Tiguan 2013 4motion Sport&Style tupakansytytin pistorasia

Aloittaja JPVäisänen, 12.09.20 - klo:12:03

« edellinen - seuraava »

JPVäisänen

Ã,,kkiseltään en löytänyt vastausta kysymykseen saako noi tupakansytkän pistokkeet muutettua silleen että virta on päällä vain kun auton virrat on päällä?

JPVäisänen

Vastaan itse itselleni että paljon on lukukertoja mutta kukaan ei ole viitsinyt vaivautua vastaamaan???? Kyllä kait jollakulla muullakin on ollut sama kysymys mielessä ja saattanut saada jopa vastauksen.

Tallu

En tiedä onko tästä sinulle apua, mutta omassa -18 Atecassa se onnistuu vaihtamalla k.o sulakkeen paikkaa pykälällä toiseen.
Itse muutin niin, että virtaa tulee aina!
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

M_M

Ei ne paljot lukukerrat tarkoita, että jollakin olisi vastaus asiaan. Kyllä minäkin kysymyksen lukaisin jo aiemmin ja totesin etten osaa vastata.

Nyt otin oikein asiakseni kaivaa kytkentäkaaviot kun sattui olemaan luppoaikaa ja ei, en näe tähän mitään helppoa ja hauskaa ratkaisua. Monissa malleissa tämä muutos onnistuu siirtämällä yhtä sulaketta hiukan, mutta Tiguanin sulakerasiassa tätä mahdollisuutta ei ole.

Tupakansytyttimiä syöttää sisätilan sulakerasian C sulake 31. Jos on viitseliäisyyttä, niin nappaa tuon kyseisen sulakkeen irti ja ottaa syöttöpuolelta johdon jonka vie ylimääräisen releen kärjelle ja tuo sitten takaisin lähtöpuolelle (myös se sulake tämän johdon väliin). Sitten releelle ohjaus jostakin sellaisesta paikasta jossa on virtaa vain kun autossa on virrat päällä. Tadaa, nyt sytkäripistokkeissa on sähkö vain kun autossa on virrat kytkettynä.

Jos joku tietää helpomman tavan niin kertoo, mulla ei ole tiedossa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

M_M

Tuota sulaketta tosin syöttää X-contact relief relay jonka olisin kuvitellut olevan auki silloin kun auto on virrattomana. Onko tosiaan niin, että pistokkeissa on vakiona virta koko ajan.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

JPVäisänen

Kiitos vastauksesta ja kiitos vaivannäöstä. Itse en ehtinyt kaivella kytkistä ja ajattelin että kyllä täällä joku on saman asian kanssa pähkäilly niin siksi heitin kysymyksen...vähän laiska kun olen kaivelemaan :)

Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.09.20 - klo:08:20
Ei ne paljot lukukerrat tarkoita, että jollakin olisi vastaus asiaan. Kyllä minäkin kysymyksen lukaisin jo aiemmin ja totesin etten osaa vastata.

Nyt otin oikein asiakseni kaivaa kytkentäkaaviot kun sattui olemaan luppoaikaa ja ei, en näe tähän mitään helppoa ja hauskaa ratkaisua. Monissa malleissa tämä muutos onnistuu siirtämällä yhtä sulaketta hiukan, mutta Tiguanin sulakerasiassa tätä mahdollisuutta ei ole.

Tupakansytyttimiä syöttää sisätilan sulakerasian C sulake 31. Jos on viitseliäisyyttä, niin nappaa tuon kyseisen sulakkeen irti ja ottaa syöttöpuolelta johdon jonka vie ylimääräisen releen kärjelle ja tuo sitten takaisin lähtöpuolelle (myös se sulake tämän johdon väliin). Sitten releelle ohjaus jostakin sellaisesta paikasta jossa on virtaa vain kun autossa on virrat päällä. Tadaa, nyt sytkäripistokkeissa on sähkö vain kun autossa on virrat kytkettynä.

Jos joku tietää helpomman tavan niin kertoo, mulla ei ole tiedossa.

JPVäisänen

Kyllä, molemmissa liittimissä (kojelauta ja konsolin rojulaatikko) virta aina ja iäisesti.
Tuli vaan mieleen että jos toi rele on hirttäny kärjet kiinni???

Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.09.20 - klo:08:27
Tuota sulaketta tosin syöttää X-contact relief relay jonka olisin kuvitellut olevan auki silloin kun auto on virrattomana. Onko tosiaan niin, että pistokkeissa on vakiona virta koko ajan.  ???

gunman

Minulla tuossa allekirjoitukseni Tiqussa, molemmista tupakansytkistä saa virtaa ulos vain, kun autossa on
virrat päällä.

Joku jännite siellä makaa, vaikka auto olisi ilman virtoja, sillä kännykkäni micro-usb laturin ledi palaa (ainakin himmeästi)
koko ajan kun se on kiinni tupakansytkässä.
Jos autossa ei ole virrat päällä ja liitän luurini tuohon laturiin, ei se kuitenkaan ala lataamaan.
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

M_M

Lainaus käyttäjältä: JPVäisänen - 16.09.20 - klo:09:20
Tuli vaan mieleen että jos toi rele on hirttäny kärjet kiinni???

Kannattaahan tuo tarkistaa. Rele on sulakerasian yläpuolella, nro 2.


VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

JPVäisänen

Tämä pittääpi tarkistaa kun auto kotiutuu. Kiitos vinkistä.

Lainaus käyttäjältä: gunman - 16.09.20 - klo:10:04
Minulla tuossa allekirjoitukseni Tiqussa, molemmista tupakansytkistä saa virtaa ulos vain, kun autossa on
virrat päällä.

Joku jännite siellä makaa, vaikka auto olisi ilman virtoja, sillä kännykkäni micro-usb laturin ledi palaa (ainakin himmeästi)
koko ajan kun se on kiinni tupakansytkässä.
Jos autossa ei ole virrat päällä ja liitän luurini tuohon laturiin, ei se kuitenkaan ala lataamaan.

JPVäisänen

Ja kiitos tästäkin vinkistä...eiköhän se näillä ala selviämään.
Vieläkö joku viittis vastata tuohon mun peruutuskamerajuttuun  :)

Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.09.20 - klo:10:30
Kannattaahan tuo tarkistaa. Rele on sulakerasian yläpuolella, nro 2.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy