Kirjoittaja Aihe: skoda octavia 2.0 tdi -07, turbo uusittu, tehot kateissa  (Luettu 387 kertaa)

Poissa ernesto88

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Moro!
Skoda octavia 2, 2.o tdi, bkd vm.07 aj.283tkm

Skoda heitti pikku haasteen. Kyselen täältä, jos tulisi hyviä veikkauksia kun pajalla nostivat kädet pystyyn ylivoimaista vihollista vatsaan. Eli hieman taustoja. 1,5v sitten meni turbo rikki, tuolloin ajettuna 250tkm. Turbo meni vaihtoon, tämän jälkeen tuntui ettei auto kuitenkaan kiihtynyt juurikaan paremmin. Kys. firma lopetti toimintansa. Asia jäi notkumaan reiluksi vuodeksi, oli kakkosautona, ja taajama-ajoa joten ei saanut äntiin aiemmin autoa tarkastuttaa. Nyt pari kk sitten tuli tuomio, että turbon siivet jumissa--> garretin tehdaskunnostettu alle ja arvot ok, mutta ei kiihdy yhtän paremmin kuin jumittuneella turbolla. Olivat tarkistaneet ilmamassamittarin ja ei vikaa. EIvät osaa sanoa, mikä on vialla. Ei anna vikakoodeja ainakaan kys. puljun laitteella. Laatikko vaihtaa normisti, ettei se pitäis olla ja öljyt siihen asiallisesti vaihdatettu, ilmansuodatin vaihdettu. Konetta huudatattaessa ei kuulu mielestäni mitän ylimääräisiä ääniä, tyhjäkäynnillä välillä hieman epätasaisuutta. Tyhjäkäynnillä ottaa aika hyvin kierroksia ja lykkää tummaa putkesta, mutta ajaessa tosi nuhanen ja kierrokset nousevat hitaasti.

Lisäinfona, että 1,5v sitten laitettu turbon vika oli seuraava: 4 siivekettä ruostunut jumiin, eikä turbo ollut edes nokinen, ei osanneet yhtään arvioida miten on voinut ruostua siivet jumiin noin nopeasti.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Paikalla Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.047
    • Profiili
Vs: skoda octavia 2.0 tdi -07, turbo uusittu, tehot kateissa
« Vastaus #1 : 25.06.20 - klo:10:50 »
Jos ahtimen siivet ruosteessa, voisiko EGR-jäähdyttimestä vuotaa nestettä ahtimelle takaisin? Vai onko tapana pestä autoa joka päivä ja töräytellä painepesurilla vettä suoraan imuilman ottoaukosta sisään?

VCDS kiinni autoon ja katsomaan että miten ahtopyynnöt seuraa toteutumaa, sekä ahtimen asentopyynnöt. Perusjutut kuten alipaineletkujen uusinta ja järjestelmän tiiveyden tarkistus on myös hyvä tehdä.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Poissa axe

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: skoda octavia 2.0 tdi -07, turbo uusittu, tehot kateissa
« Vastaus #2 : 25.06.20 - klo:11:14 »
saman tyyppine ongelma tutun autossa kun oli ilmamäärämittari valmis vaihtoon jos oikein muistan

Poissa duke7

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.393
  • Isompi GTE
    • Profiili
Vs: skoda octavia 2.0 tdi -07, turbo uusittu, tehot kateissa
« Vastaus #3 : 25.06.20 - klo:11:27 »
Saakos se tarpeeksi löpöä? Rikkoontunut tankin pumppu ei anna vikakoodia. Voi silti jaksaa kulkea vielä tandempumpulla joten kuten.

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy