VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Mikey

Lainaus käyttäjältä: mjkauppi - 07.11.21 - klo:16:40
miten tuo kahvan sisäpuolen vaijeri irroitetaan tai vaihdetaan sieltä oven sisältä.

Asiaa lainkaan tuntematta veikkaisin, että vaijerin kiinnitys lienee sama molemmissa päissä.

mjkauppi

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 07.11.21 - klo:20:59
Asiaa lainkaan tuntematta veikkaisin, että vaijerin kiinnitys lienee sama molemmissa päissä.

Oli sama taikka ei, ongelmana on päästä käsiksi tuohon kahvan takana olevaan päätyyn. Lukitusmekanismin irroituksesta on Internetti täynnä videoita.

Lisäksi pitäisi olla se varaosakoodi vaihtovaijerille. Oliko Volkkarilla jotain katalogia näille?

tsi06

Nyt kun ensimmäistä kertaa laitoin Golffiin nastat alle niin ei voi kuin ihmetellä että kuinka äänekkäät nuo nastarenkaat on. Ei ole missään aiemmassa autossa ollut tuollaista eroa talvi ja kesärenkaiden melun suhteen. Toi on kyllä ihan kohtuu häiritsevää ääntä mitä näistä nykyisistä nastarenkaista kuuluu.
Renkaat on todella hyväkuntoiset Hakkapeliitta 9:t. Onko mahdollista että olisi esim. liian kovat tai alhaiset paineet renkaissa? Niissä on nyt 2,1. Renkaat on jotkut perus 16 tuumaiset.

Aina ollut autoissa nastarenkaat ei koskaan tälläistä melua ole sisälle tullut… kesärenkailla oli kuitenkin hiljaista menoa…
VW Golf 1.0 -18

Herr K

Lainaus käyttäjältä: tsi06 - 23.11.21 - klo:03:39
Nyt kun ensimmäistä kertaa laitoin Golffiin nastat alle niin ei voi kuin ihmetellä että kuinka äänekkäät nuo nastarenkaat on. Ei ole missään aiemmassa autossa ollut tuollaista eroa talvi ja kesärenkaiden melun suhteen. Toi on kyllä ihan kohtuu häiritsevää ääntä mitä näistä nykyisistä nastarenkaista kuuluu.
Renkaat on todella hyväkuntoiset Hakkapeliitta 9:t. Onko mahdollista että olisi esim. liian kovat tai alhaiset paineet renkaissa? Niissä on nyt 2,1. Renkaat on jotkut perus 16 tuumaiset.

Aina ollut autoissa nastarenkaat ei koskaan tälläistä melua ole sisälle tullut… kesärenkailla oli kuitenkin hiljaista menoa…

Valitettavasti noi Hakkapeliitat on aika äänekkäät. Itselläni Hakkapellitta 8:t oli myös äänekkäät Passatissa ja foorumien keskusteluiden perusteella 9:t on myös. Hieman hiljeni ajan myötä tai sitten korva tottui. Itselläni oli aikoinaan 2013 Golfissa Contin nastat ja olivat paljon Hakkapeliittoja hiljaisemmat, mutta ei toki yhtä hiljaiset kuin nykyisin käytössä olevat kitkat.
VW Passat Variant GTE

ak72

Lainaus käyttäjältä: tsi06 - 23.11.21 - klo:03:39
Nyt kun ensimmäistä kertaa laitoin Golffiin nastat alle niin ei voi kuin ihmetellä että kuinka äänekkäät nuo nastarenkaat on. Ei ole missään aiemmassa autossa ollut tuollaista eroa talvi ja kesärenkaiden melun suhteen. Toi on kyllä ihan kohtuu häiritsevää ääntä mitä näistä nykyisistä nastarenkaista kuuluu.
Renkaat on todella hyväkuntoiset Hakkapeliitta 9:t. Onko mahdollista että olisi esim. liian kovat tai alhaiset paineet renkaissa? Niissä on nyt 2,1. Renkaat on jotkut perus 16 tuumaiset.

Aina ollut autoissa nastarenkaat ei koskaan tälläistä melua ole sisälle tullut… kesärenkailla oli kuitenkin hiljaista menoa…


Oisko aika siirtyä kitkarenkaisiin? 20v ajanu kitkoilla eikä paluuta todellakaan nastoihin ole. 90% suomalaisista autoilijoista pärjäisi kitkoilla mutta tuntuu että nastoilla rapistelu tulee veren perintönä täällä kekkoslandiassa. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Daatta

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 23.11.21 - klo:09:43
Oisko aika siirtyä kitkarenkaisiin? 20v ajanu kitkoilla eikä paluuta todellakaan nastoihin ole. 90% suomalaisista autoilijoista pärjäisi kitkoilla mutta tuntuu että nastoilla rapistelu tulee veren perintönä täällä kekkoslandiassa. Mutta kukin taaplaa tyylillään.

Sama kävi mielessä, mutta ei ihan joka välissä viitsi saarnata kitka- ja sähköautoilun ihanuutta.  ;D
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

tsi06

Työmatkalla on muutama ihan hiton liukas kohta joissa kitkoilla ajaessa saa rukoilla että pysyy tiellä, nastoillakin niistä saa ajaa kielikeskellä suuta hiljaksiin…

Olen tässä melkein 20 vuotta talvet nastoilla ajellut eikä moista meluhaittaa ennen ollut. Ehkäpä nämä Hakkapeliitat ovat vaan sitten niin äänekkäät.
VW Golf 1.0 -18

Sped

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 23.11.21 - klo:09:43
90% suomalaisista autoilijoista pärjäisi kitkoilla

Olisi hauska tietää mihin tämä statistiikka perustuu... Liekö tutkittu vai onko nyt käyttäjän tuntuma asiasta tämä? Aika suuri osa suomalaisista P,,RJ,,ISI ilman autoa, mutta kun se on mukavuustekijä, ja sitten kun tarvitsetkin sitä, ei siihen ole mahdollisuutta. Sama pätee kitkoihin. On varmasti hyvät, mutta silti ne nastat ovat kiva olla sen tosipaikan tullen.

Lainaus käyttäjältä: tsi06 - 24.11.21 - klo:03:47
Olen tässä melkein 20 vuotta talvet nastoilla ajellut eikä moista meluhaittaa ennen ollut. Ehkäpä nämä Hakkapeliitat ovat vaan sitten niin äänekkäät.
Voi olla, että ne resonoi jotenkin kummasti autosi alla tai sitten niissä voi olla oikeasti vikaa. Itsellä aivan uudet HP 9 ja kammoksuen odotin kuulopuheiden perusteella, että kuinka äänekkäät ovat. Ilokseni huomasin, että karkeallakin asfaltilla ovat ihan perus talvirenkaat. Ei  sen suurempia ääniä kantaudu kabiiniin, mutta tässä tietenkin voi olla, että golf 7 -> golf 8 (alltrack) on tehty muutoksia eristeisiin ym.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

tet

Lainaus käyttäjältä: Sped - 24.11.21 - klo:07:48
Olisi hauska tietää mihin tämä statistiikka perustuu... Liekö tutkittu vai onko nyt käyttäjän tuntuma asiasta tämä? Aika suuri osa suomalaisista P,,RJ,,ISI ilman autoa, mutta kun se on mukavuustekijä, ja sitten kun tarvitsetkin sitä, ei siihen ole mahdollisuutta. Sama pätee kitkoihin. On varmasti hyvät, mutta silti ne nastat ovat kiva olla sen tosipaikan tullen.

Nasta/kitkakinastelulle on oma ketjunsa, toivottavasti näistä kommenteista ei ala samanlainen kinastelu täällä Golf-aiheessa. Laitan nyt kumminkin sen pointin, että UUDET nastat ovat monesti kivat märällä jäällä. Jos niillä on ajettu yksi talvi paljaalla asfaltilla, on melko sama kummat on alla, eivät ne nastat enää siinä vaiheessa pidä. Harva ostaa joka talvi uudet nastarenkaat. Mutta tästä voidaan jatkaa omassa ketjussaan, muistaakseni satojen sivujen mittaisessa. :)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JPN_V70D3OR

Hieman sylettää  :o

Vuosia on tullut maksettua lasivakuutusta, joka maksaa toista sataa vuodessa, lisäksi omavastuu vaihtotapauksessa on 150,-.

Nyt sain kysyttyä paljonko uusi lasi maksaa. 315,-  :o autossa on FrontAssist ja sadetunnistin, olin kuvitellut lasin maksavan 5-600,-
Nimimerkillä maksoinko turhaa, kyllä!

(Toiseen autoomme lasin vaihto maksaa 860,- joten siinä vakuutus on vielä jotenkin perusteltavissa - varsinkin kun siihen on pariin kertaan ruutu vaihdettu. )
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Daatta

^Heh, itsekin maksanut tuosta vuosia. Yhtään lasia en ole vielä vahdattanut, eipä ole kyllä autojakaan lunariin mennyt. Vakuutus on vakuutus, pahan päivän varalle.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 25.11.21 - klo:13:56
Vuosia on tullut maksettua lasivakuutusta, joka maksaa toista sataa vuodessa, lisäksi omavastuu vaihtotapauksessa on 150,-.

Nyt sain kysyttyä paljonko uusi lasi maksaa. 315,-  :o autossa on FrontAssist ja sadetunnistin, olin kuvitellut lasin maksavan 5-600,-
Nimimerkillä maksoinko turhaa, kyllä!

(Toiseen autoomme lasin vaihto maksaa 860,- joten siinä vakuutus on vielä jotenkin perusteltavissa - varsinkin kun siihen on pariin kertaan ruutu vaihdettu. )

Hmm, ei kai tuolla front assistilla ole mitään tekemistä tuulilasin kanssa, eikös se toimi etututkan avulla? Sillloin autossasi on ihan peruslasi, sadetutkahan nykyään on autoissa ihan vakiovaruste. Jos olisi kamera niin homma olisi taas eri.

Meillä kyllä maksellaan näitä vakuutuksia, omassa on yksi kesällä tullu häränsilmä missä orastavia lähtöjä jotka saattavat talvella eskaloitua. Edellisestä autosta jota pidin 2 vuotta vaihdettiin tuulillasi, vaimon edellisestä taas vaihdettiin tuulilasi kahteen kertaan kuukauden välein. Se on tuurista kiinni. Maksu on mielenrauhasta.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Vekkula

Ja kannattaa huomioida lasivakuutuksen sisältö, joillain yhtiöillä sisältää myös umpiot ja muut lasit ja toisilla taas pelkkä tuulilasi.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Mikey

Vain amatöörit ottavat lasivakuutuksen ennen lasin hajoamista.

Sped

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 25.11.21 - klo:15:11
Ja kannattaa huomioida lasivakuutuksen sisältö, joillain yhtiöillä sisältää myös umpiot ja muut lasit ja toisilla taas pelkkä tuulilasi.

Millä vakuutusyhtiöllä on umpiot?
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 25.11.21 - klo:15:29
Vain amatöörit ottavat lasivakuutuksen ennen lasin hajoamista.
Tämähän on siis rikos
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Len

Täällä susirajan tuntumassa (eli kehä III:n länsipuolella) tuulilasia saa olla paikkaamassa parin kuukauden välein ja vaihto vähintää kerran kahdessa vuodessa joten lasivakuutus on kyllä maksanut itsensä takaisin jo monta kertaa
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

tsi06

Onkos tuosta we connect go sovelluksesta jotain hyötyä? Nyt olis volkkarikaupassa myytävänä alennuksessa datablugi jonka kautta autoon saisi yhteyden.
Itselläni on 2018 vuosimallin golffi.
VW Golf 1.0 -18

Hibah

Golf sijaisautona, eikä tässä karvalakissa ole peruutuskameraa. Automaattivaihteet ja sähköinen käsijarru sentään on. Parkkiruutuun peruuttaessani avasin kuskin oven puolivälissä ruutua, katsoakseni, että paljonko vielä on peruutettavaa matkaa jäljellä.

Nostin jalan jarrulta. Ei lähtenyt ryömimään taaksepäin. Painoin kevyesti kaasua, ei lähtenyt vieläkään ryömimään. Arvasin jo, että nyt on varmaan käsijarru päällä, kurottauduin sieltä ovenraosta takaisin hyttiin ja huomasinkin käsijarrun merkkivalon mittaristossa. Käsijarru pois, niin sain ryömitettyä loppuun asti.

Hirveen kivoja nämä tämmöiset sumealla logiikalla toimivat käsijarrut. Insinööri tietysti ajatellut, ettei auto lähde ilman kuskia karkuun, mutta eikö tämmöinen oven raosta kurkkaaminen ole sekin ihan normaalia toimintaa peruuttaessa?

M_M

Mielipiteitä on varmaan monia, minusta oven aukominen kesken autolla ajamisen ei ole normaalia toimintaa.  :) Parkkiruutuun olen saanut peruutettua ilman oven raosta kurkkimistakin.

Mielestäni ihan fiksua, että tuossa kohtaa laitetaan käsijarru päälle. Autohan ei varmaksi tiedä miksi se ovi avattiin, jos siellä olikin jotain kerrassaan yllättävää joka järkytti kuljettajaa eikä se enää muista vaihteen olevan päällä. Saihan sen kuitenkin liikkeelle, kun itse otti jarrun pois ja ikään kuin kuittasi autolle, että tiedän mitä olen tekemässä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

heller

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 14.01.22 - klo:20:59
Nostin jalan jarrulta. Ei lähtenyt ryömimään taaksepäin. Painoin kevyesti kaasua, ei lähtenyt vieläkään ryömimään. Arvasin jo, että nyt on varmaan käsijarru päällä, kurottauduin sieltä ovenraosta takaisin hyttiin ja huomasinkin käsijarrun merkkivalon mittaristossa. Käsijarru pois, niin sain ryömitettyä loppuun asti.

Hirveen kivoja nämä tämmöiset sumealla logiikalla toimivat käsijarrut. Insinööri tietysti ajatellut, ettei auto lähde ilman kuskia karkuun, mutta eikö tämmöinen oven raosta kurkkaaminen ole sekin ihan normaalia toimintaa peruuttaessa?

Tuohan on nykyautoissa ihan vakio featura. Tarpeeks monta tyyppiä tippunu autosta kun availlu ovea niin ei tartte kenenkään sitä avata. Eli eipä se ole kovin sumeaa logiikkaa. Aja sieltä autosta eläkä ulkopuolelta :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Hibah

Kyllä mulla sentään on turvavyö päällä, kun kumarrun ulos arvioimaan etäisyyttä parkkiruudun "takaviivaan". Näin olen kurkotellut satoja (ellen tuhansia) kertoja, eikä kertaakaan ole ollut mitenkään edes hutera olo, kun vasemmalla kädellä pidän ovenkahvasta ja oikealla kädellä ratista.

Asiasta kukkaruukkuun, uusi huomio tästä Golfista: kun laitan takalasinlämmittimen päälle, niin radio alkaa suhisemaan kuin jossain takahikiän korpitaipaleella konsanaan. Yksilövika vai koko mallistoa koskeva "ominaisuus" ?

Ja vielä kysymys peilien lämmityksestä: minulle on vieras tämä VAG tapa, että peilien lämmitys kytketään peilejä säätävästä joystickistä päälle. Olen nyt viikon verran ajellut niin, että se on pyöräytetty sinne lämmitysasentoon, niin mahtaako tuo lämmittää koko ajomatkan ajan, vai ainoastaan ensimmäiset 10 - 20 minuuttia?

M_M

Ei tietääkseni lämmitä koko ajomatkaa. Ensiksi ulkona pitää olla riittävän viileää jotta lämmitys menee ylipäänsä päälle ja toisekseen siinä on joku ajastin myös.

Mulla on joka autossa ollut kesät talvet se kytkin siinä lämmitysasennossa, paitsi tietysti silloin jos säädän peilejä tai haluan oikean puolen peilin laskemaan alaspäin peruuttaessa. Hyvin ovat pelanneet.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

heller

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 17.01.22 - klo:17:30
Asiasta kukkaruukkuun, uusi huomio tästä Golfista: kun laitan takalasinlämmittimen päälle, niin radio alkaa suhisemaan kuin jossain takahikiän korpitaipaleella konsanaan. Yksilövika vai koko mallistoa koskeva "ominaisuus" ?

Ja vielä kysymys peilien lämmityksestä: minulle on vieras tämä VAG tapa, että peilien lämmitys kytketään peilejä säätävästä joystickistä päälle. Olen nyt viikon verran ajellut niin, että se on pyöräytetty sinne lämmitysasentoon, niin mahtaako tuo lämmittää koko ajomatkan ajan, vai ainoastaan ensimmäiset 10 - 20 minuuttia?
Ei ainakaan omassani tee sivuääniä.

Kuten tuossa sanottiinkin niin ajastettu on.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

JPN_V70D3OR

Kärry kävi 102tkm kohdalla hakemassa konttorilta leiman. Mitään valittamista ei löytynyt, mutta ruostesuojauksesta tuli puhetta.

Takapyörien etupuolella on lattiassa kohoumat jotka päättyvä suurinpiirtein pohjan suojamuovin reunan ja takapyörien puoleen väliin. Ko.kohoumien takaosista oli inssin mukaan jo suojaus poissa, kovin tarkasti ei nähnyt, kun oli rapakeli.

Noinkohan riittäisi vetää vain ko. näkyviin paikkoihin uutta ainetta... Täysi ruosteensuojakäsittelyhän maksanee reilun tontun.

6-koppaisissahan helmat ovat kai aika rapeita. Viereisellä nosturilla oli 6-koppainen Sportvan. Mitä kuulin siinä oli kotelotulppien ympäristöt saaneet sen verran väriä, että hitsaamisesta oli puhetta - taisi kuitenkin mennä läpi, en jäänyt seuraamaan. Liekkö nämä 7:kat ovat saamaa maata.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

FU2


Tuli aika vaihtaa hyvin palvellut 2018 Golf pois ja haussa oli plugari. Neliveto kiinnosti ja VW-konsernin softaongelmat ei  :o joten valinta osui lopulta BMW 230e Active Toureriin. Tilauksen tein syyskuussa ja auto tuli noin 5 kk odotuksen jälkeen.

Kävin kokeilemassa sekä 225- että 230-mallit ja 230 vei voiton lähinnä tehokkaamman sähkömoottorin takia.

,,kkiältään ei ole ikävä Golfista muuta kuin parempaa hansikasmaista ajettavuutta, etenkin ohjaus on aika kohlo, mutta tiesin sen koeajojen puolesta ja kompromissi tuli tehtyä sähköisen ajolinjan toimivuuden ansiosta. Se on hyvä ja hyvin mietitty jokapäiväisen perusajamisen kannalta.

Myönteistä ollut myös se, että pelkkä sähköllä ajaminen onnistuu -15 asteen lämpötilassa ainakin kun lähtee johdon päästä. Talvisilla keleillä on mennyt 20+ kWh/100 km. Pelkkä lämmitys paikallaan ollessa haukkaa jo 6 kW. Pienen saunan kiuas  8)

Ja pakko mainita vielä, että BMW:n appi toimii kuin ajatus. Ja "kessy" myös kelistä riippumatta.
Ajossa: BMW 230eM MY2/23 
Edellinen: VW Golf Highline 1.5 TSI 96 kW DSG MY5/18 
- Seat Leon FR 2.0 TDI  MY5/13 
- Skoda Octavia Style 5D TDi 184 4x4 MY9/15
- Audi A3 1.6 TDi DSG Business MY4/11
- Skoda Octavia Elegance 5D 1.9 TDi MY7/05

watson

Pystyykö tehdaswebastoon koodaamaan lisää lämmitysaikoja tai edes niin että esim 1 paikassa olisi ma-pe 06:45, paikassa 2 ma-pe 15:30? vai tarviiko tuollaista ajastusta varten asennuttaa thermoconnect? ei kyllä kovin järkevää että on vain kolme ajastuspaikkaa ja nekin tarvitsee aktivoida aina seuraavana päivälle?
VW Golf Variant 1,4TSI 110 kW DSG -17

tigru


eepeli2

Golf Variant MK7.5 bensa mietinnässä. Mikäs moottori DSG:n kanssa on todettu toimivaks/luotettavaksi? 1.4 (125 tai 150hv) tai 1.5 EVO (130hv)?

TemeW

Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 12.03.23 - klo:11:33
Golf Variant MK7.5 bensa mietinnässä. Mikäs moottori DSG:n kanssa on todettu toimivaks/luotettavaksi? 1.4 (125 tai 150hv) tai 1.5 EVO (130hv)?

Itsellä ollut nyt 2 vuotta 1.0 TSI 116hv eikä ole ollut mitään ongelmia eikä valittamista. Ei syö öljyä ja muutenkin perusvarma moottori, riittävä omiin tarpeisiin.
Jos ajat enemmän ja maantiellä, sitten kannattaa harkita isompaa moottoria.
VW Golf Variant Highline 1.5TSI DSG vm.2019 ja jotain vanhempia harraste volkkareita

heller

Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 12.03.23 - klo:11:33
Golf Variant MK7.5 bensa mietinnässä. Mikäs moottori DSG:n kanssa on todettu toimivaks/luotettavaksi? 1.4 (125 tai 150hv) tai 1.5 EVO (130hv)?
Ittellä oli 1.5TSI 150hv uudesta tonne 85tkm hujakoille. Ei ollut mittään vikoja.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy