Auton vieminen huoltoon

Aloittaja Audivag1994, 28.07.20 - klo:10:34

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.07.20 - klo:11:18

Onko se hintaero todellakin niin iso, jotta kannattaa tuhlaa aikaa, aja jonnekin, hakea omat 4L öljyt, kun huollossa niillä on 200L tynnyrit, halpaa litrahintaista öljyä olemassa? En ole koskaan ottanut omia varaosia ym. huoltoon, mutta olen aina pyytänyt alennuksia ja ne kattaa kaikki "omien varaosien" mahdolliset säästöt.

Itseäni ainakin tympii maksaa jotain tähtitieteellisiä katteita mistään niinkin arkipäiväisestä palvelusta kuin bulkkiöljyn myymisestä. Jos huolto haluaa nyhtää sopimushinnoillaan ostamistaan öljyistä merkittävästi kovempaa hintaa kuin millä itse voin ostaa kaupasta öljyä pienissä astioissa, niin en periaatteestakaan tue huollon hinnoittelupolitiikkaa. Bonuksena saan vielä puhtaammat öljyt moottoriin.

Monesti säästö on useampia kymppejä ja aikaa sen öljypurnukan etsimiseen hyllystä menee maksimissaan minuutti. Jos oikein asiasta tehden poikkeaa johonkin liikkeeseen öljyt ostaakseen, niin silloin keikkaan voi mennä jopa 10 minuuttia. Joka tapauksessa tuntipalkka on satasista tonneihin. Se riittää mulle. Mitä,itse olen tilannut teollisuuden vaihteisto- ja hydrauliikkaöljyjä, niin niiden litrahinta on ollut parin euron luokkaa.

Jotku huollot hinnoittelevat öljyn kohtuullisemmin ja jos lisäksi käyttämänsä öljy miellyttää, niin silloin huolto saa kaupat öljystään.

SJP60

Kysyin vajaa vuosi sitten merkkihuollosta öljynvaihdon hintaa Polo GTI:hin ja tarjouksessa Mobil 1 ESP:n litrahinnaksi  ilmoitettiin 24,80e. Sama öljy Motonetissa maksaa 29,90e/4l.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 01.08.20 - klo:09:38
Koska elämässä ei taida muuta sisältöä olla.
Trollannut eri palstoja jo vuosia.

Kummasti se saa sinut aina kaivautumaan kolosta  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Breach

Ei kai nyt 2dl takia tarvi litraa ostaa? Sehän on vaan pari milliä alle tikun ylärajan, ostat sitte sen litran jos/kun tarvii joskus lisätä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Breach - 03.08.20 - klo:13:16
Ei kai nyt 2dl takia tarvi litraa ostaa? Sehän on vaan pari milliä alle tikun ylärajan, ostat sitte sen litran jos/kun tarvii joskus lisätä.

Mikä huoltofirma tekee öljynvaihdon täyttämättä sitä ylärajaan saakka?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.20 - klo:13:48
Mikä huoltofirma tekee öljynvaihdon täyttämättä sitä ylärajaan saakka?
Vaikka merkkihuolto.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.20 - klo:13:59
Kerrotko lisää?
Valmistajan ilmotus omassa 4l, ja sen verran hanasta laitetaan. Tikun puolväli
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 03.08.20 - klo:14:10
Valmistajan ilmotus omassa 4l, ja sen verran hanasta laitetaan. Tikun puolväli

Ja itse ostat litran purkin ja täytät ylirajaan?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.20 - klo:14:26
Ja itse ostat litran purkin ja täytät ylirajaan?
En käytä merkkihuoltoa, mutta tämä esimerkki samamoottorisesta kaverin autosta. Sama on ollut muissakin foorumeilta luettuna. Oma auto tänää huollossa Virosta ostetuilla kamoilla. Litran purkit siellä samaa litrahintaan ku isommatkin. Ketjun aloittajalle olisi riittänyt taas yksi viesti. Huollosta tulee kamat, jos ei muuta sovita. Sieltähän ne katteet tulee.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Breach

Voithan sä soittaa sinne huoltoon ja kertoa asian ja/tai lappu jättää sitte apukuskin puolelle vielä huoltoon viedessä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy