ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Karoq

Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

jppetteri

Onko tosiaan niin että ID4 4motion Elegance -mallissa pitää penkinlämmittinet, ratinlämmitin ja tuulilasinpesurin suuttimien lämmitys ostaa lisävarustepaketissa (Comfort Plus)?

Kofiguraattorissa on muutenkin ristiriitaa, matrix-valot kuuluvat vakiovarusteisiin, mutta silti niitä mainostetaan osana design plus -varustepakettia.

Daatta

Tilasin jo Pro-mallin laturin  ;)

Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 15.02.24 - klo:10:33Kofiguraattorissa on muutenkin ristiriitaa, matrix-valot kuuluvat vakiovarusteisiin, mutta silti niitä mainostetaan osana design plus -varustepakettia.

On ihanan ristiriitainen tuo konfiguraattori. Päällekkäisiä varusteita pirusti eri paketeista. Lopun yhteenvedosta pitäisi selvitä, mitä rakennettu auto pitää sisällään.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jppetteri

On kyllä melkoinen rytökasa tuo.. Mukamas "hyvin varusteltu erikoismalli" mutta sitten ihan perusjutut, mitkä omissa autoissa on olleet iät ajat, pitää ostaa rahalla. Niinkuin nyt vaikka nuo penkinlämmittimet.

Autokuume laskee samaan tahtiin mitä kauemmin tota kongiguraattoria tutkii.

Karoq

Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 15.02.24 - klo:12:45On kyllä melkoinen rytökasa tuo.. Mukamas "hyvin varusteltu erikoismalli" mutta sitten ihan perusjutut, mitkä omissa autoissa on olleet iät ajat, pitää ostaa rahalla. Niinkuin nyt vaikka nuo penkinlämmittimet.

Autokuume laskee samaan tahtiin mitä kauemmin tota kongiguraattoria tutkii.

Kyllä siinä on persegrillit vakiona: [4A3] Istuinlämmitys molemmissa etuistuimissa, on myös lämmitettävät tuulilasinpesurit, lämmitettävä tuulilasi, lämmitettävä ohjauspyörä, sähköinen takaluukku, kessy, yms. Nuohan saa tosiaan katsottua aika nopeasti tuolta rakenna-auto osiosta.
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

jppetteri

Nojoo, näyttääpä olevan aika lailla "kaikki" mukana ilman varustepaketteja ja paketeilla saa vähäisiä lisäyksiä (park assistantiin muistin ja 2-alueilmastoinnin tilalle 3-alueisen, noin esimerkkinä). Sellaisia juttuja joita ilmankin pystyy elämään.

Tarjouspyynnön heitin myyjälle, katsotaan nyt eteneekö mihinkään suuntaan. Millaisia toimitusaika-arvauksia on nyt viime aikoina ollut niillä, jotka ovat tilanneet?


Karoq

Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 15.02.24 - klo:13:49Nojoo, näyttääpä olevan aika lailla "kaikki" mukana ilman varustepaketteja ja paketeilla saa vähäisiä lisäyksiä (park assistantiin muistin ja 2-alueilmastoinnin tilalle 3-alueisen, noin esimerkkinä). Sellaisia juttuja joita ilmankin pystyy elämään.

Tarjouspyynnön heitin myyjälle, katsotaan nyt eteneekö mihinkään suuntaan. Millaisia toimitusaika-arvauksia on nyt viime aikoina ollut niillä, jotka ovat tilanneet?

4-5kk


Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Daatta

Tilanne varmaan elää koko ajan, mutta vuoden vaihteessa tilattuun luvattiin 3-4kk toimitusaika. Viikolla 9 pitäisi mennä tuotantoon.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: Karoq - 15.02.24 - klo:10:06Hieman offtopic mutta elli on pistänyt latausasemat alennusmyyntiin https://vw.elli.eco/fi-FI/shop/id-charger
Tattis tuolla alannuksella uskoisin varastojen tyhjentyvän
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

jarnokoo

Käyttöetu 2024 ID.4 harkinnassa ja tässä pohtinut lisävarusteita Pro 4MOTION Elegance:lle.

Onko jotain oleellista varustetta, jotka pitää valita vakiovarusteiden lisäksi/tilalle?

Onko esim. ID4:sen alkuperäiset penkit hyvät istua? Olen pitänyt V70:n penkkejä loistavina, pitkälläkään matkalla ei etupenkkiläisten tarvitse pysähdellä venyttelemään. Hierontaominaisuudet tai sähkösäätöisyys ei niinkään ole tarvelistalla, mutta 30 tkm/vuoteen ajavana voisin panostaa matkustusmukavuuteen.

Jotain vanhempaa GTX:ää kävin koeajamassa, mutta en tiedä siihen valituista lisävarusteista, mutta koeajolla vielä ainakaan osannut moittia huonoksi.

Mutta onhan tuossa pitkä lista mukavuuksia vakiona ja vetokoukun laitatan jos ei muuta listalta löydy.

5kk arveli toimitusajaksi tällä hetkellä.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jarnokoo - 27.02.24 - klo:10:50Käyttöetu 2024 ID.4 harkinnassa ja tässä pohtinut lisävarusteita Pro 4MOTION Elegance:lle.

Itse otin paremmat penkit juurikin siitä syystä, että tulee enemmän kilometrejä. Lisäksi koukku, muut varusteet ovat pitkälti makuasioita. Vakiovarustelu on tosiaan melko kattava.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jussi2022

Kiinnostuksen kohteena kanssa 4Motion Elegance korvaamaan nykyistä ProPerformance Fastlane takavetoa työsuhdeautoksi vapaalla autoedulla.

Konfiguraattori antaa tosiaan ristiriitaista tietoa. Taustalla pitkä kokemus V70:eistä, joiden penkit olivat erinomaisia. Fastlanen peruspenkki ei ole aina miellyttänyt ja mahdolliseen uuteen kaipaisi reisitukea sekä pehmeyttä.

Eniten kaipaisia
- nelivetoa (Elegancessa on)
- parempia penkkejä (ErgoActive ?)
- akun esilämmitystä ja nopeaa latausta (Elegancessa ovat)
- lämmitettävää rattia, etuikkunaa ja etupenkkejä
- isompaa näyttöä
- nopeampaa infotainmentia
- vetokoukkua (lisävaruste)

Kävin koeajamssa ID.7 ja voi poijjaat mikä auto. Valitettavasti kk-maksu nousee selkeästi varusteltua nelkku-elegancea nelivedolla korkeammaksi.

Daatta

^Konfiguraattori listaa samoja varusteita useampaan kertaan, perusvarustelu on jo melko laaja. Loppuyhteenvedossa näkyy rakennetun auton varusteet. Eiköhän Elegancessa ole kaikki nuo varusteet, lämmitettäviä sivulaseja lukuunottamatta. Onko sellaisia missään autossa? ???

ID.7 on varmasti hieno, mutta niin kallis eikä nelivetoa ole vielä edes esitelty.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

msa9

Täytyy nyt täälläkin jakaa, kun koen keksineeni niin näppärän ratkaisun;

Moni varmaan tietää kun laittaa pakin päälle peruutuskameralla varustetussa autossa ja painaa takalasinpesurin päälle niin sieltä tulee vesisuihku myös siihen kameran linssiin.

Itse en ole tätä aiemmin käyttänyt kun en pysty katsomaan sitä takalasia sen jälkeen kun sen tasaisen likakerroksen tilalla on pyyhkimen jäljet.

No, tähän keksin mielestäni näppärän korjauksen eli otin takalasinpyyhkimen sulakkeen irti. Nyt kun laitan pakin päälle niin voin aina hieman sujauttaa vettä kameran linssiin ja takalasi pysyy koskemattomana.

Kaapeli64

Mielenkiintoinen ratkaisu. Itse taas koen että takalasia on pidettävä puhtaana myös ajossa. Jos se on märkänä kurassa ajosta, niin silloinhan se lähtee puhtaaksi pyhkijälläkin. Sitten se ei niin iso ongelma ole jos sitä vähän kastelee peruutettaessa. Mutta näinhän se on että käytettävissä olevista vaihtoehdoista on hyvä valita se mikä itselleen parhaiten sopii.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: msa9 - 02.03.24 - klo:09:44Täytyy nyt täälläkin jakaa, kun koen keksineeni niin näppärän ratkaisun;

Moni varmaan tietää kun laittaa pakin päälle peruutuskameralla varustetussa autossa ja painaa takalasinpesurin päälle niin sieltä tulee vesisuihku myös siihen kameran linssiin.

Itse en ole tätä aiemmin käyttänyt kun en pysty katsomaan sitä takalasia sen jälkeen kun sen tasaisen likakerroksen tilalla on pyyhkimen jäljet.

No, tähän keksin mielestäni näppärän korjauksen eli otin takalasinpyyhkimen sulakkeen irti. Nyt kun laitan pakin päälle niin voin aina hieman sujauttaa vettä kameran linssiin ja takalasi pysyy koskemattomana.

Eli sinä haluat että takalasi on likainen etkä näe taustapeilistä mitä takana tapahtuu? No ainakin olet keksinyt siihen keinon.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

msa9

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 02.03.24 - klo:23:34Eli sinä haluat että takalasi on likainen etkä näe taustapeilistä mitä takana tapahtuu? No ainakin olet keksinyt siihen keinon.

Juuri näin. Käytän sivupeilejä näissä tilanteissa nähdäkseni taakse - samalla tavalla kuin useiden paketti- tai porrasperäisten autojen kuljettajat.

Uskon myös että tästä syystä siellä valikossa on asetus ettei takalasinpyyhin aktivoidu kun kytkee peruutusvaihteen. Se vaan ei auttanut tuossa kameran pesutilanteessa.

Kaapeli64

Mitenkä se muuten toimii se kameran pesuri sitten jos takalasin pyhkijä ei toimi? Ruikkiiko se sinne lasille kuitenkin vettä? Kuvittelin että ne olis samalla pumpulla molemmat, kamera ja takalasi.

Se pelkän kameran peseminen olis kyllä tosi hyvä kun olis oman napin takana. Siinä kun kameraan tulee kuva päälle, niin olis vaan oma nappi että "pese" ja siitä sais vettä tarpeen mukaan. Yleensä maantiellä kurassa ajettaessa takalasille ei tarvi vettä lainkaan ja lasi pysyy puhtaana pyhkimällä. Sitten kun tarviis peruuttaa, niin kamerasta ei näe mitään vaikka lasi voi olla ihan puhdas. Tarviis vaan oman pumpun kameralle, ja sehän on niin kallis ettei sitä tuommoseen 50k autoon voi laittaa.

msa9

Lainaus käyttäjältä: Kaapeli64 - 03.03.24 - klo:10:40Mitenkä se muuten toimii se kameran pesuri sitten jos takalasin pyhkijä ei toimi? Ruikkiiko se sinne lasille kuitenkin vettä? Kuvittelin että ne olis samalla pumpulla molemmat, kamera ja takalasi.

Joo, kyllä se ruikkii sitä vettä myös siihen takalasille tuossa tilanteessa, mutta olen pitänyt sitä esteettisesti pienempänä pahana kuin sitä pyyhkijän jälkeä. Täydelliset ratkaisut taitaa olla aika harvassa :)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: msa9 - 02.03.24 - klo:09:44No, tähän keksin mielestäni näppärän korjauksen eli otin takalasinpyyhkimen sulakkeen irti. Nyt kun laitan pakin päälle niin voin aina hieman sujauttaa vettä kameran linssiin ja takalasi pysyy koskemattomana.

Vielä näppärämpi ratkaisu on ottaa takalasinpyyhin kokonaan irti ja lasitulppa tilalle.  ;)

Ei sitä autoa tosiaan takaikkunan kautta ajeta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mfroberg

Tää on ikiliikkuja aiheena. Itse haluan, varsinkin moottoritiellä, saada yleiskuvan tapahtumista takanani yhdellä vilkaisulla. Se käy katsomalla taustapeiliin, minä(eikä kukaan muukaan?) en pysty katsomaan molempiin sivupeileihin samaan aikaan muodostaakseni tilannekuvaa muista shakkinappuloista. Lisäksi sivpeileistä on vaikeampi määrittää muiden nopeudet jne. Toki tältä palstalta löytynee Verstappeniakin kovempia tekijöitä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

Jussi2022

Myyjän mukaan ID.4-konfiguraattori on laadittu saksalaisten varustepakettien pohjalta ja Elegancen runsaan perusvarustelun päälle kannattaa katsoa vain lisävarustehinnastoa. Sieltä näkee Suomi-version päälle tarjottavat lisävarusteet.

Näitä on nyt tullut pyöriteltyä ahkerasti, koska nykyinen Id.4 ProPerf Fastlane takavetoisena vaihtuu työpaikan vaihdoksen johdosta. Vaihtoehtoina ottaa 4-vetoinen Elegance tai ID.7. Vapaassa autoedussa ID.4 jää 90 e/kk edullisemmaksi jopa runsaalla lisävarustepaketilla. Vaikka ID.7 kutkuttaa kovasti tämä kustannusero tekee 3 vuodessa n 3.500 euroa.

Zigu

Talven aikana muutaman kerran auto on antanut keltaisen 12 voltin energiansyöttö merkkivalon. Valo on poistunut ajaessa tai autoa ladatessa.

Nyt tänään ensimmäistä kertaa auto antoi punaisen 12 voltin energiasyöttö varoitusvalon. Tämä aiheuttaa sen, että esim. latauspistoketta ei saa autosta irti muutenkuin latauspistokkeen manuaalisella hätäavauksella.

Autonkäyttöohjekirjan mukaan 12 voltin akkua ei saisi ladata itse, suora lainaus käyttöohjeesta: "Auton 12 voltin akun lataus tulee teettää asiantuntevalla ammattikorjaamolla, koska tehdasasenteisen 12 voltin akun tekniikka edellyttää lataamista rajoitetulla jännitteellä". Aika erikoista, jos tämän takia on tilattava autolle hinaus huoltoon, jossa akkua ladattaisiin.

Lisäksi sinäänsä on hassua, että kuitenkin autolle annettava käynnistysapu on kuvattu käyttöohjeessa.

Lisäksi ihmettelen miksi 12 voltin energiasyötön varoitusvalo tuli, koska autoa oli ladattu edellisenä päivänä useita tunteja. Olen tarkastanut yleismittarilla, että ladatessa korkeajänniteakkua, auto lataa myös 12 voltin akkua.

Auton valikoista löytyy valinta "optimoitu akunkäyttö". Olen ymmärtänyt, että tämä valinta mahdollistaisi 12 voltin akun lataamisen ajoakusta, kun 12 voltin akun jännite olisi alhainen. Tämä on hyvä ominaisuus, jos autolla ajetaan lyhyttä ajoa tai sitä ladataan harvoin.

Minun tapauksessa tätä kohtaa ei ole valittu aktiiviseksi, mutta autoa oli ladattu edellisenä päivänä. Tämän vuoksi en ymmärrä miksi kuvaamaani tilanteeseen päädyttiin.

Autolle on tilattu huolto, jossa akun kunto tullaan tarkastamaan.

Karoq

Tutulla on ollut tätä ongelmaa 21 mallisessa useasti. Huollossa olivat höpisset jotain viallisista akuista. Näihin pitää suhtautua aina hieman varauksella kun juttu tulee monen suun kautta. Onkohan uudempiin tehty jotain parannuksia tämän ongelman suhteen?
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Karoq

Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

id135

Lainaus käyttäjältä: Zigu - 11.03.24 - klo:14:31Auton valikoista löytyy valinta "optimoitu akunkäyttö". Olen ymmärtänyt, että tämä valinta mahdollistaisi 12 voltin akun lataamisen ajoakusta, kun 12 voltin akun jännite olisi alhainen. Tämä on hyvä ominaisuus, jos autolla ajetaan lyhyttä ajoa tai sitä ladataan harvoin.

Minun tapauksessa tätä kohtaa ei ole valittu aktiiviseksi, mutta autoa oli ladattu edellisenä päivänä. Tämän vuoksi en ymmärrä miksi kuvaamaani tilanteeseen päädyttiin.
Tuon kannattaa valita aktiiviseksi, auttoi ainakin meillä vastaavassa tilanteessa.

Daatta

12V akun ongelmat, ne ei tuu poistuun täältä koskaan... Toki optimoitu akunkäyttö on syytä laittaa pääälle, mutta se ei yksistään ratkaise ongelmaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Kaapeli64

Lainaus käyttäjältä: Zigu - 11.03.24 - klo:14:31Auton käyttöohjekirjan mukaan 12 voltin akkua ei saisi ladata itse, suora lainaus käyttöohjeesta: "Auton 12 voltin akun lataus tulee teettää asiantuntevalla ammattikorjaamolla, koska tehdasasenteisen 12 voltin akun tekniikka edellyttää lataamista rajoitetulla jännitteellä". Aika erikoista, jos tämän takia on tilattava autolle hinaus huoltoon, jossa akkua ladattaisiin.

12V akkuahan ladataan aina latauksen aikana, aina ajossa, sekä "optimoitu akunkäyttö" asetusta käytettäessä myös ajoittain seisonnan aikana. Jos se siitä huolimatta menee tyhjäksi tai ei ota varausta vastaan, niin jokin vikahan siinä sitten on. Ei näillä nykyisillä softaversioilla enää ole ollut ongelmana että 12V akku kovin usein itsekseen tyhjenisi, niin itse veikkaisin jo aika vahvasti että olisko lie lahonut 12V akku iän ja huonon käytön myötä.

Toki jos tuo akunkäytön optimointiasetus ei ole ikinä ollut päällä ja autoa on tapana seisotella välillä pidempiä aikoja, niin silloinhan siitä voi hyvinkin päästä 12V akku tyhjenemään välillä liikaakin. Tämä lyhentää lyijyakun käyttöikää. Se sitten yhdistettynä siihen, että näissä ID. sarjalaisissa tuntuu olevan aika herkillä tuo 12V järjestelmän lepojännite, niin sehän voi hyvin altistaa sille että se alkaa herjailemaan useammin.

Tämä siis tällaisena ajatuksenvirtana tarkemmin auton taustoja tietämättä. Siellä huollossahan ne saa sen akun kunnon selville ja tarpeen vaatiessa osaavat sen vaihtaakin. Kerro toki mitä ne siellä teki.

Zigu

Infoan tänne, mitä sanovat huollossa. Huollossa tarkastavat akun kunnon.

Tosiaan kuten aikaisemmin kirjoitinkin, autoa oli ladattu päivällä useita tunteja, jolloin 12 voltin akkukin oli latauksessa samalla. Samana päivänä auto ei ollut antanut 12 voltin järjestelmästä merkkivaloa tai varoitusvaloa. Seuraavana aamuna, kun olisi pitänyt töihin lähteä, niin tämä kuvaamani tilanne oli päällä.

Autoa ajetaan ja ladataan säännöllisesti, joten omassa tapauksessa tällä optimoidulla akunkäytöllä ei oman käsityksen mukaan pitäisi olla merkittävää vaikutusta tähän kyseiseen tilanteeseen, vaikkakin se olisi hyvä laittaa päälle.

Naxon

Lainaus käyttäjältä: msa9 - 02.03.24 - klo:09:44Moni varmaan tietää kun laittaa pakin päälle peruutuskameralla varustetussa autossa ja painaa takalasinpesurin päälle niin sieltä tulee vesisuihku myös siihen kameran linssiin.


Moni, kuten minä, ei edes tiennyt. Tyhmyyden lisäksi olo on kiitollinen eli kiitos  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy