ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 04.09.21 - klo:10:12
Edelläajavan kannaltakin ihan kiva ettei ACC:tä saa säädettyä ollenkaan bemari etäisyydelle. Itse pidän käytännössä aina säätöä keskimmäisessä asennossa, huonolla kelillä kauimmaisella tai toisiksi kauimmaisella asennolla. Kaikki tuota keskiasentoa lähempänä olevat on ihan turhia, voisi ottaa kokonaan pois..

No kyllähän se lyhin käy ryömintänopeuksiin kaupungissa ja saisi olla lyhyempikin. Koska se acc on mukava käyttää nykivässä kaupunkiajossa. Ei se toiminto pelkkään maantieajoon ole tehty, jossa on turvallisempaa käyttää pitkää etäisyyttä.

arskas_s

Lainaus käyttäjältä: AudiA6590 - 04.09.21 - klo:08:30
Onko mitään käryä mistä löytyy auton vahvistin? Jos asentaisi kaiuttimien lisäksi signaalinvahvistimen, eli esim Audisonin. Monessa vw autossa pelkästää toi audison lisäys väliin parantaa äänen laadukkuutta huomattavasti.
Onko tietoa mistä kannattaa ottaa signaalinvahvistimen +12V ja - kaapeli lähdöt?
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

tet

Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 04.09.21 - klo:10:20
No kyllähän se lyhin käy ryömintänopeuksiin kaupungissa ja saisi olla lyhyempikin. Koska se acc on mukava käyttää nykivässä kaupunkiajossa. Ei se toiminto pelkkään maantieajoon ole tehty, jossa on turvallisempaa käyttää pitkää etäisyyttä.

Periaatteessahan adaptiivinen vakkari käsittääkseni yrittää pitää vakioaikaa (ei vakiomatkaa) edelläajavaan. Silti ainakin omissa autoissani on tuntunut, että maantiellä sopivaksi säädetty väli jää liian pitkäksi kaupungissa. En ole koskaan oikein "kellottanut", että onko kyse harhasta - eli pysyykö etäisyys samana ajallisesti, ja kaupungissa sopiva ajallinen etäisyys vain näyttää matkana liian pitkälle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 04.09.21 - klo:10:23
Onko tietoa mistä kannattaa ottaa signaalinvahvistimen +12V ja - kaapeli lähdöt?

Suoraan radion takaa quadlock liittimestä. Multimediayksikölle on 20A sulake ja jos nyt aivan tajuttomia tehoja ota niin pitäisi kestää kyllä lisävahvistin.

Minä vedin sulaketaulun tyhjästä paikasta syötön 6mm2 kaapelilla tuohon Matchin johtosarjaan. Tämä siksi että tuo subi vahvari ottaa vielä osansa joten saattaa käydä tuon mediayksikön oma sulake vähän nirkoiseksi.

Oli muuten ehkä maailman helpoin sulaketaulu lisätä uusi sulake, sen vasemman puolen kojetaulun alemman paneelin kun ottaa irti saa sulaketaulun kallistettua eteenpäin ihan vaaka-asentoon jolloin sinne saa ujuteltua takakautta uuden sulakepohjaliittimen ja johdon.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 04.09.21 - klo:10:20
No kyllähän se lyhin käy ryömintänopeuksiin kaupungissa ja saisi olla lyhyempikin. Koska se acc on mukava käyttää nykivässä kaupunkiajossa. Ei se toiminto pelkkään maantieajoon ole tehty, jossa on turvallisempaa käyttää pitkää etäisyyttä.

Kyllä ainakin Passatissa tuo keskimmäinen asento ajaa aika lähellä (minun mielestä sopivalla etäisyydellä) kaupunkinopeuksissa eli mielestäni etäisyys säätyy oikein hyvin ajonopeuden mukaan, tässä voi toki olla eroja eri autojen (eli ohjelmistojen) kesken.

Ja toki myönnän myös sen, että tähän on varmaan erilaisia mieltymyksiä ja kaikki kuskit eivät koe sopivaa etäisyyttä samanlailla. Silti olen sitä mieltä että on hyvä ettei asetuksista löydy BMW etäisyyttä  :D

Tosiaan noita kauempia käytän huonossa kelissä nimenomaan maantieajossa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tmr97

Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 04.09.21 - klo:10:20
No kyllähän se lyhin käy ryömintänopeuksiin kaupungissa ja saisi olla lyhyempikin. Koska se acc on mukava käyttää nykivässä kaupunkiajossa.

Minulle kaupunkiajossa on riittänyt ekoavustin (=automaattinen regen). Sehän jarruttelee moottorilla, aina kun edessä oleva auto on liian lähellä. On kyllä tarpeen olla valmiina jarruttamaan, mutta aika kivasti menee tuolla.

AudiA6590

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 04.09.21 - klo:08:37
Multimediayksikkö on hanskalokeron takana. Hanskalokeron kun tiputtaa roikkumaan, siinä ylhäällä on kaksi semmosta kielekettä jota kun painaa ylös ja samalla vetää sitä lokeroa alaspäin niin se tipahtaa.
Sen takana olevassa muovisuojassa on ylhäällä neljä torxia. Ne auki ja paneeli pois, ja siinäpä se yksikkö näkyykin.

Minä asensin tuohon omaan settiin Match PP41DSPn. Todella iso parannus ääneen.
Tulossa vielä PP1SUB vahvari lisäksi sekä Match PPN8E-Q subbari takakonttiin.

Jos nyt tekisin, jättäisin ovikaiuttimien vaihdon viimeiseksi ja aloittaisin vahvistimesta.

http://www.nopapers.org/index.php/2021/04/20/upgrade-the-vw-id-4-audio-system/

Mitäs dwntime sanoo, pitääkö tuo ohje kutinsa?

Entä tuo vahvari ja acc häikät mitä tos mainitaa?


Entä onko nuo focalin vahvarit ylihinnoteltua vai tulisko tolla setillä hyvää jälkeä?


*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*

AudiA6590

Tuollahan näyttää olevan valmiita paketteja: https://www.focal-inside.com/volkswagen/en/vw-id-3-compact-2020-3/

Mielipiteitä?
*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*

dwntime

Lainaus käyttäjältä: AudiA6590 - 06.09.21 - klo:08:58
http://www.nopapers.org/index.php/2021/04/20/upgrade-the-vw-id-4-audio-system/

Mitäs dwntime sanoo, pitääkö tuo ohje kutinsa?

Entä tuo vahvari ja acc häikät mitä tos mainitaa?


Entä onko nuo focalin vahvarit ylihinnoteltua vai tulisko tolla setillä hyvää jälkeä?

Vain tuo Focalin oma vahvistin tarvii tuon vastushässäkän kaiutinlähtöihin. Esim. Match/Helix tuotteet eivät tarvii vaan niissä on sisäänrakennettu tuo.

Tuo Focalin vahvistin on minusta ihan ok hinnoiteltu. Toki siihen pitää ostaa vielä autokohtainen adapterisarja n. 60â,¬ ja tuo speaker impedance simulator n. 40â,¬. Itse vahvistin näytti olevan n.250â,¬ molemmin puolin.

Focalin etuna taitaa lähinnä olla kompakti koko. Todella pieni vahvistin ja mahtuu käytännösssä mihin vaan.

Tuo Focal on sitten tosiaan "vain" vahvistin, siinä ei ole minkään sortin signaaliprosessointia ääntä varten. Matchin etuna on nimenomaan tuo äänenkäsittely. Esim. PP62DSP:hen voit itse muokata korjauksen haluamaksesi ja ladata uuden sound setupin vahvistimelle. Tällä saadaan leikattua esim. tuota takapään diskanttikorostusta mikä noilla ICW165 kaiuttimilla tulee esiin välillä jopa hiukan häiritsevästi. Näiden lisäksi tuo DSP tuo ääneen avaruutta ja mm. keskittää solistin siihen kuljettajan paikalle (enkä tarkoita laulavaa kuljettajaa :) ).

AudiA6590

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.09.21 - klo:09:19
Vain tuo Focalin oma vahvistin tarvii tuon vastushässäkän kaiutinlähtöihin. Esim. Match/Helix tuotteet eivät tarvii vaan niissä on sisäänrakennettu tuo.

Tuo Focalin vahvistin on minusta ihan ok hinnoiteltu. Toki siihen pitää ostaa vielä autokohtainen adapterisarja n. 60â,¬ ja tuo speaker impedance simulator n. 40â,¬. Itse vahvistin näytti olevan n.250â,¬ molemmin puolin.

Focalin etuna taitaa lähinnä olla kompakti koko. Todella pieni vahvistin ja mahtuu käytännösssä mihin vaan.

Tuo Focal on sitten tosiaan "vain" vahvistin, siinä ei ole minkään sortin signaaliprosessointia ääntä varten. Matchin etuna on nimenomaan tuo äänenkäsittely. Esim. PP62DSP:hen voit itse muokata korjauksen haluamaksesi ja ladata uuden sound setupin vahvistimelle. Tällä saadaan leikattua esim. tuota takapään diskanttikorostusta mikä noilla ICW165 kaiuttimilla tulee esiin välillä jopa hiukan häiritsevästi. Näiden lisäksi tuo DSP tuo ääneen avaruutta ja mm. keskittää solistin siihen kuljettajan paikalle (enkä tarkoita laulavaa kuljettajaa :) ).

Kiitos hyvästä pointista Focalin kohdalla, hyvä tietää ettei tuo "ongelma" rajoita muiden vahvistimien miettimistä.

Jos sinne nyt sit heittää jotain muuta kuin focalia niin miten tuo signaali otetaan autosta?

Heitän nyt sen tiedon ja esimerkin mistä mulla on kokemusta. BMW F11 tein seuraavasti: Takaluukun vahvarista kaiutin johdot poikki. Ne audisoniin. Sieltä vahvarille ja vahvarilta taas katkaistuun kaiutin johtoon signaali.

Jaksaisiks sä linkata / kasata fiksun paketin tähän, mitä sinne kannattaa laittaa?
*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*

Daatta

Itse häiritsee esim. Focalin seteissä se, ettei keskikanavaa ole huomiotu lainkaan. Se on kuitenkin melko tärkeässä roolissa, sieltä tulee mm. yllättävän paljon bassoenergiaa sopivalla materiaalilla. Toistaiseksi olen ollut hyvin tyytyväinen ID.3:n vakiosettiin, toki mielenkiintoista se olisi kokeilla paljonko vaihtamalla paranee. Luulen vaan että siinä kohtaa kun setistä on maksanut 500-1000â,¬ niin se kuulostaa lähtökohtaisesti ihan hemmetin hyvältä. :D
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

dwntime

#701
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 06.09.21 - klo:09:58
Itse häiritsee esim. Focalin seteissä se, ettei keskikanavaa ole huomiotu lainkaan. Se on kuitenkin melko tärkeässä roolissa, sieltä tulee mm. yllättävän paljon bassoenergiaa sopivalla materiaalilla. Toistaiseksi olen ollut hyvin tyytyväinen ID.3:n vakiosettiin, toki mielenkiintoista se olisi kokeilla paljonko vaihtamalla paranee. Luulen vaan että siinä kohtaa kun setistä on maksanut 500-1000â,¬ niin se kuulostaa lähtökohtaisesti ihan hemmetin hyvältä. :D

ID4:ssa sieltä ei tule oikein mitään, todella voimakkaasti leikattu alempia taajuuksia pois. Sen kuulee hyvin naksauttaa DSP:n pois päältä jolloin vain pelkkä keskikaiutin toistaa ääntä. Sen tarkoitus lienee toimia lähinnä siihen että sillä saadaan tuota diskanttien tuottamaan äänikenttää "hajautettua" niin että ääni kuulostaisi tulevan siitä edestä.
Tuota keskikaiutinta ei syötetä suoraan infotainment yksiköltä vaan ääni siihen kiertää tuon emergency modulin kautta.

Siinä vaiheessa kun VW:ltä tulee tuo 9VD sound system tehtaaltakin valittavaksi, niin keskikaiutin tippuu siinä setissä äänen tuotosta kokonaan pois ja jää yksinomaan OCU:n käyttöön. Eli hätäpuhelu ja VW service center puhelut tulevat siitä.

Lainaus käyttäjältä: AudiA6590 - 06.09.21 - klo:09:29
Jaksaisiks sä linkata / kasata fiksun paketin tähän, mitä sinne kannattaa laittaa?

Tämä varmaan on niin henkilökohtaisiin preferensseihin menevä että paras varmaankin löytyy kun selvittelee itse mikä omaan makuun sopii ja millaisia kokemuksia muualta maailmasta tulee eri komboilla.
Minulla on tällä hetkellä tuossa tuo ISW165 ja ICW165 kaiutinpaketit, Match PP41DSP vahvistin ja tulee vielä PP1SUB vahvari ja Match PP 8E-Q subbari.

Ihan tonnia tuohon koko pakettiin ei mene. Pelkästään jo tuohon Focalin kaiutin päivitykseen olin tyytyväinen mutta vahvistin nosti sitä kyllä selkeästi eri potenssiin. Mielenkiinnolla odotan mitä tuo subivahvari ja subi vielä tuo tuohon kun sen jälkeen matalimmat taajuudeet leikataan ovien midbassoilta ja ohjataan subbariin. Tämän pitäisi parantaa vielä noiden ovikaiuttimien dynamiikkaa koska toistoalue kapenee.

AudiA6590

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.09.21 - klo:10:32
Tämä varmaan on niin henkilökohtaisiin preferensseihin menevä että paras varmaankin löytyy kun selvittelee itse mikä omaan makuun sopii ja millaisia kokemuksia muualta maailmasta tulee eri komboilla.
Minulla on tällä hetkellä tuossa tuo ISW165 ja ICW165 kaiutinpaketit, Match PP41DSP vahvistin ja tulee vielä PP1SUB vahvari ja Match PP 8E-Q subbari.

Ihan tonnia tuohon koko pakettiin ei mene. Pelkästään jo tuohon Focalin kaiutin päivitykseen olin tyytyväinen mutta vahvistin nosti sitä kyllä selkeästi eri potenssiin. Mielenkiinnolla odotan mitä tuo subivahvari ja subi vielä tuo tuohon kun sen jälkeen matalimmat taajuudeet leikataan ovien midbassoilta ja ohjataan subbariin. Tämän pitäisi parantaa vielä noiden ovikaiuttimien dynamiikkaa koska toistoalue kapenee.

Miten tuo vahvistin kytketään autoon kiinni?
Samalla ajatuksella voi varmaan sitten kytkeä audisonin?
*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*

are2

Lainaus käyttäjältä: jopo - 03.09.21 - klo:10:27
Se taitaa olla jokin liikennesääntö Saksassa, ettei oikealla kaistalla saa suorittaa ohitusta

Samanlainen laki on Suomessakin. Edellä kulkevan ajoneuvon saa ohittaa moottoritiellä ja moottoriliikennetiellä vain vasemmalta. Valitettavan usein näkee ohituksia väärältä puolelta sekä sitä että jäädään jumittamaan siihen vasemmalle kaistalle. Hyvä jos autossa on ominaisuus mikä yrittää estää tuon.

dwntime

#704
Lainaus käyttäjältä: AudiA6590 - 06.09.21 - klo:10:50
Miten tuo vahvistin kytketään autoon kiinni?
Samalla ajatuksella voi varmaan sitten kytkeä audisonin?

Alkuperäisen multimediayksikölle menevän johtosarjan väliin. Siihen on olemassa quadlock ISO adapteri. Esim. Matchilla PP-AC 92b. Varmaan jokaisella valmistajalla on omansa olemassa tuohon.

Lainaus käyttäjältä: are2 - 06.09.21 - klo:11:01
Samanlainen laki on Suomessakin. Edellä kulkevan ajoneuvon saa ohittaa moottoritiellä ja moottoriliikennetiellä vain vasemmalta. Valitettavan usein näkee ohituksia väärältä puolelta sekä sitä että jäädään jumittamaan siihen vasemmalle kaistalle. Hyvä jos autossa on ominaisuus mikä yrittää estää tuon.

Tästähän on väännetty täälläkin. Ohittaminen ja ohi ajaminen on kaksi eri asiaa. Oikealla ajava voi mennä ohi jos jono vetää oikealla nopeampaan. Ohittaa oikealta ei saa, se on kielletty.
Vai meinaatko että jos vasen jono hidastuu niin oikeankin pitää vetää liinat kiinni?

Tuo vakkarin ominaisuus on oikeasti ihan helvetin typerä.

are2

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.09.21 - klo:11:07
Tästähän on väännetty täälläkin. Ohittaminen ja ohi ajaminen on kaksi eri asiaa. Oikealla ajava voi mennä ohi jos jono vetää oikealla nopeampaan. Ohittaa oikealta ei saa, se on kielletty.
Vai meinaatko että jos vasen jono hidastuu niin oikeankin pitää vetää liinat kiinni?

Tuo vakkarin ominaisuus on oikeasti ihan helvetin typerä.

Lakihan ei tunne mitään "ohi ajamisen" käsitettä, vaan siinä puhutaan vain ohittamisesta. Lain mukaan jonossa ajavat ajoneuvot saa ohittaa oikealta ajokaistaa vaihtamatta. Eli jos ajat oikealla ja vasen kaista hidastuu jonoksi, niin tässä tilanteessa on laillista ohittaa myös oikealta (kunhan et vaihda kaistaa tätä varten).

dwntime

Lainaus käyttäjältä: are2 - 06.09.21 - klo:11:48
Lakihan ei tunne mitään "ohi ajamisen" käsitettä, vaan siinä puhutaan vain ohittamisesta. Lain mukaan jonossa ajavat ajoneuvot saa ohittaa oikealta ajokaistaa vaihtamatta. Eli jos ajat oikealla ja vasen kaista hidastuu jonoksi, niin tässä tilanteessa on laillista ohittaa myös oikealta (kunhan et vaihda kaistaa tätä varten).

Juurikin näin, ja juuri näissä tilanteissa vakkari alkaa hidastamaan vauhtia. Käytännössä motarilla ei voi ruuhkassa ACC:tä käyttää. Ellei tuota koodaa sitten pois käytöstä tuota ominaisuutta.

vatti

Lainaus käyttäjältä: are2 - 06.09.21 - klo:11:48
Lakihan ei tunne mitään "ohi ajamisen" käsitettä, vaan siinä puhutaan vain ohittamisesta. Lain mukaan jonossa ajavat ajoneuvot saa ohittaa oikealta ajokaistaa vaihtamatta. Eli jos ajat oikealla ja vasen kaista hidastuu jonoksi, niin tässä tilanteessa on laillista ohittaa myös oikealta (kunhan et vaihda kaistaa tätä varten).
Tuo pätee vain, jos liikenne on ruuhkautunut ja jonoutunut. Jos ajat itse tyhjällä kaistalla oikealla, niin et saa ajaa oikealta ohi, jos saat kiinni vasemmalla kaistalla olevan yksittäisen auton tai muutaman auton jonon, eikä liikenne ole muuten ruuhkautunut. Tuollaisessa tilanteessa vasemmalla kaistalla ajavat rikkovat lakia, koska sieltä pitää palata oikealle kaistalle ohituksen jälkeen. Oikealta saa ajaa ohi liikenteen rytmin mukaisesti silloin, kun liikenne on jonoutunut molemmilla kaistoilla.  Tämän lisäksi oikealta saa ohittaa, jos opasteilla opastetaan eri kaistojen liikenne eri suuntiin.
VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh, Honey Yellow

AudiA6590

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.09.21 - klo:11:07
Alkuperäisen multimediayksikölle menevän johtosarjan väliin. Siihen on olemassa quadlock ISO adapteri. Esim. Matchilla PP-AC 92b. Varmaan jokaisella valmistajalla on omansa olemassa tuohon.

Paketissa Match PP 41DSP-vahvistin 16 VW ääniasetusta, lukee " Automallikohtainen johtosarja mukana"

Onko tietoa sisältääkö tuo juuri tuon johtosarjan Id:eeseen vai lisäksi vielä tuo PP-AC 92b?
*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*

dwntime

Lainaus käyttäjältä: AudiA6590 - 06.09.21 - klo:12:56
Paketissa Match PP 41DSP-vahvistin 16 VW ääniasetusta, lukee " Automallikohtainen johtosarja mukana"

Onko tietoa sisältääkö tuo juuri tuon johtosarjan Id:eeseen vai lisäksi vielä tuo PP-AC 92b?

Tuossa VW paketissa ilmeisesti tulee juurikin tuo PP-AC 92b. Se on ID4:een passeli adapteri.

AudiA6590

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.09.21 - klo:14:33
Tuossa VW paketissa ilmeisesti tulee juurikin tuo PP-AC 92b. Se on ID4:een passeli adapteri.
Sehän menee paremmin kuin hyvin sitten....


Tuo, noita sun mainitsemia kaiuttimia ei löydy suomesta oikein mistää ja toinen oli loppu kans linkistä.

Mites, eikö Focal PS165 -16.5cm 2-Wege Compo ja Focal PC165 - 16,5cm 2-Wege Coax mene tuonne kans?

Ja popniiteillä on kiinni ja popniiteillä löydää uudetkin kiinni?
*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*


dwntime

Lainaus käyttäjältä: AudiA6590 - 06.09.21 - klo:14:38
Sehän menee paremmin kuin hyvin sitten....


Tuo, noita sun mainitsemia kaiuttimia ei löydy suomesta oikein mistää ja toinen oli loppu kans linkistä.

Mites, eikö Focal PS165 -16.5cm 2-Wege Compo ja Focal PC165 - 16,5cm 2-Wege Coax mene tuonne kans?

Ja popniiteillä on kiinni ja popniiteillä löydää uudetkin kiinni?

Varmaan koon puolesta menee mutta en osaa sanoa tarvitseeko nuo sovitinrengasta, piuha-adapteria yms. vielä lisäksi. IxW sarja on täysin bolt-on alkuperäisten tilalle aina johtoliitäntöjä myöten.
Lisäksi VW:ssä kun kaiuttimien rakenne on osa oven vedeneristystä niin hyvin tarkkaan kyllä katsoisin mitä kaiuttimia tuonne voi laittaa. Noissa Focalin autokohtaisissa sarjoissa on kaiuttimissa tiivistenauha jolloin vastaa myös alkuperäistä eristystä.

Ja kyllä, pop niiteillä on kiinni. Entiset poraamalla pois. Tuossa autokohtaisessa setissä tulee uudet pop niitit mukana.

Minä tilasin täältä : https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_ssn=extremeaudio_carhifi&store_cat=0&store_name=extremeaudiocarhifi&LH_PrefLoc=2&_nkw=focal

Sinuna ehkä ensin kokeilisin lisätä tuon DSP:n. Sitten vasta miettimään että tarviiko kaiuttimia vaihtaa vai riittääkö esim. subin lisääminen.

Tuota Match 41DSP:tä saa Motonetistä alle 100â,¬ Outlet myynnistä.

AudiA6590

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.09.21 - klo:15:02
Varmaan koon puolesta menee mutta en osaa sanoa tarvitseeko nuo sovitinrengasta, piuha-adapteria yms. vielä lisäksi. IxW sarja on täysin bolt-on alkuperäisten tilalle aina johtoliitäntöjä myöten.
Lisäksi VW:ssä kun kaiuttimien rakenne on osa oven vedeneristystä niin hyvin tarkkaan kyllä katsoisin mitä kaiuttimia tuonne voi laittaa. Noissa Focalin autokohtaisissa sarjoissa on kaiuttimissa tiivistenauha jolloin vastaa myös alkuperäistä eristystä.

Ja kyllä, pop niiteillä on kiinni. Entiset poraamalla pois. Tuossa autokohtaisessa setissä tulee uudet pop niitit mukana.

Minä tilasin täältä : https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_ssn=extremeaudio_carhifi&store_cat=0&store_name=extremeaudiocarhifi&LH_PrefLoc=2&_nkw=focal

Sinuna ehkä ensin kokeilisin lisätä tuon DSP:n. Sitten vasta miettimään että tarviiko kaiuttimia vaihtaa vai riittääkö esim. subin lisääminen.

Tuota Match 41DSP:tä saa Motonetistä alle 100â,¬ Outlet myynnistä.

Tuon motonetin bongasinkin ja haen sieltä ton. Turha sin on laittaa mitää hifitalon suosittelemaa 550e laitetta https://www.hifitalo.fi/products/musway-m4-4-kanavainen-vahvistin-dsp-lla?variant=39341092012171.....

Ja kaiuttimia ei saa suomesta ennen joulua niin oot ihan oikeessa, koittaa tolla eka ja kattoo sitä mikä tarve jatkolle.. aina pääsee helpommalla jollei ovii joudu purkaa..

ja täytyy yrittää välttää tota uk ebay ku tulee tullit/alvit päälle....
*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*

dwntime

Lainaus käyttäjältä: AudiA6590 - 06.09.21 - klo:15:07
Tuon motonetin bongasinkin ja haen sieltä ton. Turha sin on laittaa mitää hifitalon suosittelemaa 550e laitetta https://www.hifitalo.fi/products/musway-m4-4-kanavainen-vahvistin-dsp-lla?variant=39341092012171.....

Ja kaiuttimia ei saa suomesta ennen joulua niin oot ihan oikeessa, koittaa tolla eka ja kattoo sitä mikä tarve jatkolle.. aina pääsee helpommalla jollei ovii joudu purkaa..

ja täytyy yrittää välttää tota uk ebay ku tulee tullit/alvit päälle....

Nuo tulee saksasta. Käytän vaan itse ebayta UK:n kautta kun sieltä tuntuu saavan parhaiten EU alueen haut toimimaan.

Ja ovipahvien purku oli helppo homma, sen A-pilarin purku oli helvettiä. Se on oikeasti haastava niiden 2 osaisten klipsien takia.

frankiez

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.09.21 - klo:11:54
Juurikin näin, ja juuri näissä tilanteissa vakkari alkaa hidastamaan vauhtia. Käytännössä motarilla ei voi ruuhkassa ACC:tä käyttää. Ellei tuota koodaa sitten pois käytöstä tuota ominaisuutta.

Tämä ID.4:n "ominaisuus" on äärimmäisen typerä kun ajaa esim. kehäteillä. Koko ajan nappaa kiinni vasemmalla ajavia, jotka syystä tai toisesta ajavat hiljempaa. Takana ihmetellään auton nykiessä. Siinä ei kyllä automatiikka toimi, päinvastoin teettää enemmän työtä sillä ajaminen.

Lisäksi se ACC todellakin ottaa liian kaukaa kiinni. Jopa kaikkien-turvallisuusperiaatteiden-äiti-ja-isä Volvo antaa mennä lähemmäksi ja hyvin riittää turvaväli. Kehällä kun mennään niin kaikki luonnollisesti ajavat siihen kilometin väliin ja taas oma ID4 lyö jarrua vaikka väliä on kahdelle rekalle ja taas takana ihmetellään.

Lisäksi yhtä äkkiä tyhjällä tiellä tulee varoitus "Jarruta!!!!" ja jotain muuta tekstiä joka vilahtaa ruudulla. Missään ei ole mitään eikä ketään.

Täytyy sanoa, että tällä hetkellä fiilikset tästä kikottimesta eivät ole plussan puolella.

jopo

Melkein käyttäisin kyllä huollossa, koska ei tuo ihan normaalilta kuulosta. Tarkoitan siis ainakin tuota tyhjän tien "jarruta" juttua. Enkä kyllä noiden etäisyyksien kanssakaan ole kokenut mitään kovin poikkeavaa edellisiin VAGeihin verrattuna. Mulla on käytännössä aina myös Travel Assist päällä noissa tilanteissa, joten en tiedä vaikuttaako se johonkin. Ainakin se lieventää Lane Assistin (kaistavahdin) agressiivisuutta, jonka vuoks oon joskus miettinyt, että onko nuo ACC:t ymv säädetty tuon mukaan, että kaikki on päällä. En tiedä, mutta tuollaisia turhia "jarruta" ilmoituksia ei ole kyllä tullut vastaan ja kilometrejä alkaa olla ihan mukavasti.

dwntime

Ei ole tullut minullekaan ylimääräisiä jarrutuksia ja tuon oikealta ohittamisen eston koodasin pois vakkarilta. Pystyy ajamaan motarilla vakkarin kanssa ilman draamaa.

Ja eri mieltä olen ACCn etäisyyden pidosta, minusta volkkarilla tuo on ihan loistava koska sillä saa oikeasti pitkän etäisyyden, Volvo taas ajoi liian lähellä jopa pisimmällä etäisyydellä.

jamo75

no ei ole. olen kyllä ajanut itsekin kehäteillä eikä auto mitään itsekseen jarruttele, moottoritieillä joskus tuo toistuu kun joku poistuu liittymään mutta näin se on ollut joka ikisessä automerkissä jonka olen omistanut

jarruta teksti tulee jos edessä on esim. polkupyörä, koskaan en ole saanut sitä niin että edessä ei olisi ollut mitään

Lainaus käyttäjältä: frankiez - 06.09.21 - klo:19:07
Tämä ID.4:n "ominaisuus" on äärimmäisen typerä kun ajaa esim. kehäteillä. Koko ajan nappaa kiinni vasemmalla ajavia, jotka syystä tai toisesta ajavat hiljempaa. Takana ihmetellään auton nykiessä. Siinä ei kyllä automatiikka toimi, päinvastoin teettää enemmän työtä sillä ajaminen.

Lisäksi se ACC todellakin ottaa liian kaukaa kiinni. Jopa kaikkien-turvallisuusperiaatteiden-äiti-ja-isä Volvo antaa mennä lähemmäksi ja hyvin riittää turvaväli. Kehällä kun mennään niin kaikki luonnollisesti ajavat siihen kilometin väliin ja taas oma ID4 lyö jarrua vaikka väliä on kahdelle rekalle ja taas takana ihmetellään.

Lisäksi yhtä äkkiä tyhjällä tiellä tulee varoitus "Jarruta!!!!" ja jotain muuta tekstiä joka vilahtaa ruudulla. Missään ei ole mitään eikä ketään.

Täytyy sanoa, että tällä hetkellä fiilikset tästä kikottimesta eivät ole plussan puolella.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

tlavikai

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.09.21 - klo:21:53
Ei ole tullut minullekaan ylimääräisiä jarrutuksia ja tuon oikealta ohittamisen eston koodasin pois vakkarilta. Pystyy ajamaan motarilla vakkarin kanssa ilman draamaa.

Ja eri mieltä olen ACCn etäisyyden pidosta, minusta volkkarilla tuo on ihan loistava koska sillä saa oikeasti pitkän etäisyyden, Volvo taas ajoi liian lähellä jopa pisimmällä etäisyydellä.

Eli ID4:ssa tuon "oikealta ohittamisen eston" saa koodattua pois. Onko millainen homma tehdä ja millä välineillä sen onnistuu? Onnistuuko esim ODBEleven pulikalla?

Löytyykö Tuusulan suunnalla joku joka osaisi/voisi tehdä koodauksen?
ID4 Pro Performance, Business

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy