Kirjoittaja Aihe: TVS Engineering DSG-softat  (Luettu 7630 kertaa)

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.891
    • Profiili
Vs: TVS Engineering DSG-softat
« Vastaus #30 : 17.06.20 - klo:12:21 »
Ja mistäs sen moottoriohjelman saisi muutettua

Moottorinohjaimen (01) koodauksessa se muutetaan. Selviää kokeilemalla meneekö läpi vai ei.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 DSG -17
Skoda Superb 2.0TDI 4x4 DSG -17

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa Seatisti84

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: TVS Engineering DSG-softat
« Vastaus #31 : 17.06.20 - klo:16:59 »
Riippuu varmasti moottori ja laatikko yhdistelmästä miten paljon eroa tuntee. Möin juuri 2L TDI+DSG6 Golfin pois ja en usko, että siinä olisi tämä auttanut kovin paljon. Sen verran tökkyinen laite oli ajaa ja aina väärä vaihde päällä, paitsi ratista vaihtamalla. Ei enää ikinä diesel+DSG6 yhdistelmää!

Mutta, kun rouvan A3 bensa+DSG7 vaihdoin direct tilaan, ero on niin huomattava, että tuntuu melkein kuin olisi parinkymmennen ponin ohjelma laitettu. Ennen perus D tuntui reagoivan aivan liiän pitkällä viiveellä kaasuun ja sen vuoksi ajetaan aina S asennossa. Nyt voi ajaa D:llä helposti hermostumatta.

Isoimman eron huomaa, kun pienestä nopeudesta melkein pysähtyy tai pysähtyy ja kaasuttaa heti uudelleen. Siinä oli ennen aina sellainen niiaus (D ja S) ja pieni miettiminen, nyt reagoi heti ja ei mitään nykimistä. Myös motarille nopeasti kiihdyttäessä toimii järkevämmin. Ei lyö heti kierroksia liiän korkealle, kun vähän polkaisee vaan on helpompi pitää "tehoalueella". Myös motari nopeutta on helpompi pitää kaasulla kohdallaan.

Ennen oli fiilis kuin katsoisit leffaa jossa ei suun liikkeet synkkaa puheeseen ja nyt tuntuu, että hermo lepää, kun ne on sitten pykälässä. En ymmärrä miksi kaikkia Vageja ei ole alunperin laitettu Directille.
Toi 1-2 vaihtaminen tuntuu tökkivän eniten ainakin tässä leonissa mut sit kun vaihtaa isoilla vaihteille niin sit vaihtaa pehmeesti. Välillä miettii kanssa vähän ku hidas hämäläinen tota alaspäin vaihtoa mut s-moodi kyllä auttaa siihen. Mikä kone diudissa oli muuten ?
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

Poissa TDInoPWR

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: TVS Engineering DSG-softat
« Vastaus #32 : 17.06.20 - klo:22:10 »
Toi 1-2 vaihtaminen tuntuu tökkivän eniten ainakin tässä leonissa mut sit kun vaihtaa isoilla vaihteille niin sit vaihtaa pehmeesti. Välillä miettii kanssa vähän ku hidas hämäläinen tota alaspäin vaihtoa mut s-moodi kyllä auttaa siihen. Mikä kone diudissa oli muuten ?

Se on 1.4L 125hp "voimalaitos". Juuri ajelin kotiin ja huomasin, että jos risteyksessä 90 mutkaan kääntyessä jarruttaa reippaammasta vauhdista juuri ennen mutkaa ja sitten heti kaasuttaa kääntyessä niin tämäkin menee todella paljon jouhevammin kuin ennen. Siinäkin oli ennen sellainen arpominen hetken ajan.

Poissa dey_ph

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: TVS Engineering DSG-softat
« Vastaus #33 : 22.02.21 - klo:11:52 »
Noi kiakki "kaasupolkimen koodaukset vcdsllä" on oikeesti placeboa. Ajakaa kuukausi se päällä sitten koodatkaa vakioksi. Siinä ilmeisesti koodanttuu vaan se 100%, eli kuinka pitkälle pitää työntää poljinta että saa täydet tehot. Esim. just jos ennen pohjin pohjassa oli 100% niin nyt poljin 4/5 pohjassa on jo 100%.  Niin onko se sitten "herkkyyden muuttamista" kun puolenvälin jälkeen poljin ei yhtään enempää annna vaikka pohjaan runttaisi ;)

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy