Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 2021 ->

Aloittaja Erkka, 15.09.20 - klo:14:35

« edellinen - seuraava »

Epes

Lainaus käyttäjältä: TiguTigu - 06.04.21 - klo:10:58
1.4.2021 jälkeen ei ole auto ottanut mitään yhteyttä we connectiin. Ei pääse millään vehkeellä siihen kiinni.
Aika lapsen kengissä tuntuu olevan nämä etäohjeuksen volkkarilla vielä.
Ilmeisesti huoltoon mentävä tämän kanssa, vai oliko jollakin hyviä kikkoja mitä kannattaisi tehdä?
Miten eSIM otetaan pois ja laitetaan uudestaan aktiiviseksi tai jotain muuta mitä kannattaisi kokeilla?

Sain Tarracon eHybridin vastaavan tilanteen auki menemällä vieraana sisään, jonka salli ja sen jälkeen vaihdoin pääkäyttäjäksi ja se onnistui. Kaksi päivää oli ollut pimeänä.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Epes - 06.04.21 - klo:11:22
Sain Tarracon eHybridin vastaavan tilanteen auki menemällä vieraana sisään, jonka salli ja sen jälkeen vaihdoin pääkäyttäjäksi ja se onnistui. Kaksi päivää oli ollut pimeänä.

Tämä olisi hyvä ohje TiguTigun kokeilla ensiksi. Peukku!
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

foxnen

Minulla lopetti eilen 5.4 tietojen päivittämisen molempiin suuntiin, ei toimin IPhone 11 eikä Win10:llä.
Laitoin viestiä portaalin yhteydenottolomakeella. Jokin jännä tässä on kun katossa palaa vihreä led, niin yhteyden pitäisi olla kunnossa.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

foxnen

Testailin edelleen yhteyksiä tietokoneen kautta, tieto ei kulje kumpaankaan suuntaa ja auto latausasemassa kiinni. Mutta antaa: akkusuojaukseta varoituksen Voit tehdä vielä 2 ajoneuvoa koskevaa tointa...
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Erkka

Olet tehnyt useita yhteydenottoja We Connectilla autoon, jonka seurauksena 12V akkuvirta alkaa olemaan vähissä. Suht pitkä lenkki autolla, niin tuo akkusuoja ilmoitus poistuu.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

foxnen

No tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa tässä tapauksessa. Autoon ei saa yhteyttä niin ei se 12V akkua kuluta ja lisäksi auto on koko ajan ollut latauksessa latausasemassa.
Kävin merkkarilla ja vikailmoitus pitää tehdä WeConnectin kautta ja sieltä yritetään ratkoa vika ja sen jälkeen tulee tarvittaessa pyyntö korjaamolle.
Passatti GTE lataa ainakin 12V akkua kun laittaa latausjohdon kiinni ja muutenki suurjänniteakusta ladataan 12V akkua. Samoin Tigsu tekee. Luulen, että tuo yhteksien määrälaskuri on serverin päässä. Kaikki yhteyspyynnöt menee serverille vaikka autoon asti ei ole yhteyttä. Jos auto ei tule kuntoon ennen viikonloppua, niin viikonloppuna tehdään uusi testi. Kun tuo yhteyksien määrä tulee täyteen ja 12V akku menee lukitustilaan niin mitataan tuo akun jännite. Tigsussa on paljon helpompi mitata, kuin GTE Passatissa.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

TiguTigu

No nyt alkoi we connect taas toimimaan. Ränkläsin yksityisyys suoja-asetuksia lopulta niin että laitoin sen vuoron perään kaikille asetuksille. Poistuin autosta vartin ajaksi ja testasin toimiiko. Muutamia kertoja kun olin laittanut sitä eri asentoihin niin lopulta sitten alkoi taas toimimaan. Volkkarilta sain ohjeen että pitäis 10min ajaksi poistua autosta ja odotella aina asetusten muuttamisen välissä ja sitten taas yrittää eri asetuksilla. Nytpä se toimii. Ei toki viiden päivän ajot ole taltioituneet että näkisi niiden kulutuslukemia, mutta muuten kaikki on taas kunnossa.

KesKari

Eilen iltapäivällä Prisman parkkipaikalta lähtiessä Tiguan hukkasi datayhteyden (=maapallo harmaa), eikä tieto kulkenut sen jälkeen auton ja We Connectin välillä. Tänään aamulla We Connect ilmoitti että lähtöaika aktiivinen, laita latausjohto kiinni (auto oli johdon päässä). Menin autolle, irroitin johdon ja käynnistin auton, datayhteys palautui ja auto päivitti tiedot We Connectiin.

Viikonloppuna oli kaikenlaista hässäkkää, sähköpostiinkin tuli seuraava ilmoitus:

"Ilmoitamme, että seuraavat mobiilipalvelut poistettiin käytöstä ajoneuvosi Tiguan infotainment-järjestelmän kautta 3.4.2021 - 12:14:
•   Lukitseminen & lukkojen avaus
•   Alueilmoitus
•   Ilmastointi
•   Ajotiedot
•   Auton tila
•   Lataus
•   Huollon ajanvaraus
•   Nopeusilmoitus
•   Pysäköintipaikka
•   ,,änimerkki & vilkut
•   Lähtöajat
•   Auton kuntoraportti
•   Vikapuhelu

Voit aktivoida nämä mobiilipalvelut milloin tahansa uudelleen ajoneuvosi infotainment-järjestelmän kautta."

Seuraavana päivänä tsekkasin autolla tilannetta, en ollut enää pääkäyttäjä. Laitoin itseni pääkäyttäjäksi ja auto pyysi vara-avainta, noh oltiin 500km päässä kotoa joten eipä ollut vara-avainta lähellä. Kolmantena aamuna lähdettiin kotia kohti ja kaikki oli taas palaunut ennalleen itsekseen. Vuorokausi kotikaupungissa ja sitten tuli tuo alussa mainittu datayhteyden hukkaaminen. Mitähän seuraavaksi :-P
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

Erkka

Jep. Hyvin toimii etäyhteys We Connectilla. Ilmoitteli hetki sitten Tiguanin olevan ladattu.  :)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

simppara

Ostettu tiguan 2.0tdi 4-motion ikkuna auto ,Style varusteilla .Auto on kiva ajaa ja suht äänetön ,vaihdettu alkuperäiset 18” kesänakit alle .Outo ominaisuus vaivaa mahtaako saada pois ,auto käynnissä ja poistut hetkeksi niin piippaa ja ilmoittaa moottori käynnissä.Arnoid auto toimii WiFi llä hienosti  ei tarvii ostaa navia erikseen .We connect  toimii satunnaisesti  webastoa käynnistäessä.
VW ID5 pro -22

Finihen

Jaan KesKarin ja muiden kirjoittajien kokemukset, ihan samoja outouksia esiintyy. WeConnect yhteydet autoon katkesivat viime viikonlopun aikana, mutta automaattisia päivityksiä odotellessa en ajatellut tehdä asian suhteen yhtään mitään. Sillä... Volkkarin softaosastolla painetaan varmasti pitkää päivää paraillaan ja saavat lopulta vähemmän virheellisen päivityksen jakoon. Virheettömään alalla ei edes pyritä kustannussyistä, arvaa mistä tiedän.

Auton omistajan jatkuvat omat kokeilut asian ratkaisemiseksi saattavat pahimmillaan jumiuttaa infotainmentin tilaan, joka vaati lasipalatsin huollossa vierailua. Etenkin, jos datayhteydet ovat huonot näiden kokeilujen aikana.

Muistelen ”jostain” lukeneeni auton luovutuksen jälkeisessä turhaantuneisuudessani, että auto asentaa lataamansa infotainmentin softapäivitykset vasta, kun sen tila on varmasti ”ei ajossa”. Siis virrat pois, ovet lukossa ja käsijarru päällä. Meidän autossahan päivitykset eivät aluksi asentuneet, kun käsijarrun käyttökytkin oli (valmiiksi) rikki.

Edelleen ihmettelen VW:n softaprojektin heikkoa laatua etenkin testaamisen osalta, paljon on oikaistu.

Mutta - täähän ona vain auto. Käyttöesine, johon ei kannata rakastua.
IHe
""""""""""""""""""""""""-
VAG kulkimet:
EHybrid, 1,6 tkm - järkiauto 
R8, 32 tkm - edellisen vastakohta

Foxit

Lainaus käyttäjältä: KesKari - 07.04.21 - klo:05:48
Eilen iltapäivällä Prisman parkkipaikalta lähtiessä Tiguan hukkasi datayhteyden (=maapallo harmaa), eikä tieto kulkenut sen jälkeen auton ja We Connectin välillä. Tänään aamulla We Connect ilmoitti että lähtöaika aktiivinen, laita latausjohto kiinni (auto oli johdon päässä). Menin autolle, irroitin johdon ja käynnistin auton, datayhteys palautui ja auto päivitti tiedot We Connectiin.

Viikonloppuna oli kaikenlaista hässäkkää, sähköpostiinkin tuli seuraava ilmoitus:

"Ilmoitamme, että seuraavat mobiilipalvelut poistettiin käytöstä ajoneuvosi Tiguan infotainment-järjestelmän kautta 3.4.2021 - 12:14:
•   Lukitseminen & lukkojen avaus
•   Alueilmoitus
•   Ilmastointi
•   Ajotiedot
•   Auton tila
•   Lataus
•   Huollon ajanvaraus
•   Nopeusilmoitus
•   Pysäköintipaikka
•   ,,änimerkki & vilkut
•   Lähtöajat
•   Auton kuntoraportti
•   Vikapuhelu

Voit aktivoida nämä mobiilipalvelut milloin tahansa uudelleen ajoneuvosi infotainment-järjestelmän kautta."

Seuraavana päivänä tsekkasin autolla tilannetta, en ollut enää pääkäyttäjä. Laitoin itseni pääkäyttäjäksi ja auto pyysi vara-avainta, noh oltiin 500km päässä kotoa joten eipä ollut vara-avainta lähellä. Kolmantena aamuna lähdettiin kotia kohti ja kaikki oli taas palaunut ennalleen itsekseen. Vuorokausi kotikaupungissa ja sitten tuli tuo alussa mainittu datayhteyden hukkaaminen. Mitähän seuraavaksi :-P
Onko tuo yleistäkin että auton pääkäyttäjä vaihtuu lennosta? Aavistuksen saattaisin olla huolissani tuosta...

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 06.04.21 - klo:23:00
No tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa tässä tapauksessa. Autoon ei saa yhteyttä niin ei se 12V akkua kuluta ja lisäksi auto on koko ajan ollut latauksessa latausasemassa.
Kävin merkkarilla ja vikailmoitus pitää tehdä WeConnectin kautta ja sieltä yritetään ratkoa vika ja sen jälkeen tulee tarvittaessa pyyntö korjaamolle.
Passatti GTE lataa ainakin 12V akkua kun laittaa latausjohdon kiinni ja muutenki suurjänniteakusta ladataan 12V akkua. Samoin Tigsu tekee. Luulen, että tuo yhteksien määrälaskuri on serverin päässä. Kaikki yhteyspyynnöt menee serverille vaikka autoon asti ei ole yhteyttä. Jos auto ei tule kuntoon ennen viikonloppua, niin viikonloppuna tehdään uusi testi. Kun tuo yhteyksien määrä tulee täyteen ja 12V akku menee lukitustilaan niin mitataan tuo akun jännite. Tigsussa on paljon helpompi mitata, kuin GTE Passatissa.
Pitääkö tuo nyt aivan paikkansa että nuo GTE:t osaavat ladata 12 V -apuakkua latauspiuhan päässä virrat OFF-asennossa? Mistä tieto on peräisin? Monet ladattavat kun eivät tuota osaa tehdä kun vasta virrat päällä.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

FribMi

Kysyisin, että kuinka iso ero ajo-ominaisuuksissa T-Roc vs Tiguan? Onko vakaampi ajaa? Ja onko jotain muuta eroa? :-)

miz

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 07.04.21 - klo:10:15
Onko tuo yleistäkin että auton pääkäyttäjä vaihtuu lennosta? Aavistuksen saattaisin olla huolissani tuosta...

Pääkäyttäjäksi ei vaihdu ketään muu käyttäjä, vaan auto tiputtaa pois connectista jolloin pitää kirjautua uudelleen ennekuin voi asettaa itsensä pääkäyttäjäksi.
Eli ketään satunnainen ei voi vaihtaa itseään auton pääkäyttäjäksi ilman connect- tunnareita ja auton molempia avaimia.

Tee

#794
Lainaus käyttäjältä: Finihen - 07.04.21 - klo:09:43
Muistelen ”jostain” lukeneeni auton luovutuksen jälkeisessä turhaantuneisuudessani, että auto asentaa lataamansa infotainmentin softapäivitykset vasta, kun sen tila on varmasti ”ei ajossa”. Siis virrat pois, ovet lukossa ja käsijarru päällä. Meidän autossahan päivitykset eivät aluksi asentuneet, kun käsijarrun käyttökytkin oli (valmiiksi) rikki.
Onko ohjekirjassa tästä maininta? Vai onko tuohon edes olemassa ohjekirjaa?
Oma auto vasta parin kk päästä tulossa joten manuaalia ei ole.
Hain Erwinistä vaimon T-Crossiin kaikki kupongit ja muistaakseni sieltä ei jostain syystä löytynyt koko Tiguania valintalistalta. Olihan siellä kun tarkemmin katsoin.

borf

Lainaus käyttäjältä: Finihen - 07.04.21 - klo:09:43
Sillä... Volkkarin softaosastolla painetaan varmasti pitkää päivää paraillaan ja saavat lopulta vähemmän virheellisen päivityksen jakoon. Virheettömään alalla ei edes pyritä kustannussyistä, arvaa mistä tiedän.

Auton omistajan jatkuvat omat kokeilut asian ratkaisemiseksi saattavat pahimmillaan jumiuttaa infotainmentin tilaan, joka vaati lasipalatsin huollossa vierailua. Etenkin, jos datayhteydet ovat huonot näiden kokeilujen aikana.

Näin varmastikin on. Yleensäkin tietojärjestelmien kehityksessä (joka tämä weconnect-palvelu on), ei ole mahdollista testaamisen kautta taata virheettömyyttä, vaikka luotettavuutta voidaan kypsällä prosessilla merkittävästi parantaa. Kiire saada edistynyttä palvelua markkinoille näkyy. Ei se helppoa ole.

Tämänkaltainen "aina online" palvelu on varsin monitasoinen tekninen kokonaisuus, josta käyttäjälle näkyy vain jäävuoren huippu; taustalla on palvelimet pilvessä, teleoperaattorit, käyttäjäsessioiden hallinta ja käyttöoikeudet, versioiden hallinta ja päivitysten jakelu, sekä kulloisenkin yksikön konfiguraation hallinta ja päivittäminen oikealla hetkellä niin, että keskeisimmät toiminnallisuudet eivät vaarannu. Se ei aina tapahdu huomaamatta tai silmänräpäyksessä.

Kaiken ei pidä olla ilmaista, mutta mielellään näkisin että VW ei ottaisi palvelusta vuosimaksua, ainakaan ennen kuin palvelu toimii suhteellisen huolettomasti ja maksua vastaan saisi merkittävää lisäarvoa. Toivotaan että siihen päästään pian  :)

fincovw

#796
Lainaus käyttäjältä: Foxit - 07.04.21 - klo:10:15
Pitääkö tuo nyt aivan paikkansa että nuo GTE:t osaavat ladata 12 V -apuakkua latauspiuhan päässä virrat OFF-asennossa? Mistä tieto on peräisin? Monet ladattavat kun eivät tuota osaa tehdä kun vasta virrat päällä.
Näin kertoi myyjäkin 12 V -apuakun latauksen toimivan (virrat OFF-asennossa latauspiuhan päässä)... mutta onko tästä kellään kokemusta?
Tiguan R-Line eHybrid Plug-In Hybrid 180 kW DSG-autom. (2022)
Ex. Passat Variant Highline 1,4 TSI 110 kW ACT BlueMotion Tech DSG-autom. (2015)

foxnen

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 07.04.21 - klo:10:15
Onko tuo yleistäkin että auton pääkäyttäjä vaihtuu lennosta? Aavistuksen saattaisin olla huolissani tuosta...
Pitääkö tuo nyt aivan paikkansa että nuo GTE:t osaavat ladata 12 V -apuakkua latauspiuhan päässä virrat OFF-asennossa? Mistä tieto on peräisin? Monet ladattavat kun eivät tuota osaa tehdä kun vasta virrat päällä.

GTE Passat testejä:
Olen monesti yleismittarilla mitannut peräkontista akun navoista: autossa ei ole virrat päällä, mittaa akun jännitteen ja kun kytkee latauksen päälle ja mittaa akun jännitettä niin näkee, että 12V akku latautuu.
Webaston käytön testejä:
Autossa ei virrat päällä, eikä suurjänniteakku täynnä ja latausjohto kiinni eikä lataa. Peäkonnti on kuitenkin valmiiksi auki.
Mittasin 12V akun jännitteen, kakesta Webasto päälle. Latausasemassa ja autossa latausluukussa syttyy vihreä valo ja suurjännitten akun lataus alkaa ja samalla alkaa 12V akun lataus yleismittarin mukaan.

Yksi pointti tässä on se, jos suurjännite akun lataus ei ole menossa, niin ei myöskään ladata 12V akkua.

Jos autoon laittaa virrat päälle niin latautuuko 12V akku, tätä en ole tutkinut.
Jollakin tapaa ladataan myös 12V akkua virrat päällä,  oisko 12V akun napajännitteen perusteella.

Kaksi 12V akkuinen DTI Passatti vaihtaa akkujen latausta napajännitteen mukaan, ladataako konehuoneen akkua vai peräkontin akkua.
Tässäkin on jokin varmuus, että konehuoneen akku on prioriteetillä 1. Peräkontin akku on Webastoa varten.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

foxnen

Moni on puhunut vihreästä maapallon kuvasta, ilmeiseti keskellä siinä näytön yläreunassa.
Minulla ei ole koskaan maapallo ollut vihreä, vaan aina harmaa. Onko tällä jokin syy-yhteys tähän yhteys ongelmaan?
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

KesKari

Maapallo on valkoinen, kun autolla on datayhteys ja harmaa jos yhteys on poikki.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

foxnen

Onko muille tullut:

Hei,

starttaamme kevääseen muutamin uutuuksin: We Connect -portaali poistuu 27.04.2021. Voit luonnollisesti käyttää edelleen mobiilipalveluitasi.1,2


   
Seuraavat palvelut Car-Net- / We Connect -palveluportfoliosta ovat tulevaisuudessa uudella myVolkswagen-verkkosivulla:

• Lisää ajoneuvo
• Hallinnoi ajoneuvoa
• Uutiset (RSS-syöte)
• Ajotiedot
• Ajoneuvon tilaraportti
• Mobiiliavain
• Huollon ajanvaraus
• Valittu huoltokumppani

   Siirry myVolkswageniin →
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Erkka

#801
Sama tuli hetki sitten. Laitoin koko viestin esille.

Tärkeitä tietoja Car-Netin / We Connectin käytöstä


Hei,

starttaamme kevääseen muutamin uutuuksin: We Connect -portaali poistuu 27.04.2021. Voit luonnollisesti käyttää edelleen mobiilipalveluitasi.1,2


   
Seuraavat palvelut Car-Net- / We Connect -palveluportfoliosta ovat tulevaisuudessa uudella myVolkswagen-verkkosivulla:
• Lisää ajoneuvo
• Hallinnoi ajoneuvoa
• Uutiset (RSS-syöte)
• Ajotiedot
• Ajoneuvon tilaraportti
• Mobiiliavain
• Huollon ajanvaraus
• Valittu huoltokumppani

   Siirry myVolkswageniin →   

   
We Connect -sovelluksessa käytössäsi on seuraavat toiminnot kätevästi älypuhelimen kautta:
• Lisää ajoneuvo
• Hallinnoi ajoneuvoa
• Volkswagen Ident-menettely
• Oheiskäyttäjien hallinta
• Ajotiedot
• Ajoneuvon tilaraportti
• Ovet & valot
• Pysäköintipaikka
• Alueilmoitus
• Nopeusilmoitus
• ,,änimerkki & vilkut
• Online-varashälytin
• Online-seisontalämmitys
• Online-kohdetuonti
• Online-reittituonti
• Lukitseminen & lukkojen avaus
• Lähtöajat
• Ilmastointi
• Lataus
• Mobiiliavain
• Huollon ajanvaraus
• Valittu huoltokumppani
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

foxnen

Minulla maapallo on harmaa ja juuri tuli tieto, että WeConnectin päässä on otettu työnalle.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

foxnen

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 07.04.21 - klo:17:00
Minulla maapallo on harmaa ja juuri tuli tieto, että WeConnectin päässä on otettu työnalle.
Ilalla vielä postittelin Supportin kanssa ja nyt aamulla maapallo on valkoinen sekä yhyeydet toimii molempiin suuntiin. :)
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

foxnen

Eilen vaihdettiin kesätassut alle Vianorin rengashotelilla. Auto on saatu alle 26.2. ja ihmettelin kesärenkaiden kulutuspintaa 5,5mm joka nurkalla.
Aluksi epäilin kulutuspinnan mittausta ja Vianorilla kerrottiin, että uusien autojen renkaat ovat tällaisia. Soitin rengasliikkeeseen, joka edustaa kyseistä merkkiä ja kysyin saman merkkisten renkaiden ja samoilla tiedoilla kulutuspinnan paksuutta, sieltä kerrottiin niiden olevan 7,6mm. Aamulla vielä varmuudeksi itse mittasin ja tulos oli se sama 5,5mm.
Tarkastelin vielä silmämääräisesti renkaat ja kulutuspinnoilla näkyy selvästi eriväriset raidat, eli uudet ovat.
Testien mukaan 4mm asti renkaiden vesiliirto-ominaisuudet vastaavat uusien renkaiden pitoa.
Minulla on Continental EcoContact 6 contiseal SUV/4x4 235/55R18 100V; Kulutus A, Sade A, Melu 71.
Toivottavasti nämä eivät ole kulumisherkät renkaat, ettei heti tarvitse uusia.

Ilmeisesti…

Autotehtaiden tilaamat renkaat eivät ole aivan samat, kuin rengasliikkeessä myytävät.
Tehtaat tilaavat suuria eriä renkaita eri valmistajilta ja ilmeisesti voivat päättä niihin omat speksit.
Säästö on se pienikin säästö.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Kendo-Kepponen

Omalla Tikkarilla kruisailtu nyt n. 2500 km.

Jokin aika sitten auto alkoi herjaamaan vasemmasta takavalosta aina sillan ali tai tunneliin ajettaessa. Välillä näistä jää muistutus WeConnectiin ja välillä ei.

Oletan, että tämä liittyy valojen automatiikkaan ja valoisuuden tunnistukseen. Valot kuitenkin palavat täysin normaalisti vikailmoituksesta huolimatta, ja pimeällä liikkeelle lähdettäessä tätä ilmoitusta ei tule. Sain huoltoajan ensi viikolle, mielenkiintoista nähdä mitä lopulta paljastuu.

Toinen "vika" on ollut radion täydellinen jumittuminen kerran. Tämä palautui kuntoon sillä aikaa, kun auto seisoi pihassa parkissa n. tunnin.

Kaiken kaikkiaan on ollut iloisia kilsoja ja todennäköisesti iloisempia on vielä edessä, kun saan kesärenkaat alle ensi viikolla.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 08.04.21 - klo:08:39
Eilen vaihdettiin kesätassut alle Vianorin rengashotelilla. Auto on saatu alle 26.2. ja ihmettelin kesärenkaiden kulutuspintaa 5,5mm joka nurkalla.
Aluksi epäilin kulutuspinnan mittausta ja Vianorilla kerrottiin, että uusien autojen renkaat ovat tällaisia. Soitin rengasliikkeeseen, joka edustaa kyseistä merkkiä ja kysyin saman merkkisten renkaiden ja samoilla tiedoilla kulutuspinnan paksuutta, sieltä kerrottiin niiden olevan 7,6mm. Aamulla vielä varmuudeksi itse mittasin ja tulos oli se sama 5,5mm.
Tarkastelin vielä silmämääräisesti renkaat ja kulutuspinnoilla näkyy selvästi eriväriset raidat, eli uudet ovat.
Testien mukaan 4mm asti renkaiden vesiliirto-ominaisuudet vastaavat uusien renkaiden pitoa.
Minulla on Continental EcoContact 6 contiseal SUV/4x4 235/55R18 100V; Kulutus A, Sade A, Melu 71.
Toivottavasti nämä eivät ole kulumisherkät renkaat, ettei heti tarvitse uusia.

Ilmeisesti…

Autotehtaiden tilaamat renkaat eivät ole aivan samat, kuin rengasliikkeessä myytävät.
Tehtaat tilaavat suuria eriä renkaita eri valmistajilta ja ilmeisesti voivat päättä niihin omat speksit.
Säästö on se pienikin säästö.

Omassa eHybrid Tiguanissa samat renkaat kuin sinulla (tehtaalla asennetut). Kesärenkailla ajettu noin 200km ja kun äsken kävin työntömitalla mittaamassa keskiurasta kulutuspintaa oli se tasan 6mm.

Ps. Kyseessä siis etuveto auto.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Kendo-Kepponen

Minulla samat kesärenkaat, pitääpä tsekata miltä pinta näyttää.

jiitee

Samojen renkaiden samaa kulutuspintaa ihmettelin myös silmämääräisesti kun laitoin kesärenkaat alle, mutta en mitannut niitä (vielä?). Muuten tuntuu ajossa olevan ihan ok renkaat, vaikka ei nyt vielä paljoa ole ehtinyt ajella.

Touho.52

Hei! minulla eHybridin kesärenkaat Pirellin Scorpion, mittasin työntömitalla kulutuspinnan, sain lukemaksi 6,5mm.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy