P0301 sytytyskatkoksia.

Aloittaja Tommi87, 19.04.20 - klo:23:21

« edellinen - seuraava »

Tommi87

Mikähän mahtaisi olla todennäköisin vika kun auto herjaa ensimmäisen sylinterin sytytyskatkoksia. Malli 1.4 bmy 390tkm.

M_M

Puola kai se ensimmäinen syytettävä yleensä on. Vaihtaa pari puolaa päikseen ja katsoo siirtyykö vika eri sylinteriin.

Noilla kilometreillä on kyllä jo monta muutakin potentiaalista mahdollisuutta. Onkohan imusarjaa ja kantta koskaan irrotettu ja putsailtu puhtaaksi karstasta?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Tommi87

kiitos vinkistä. Kävin ostamassa Puolan ja tulpan. Sen jälkeen rupesi pelaamaan. Jännä kun kysyin motonetin myyjältä mikä mahtaisi auttaa niin ehdotti kaikkea muuta paitsi puolaa.
Imusarjan liittyen auto herjasi koko viime vuoden vaihtelevin väliajoin imuläppien asentoanturi vikaa. Sitä se ei ole valittanut nyt puoleen vuoteen mutta nyt tilalle on tullut P0420 Katalysaattorijärjestelmä, tehokuus alle viitearvon (puoli 1). Joka ilmenee noin kerran viikossa.

Topias H

Annappa pari viikkoa autolle täyskaasu kiihdytyksiä ja korkeilla kierroksilla ajoa. 3000-4000rpm niin palaa katista karstat pois.

Pikku koneissa on monesti näitä tukkeutumisongelmia, ku niille ei anneta happea. Pako- ja imusarja vikoina ne sitten ilmenee vikakoodeissa.
~ VCDS-OULU ~ HEX - V2 unlimited ~ Pitkä jono volkkareita ja muutama Peugeot, Volvo, Nissan.

Tommi87

Tuo imuläppä ongelma lähti aikanaan kun ajo kunnolla kierroksilla pitkiäkin matkoja. Sen sijaan tuo katalysaattoriongelma ei ole lähtenyt silläkään. Ja nyt puhutaan noin viiden tonnin kierroksista kymmenen kilsan pätkiä viikoittain.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy