Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 2021 ->

Aloittaja Erkka, 15.09.20 - klo:14:35

« edellinen - seuraava »

foxnen

Millä konstilla saisi harrastusten kuskauspäivinä akun ladattua täyteen heti, kun laittaa auton lataukseen. Nyt joutuu paluumatkan ajamaan fosiilisella polttoaineella. Ongelma on siinä, kun auton alin varausrajan maksimi on 50% ja lataus loppuu siihen. GTE Passatilla onnistui helposti, kun siinä alininta varausrajaa voi säätää 0-100%. Harrastusten aloitus- ja lopetuajat on säännöllisen epäsäännöllisiä, mutta kesto on sen verran pitkä jolloin saisi akun täyteen. Tietysti ajastuksella saa asia hoidettua, mutta on senkin kanssa värkkääminen kaksi kertaa viitenä päivänä viikossa.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

KesKari

Jos ei ole ajastuksia niin auto lataa heti täyteen. Jos on ajastuksia, niin johdon kiinni laittamisen jälkeen paina vieressä olevaa "lataa heti" nappia.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

foxnen

Tuohon Tiguan hybridin peräkonttii pitäisi saada kunnon säilitystila niin kuin GTE Passatissa on.







Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Erkka

Passat GTE takakontti on pidempi kuin Tiguanin. Tästä syystä Tiguanissa ei ole takakontissa lisätilaa Passatin tavoin.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Antore

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 12.04.21 - klo:10:44
Passat GTE takakontti on pidempi kuin Tiguanin. Tästä syystä Tiguanissa ei ole takakontissa lisätilaa Passatin tavoin.

Eikös tuossa foxnen ylemmässä kuvassa ole ladattavan Tiguanin kontti ilman styrokseja? Eli kontti on vaan vuorattu tyhmästi (lue halvalla) vaikka muodon puolesta olisi ollut tilaa hyvin aika isollekin säilytystilalle.

fincovw

Lainaus käyttäjältä: Antore - 12.04.21 - klo:11:07
Eikös tuossa foxnen ylemmässä kuvassa ole ladattavan Tiguanin kontti ilman styrokseja? Eli kontti on vaan vuorattu tyhmästi (lue halvalla) vaikka muodon puolesta olisi ollut tilaa hyvin aika isollekin säilytystilalle.

Tilaukseen sitten vaan! Jonkun pitäis tosin se sopiva styroksi suunnitella.. mä voin suunnitella kun saan Tiguni mutta siihen menee vielä aikaa.

Esim. tämmösen palvelun löysin: http://naccanil.fi/etusivu/styrox-leikkauspalvelu-logot-messusomisteet-teatterilavasteet-ym/ -- Jos tehdään yhteistilaus esim. 5-10kpl niin kappalehinta ei varmaan ole mahdoton.
Tiguan R-Line eHybrid Plug-In Hybrid 180 kW DSG-autom. (2022)
Ex. Passat Variant Highline 1,4 TSI 110 kW ACT BlueMotion Tech DSG-autom. (2015)

foxnen

Kyllä tuonne Tiguanin konttii mahtuisi kaapelit, työkalut, tunkki ja lasinpesuneste vaikka kontti on lyhempi kuin GTE Passatissa.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Antore - 12.04.21 - klo:11:07
Eikös tuossa foxnen ylemmässä kuvassa ole ladattavan Tiguanin kontti ilman styrokseja? Eli kontti on vaan vuorattu tyhmästi (lue halvalla) vaikka muodon puolesta olisi ollut tilaa hyvin aika isollekin säilytystilalle.

Ei ole Tiguan eHybridistä nuo kuvat. Tiguanissa ei ole mm. tuota liukuvaa hattuhyllyä.

Tässä kuva Tiguan eHybridistä. Jossa mm. akkukotelonkansi vasemmalla sivulla.

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Antore

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 12.04.21 - klo:11:49
Ei ole Tiguan eHybridistä nuo kuvat. Tiguanissa ei ole mm. tuota liukuvaa hattuhyllyä.

Tässä kuva Tiguan eHybridistä. Jossa mm. akkukotelonkansi vasemmalla sivulla.



Ei ole molemmat kuvat tiksusta. Ylempi on ja alempi ilmeisesti GTE:stä.

foxnen

#819
Lainaus käyttäjältä: Antore - 12.04.21 - klo:11:53
Ei ole molemmat kuvat tiksusta. Ylempi on ja alempi ilmeisesti GTE:stä.


Juuri näin.

Täyypä muistuttaa itseäni laittamaan kuvatekstit, ettei tule sekaannusta ;).

Ylempi on Tiguan eHyprid 180kW ja alempi on Passat GTE.

Alla kuva tyroksilaatikko nurin päin.



Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Erkka

Hupsista. Niinpä olikin ylimmäinen kuva Tiguanista. Olin tarkkana vain tuota alimmaista kuvaa katsellessani ja epähuomiossa ajattelin molempien kuvien olevan Pasuunasta, heh.  :-\
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Tee

Lainaus käyttäjältä: fincovw - 12.04.21 - klo:11:18
Tilaukseen sitten vaan! Jonkun pitäis tosin se sopiva styroksi suunnitella.. mä voin suunnitella kun saan Tiguni mutta siihen menee vielä aikaa.

Esim. tämmösen palvelun löysin: http://naccanil.fi/etusivu/styrox-leikkauspalvelu-logot-messusomisteet-teatterilavasteet-ym/ -- Jos tehdään yhteistilaus esim. 5-10kpl niin kappalehinta ei varmaan ole mahdoton.
Varmasti saisi myös 3d-tulostamalla sopivan. Tämähän laajenee heti, tuollaisen lokeron kanssa pitää tietenkin olla uusi kansi jossa luukku lokeroon  ;D

Kumpi mahtaa olla edullisempi, materiaalia lisäävä tai poistava menetelmä?

Erkka

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

qsla

Nyt kun Tiguan e hybridillä on meillä keritty ~1000km ajella, niin on suorastaan hauska huomata kuinka erilaiset autot tiguan ja passat gte (facelift) on. Tiguanissa pitäisi olla potkua enemmän, mutta Gte Passatti näyttää kaapinpaikan.

Yllätyin oikein kun e-modella ajelee, että Passatti tuntuu kuin ajaisi 150hv diiselillä ja Tiguan 1.6tdi:ltä :o

Siis Tiguan e hybrid on kyllä riittävä ja erittäin nopea laitos, mutta yllätti hieman ;D

Passatissa on muutaman hv tehokkaampi tuo 1,4l pata toki, mutta joku koira on nyt haudattuna tähän hommaan😶

Ehybrid pyrkii myös Gte tilassa todella herkästi samuttamaan bensakonetta, kun taas Gte:ssä automatiikka ajaa öljynlämmöt selkeästi ylös..
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Erkka

#824
^ Tiguan eHybrid 245hv. Mitkä lukemat Passat GTE:llä?

Ps. Löytyi Passat GTE.
Passat GTE:n TSI-bensiinimoottorissa on tehoa 115 kilowattia eli 156 hevosvoimaa ja sähkömoottorissa 85 kilowattia/115 hevosvoimaa. Kokonaisteho on 160 kilowattia/218 hevosvoimaa. Vaihteistona on kuusivaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto, joka Volkswagenin ilmoituksen mukaan on kehitetty erityisesti hybridiautoihin sopivaksi.

https://www.taloustaito.fi/vapaalla/volkswagen-passat-gte-kulkee-entista-pidemmalle/#29287202
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

qsla

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Antore

Eikös GTE Passat olekin aavistuksen vikkelämpi myös paperilla? Mutta ero on tosin niin pieni, että varmaan autojen erilaisuus saa eron tuntumaan suuremmalta. Voisi kuvitella, että matalampi ja varmasti vähän 'jämäkämpi' ajokäytös saa GTE:n tuntumaan pirteämmältä verrattuna Tiksuun.

Erkka

#827
Tiguan eHybrid Kiihtyvyys 0-100 km/s: 7.5

Passat GTE Kiihtyvyys 0-100 km/h/s: 7,4

Eipä tuossa juurikaan eroa ole Passatin eduksi. Enkä itse menisi sanomaan, "Passatin näyttävän kaapinpaikan" Tiguanille  :D
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

IIN8

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 13.04.21 - klo:20:51
Tiguan eHybridin suomen kielinen manuaali saatavilla verkosta VIN-numerolla.

https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/fi_FI
Kiitos kovasti tiedosta. Hieno juttu. Latasin ensin saksankielisen version, kunnes löysin tavan ladata suomeksi!!!!!

qsla

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 13.04.21 - klo:21:25
Tiguan eHybrid Kiihtyvyys 0-100 km/s: 7.5

Passat GTE Kiihtyvyys 0-100 km/h/s: 7,4

Eipä tuossa juurikaan eroa ole Passatin eduksi. Enkä itse menisi sanomaan, "Passatin näyttävän kaapinpaikan" Tiguanille  :D

Tuossa päivittäin vaimon kanssa ajetaan peräkanaa töihin 20km matka ja aina peräperää ollaan liikennevaloissa moottoritielle. En ehybridillä pärjää alkuunkaan ja tiguan saa ihan hyvin pitoakin. Passat gte vaan pakenee selkeästi nopeammin ???

Mietin että olisko joku päästöjuttu tullut sotkemaan? Kummassakin on hiukkasloukku ja passatissa bensakoneessa 6hv enemmän. Tuntuu kuin Passatissa olisi 50hv enemmän😮
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

qsla

Käyttöautoja/kauppakasseja toki kummatkin ja tiguan kakkosautona liikkuu toki myös ihan riittävän nopeasti😁 täsmennyksenä edelliseen tämä

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Erkka

^^  Ajatteko molemmat GTE-moodissa moottoritieliittymästä, eli täydet tehot kiihdytysvaiheessa?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

qsla

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 14.04.21 - klo:13:59
^^  Ajatteko molemmat GTE-moodissa moottoritieliittymästä, eli täydet tehot kiihdytysvaiheessa?

Kyllä, aina gte napit pohjaan niin lämpiää moottori ja kummatkin tulee 10min tarkkuudella töistä kotiin ja lyö laturiin. Eli akkujen pitäisi olla täynnä ja saman lämpöisiäkin...

Pitää tämäkin mainita ,että vaimo päästeli peräkärryn kanssa (tyhjä kuomukärry teliakselilla) nopeampaa kuin tiguan.. tiedän ollaan lapsellisia ja idioottejakin kun pitää ajella kuin nuoriso liikennevaloista :D . mutta silti ei ymmärrä miksi se Gte on nopeampi...


Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

jiitee

Passat on 52kg kevyempi ja paljonkos painavampi sinä olet? :-)

qsla

Lainaus käyttäjältä: jiitee - 14.04.21 - klo:15:52
Passat on 52kg kevyempi ja paljonkos painavampi sinä olet? :-)

Nyt täytyy varovasti aiheesta puhua jos vaimo seuraa keskustelua ;D

Vaimo on toki kevyempi, mutta olisko passatti sitten sellaset ~80kg kevyempi kuskin kanssa  :D

Passatissa on paljon parempi alusta (Huono ei ole Tiguanissakaan, fl passatissa se vaan on todella onnistunut), mutta pito ongelmasta ei ole kysymys, vaikka vajaavetoisina lyövätkin tyhjää alussa... Jos GTE on vain henkensä mukaan viritetty nopeammaksi.. 
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

mti

Tuosta mitattua tietoa. Näyttää olevan sataseen Tigu nopeampi:

https://zeperfs.com/duel8904-7050.htm
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

Lionman

Noin mitattuna kyllä. Mutta kun esimerkin kepeä rouvva kepeämmällä autolla etukynteen polkaisee väylälle, niin ei raskaampi (ja pikku viiveellä) vaan pysy perässä. Erot on niin mariginaaliset. Näin minä tuota päättelisin. Olettaen että kumpikin kulkine on tikissä.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

foxnen

Ajasettulämmitys toimii satunnaiseti, vaikka sama lähtöaika on joka aamuu. Autossa ja WeConnettissa on samat tilat päällä. On tarkistettu, että molemmissa on täpät päällä joka arkipöiville. Lämmitykselle on lupa käyttää akkua ja samalla auto on latausasemassa kiinni.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

miz

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 15.04.21 - klo:08:19
Ajasettulämmitys toimii satunnaiseti, vaikka sama lähtöaika on joka aamuu. Autossa ja WeConnettissa on samat tilat päällä. On tarkistettu, että molemmissa on täpät päällä joka arkipöiville. Lämmitykselle on lupa käyttää akkua ja samalla auto on latausasemassa kiinni.

Onko ladannut täyteen kuitenkin? Täppä myös lämmityksellä, ja paljonko pyynti?
Oletko koittanut laittaa pyynniksi hi, sen ainakin huomaa jos on ollut lämmöt päällä.

Nyt vähän lämpimämmillä keleillä mulla ainakaan auto ei tunnu erityisen lämpimältä, vaikka onkin kaikki hoitanut. Energiansäästöhommia?

foxnen

Lainaus käyttäjältä: miz - 15.04.21 - klo:08:47
Onko ladannut täyteen kuitenkin? Täppä myös lämmityksellä, ja paljonko pyynti?
Oletko koittanut laittaa pyynniksi hi, sen ainakin huomaa jos on ollut lämmöt päällä.

Nyt vähän lämpimämmillä keleillä mulla ainakaan auto ei tunnu erityisen lämpimältä, vaikka onkin kaikki hoitanut. Energiansäästöhommia?

Aamuisin on pelkästään täppä lämmitykselle, akussa on 25 km ajomatka ja pyynti 23 asetta. Täällä keskisuomessa eli Oulussa aamuisin on ollut pakkasen puolella.
Auton on aamulla ollut lämmin, mutta satunnaiseti ei. Tänä aamunakin meni auton viereen ja ajastuksen mukaan pitäisi olla lämmitys päällä, mutta ulkopuolelta katsottuna ei ilmastoinnin valo pala.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy