiin se Business Pro
malliin.
Se tulee jo 2-3vko päästä.
ID4 Pro Business

mfroberg

Tämä tuli koeajettua parisen tuntia sitten. Mukavaa ja eleetöntä kyytiä oli, motarilla kulki kuin kiskoilla ilmeisesti osittain suuren painonsa takia. Kiva välitön vaste kaasupolkimessa, muuten voinmantunne tässä yksilössä oli aika sama kuin omassa dieselissä. En tiedä ko. auton speksejä, tehoa jne. Hitaassa vauhdissa mukavan äänetön, motarilla ääntä ainakin saman verran kuin Golfissakin, suuret renkaat/paino aiheuttaa?

Koeajon aluksi en meinannut päästä autoon sisään vaikka miten nyiin kahvasta, joutui ottamaan avaimet taskusta ja painamaan nappia. Kenen mieleen on edes tullut laittaa moista tekniikkaa tuoreeseen sähköautomalliin? Takakontti oli jo kokoa minkä kanssa voisi elää, päinvastoin kuin ID3:n pienehkö loosteri.

Tykkäsin kyllä vehkeestä vaikka itse kaupat tehtiin kyllä ihan perinteisestä mallista.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

JAK

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 10.04.21 - klo:14:06
Tämä tuli koeajettua parisen tuntia sitten. Mukavaa ja eleetöntä kyytiä oli, motarilla kulki kuin kiskoilla ilmeisesti osittain suuren painonsa takia. Kiva välitön vaste kaasupolkimessa, muuten voinmantunne tässä yksilössä oli aika sama kuin omassa dieselissä. En tiedä ko. auton speksejä, tehoa jne. Hitaassa vauhdissa mukavan äänetön, motarilla ääntä ainakin saman verran kuin Golfissakin, suuret renkaat/paino aiheuttaa?

Koeajon aluksi en meinannut päästä autoon sisään vaikka miten nyiin kahvasta, joutui ottamaan avaimet taskusta ja painamaan nappia. Kenen mieleen on edes tullut laittaa moista tekniikkaa tuoreeseen sähköautomalliin? Takakontti oli jo kokoa minkä kanssa voisi elää, päinvastoin kuin ID3:n pienehkö loosteri.

Tykkäsin kyllä vehkeestä vaikka itse kaupat tehtiin kyllä ihan perinteisestä mallista.

Toi kiihtyvyys on kyllä järkevän rauhallista, mentiin nimittäin testaamaan ID.,:n jälkeen Tesla 3:sta Dual Motor mallia. Teslassa kiihtyvyys oli mieletöntä ja ainakin itselle aivan tarpeetonta. Joskushan sitä tulee painettua "kaasua" reilummin.

jopo

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 10.04.21 - klo:14:06

Koeajon aluksi en meinannut päästä autoon sisään vaikka miten nyiin kahvasta, joutui ottamaan avaimet taskusta ja painamaan nappia. Kenen mieleen on edes tullut laittaa moista tekniikkaa tuoreeseen sähköautomalliin?

Olisiko edellinen kuski painanut lähtiessä auton turvalukkoon? En nyt muista, mutta saattaa mennä kessy pois päältä jos lukitsee auton kahdesti avaimesta painamalla. Ainakin jos lukituksen jälkeen koskee oven painiketta heti perään, aktivoi se lukituksen niin, että seuraavalla kerralla täytyy avaimesta avata.

dwntime

Eilen tilattu ID4 Pro performance Max. Luovutus about parin viikon päästä.

Kävi hitonmoinen tuuri. Juuri samanlainen auto, samalla värillä ja samoilla lisävarusteilla kuin tilattu, oli alkuviikosta tullut tuontisatamaan ja oli vielä vapaana.

Diesel Tiguanista täyssähköön on kieltämättä ihan mielenkiintoinen vaihdos.

Toki Tiguania aiempi auto oli plugari ja sitä edeltävä diesel hybridi (”itselataava” :) ) joten ei aivan tuntemattomaan hypätä.

Mielenkiinnolla odotan kyllä autoa.

Terpower

#436
Tietääkö joku että mitä materiaalia on Business mallissa kojelaudan päällä oleva oranssi/ruskea kaistale on ?
Ja vielä, että onkohan ton busineksen penkit samaa matskua ku 1st mallissa ?
Väri on sama, mutta onkohan materiaali ?





free picture upload sites no registration
ID4 Pro Business

jamo75

Lainaus käyttäjältä: jopo - 10.04.21 - klo:21:09
Olisiko edellinen kuski painanut lähtiessä auton turvalukkoon? En nyt muista, mutta saattaa mennä kessy pois päältä jos lukitsee auton kahdesti avaimesta painamalla. Ainakin jos lukituksen jälkeen koskee oven painiketta heti perään, aktivoi se lukituksen niin, että seuraavalla kerralla täytyy avaimesta avata.

enpä usko vaan kessy bugaa kuten id.3:ssa tekee jatkuvasti. 2.1 päivitys vähän paransi tilannetta mutta siltkin toimii umpisurkeasti. sentään nyt nopeasti laskettuna 5 auto jossa on "avaimeton sisäänpääsy" ja missään se ei ole toiminut näin surkeasti kuin tässä. huvittavinta on se että takaluukku aukee 100% todennököisyydellä mutta etuovia saa nykiä loputtomiin pitäen avainta kahvan vieressä. p.s) ja tämä ei ole vain omaa avautumistani, lukuisat muutkin ovat valittaneet samaa id.3 1st owers kanavilla sekä oma automyyjäni sanoi sanaa kun viimeksi asiasta juteltiin



Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 11.04.21 - klo:10:22
Tietääkö joku että mitä materiaalia on Business mallissa kojelaudan päällä oleva oranssi/ruskea kaistale on ?

Kai se on jotain keinonahkaa. Tämä nahkapenkkien puute melkein ajoi minut tilaamaan skodan sähkiksen. Kangaspenkit kun ovat niin etovat kun imevät vähän likaa ja pölyä. En ymmärrä, miksei sähkikseen voida antaa valita nahkajakkaroita. Se nahka joka tapauksessa ruuantuotannon ylijäämänahkaa.

jopo

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 11.04.21 - klo:11:00
enpä usko vaan kessy bugaa kuten id.3:ssa tekee jatkuvasti...
Ok.
Mulla tuo Kessy on toistaiseksi toiminut moitteitta ja loogisesti. Eipä mulla vielä ole tullut vastaan mitään muitakaan ongelmia. Niitä odotellessa.  :)

jamo75

Lainaus käyttäjältä: jopo - 11.04.21 - klo:16:13
Ok.
Mulla tuo Kessy on toistaiseksi toiminut moitteitta ja loogisesti. Eipä mulla vielä ole tullut vastaan mitään muitakaan ongelmia. Niitä odotellessa.  :)

pitää koputtaa puuta mutta 2.1 päivityksen jälkeen en ole nähnyt yhtään vikakoodia.

kessy temppuilee (voisi tietysti koettaa josko tolla olisi jotain vaikutusta asiaan että sulkisi ovet aina avaimen kautta) ja auto tippuu käytännössä aina verkosta kun ajan kotipihaan (eli 4g yhteys 0 palkkia, maapallo harmaa). kulutus ainakin mutu tuntumalla laski, kylmällä akulla ajettu kulutus on jotain 25 paikailla kun ennen oltiin aina yli 30 kulutuksessa, toki ilmat ovat lämmineet merkittävästi. yhden haamu ajon sain kerran 15,5 kulutuksella kun ajelin riittävän mäkistä reittiä...

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: jopo - 10.04.21 - klo:21:09
Olisiko edellinen kuski painanut lähtiessä auton turvalukkoon? En nyt muista, mutta saattaa mennä kessy pois päältä jos lukitsee auton kahdesti avaimesta painamalla. Ainakin jos lukituksen jälkeen koskee oven painiketta heti perään, aktivoi se lukituksen niin, että seuraavalla kerralla täytyy avaimesta avata.

Olisiko tämä yksilö ollut ilman kessyä, vai tehdäänkö näitä edes ilman sitä? Kahvassa ei näkynyt mitään valokennoa vai mikä se on kun katsoin, ei ainakaan samanlaista kuin Golfeissamme.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

jamo75

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 11.04.21 - klo:18:37
Olisiko tämä yksilö ollut ilman kessyä, vai tehdäänkö näitä edes ilman sitä? Kahvassa ei näkynyt mitään valokennoa vai mikä se on kun katsoin, ei ainakaan samanlaista kuin Golfeissamme.

kyllä tehdään id.4 pro business mallista lähtien on kessy sitä aikaisemmissa ei ole (eli city ja life).

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

dwntime

Myöskään näissä jämyillä koeajossa olevissa 1st malleissa ei ole kessyä. Nimim. kahvaa typeränä jonkin aikaa nykinyt.

mfroberg

Eli just täysin samoin kuin minä. Hölmö fiilis kun on vuodesta 2015 ollut vain kessy vagilaisia meillä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

tmr97

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 11.04.21 - klo:20:15
Myöskään näissä jämyillä koeajossa olevissa 1st malleissa ei ole kessyä. Nimim. kahvaa typeränä jonkin aikaa nykinyt.

1st:ssä on kuitenkin avaimeton käyttö, kunhan avaa ovet kakella. Itse tykkään tästä toimintomallista eniten. Edellisessä autossa oli kessy, en ole kaivannut. Jos on kessy, niin sitten pitää olla sähköinen takaluukku. Silloin on kessystä hyötyä.

Antore

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 11.04.21 - klo:22:37
1st:ssä on kuitenkin avaimeton käyttö, kunhan avaa ovet kakella. Itse tykkään tästä toimintomallista eniten. Edellisessä autossa oli kessy, en ole kaivannut. Jos on kessy, niin sitten pitää olla sähköinen takaluukku. Silloin on kessystä hyötyä.

Kessyn idea nyt on kuitenkin siinä, ettei tarvitse sitä avainta hipelöidä. Kaikki ID:t mallista riippumatta lähtee kyllä liikkeelle ilman sen kummempia manöövereitä avaimen osalta. Itselleni on ihan parhautta kun ei tarvitse edes kahvaan koskea, vaan ovet aukeaa kun on n. metrin päässä autosta. Lukitus sitten kahvaa koskettamalla. Toiminut kuin junan vessa, ei mitään valittamista.

jamo75

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 11.04.21 - klo:22:37
1st:ssä on kuitenkin avaimeton käyttö, kunhan avaa ovet kakella. Itse tykkään tästä toimintomallista eniten. Edellisessä autossa oli kessy, en ole kaivannut. Jos on kessy, niin sitten pitää olla sähköinen takaluukku. Silloin on kessystä hyötyä.

keyless entry/go: ovet avautuvat ilman että painat keskuslukituksen avausta
keyless start: auto käynnistyy ilman että käännät mekaanista avainta virtalukossa
virtual pedal: takaluukun kicksensor (joka luonnollisesti tarvitsee keyless go:n ja sähköisen takaluukun)

ja kuten Antone mainitsi uusimmassa golfissa ja id-perheessä on tämä uusi Teslan tapainen keskuslukitus avataan lähestymisessä (itselleni se ei sovi koska auto on liian lähellä taloa/pihaa ja ovet avautuvat jatkuvasti jos esim. käyn hakemassa postilaatikosta postin).
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

tmr97

#448
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 12.04.21 - klo:06:38

ja kuten Antone mainitsi uusimmassa golfissa ja id-perheessä on tämä uusi Teslan tapainen keskuslukitus avataan lähestymisessä (itselleni se ei sovi koska auto on liian lähellä taloa/pihaa ja ovet avautuvat jatkuvasti jos esim. käyn hakemassa postilaatikosta postin).

Itsellä sama tilanne. Auto on oven edessä. Ovien auki-kiinni show autoa pestessä oli myös rasittavaa. Corollassa tuli keylessiä otettua niin usein pois, että avaimen käyttöä se ei ainakaan vähentänyt (pois otto vaatii kolme painallusta avaimesta ja keyless ikävä kyllä aktivoitui aina kun seuraavan kerran avasi ovet)

Antore

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 12.04.21 - klo:08:27
Itsellä sama tilanne. Auto on oven edessä. Ovien auki-kiinni show autoa pestessä oli myös rasittavaa. Corollassa tuli keylessiä otettua niin usein pois, että avaimen käyttöä se ei ainakaan vähentänyt (pois otto vaatii kolme painallusta avaimesta ja keyless ikävä kyllä aktivoitui aina kun seuraavan kerran avasi ovet)

Kessyn saa hetkellisesti pesua varten helposti pois päältä kun laittaa auton lukkoon avaimesta ja lukitsee sen heti perään auton kahvaa koskettamalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy