Takajarrupalat

Aloittaja ptr, 20.07.20 - klo:19:28

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Acc:n eco -moodilla jarruttelee jarrulla vähemmän ja se on muutenkin liikennettä mukavasti tasaava moodi. Ite tykkään sen toiminnasta. Toisille se voi travel assistin kanssa olla liian laiska.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Daatta

Jos kiinnostaa, niin VAG SSP itseopiskelumateriaaleista löytynee vastaus:

https://www.google.com/search?&q=vw+ssp+acc
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Variant

Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

mikkoj

Edellisestä viestistä on jo aikaa, mutta vastaanpa silti.

Mulle vaihdettiin edelliseen Kodiaqiin takajarrupalat jossain vaiheessa 30tkm-40tkm välissä. En muista nyt enää tarkemmin lukemia, mutta siis aika vähillä kilometreillä. Syyksi kulumiseen kerrottiin paikkallapitoavustimen/seisontajarrun päällä oleminen ennen liikkeelle lähtöä ja kun taas päästään liikkeelle, jää jarrut hetkeksi "laahaamaan" ennenkuin ne vapautuvat kokonaan. Oma ajo on paljon ollut kaupungissa joten ihan mahdollinen selitys kun liikkeellelähtöjä liikennevaloista on paljon ja käytän tuota paikallipitoavustinta aktiivisesti.
Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 4x4 Ambition DSG ja Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG
Skoda Kodiaq 2.0 TDI 200 4x4 Scout DSG, Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 4x4 Exclusive DSG, Seat Leon ST 1.8 TSI DSG FR, Seat Leon 1.8 TSI FR, Skoda Octavia Combi RS, vm 2004 (1.8T), 2006 (2.0 TFSI) ja 2010 (2.0 TDI DPF DSG), ex-autot

Treemer

Tosiaan voiko Kodiaq vaihta jarrupalat ilman testeriä jos on kiertävä ja painava jarrumäntätyökalu? Onko kierto myötäpäivään?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Treemer - 10.01.24 - klo:15:09Tosiaan voiko Kodiaq vaihta jarrupalat ilman testeriä jos on kiertävä ja painava jarrumäntätyökalu? Onko kierto myötäpäivään?

Jos autossa on sähköinen käsijarru, ei jarrumännän ajaminen sisään onnistu ilman testeriä. VCDS/ODBeleven ainakin osaa homman. Toki voi irrottaa moottorin satulasta tai pyörittää sitä 12V virtalähteellä. Myötäpäivään tuo kierto on, ainakin manuaalisella käsijarrulla varustetuissa satuloissa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Nimierkki

Takajarrupalojen vaihto olisi edessä Kodiaqiin jossa sähköinen käsijarru. Voiko motonetistä hankittavalla bluetooth sovittimella ja jollain play kaupan tuotteella ajaa tuon moottorin auki asentoon? Käytössä siis Android luuri ja motonetin Quicklynks Geneerinen Bluetooth OBD II lukija.
Passat Variant highline 2.0 TDI 4MOTION DSG 2015 (entinen)
Passat Variant Alltrack 2.0 TDI 4MOTION DSG 2016

Mikey

Testeriä ei tarvita.

Anna sähköpiuhan olla paikallaan ja ota sähkömoottorin ruuvit ja motikka irti satulasta. Kierrä sopivalla meisselillä moottorin kara myötäpäivään sisään saakka. Paina mäntä sisään, ja asenna moottori takaisin paikoilleen.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Nimierkki - 06.07.24 - klo:18:51Takajarrupalojen vaihto olisi edessä Kodiaqiin jossa sähköinen käsijarru. Voiko motonetistä hankittavalla bluetooth sovittimella ja jollain play kaupan tuotteella ajaa tuon moottorin auki asentoon? Käytössä siis Android luuri ja motonetin Quicklynks Geneerinen Bluetooth OBD II lukija.
OBD11 maksaa noin 60 ja sillä tekee paljon muutakin
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Nimierkki

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 06.07.24 - klo:19:23Testeriä ei tarvita.

Anna sähköpiuhan olla paikallaan ja ota sähkömoottorin ruuvit ja motikka irti satulasta. Kierrä sopivalla meisselillä moottorin kara myötäpäivään sisään saakka. Paina mäntä sisään, ja asenna moottori takaisin paikoilleen.
Kiitos tästä. Pitääpä kaivella työkalut esille.
Passat Variant highline 2.0 TDI 4MOTION DSG 2015 (entinen)
Passat Variant Alltrack 2.0 TDI 4MOTION DSG 2016

Nimierkki

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.07.24 - klo:21:30OBD11 maksaa noin 60 ja sillä tekee paljon muutakin
Ei vaan taida tähän hätään ehtiä Kusti polkemaan motikkaa perille ennen kuin pitää Kodiaqilla ajella kohti auringonlaskua. Vastaisuuden varalle pitää tuo laittaa kuitenkin tilaukseen.
Passat Variant highline 2.0 TDI 4MOTION DSG 2015 (entinen)
Passat Variant Alltrack 2.0 TDI 4MOTION DSG 2016

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 06.07.24 - klo:19:23Testeriä ei tarvita.

Anna sähköpiuhan olla paikallaan ja ota sähkömoottorin ruuvit ja motikka irti satulasta. Kierrä sopivalla meisselillä moottorin kara myötäpäivään sisään saakka. Paina mäntä sisään, ja asenna moottori takaisin paikoilleen.
Miten tällä opetetaan jarrujen perussäätö?

Oikeaoppinen prosessi on hitusen pidemmän kaavan mukaan:
https://www.youtube.com/watch?v=C9AcboaVGzY
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Mikey

^Painellaan jarrupolkimella löysät pois.

Tos®

Jokainen saa ranettaa autojansa miten tykkää
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Nimierkki

Takajärrusatulan kannake on kiinni torx päisellä pultilla. Pitäisi levyt vaihtaa taakse. Onko tietoa minkä kokoinen pää tuohon menee?

Lisäksi mistähän mahtaa johtua että oikealla takana palat kuluneet todella epätasaisesti. Sisempi pala ihan slicksi ja ulommassa vielä runsaasti pintaa jäljellä.
Passat Variant highline 2.0 TDI 4MOTION DSG 2015 (entinen)
Passat Variant Alltrack 2.0 TDI 4MOTION DSG 2016

Tos®

Jarrusatula jumittaa, siitä johtuu että kuluu epätasaisesti.
Liukutapit voi olla ruosteessa
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy