Golf IV 1,6 2002 Kaasuläpän sopeutusko?

Aloittaja Pjpboy, 07.08.20 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

Pjpboy

Moi Tyhjäkäynti vaelsi ja antoi vikakoodia P0106 Moottori vikavalo syttyi ajoittain.
KaasuLäppä on putsattu vika ei poistunut ja nyt moottori valo palaa ja ECP merkkivalokin, mutta lueskelin että läppä pitäisi sopeuttaa. Onko Kirkkonummi Espoo lähistöllä harrastajia tai liikkeitä jotka voisivat tehdä tuon jospa se Siitä tulisi kuntoon?

mruotz

Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

BKY x 1, BBY x 1, AZD x 2, BCB x 3

Pjpboy

Jultsu

Huoltokirjasta, bilteman rekisterimerkkihaulla, varapyöräkotelon varustetarrasta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Pjpboy

Kiitos BCB kone on kyseessä, onko vinkkiä espoo kirkkonummi lähialueilla olevasta asiansa osaavasta korjaamosta tai harrastajasta?

mruotz

Tarkista ihan ensimmäiseksi että öljyntäyttökorkin reunasta lähtevä ”letkunpätkä” (pvc venttiili) on kiinni toisesta päästä öljyntäyttökorkissa HYVIN ja että toinen pää menee koneen päällä olevan suojamuovin/konepeiton takakulmassa olevaan kiinnikkeeseen/putkeen.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Pjpboy

No niin nyt korjaamon kaveri soitti ja kertoi että katalysaattori se siellä on rikki. Hinta arvio oli   töineen 500, minkä hintaisia nuo katalysaattorit ja työ yleensä ovat tuntuu kovalta tuollaiseen  1500, autoon 🤔

tkp

300, katalysaattori ja 200, työ. ihan normaalihintasta

mruotz

Kumpi katti pimeenä? Pakosarjassa oleva vai auton keskellä oleva?.
OEM (taka)katti maksaa 1100, (kysytty). Eli tuo 500, on aika normi hinta asennettuna tarvikekatille.

Pjpboy

Toimiiko näissä nuo yleiskatalysaattorit?

mruotz

Walkerin pöntöistä olen kuullut hyvää sanottavaa.. mene ja tiedä. Itse laittanut aina käytetyn originaalin pajalla missä joku osaa hitsata. Viimeksi maksoi 100, etukiinnikkeen hitsaus ja katin vaihto, oma katti mukana.

vwtoubi

Jos etukatti sulanu, niin se on kiinteänä pakosarjassa. Ite tilasin tuon purkaamolta 100,, suht nätti vaihtaa.
Ajossa:
Passat 1.6tdi variant 2011,Golf  2.0tdi variant 2008
Pihassa:
Golf 1.6 16v variant 2003, Golf 1.8 GT  1998, Golf 1.6dsl  1979
Entiset:
Passat 1.6dsl 1982, Passat 1.8  1990, Passat 1.9tdi variant tiptronic 2001

Juzu84

Mä vaihatin omaani muutama vuosi sitten Walkerin tekemän pääkatin alle, orkkista on enää pakosarja putkistossa. Mun mielestä on jopa laadukkaampi ku alkuperänen. Alkuperäinen oli sulannut käytännössä kokonaan, korjaamo joka vaihto niin sanovat että oli tyhjä pönttö eli ihan aito päästöhuijaus. Pakosarjakatti riitti just että sai testistä huudattamalla läpi.
Golf -12 TSI. VW Golf Alltrack -2016
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Launchilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Rizhto

Toisinpäin toimii ok. Mulla on BCB:n perästä etukatti tyhjä. Pelkällä pääkatilla ihan ok päästöarvot tuli katsastuksessa, eikä tarvinnu juurikaan edes huudattaa.

mruotz

Onko teillä muilla BCB omistajilla ”taaimmainen” katti mallia ”snadi tölkki” vai semmoinen reilun kokoinen? AZD koneisissa on isompi, BCB pienempi.. ainakin näissä minun kikkareissa. Miten muilla?

1.4"16V:ssä on pieni takakatti myös.

Juzu84

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 26.08.20 - klo:15:15
Onko teillä muilla BCB omistajilla ”taaimmainen” katti mallia ”snadi tölkki” vai semmoinen reilun kokoinen? AZD koneisissa on isompi, BCB pienempi.. ainakin näissä minun kikkareissa. Miten muilla?

1.4"16V:ssä on pieni takakatti myös.
Aika pikkunen purkki se on mulla ainaski myös tuo Walkerin tekemä.
Golf -12 TSI. VW Golf Alltrack -2016
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Launchilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

mruotz

Oukei!

Kellään tietoa miksi AZD koneessa isompi (selkeästi) katti. Pakosarjat kuitenkin samat..
Sorry ketjun aloittajalle, pieni sivuluisu aiheen ohi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy