Tyytyväinen Caddyn omistaja

Aloittaja caddyxsport, 25.05.20 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

caddyxsport

Kaikenlaisia autoja olen rassannut, mutta Caddyn jakohihnan vaihdon helppoutta täytyy oikein kehua.
Ei mitään kirottuja vapaasti pyöriviä kampiakselin hihnapyöriä.  Tapit vain reikiin ja uusi remmi paikoilleen. Vanha remmi oli 5v ja 80000km ajettu. Näytti aivan uudelta, vain kiristäjän viisari oli siirtynyt aika paljon löysän puolelle. Kyllä tällä uskaltaa ajaa sen 120000 km tai jopa 150000, kuten ohjekirjassa on 2.0 SDI koneelle kerrottu.
Naftasuodattimen vaihdoin noin 10000 km sitten. Mikä on virallinen vaihtoväli?  Ohjekirja on hyvin ylimalkainen, ei edes moottorinöljytilavuutta ole kerrottu. Jouduin googlaamaan, 4,3L sinne menee.
Pitääkö paikkansa, että joka syksy olisi naftasuodatin vaihdettava, jotta vesi tulee pois järjestelmästä?

Meesse

 90 tuhatta on dieselsuodattimen vaihtoväli huolto-ohjelmassa

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: caddyxsport - 25.05.20 - klo:10:04
Pitääkö paikkansa, että joka syksy olisi naftasuodatin vaihdettava, jotta vesi tulee pois järjestelmästä?

Eikös siellä diesel-linjassa ole vedenerotin tuota varten? ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

caddyxsport

Ennen vanhaan vedenerotin oli standardivarustus. Jopa läpinäkyvä säiliö löytyi monesta autosta ja pohjaruuvi oli helppo löysätä vedenpoistamiseksi.
Tämä peltinen säiliö on hankala käyttää, mutta saa sen filtterin sinne aika helposti laitettua.
Ohjekirjassa on 15000km , 30000km ym epäselviä vaihtosuosituksia, riippuen siitä mitä diesellaatua käytetään.  Viime talvena en ajanut ollenkaan Caddyllä, kun epäilin, että autosta ei näe pihalle ilman lisälämmitintä. Ensi talvena aion yrittää talviajoa, kun tämä vie niin pirun vähän polttoainetta bensameganeen verrattuna.  Ehkä kannattaa vaihtaa naftasuodatin kuitenkin ennen talvea, Ei tuo niin kauhean kallista ole.  Öljynsuodatin on yhtä sotkuinen homma kuin mersussa.  Peltiin pakattu pyöreä perinteinen filtteri olisi parempi.  Onneksi tässä ei ole aivan niin painava pohjapanssari kuin rellussa.
Sen olen tosin jättänyt tallin kupeeseen öljynvaihdon helpottamiseksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy