Passat B7 -11 Ajovalojen teho heikko....

Aloittaja volsku, 06.07.20 - klo:18:28

« edellinen - seuraava »

volsku

Lähi-ja kaukovalojen teho heikko, kirjasi katsastuksessa tänään korjauskehotuksen. Autossa Xenon valot. Umpiot on ehyet ja kirkkaat. Onko kokemuksia muilla samoista oireista jotta osaisin etsiä vikaa??

duke7

Vaihda uudet polttimot. Xenonit eivät yleensä ns kärähdä vaan valoteho vain hiipuu.

volsku

Ok. Täytyy kokeilla vaihtaa uudet polttimot. Ihmettelin vain kun ne vähän niinku ns värisee kuin ois kosketus häiriö. Uusi alue tämä xenon kun ei ole minun vanhemmissa autoissa ollut.

Jultsu

Väreily saattaa johtua liian pienestä jännitteestä polttimoille, on tuossa pieni mahku sille että sytytin / ballasti on myös viallinen. Halvempi tosin kokeilla ensin uusilla polttimoilla.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

volsku

Polttimot vaihdettu ja niissähän se vika oli. Nyt on valot!




Pasuri

Millaiset polttimot vaihdoit?

Onnistuuko vaihtaminen helposti kotipihassa?

Itse huomannut myös oman Passatin valotehon hiipuvan, etenkin kun kokeili pari vuotta vanhaa autoa, niin ero on selkeä.
------------------------------------------

Seat Leon 1,5 TGI Sportstourer FR - 20

Killer

Lainaus käyttäjältä: Pasuri - 16.11.20 - klo:22:09
Millaiset polttimot vaihdoit?

Onnistuuko vaihtaminen helposti kotipihassa?

Itse huomannut myös oman Passatin valotehon hiipuvan, etenkin kun kokeili pari vuotta vanhaa autoa, niin ero on selkeä.

D3S on tyyppi ja kunhan vaihtaa uudet polttimot niin yleensä valoteho paranee huomattavasti.
Itse olen vaihtanut pariin B7:n pihalla polttimot ja onnistuu ihan kohtuu hyvin.
Tuolla on keskustelua aiheesta https://www.vagarena.fi/index.php?topic=32873.0
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Bumpa

En viitsinyt availla uutta aihetta xenoneista, mutta mutta..
Omat philipsit tuntuvat jo vetelevän viimeisiään tehojen puolesta.

Pari kysymystä aiheeseen liittyen:

Onko kukaan löytänyt hyvin toimivia halpamerkkejä omaan passattiinsa?
Ja onko passatti jotenkin ronkeli noiden polttimoiden suhteen?

Ostin lunex merkkiset d3s polttimot ebayn kautta ja toinen polttimo välillä sammuu ja toinen jotenkin räpsii myös..

Toiset polttimot tilasin aliexpressistä, supervision merkkiset. Näissä samaa ongelmaa, mutta kummatkin räpsivät kuin discossa..

Molemmat olivat kirkkaudelta hyvät, mutta ei vaan tunnu toimivan..

Vanhat philipsit paikalleen ja loppui pätkiminen..
Voiko noissa olla jotain jännite-eroa tai muuta mikä aiheuttaa tuon??

Daatta

^Tai sitten nuo merkittömät kiinanpolttimot ovat vain järkyttävää kuraa. Polttimoita myös väärennetään. Eli kannattaa ostaa tunnetun valmistajan tuote tunnetusta verkkokaupasta.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Killer

Kannattaa uhrata vähän enemmän rahaa ja ostaa kunnon kaupasta laadukkaan polttimot.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Telehell

Onkos tyyppivikaa tuollainen umpioiden sisäpuolen "kuluminen"?
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Jultsu

Ei kai mitenkään volkkari-spesifisti, käsittääkseni kaikki linssipolttimot kärsivät tuosta heijastinmateriaalin palamisesta / tummumisesta ajan myötä. Toki isompitehoisilla tuikuilla / ballasteilla tuota saa nopeutettua.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy