Kirjoittaja Aihe: Hyvä fiksari Turun seudulta paikkaamaan kiveniskemät?  (Luettu 376 kertaa)

Poissa Jusa.L

• Jäsen
  • **
    • Profiili
Haluaisin paikkauttaa auton keulasta muutamat kiveniskemät, enkä halua itse yrittää, joten suositelkaa siis jos teillä olisi kokemuksia fiksaamosta tms joka osaisi tehdä hyvää jälkeä.

Aikanaan kun vaimolla oli Ibiza niin kysyin että jos voisivat paikata iskemät ja olivat sitten paikkamaalisudilla tehneet kamakat "pisarat" näihin kohtiin, eli nuo kohdat olivat varmaan millin korkeammalla, kuin maalipinta... Eli tällaista osaan tehdä itsekin, mutta en siis hae...

Kun olen kuullut että jotkut osaavat tehdä hienoa jälkeä omilla pienillä pensseleillä...

Poissa Jusa.L

• Jäsen
  • **
    • Profiili
Vs: Hyvä fiksari Turun seudulta paikkaamaan kiveniskemät?
« Vastaus #1 : 11.09.20 - klo:17:23 »
Haluaisin paikkauttaa auton keulasta muutamat kiveniskemät, enkä halua itse yrittää, joten suositelkaa siis jos teillä olisi kokemuksia fiksaamosta tms joka osaisi tehdä hyvää jälkeä.

Aikanaan kun vaimolla oli Ibiza niin kysyin että jos voisivat paikata iskemät ja olivat sitten paikkamaalisudilla tehneet kamakat "pisarat" näihin kohtiin, eli nuo kohdat olivat varmaan millin korkeammalla, kuin maalipinta... Eli tällaista osaan tehdä itsekin, mutta en siis hae...

Kun olen kuullut että jotkut osaavat tehdä hienoa jälkeä omilla pienillä pensseleillä...

Ibizan kamalat paikkaukset onnistuttiin siis tekemään ihan merkkiliikkeessä...

Poissa Mikey

• Seniori
    • Profiili
Vs: Hyvä fiksari Turun seudulta paikkaamaan kiveniskemät?
« Vastaus #2 : 11.09.20 - klo:19:32 »
Oman kokemukseni mukaan fixaamot ovat keskittyneet autokauppojen palvelemiseen.

Niinpä heidän lääkkeensä ja toimenpiteensä kiveniskemiin rajoittuu iskemien piilottamiseen värivahalla, joka peittää iskemät mutta poistuu ensimmäisen pesun mukana.

Se että iskemien peittäminen on tuonut isot pallukat johtuu siitä, että maalipaikan lisäksi on laitettu täppä laimentamatonta lakkaa. Voit itse tehdä paremman korjauksen joko jättämällä lakan kokonaan pois tai sitten lantraamalla lakka xyleenillä. Itse onnistuin riittävän hyvin laimennuksessa kun laitoin uuden lakkapullon vapaan tilavuuden melkein täyteen xyleeniä ja ravistelin liottimen sekaan. Tuon jälkeen lakka oli riittävän juoksevaa, eikä jättänyt pallukkaa pintaan.

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy