VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

wiba

Ã,,iti haaveilee uudemmasta Golffista ja olen sitten hiukan tutkaillut tarjontaa 1.2TSI ja 1.4TSI koneiden osalta. Onko näissä nyt tuon kuuluisan jakopään osalta eroa Golf VII:ssa? Onko jompi kumpi varmempi noista TSI koneista?

tet

^ Molemmissa on hihna, ketjujakopää on enää 2-litraisessa ja hybridin 1.4-litraisessa bensassa. Eipä noista uusista hihnakoneista niin pitkiä kokemuksia taida kellään olla, että sen kestävyydestä osaisi varmaa sanoa. Ei täällä palstalla tietääkseni kukaan ole remmin katkeamista vielä valitellut.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

wiba

Oliko ne jakopää ongelmat sitten nimenomaan VI-aikakauden ongelmia? Mahtoiko niissä sitten olla eroja noiden kahden bensakoneen kohdalla?

Ritzenhoff

Seiskassa on hihna. Onko muuten kellään täällä vielä mennyt vaihtoon seiskan omistajista eli onko tämä ongelma ihan aikuisten oikeasti selätetty? Kyllähän nyt aika monelle on jo kilsojakin kertynyt reilun parin vuoden aikana.

Edit. Jaa sitähän tuossa juuri joku samaa pohti.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 14.10.14 - klo:11:35
Seiskassa on hihna. Onko muuten kellään täällä vielä mennyt vaihtoon seiskan omistajista eli onko tämä ongelma ihan aikuisten oikeasti selätetty? Kyllähän nyt aika monelle on jo kilsojakin kertynyt reilun parin vuoden aikana.

Edit. Jaa sitähän tuossa juuri joku samaa pohti.

54tkm rullattu 1.2 Tsi VII,ei jakopää ongelmia.
ID.3 Business
Golf VIII

ak72

Oliko Golffin sisäpeilissä joku systeemi että sais heijastettua takana ajavan valot takaisin sen silmille? Jos perässä ajaa korkeahko auto niin sen valot tulevat suoraa silmille varsinkin kun nykyään on ledivalot xenonit sun muut niin valo on aika ärsyttävän kirkas joka tulee sisäpeilin kautta silmille  :(
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

ak72

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 16.10.14 - klo:07:00
Oliko Golffin sisäpeilissä joku systeemi että sais heijastettua takana ajavan valot takaisin sen silmille? Jos perässä ajaa korkeahko auto niin sen valot tulevat suoraa silmille varsinkin kun nykyään on ledivalot xenonit sun muut niin valo on aika ärsyttävän kirkas joka tulee sisäpeilin kautta silmille  :(



No tottakait peilissä on vipu jolla saa peilin himmeeksi. Eipä tullu ruksattua automaattista himmennystä.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

PetkeQ

Normikulutukset vaikuttaa varsin optimistisilta, CUNA nappaa todellista tankilliselta mitattuna 6,5-6,7l/100km, ajotietokoneen mukaan 6,0l/100km ja EUcombo 4,2l/100km. Lämppäri ja moottoritie vie, eikä vielä tankattu täyttä talvidieseliä...

hitsari79

Onko kellään tietoa saako ajoprofiilin valinnan jälkiasennuksena golf varianttiin. Auto on 1.4 tsi 140 hv koneella.En hoksannut autoa tilattaessa ottaa.

ptrs57

Ei se ainakaan mahdoton homma ole jälkikäteen laittaa, softassa on valmiudet siihen ja johdot ja nappi paikoilleen.

Mitä erityisesti kaipaat siitä napista?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

hitsari79

Saisi muutettua ohjausta  ja moottorin reagointia... Pörhöllä sanottiin että manuaalivaihteiseen ei saa asennettua.

europe

Lainaus käyttäjältä: hitsari79 - 01.12.14 - klo:17:34
Saisi muutettua ohjausta  ja moottorin reagointia... Pörhöllä sanottiin että manuaalivaihteiseen ei saa asennettua.

Manuaalivaihteiseen on tulossa jälkiasennussarja.

http://www.golfviigti.de/topic.php?t=1614&page=16

hitsari79

Milloinkohan on tulossa ja mihin hintaan. Sain vaihdella mielen mukaan vaihdella...

europe

Lainaus käyttäjältä: hitsari79 - 01.12.14 - klo:19:44
Milloinkohan on tulossa ja mihin hintaan. Sain vaihdella mielen mukaan vaihdella...

Linkissähän lukee, mikä on tämän hetken tilanne.

"Das Teil ist schon bestellt und so wie es aussieht, kommt nächste Woche dann einer von VW zubehör und baut es bei mir ein..... Ich wäre dann wohl der erste in Deutschand (außer die Entwicklung) der die FPA im Schalter nachgerüstet hat.
ich halte euch auf dem laufenden"

hitsari79

Ei Saksa oikein taivu...

poloboy

Suomeksi siis: osa on jo tilattu, ja nyt näyttää siltä, että ensi viikonloppuna joku VW:n lisävarustepuolelta tulee asentamaan osan.Olen siis ilmeisesti Saksassa ensimmäinen (pl. VW:n tuotekehitysosasto),jolle tuo on asennettu jälkiasennuksena.Pidän teitä ajan tasalla tilanteesta.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

hitsari79

Kiitoksia käännöksestä.

europe

Golf R Touch-konseptimalli antaa viitteitä tulevasta tai sitten ei...




Ritzenhoff

Aika upea kieltämättä, monta noita isoja näyttöviritelmiä viimeisen vuoden aikana nähnyt ja tuo kyllä näyttää todella hyvältä. Sopii kuin nenä päähän. Ehkä antaa vuodelle 2017 ja Golf 8:lle vahvaa esimakua.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

perkins

Moikka,

Tuli hankittua tämmöinen vähän ajettu VW Golf VII -14 (1.4TSI ACT). Pari kysymystä heräsi tuosta radiosta joka on siis Composition Media Bluetooth. (Sivukommenttina, että auto vaikuttaa mainiolta peliltä)

1) Olen Bluetoothin kautta liittänyt puhelimeni auton radiojärjestelmään ja siltä puolen se toimii hyvin (puhelut yms.). Testimielessä yritin liittää sen suoraan Applen omalla USB-johdolla keskikonsolin edessä olevassa lokerikossa olevaan USB -liiittimeen (yläpuolella AUX-sisääntulo). Puhelin (iPhone 4S IOS 8.1.2) näyttää saavan liittimestä virtaa, mutta auton radio ei liittämiseen reagoi mitenkään. Onkos tässä joku kikka vai pitääkö olla joku VW:n oma johto?

2) Kun kuuntelen musiikkia puhelimeltani BT:n kautta (MP3sia) ja kuuntelen kappaleita tietyllä äänentasolla. Jos ratin (taikka radion) painikkeista hyppään seuraavaan kappaleeseen niin äänentaso hyppää yleensä alemmaksi siihen tasoon, minkä olen valinnut olevan max äänentasoksi kun auto käynnistetään. Jos siis kuuntelen kovempaa kuin tämä taso niin se laskee äänentasoa alemmaksi kappaleen vaihdon yhteydessä. Jos taas laitan max äänentason korkemmalle kuin mitä kuuntelen niin tällöin tietenkään muutosta ei tapahdu. Jos kappale soi loppuun ja seuraava kappale alkaa soimaan niin tällöin muutosta ei äänentasossa ole. En oikein ymmärrä tuota logiikkaa, että miksi näin tapahtuu kun kappaletta halutaan vaihtaa. Haluaisin pitää kuitenkin käynnistyksen äänentason aika alhaalla, ettei paskat turahda housuun käynnistyksen yhteydessä kun musiikki alkaa pauhaaman.

Nykyinen:
-  VW Golf VII 1,4 TSI 110 kW (150 hv) -17, manuaali

Entinen:
- Skoda Fabia 1,0L -20
- MB B
- Skoda Octavia Combi 1,4 TSI 103kW (140 hv) -14, manuaali
- VW Golf VII 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion -13, manuaali

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: perkins - 08.01.15 - klo:16:20
Moikka,

Tuli hankittua tämmöinen vähän ajettu VW Golf VII -14 (1.4TSI ACT). Pari kysymystä heräsi tuosta radiosta joka on siis Composition Media Bluetooth. (Sivukommenttina, että auto vaikuttaa mainiolta peliltä)

1) Olen Bluetoothin kautta liittänyt puhelimeni auton radiojärjestelmään ja siltä puolen se toimii hyvin (puhelut yms.). Testimielessä yritin liittää sen suoraan Applen omalla USB-johdolla keskikonsolin edessä olevassa lokerikossa olevaan USB -liiittimeen (yläpuolella AUX-sisääntulo). Puhelin (iPhone 4S IOS 8.1.2) näyttää saavan liittimestä virtaa, mutta auton radio ei liittämiseen reagoi mitenkään. Onkos tässä joku kikka vai pitääkö olla joku VW:n oma johto?

2) Kun kuuntelen musiikkia puhelimeltani BT:n kautta (MP3sia) ja kuuntelen kappaleita tietyllä äänentasolla. Jos ratin (taikka radion) painikkeista hyppään seuraavaan kappaleeseen niin äänentaso hyppää yleensä alemmaksi siihen tasoon, minkä olen valinnut olevan max äänentasoksi kun auto käynnistetään. Jos siis kuuntelen kovempaa kuin tämä taso niin se laskee äänentasoa alemmaksi kappaleen vaihdon yhteydessä. Jos taas laitan max äänentason korkemmalle kuin mitä kuuntelen niin tällöin tietenkään muutosta ei tapahdu. Jos kappale soi loppuun ja seuraava kappale alkaa soimaan niin tällöin muutosta ei äänentasossa ole. En oikein ymmärrä tuota logiikkaa, että miksi näin tapahtuu kun kappaletta halutaan vaihtaa. Haluaisin pitää kuitenkin käynnistyksen äänentason aika alhaalla, ettei paskat turahda housuun käynnistyksen yhteydessä kun musiikki alkaa pauhaaman.
Sama mankka löytyy Variantistani.
1) USB liitin on muistitikkuja ja lataamista varten. Tikuissa on tietyt rajoitukset koon ja tiedostojärjestelmän suhteen. En usko että mediapuolta puhelimesta pystyy käyttämään tuon kautta.
2) tuohon ongelmaan en ole törmännyt, Jolla puhelimen ja L925 kanssa. Kannattaa testata toisella puhelimella BT yli.

Radioon on ilmeisesti jossain vaiheessa tullut uusi firmware, täälläkin löytyy tietoa aiheesta. Omani on ilmeisesti tehtaalta tullut jo tuoreemmalla firmiksellä.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

JyrkiBoy

Alla uusi Golf VII 1.4 TSI 110kW DSG.
Varusteina highline + travel-paketti + xenon-paketti + urheilualusta & 17" renkaat + peilipaketti + webasto + dynaudio + led takavalot.

Tässä kokemukseni tähän mennessä:

Ajettavuus, ohjaus ja alusta
Edellinen autoni oli Golf VI, joka sekin on jo aika mainio ajettava.
Tämä Golf VII on parempi, varmaan paras auto mitä olen ajanut. Kokemukseeni voi vaikuttaa urheilualusta ja 225/45R17 renkaat. Jämäkkä, erittäin napakka, ei yhtään liian kova ja kevyt ohjaus, varmaan joillekin jopa liian kevyt (=tunnoton). Itse sanoisin että, nautin tällä ajamisesta.

Melu
Rengasmelu ei häiritsevä, alla on 17" Contin nastat.
Melu on tasaisen kuuloista, eikä mitenkään rasittavaa äänen laadultaan.
Auto ei siis hiljainen eikä meluisa, vaan siltä väliltä.

Istuimet ja sisätilat
Ergoactive istuimessa on säätöjä niin paljon, että aluksi sain vain itseni sellaiseen asentoon että reidet kipeytyi. Nyt ajoasento on säädetty ok. Penkit ovat tällaiselle keskikokoiselle hyvät, ei liian isot, mutta ei myöskään korostetun tiukat.

Sisätilat ovat kasvaneet leveyttä muutaman sentin ja tämä oli kyllä tarpeen. Aikaisemmin aina odotin että vaimo laittaa turvavyönsä kiinni ja itse sitten perässä. Nyt jää kuskin ja apparin väliin juuri sen verran lisää tilaa, ettei tartte nahistella vöiden kanssa, eikä ole talvella toppatakit toisissa kiinni. Koko sisätilat ovat fiksun näköiset. Ei mun mielestä luxus-ylelliset, vaan erittäin asialliset ja kestävän näköiset. Sisätilan valot on toteutettu ledeillä. Varmaan vanhalla keltaisella sisävalollakin pärjäisi, mutta onhan ledien valkoinen valo ... no, ainakin eri väristä.

ACC vakionopeudensäädin
Auto siis alentaa nopeuttansa (ja kiihdyttää takaisin) sen mukaan mitä edessä ajava tekee. Toimintoa ohjataan ratista yhteensä kuudella eri napilla. Näiden kanssa en ole mitenkään sinut, toistaiseksi pelkkää haittaa mulle, kun yritän painella oikeaa napppia. Arvelen, että ACC on hyvä ominaisuus, mutta vaatii totuttelua.

Dynaudio Excite
Autossa on kymmenen lisäkaiutinta, 400W vahvistin ja takakontissa nätisti vararenkaan keskellä kaksi pientä subwooferia. Soittimen ääni on kirkas ja tasapainoinen. Jos kaipaa basson jytkettä, niin sitä saa vasta kun laittaa volumet kovalle.

Discover Media soitin, Navi ja handsfree
Soitin on helppo käyttää, ei tartte opetella yhtään.
Handsfree toimii yhteen Lumia 920 puhelimen kanssa. Parituksen jälkeen voin soittaa
osoiteluettelon henkilöille selaamalla listaa auton soittimesta. Handsfreen laatu on
yllättävä. Puhelun toinen osapuoli ei ole kertaakaan mitenkään huomannut mun puhuvan auton
handsfreehen. Kuuluvuus molempiin suuntiin on kirkas ja selkeä. Navina olen käyttänyt aiemmin TomTomia. VW:n Navi ei puhu suomea, oli alkuun outoa vaikka ymmärränkin englantia  ihan ok. Kartan zoomaus toimii myös soittimen nappulasta kiertämällä. Kätevää, käytän tätä lähes joka matkalla. Navi on kokonaisuutena varsin hyvä, odotin että olisi ollut huononnus TomTomiin verrattuna.

Valot
Autossa on kääntyvät bi-Xenon valot. Kaupunkiajossa kääntymisvaloina toimivat lisä H7:t. Valoa tulee runsaasti lisää sille puolen, johon käännytään. Kaupunkivaloille mun arvoasteikolla arvosana erinomainen.
Maantievaloja en ole pimeässä vielä testannut.

Keyless Access
Autoon meno on vaivatonta, käsi vaan kahvaan ja lukitus aukeaa.
Sitten alkaakin ongelmat. Olen niin tottunut työntämään avainta virtalukkoon, että minulla menee hetki aikaa tajuta että sellaista ei nyt voi tehdä. Auton käynnistäminen start napista toimii hienosti ja luontevasti. Auton sammuttaminen nappulasta tuntuu viikon totuttelun jälkeen oudolta. Ennen autosta poistumista hapuilen hetken virtalukkoa ... tietty turhaan. Auton lukitseminen tehdään painamalla peukulla oven kahvan päältä. Toimii ihan hienosti, mulle vaan jää sellainen olo, että missähän ne mun avaimet nyt on. Taskussa, joo, mutta on pakko kaivella taskuja varmuuden vuoksi. Ehkä tämänkin oppii.

Moottori - 1.4 TSI 110kW ja DSG
Mun ajotarpeisiini vähintäänkin riittävä yhdistelmä suorituskykyä ja mukavuutta.
Moottorissa on ACT toiminto, sammuttaa tarvittaessa 2 sylinteriä. Tämän huomaa vain näytön eco-merkin syttymisestä ja sammumisesta, itse ajoon ei vaikuta. Kokonaiskulutus taitaa olla hieman alempi kuin edellisessä Golfissa, joka oli 1.4 TSI DSG 90kW.

Webasto
Pakkasessa (-11 C) riittää jo 10 minuutin esilämmitys, niin autoon on mukava astua sisään. Kaukosäädin on toimiva. Kotoa on kerrostaloasunnosta matkaa parkkiruudulle 100m ja siinä vielä toinen kerrostalo vinottain edessä. Webaston kake toimii kun olen ikkunan ääressä. Kakella saa siis weban päälle ja ja pois ja ledit näyttää heti, onnistuiko toiminto vai ei.

LED takavalot
Ei kait näistä ole oikeasti lisähyötyä, jos ulkonäköä ei lasketa.

Yhteenveto
Autoa ostaessa oli kaksi vaihtoehtoa. Hyvin varusteltu Golf tai uusi perus-Passat.
Olen Golf valintaani tyytyväinen. Tällä mennään seuraavat neljä vuotta ja sitten taas kaupoille.

Toivottavasti mun kokemuksista on apua muille auton ja varusteiden valinnassa.

Ritzenhoff

Golf on kyllä helvetin meluisa auto, vaikka ajaisi pumpulitupot renkaina. Et oo vissiin koskaan ajanut autoa missä olisi äänenvaimennukseen edes vähän panostettu?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Hanksi

Nytkun olen kohta vuoden VII:llä ajellut, niin täytyy itsekkin todeta että meluisa tuo on, ei siitä mihinkään pääse.

Ajettavuudesta voisin sanoa, että olen lievästi pettynyt. Ohjaus ei ole ollenkaan samaa tasoa kuin V mallissa oli vaan on ihmeellisen tahmea keskialueella eikä keskitä kunnolla. Jotenkin hankala ajaa suoraan kun tuo vaeltelee johonkin suuntaan koko ajan. Kesällä tuo ei häirinnyt niin paljon. Ohjauksen laitto sporttimoodiin auttaa vähän. Mielipideasioita,  mutta mun mielestä urheilualusta on liian kova näissä talven röykytyksissä.

Muutenhan käyttöominaisuudet ovat aika hyvin kohdallaan. ACC toimii hyvin, kunhan etäisyyden laittaa maantiellä about maksimiin ja moottoritiellä minimiin. Keyless access on todella kätevä. Pitkät valot eivät pärjää vitosgolfin bi-xenon + apuhalogeeni yhdistelmälle, mutta toisaalta kulmavalot ovat hyödylliset. Discover media on kaatuillut pari kertaa mutta toennut siitä virrat sammuttamalla.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

perkins

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 09.01.15 - klo:14:56
1) USB liitin on muistitikkuja ja lataamista varten. Tikuissa on tietyt rajoitukset koon ja tiedostojärjestelmän suhteen. En usko että mediapuolta puhelimesta pystyy käyttämään tuon kautta.

Ai, olisi ajatellut että puhelimen liitäntä kaapelilla olisi ollut vakiona kun se kerta saa BT:lläkin kiinni järjetelmään. Eli jos autossa on USB-liitäntä niin silloin siihen ei ole otettu lisävarusteena mahdollisuutta kytkeä iPhone johdolla kiinni? Jos siinä on MDI-liitin niin se kertoo että siinä on iPhone mahdollista kytkeä johdolla. Sinänsä ei juuri haittaa kun on BT:llä mahdollisuus kytkeä, ilmeisesti jotain album arteja olisi saanut näkyviin ruudulla johtoliitännän avulla.

Olisi luullut että radion FW:n päivitys olisi yleisesti jaossa. Soittimeen taitaa liittyä niin paljon auton toimintojen muuttamisia myös, joten haluavat pitää sen huollon päivitettävänä.
Nykyinen:
-  VW Golf VII 1,4 TSI 110 kW (150 hv) -17, manuaali

Entinen:
- Skoda Fabia 1,0L -20
- MB B
- Skoda Octavia Combi 1,4 TSI 103kW (140 hv) -14, manuaali
- VW Golf VII 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion -13, manuaali

Murska

JyrkiBoyn kanssa on aika samanlainen varustus ja melkein on kun omaa tekstiä olisi lukenut, kohta pari vuotta ja 50tkm takana eikä ole hetkeäkään kaduttanut 7 valinta.

Meluisa? En ole vielä ajanut yhtään hiljaista tämän kokoluokan autoa, sisämelu on samaa luokkaa kun muissakin keskiluokkaisissa kinnereissä.

Mä kanssa kiroilin alkuun ajettavuutta talvirenkailla muttaa kun sai paineet kohdalleen niin eipä kiemurtele enään. Tällä hetkellä e2.2/t2.4 16" talvirenkaissa ja on hyvä ajaa, myös pitoa on paremmin kun aiemmissa yli 2.5 paineissa, myös nasta/rengasäänet on pienemmät.

Ollaan niin tyytyväisiä ettei pidetä auton vaihdon kanssa mitään kiirettä, tällä varmaan mennään vielä muutama vuosi jos ei mitään yllätyksiä tule vastaan. Vaikea on keksiä parempaa kokonaisuutta omaan käyttöön, vaikka muutamia on jo käyty koeajamassa, Mazda3 koeajosta jäi lämpimät muistot mutta onhan se pienempi kun 7.
BMW 118dA M-Sport

perkins

Lainaus käyttäjältä: Murska - 10.01.15 - klo:18:03
Meluisa? En ole vielä ajanut yhtään hiljaista tämän kokoluokan autoa, sisämelu on samaa luokkaa kun muissakin keskiluokkaisissa kinnereissä.

Aikaisemman Octavia II -09 (1.6TDI) jälkeen tämä auto tuntuu hiljaisemmalta sisämelun osalta (molemmissa hakkapelitat). Eikä nitise, natise ja rämise sisältä... ainakaan vielä.
Nykyinen:
-  VW Golf VII 1,4 TSI 110 kW (150 hv) -17, manuaali

Entinen:
- Skoda Fabia 1,0L -20
- MB B
- Skoda Octavia Combi 1,4 TSI 103kW (140 hv) -14, manuaali
- VW Golf VII 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion -13, manuaali

heifetz

Minulla alkaa olla liisarinuusinta edessä tässä kevään/kesän aikana, ja muutama kysymys ennen kuin vaivaudun koeajolle:

-Sporttialusta: jotkut mainitsivat tässä ketjussa että alusta on liian kova? Onko kovempi kuin uudessa A3:ssa? Jos Golffin hankin, siinä on pakko olla sporttialusta ulkonäkösyistä. Olen pysyvästi traumatisoitunut Ocu2:sen maavarasta..

-Melu: onko niin paha kuin mainitaan? Itsellä nyt Ocu2:nen alla, onko tätä pahempi melu?

-Kosketusnäyttö: miten olette tästä pitäneet? onko aiheuttanut harmaita hiuksia hitauden tai jatkuvan likaisuuden takia?

-Hauskuus: en oleta että Golffilla vedetään kurvit sivuluisussa kuin fittipaldi, mutta onko mitään mikä saa suupielet ylös mutkaisella tiellä? Olen kiinnostunut mallista missä takana erillisjousitus ja XDS.


Vai kannattaako vaan skipata koko kansanvaunu ja mennä audi-centeriin kattelee A3:sia tai bemari-kauppaan?
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Murska

1: Sporttialusta ei ole kova vaan pykälää jämäkämpi kuin vakio alusta. Makuasioita mutta mä pidän sporttialustaa suuntavakaampana ja tarkempana ajettavana kuin pehmeämpää vakio alustaa.

2: Melu on suhteellista, en ole tässä kokoluokassa hiljaista autoa vielä ajanut. Aika samoilla menee Skodan kanssa, A3 Sedan oli aavistuksen hiljaisempi.

3: Toimii, ei ongelmia.

4: Sporttialusta ja 17" renkaat on hauska yhdistelmä mutkateillä, iso miinus liian herkästi reagoivaan ajonvakautukseen joka syö hauskuutta pois ja autoa ei voi viedä lähellekkään äärirajoja, mutta melkoisen kovaa sillä pystyy siitä huolimatta työntämään.

5: Makuasioita, A3 on astetta premiumpi olemukseltaan mutta aika samanlainen Golfin kanssa. Bemari, no, pikku Bemu on selkeästi pienempi kuin Golf ja seuraava kokoluokka on sitten selkeästi kalliimpi.
BMW 118dA M-Sport

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 20.01.15 - klo:15:31
-Melu: onko niin paha kuin mainitaan? Itsellä nyt Ocu2:nen alla, onko tätä pahempi melu?

-Kosketusnäyttö: miten olette tästä pitäneet? onko aiheuttanut harmaita hiuksia hitauden tai jatkuvan likaisuuden takia?

-Hauskuus: en oleta että Golffilla vedetään kurvit sivuluisussa kuin fittipaldi, mutta onko mitään mikä saa suupielet ylös mutkaisella tiellä? Olen kiinnostunut mallista missä takana erillisjousitus ja XDS.

Sporttialusta: ei kokemusta, kyllähän se korkea on mutta eipä ole tarvinnut varoa missään. takuuajan jälkeen madallukseen tod näk
melu: Farmarissa pystyy GY nastarenkain puhumaan edestä taakse ja toisinpäin ihan normaalilla äänellä, ei tarvi huutaa. HKPL8 jos erehtyy ostamaan, voi olla tilanne toinen.
Kosketusnäyttö: Hanskat pois ja toimii. Ei ole muuten pakkasen myötä himmentynyt tms. Ratin nappuloiden avulla voi päätoimintoja hoitaa hanskat kädessäkin.
Hauskuus: ESP tappaa ilon ja sähkökäppäri (=neljän renkaan hätäjarrutus) näin talvella. Taitaa olla kaikissa autoissa sama vika mistä sitä ei saa pois. Kovasti koittanut etsiä VCDS vinkkejaä sen poistoon mutta tuloksetta.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy