Passattia ostamassa

Aloittaja anttiko80, 26.02.11 - klo:18:57

« edellinen - seuraava »

velli

No sepä se, toi ei ollu ku 53 tkm ja 2 v. vanha. Toi oli ollut liisarina, kuten melkein kaikki muutkin mitä olen viime aikoina käynyt koeajamassa. Mutta tämän kaltaisiin ja huonommissakin maaleissa, etenkin takapuskurin osalta, oleviin on törmänny jatkuvasti kun on liikkeistä 1.8 TSI koneilla olevia Pasuunoita käynyt katsomassa. Mutta ihan tommoisiin verhoilu-kulumiin en oo vielä ennen tätä törmännyt. Omasta mielestä alle 5v. auto pitäisi olla kuitenkin suht kondiksessa.

Jalopeno

Olipas hurjan näköisessä kunnossa tuo yksilö...

Muuten tuo takaluukun reuna on kylläkin variant passatin ärsyttävin ongelma, tahtoo naarmuuntumaan erikoisen helposti.

Itse päädyin maalauttamisen sijaan piilottamiseen  ::)

http://www.ebay.de/itm/XL-PVC-Ladekantenschutz-Kunststoff-VW-Passat-3C-Variant-/370562865837?pt=Autopflege_Wartung&hash=item5647449aad#ht_2859wt_1037

Täytyy sanoa että erittäin kestävää muovia, melkein vuoden ollut tuollainen muovisuoja ollut takaluukun reunan suojana ja päivittäin kuljetan  kahta koiraa joiden kynnet  kuopivat  joka kerta ko. suojamuovia kun astuvat autoon / autosta.  Tarkastelin autoa pestessä viimeksi että hämmästyksekseni  muovisuojassa ei näkynyt lainkaan naarmuja edelleenkään.
SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: velli - 18.12.11 - klo:22:34
No sepä se, toi ei ollu ku 53 tkm ja 2 v. vanha. Toi oli ollut liisarina, kuten melkein kaikki muutkin mitä olen viime aikoina käynyt koeajamassa.

No voiko sitä muuta odottaa, kun ei ole oma. Teet mitä tahansa autolle, niin uusi tulee kuitenkin tilalle parin vuoden kuluttua kuin Manulle illallinen, joten helppohan sitä on "käyttöesineenä" pitää. Mutta liisareitahan pidetään perinteisesti hurjassa arvossa, kun niihin on "huollot tehty ajallaan".

Lainaus käyttäjältä: Jalopeno - 19.12.11 - klo:21:40
Täytyy sanoa että erittäin kestävää muovia, melkein vuoden ollut tuollainen muovisuoja ollut takaluukun reunan suojana

Joskus nuo muoviset suojat haalistuvat karsean näköisiksi todella nopeasti. Tästä jo ulkonäkösyistä johtuen itse päädyin vastaavassa paikassa rosteriseen suojaan.

Jalopeno

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 19.12.11 - klo:21:59

Joskus nuo muoviset suojat haalistuvat karsean näköisiksi todella nopeasti. Tästä jo ulkonäkösyistä johtuen itse päädyin vastaavassa paikassa rosteriseen suojaan.

Tuota kyseistä  listaa uskallan suositella on pysynyt  mustana eikä viimetalven pakkasetkaan rikkoneet... rosteri oli kanssa toisena vaihtoehtona mutta hiekka koirien tassuista  olisi tehnyt siihen ns. "lähtemättömät jälkensä"  joten siksi päädyin muoviin.
SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

velli

Olikin mennyt jo kaupaksi tuo aiemmin mainitsemani parin vuoden ikäinen Passat, kun sitä muutamaksi päiväksi jäin arpomaan.

Mahtoiko mennä sattumalta kellekään tällä foorumilla asioivista? Olisi kiinnostavaa tietää millaiseen hintaan on päädytty, tai onko ostaja välittänyt itse yhtään noista verhoiluongelmista, vai onko päästy mahdollisesti jonkinlaiseen sopuratkaisuun?

johannes32

Mitäs mieltä täällä on gurut -06 mallin 100tkm ajetusta V6 4motion DSG -passatista? Kannattaako tuollaista edes harkita, vai onko todennäiköistä saada vain kasa ongelmia?

Koivuviita

Itse ostin Johannes32 alkusyksystä -06 mallisen 130tkm ajetun 2.0tfsi Pasuunan Tiptronicilla. Ainoa mitä jäin kaipaamaan (varsinkin kun siihen oli tottunut) oli neliveto. Jos historia ja kunto ovat ok, ei muuta kuin kauppaa hieromaan  ;) Meillä kärry on toiminut moitteetta.

Tässä linkki, jos tykkäät tsekata: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6888.0
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

Jubilee

Lainaus käyttäjältä: johannes32 - 03.01.12 - klo:23:57
Mitäs mieltä täällä on gurut -06 mallin 100tkm ajetusta V6 4motion DSG -passatista? Kannattaako tuollaista edes harkita, vai onko todennäiköistä saada vain kasa ongelmia?

Kaverillani on ollut ko. mallin passatti uudesta asti ja hänen autoilua sillä seuranneena voi tuollaista pitää hyvänä autona.
Katalysaattorit on vaihdettu mutta muutoin auto on toiminut moitteetta ja kyyti on kelistä riippumatta ripeäkulkuista ja yllättävän mukavaa jopa alla pyörivistä 19" vanteista huolimatta. Nyt mittarissa kaverin autossa noin 100tkm. Ja kaverini auto vielä ihan ensimmäisiä koskaan tätä mallia maahantuotuja autoja, käyttöönotettu muistaakseni 07/2006.

Ja mitä joskus olen kysellyt/autolla ajellut niin siististi ajeltuna kulutuskin melko kohtuullinen eikä DSG:n kanssa ole ollut murheita.
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

johannes32

Kiitoksia kommenteista! Tämä kyseinen yksilö, mistä mahdollisesti kauppaa aletaan käymään on "suvun sisältä", eli auton historia on hyvinkin tarkasti tiedossa. Hyvin on auto toiminut tähän asti ja ainoa vika on ollut etuoven lukossa. Monesti on tullut kys. autolla ajettua ja erittäin hyvinhän se kulkee vaikka loskassa! Ainoa suurempi kysymysmerkki itselle onkin tuo DSG6-loota ja sen kestävyys  :-\

VAG!

Lainaus käyttäjältä: johannes32 - 04.01.12 - klo:17:16
Ainoa suurempi kysymysmerkki itselle onkin tuo DSG6-loota ja sen kestävyys  :-\

Itse uskalsin ensimmäisen DSG6:sen jälkeen tilata vielä toisenkin. Ja juurikin V6:sen kaveriksi. Aika usein ne DSG:n päättömyydet tulee ilmi ennen ekaa huoltoa, joten jos loota toimii nyt hyvin ja öljyt on vaihdettu 60tkm välein, niin mikä jottei.

Enemmän minulla on luottoa märkään 6-vaihteiseen, kuin uuteen 250Nm kestävää kuivaan 7-vaihteiseen.

velli

Olen metsästänyt 1.8 TSI varianttia, mutta sopivaa ei ole oikein kohdalle sopinut. Onko mielipiteitä, riittääkö 1.4 TSI 90 kw tähän autoon?

Kävin koeajamassa nopeasti yhtä Passattia 1.4 koneella, mutta liukkaalla talvitiellä on aika vaikeaa sanoa tarkkaa mielipidettä kiihtymisestä jne. Valoissa jäi aika helposti nastarenkaillakin sutimaan. Moottori tuntui aika passelilta sinänsä, oma ajotyyli on melko rauhallinen. Valitsisin 1.8:n jos sopivan hintainen löytyisi sopivalta etäisyydeltä, mutta nyt tosiaan tuollainen 1.4 olisi tyrkyllä, ja melko hyväkuntoinenkin vielä.

Koivuviita

Senkun velli koitat. Jos kerran muu auto tuntuu hyvältä ja oma ajotapa on rauhallinen niin antaa mennä vaan. Kaupunkiajoon varmasti ok. Ja aina siitä eroon pääsee, jos lisätehot rupeaa huutelemaan. Oman 200hv ei tunnu niihin tottumisen jälkeen enää riittävältä  :)
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

M0gstis

Toi on vähän makuasia, toiset pärjää pienemmillä hevosilla kun toiset. Omasta mielestä toi 90kW tän painoseen autoon on kyllä aika vähän. En toki kiellä ostamasta mutta varoittelen vaan ettei vaan alkais jälkeenpäin kaduttamaan jos sillä jäädäänkin jalkoihin. Harvoin sitä voimaa liikaa on, yleensä sitä on liian vähän.

Totuuden Torvi

Yleisen mielipiteen perusteellako auton ostat?

Pistä äänestys pystyyn niin asia selviää!

Jos taas itsellesi ostat auton, niin käy koeajamassa, 1.4TSI koneella olevia autoja on pilvin pimein tarjolla VW ja Skoda liikkeissä ja muuallakin tarjolla koeajoon.

TjKoo

Aika moni on varmaan palstalle tullut autonvaihdon yhteydessä, kyselemään levottomia.
Niin minäkin.
Olen etsimässä Passattia bentsuuni koneella, 2 litran tilavuudella. Kilsat alle 100tkm.
Hyvin osuis tämä haarukkaan: http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4230661

Nykyisenä Sitikkakuskina hämmästyttää lukea näitä vikalistoja joita olette rustanneet. Paljon olen herjaa saanut Xantiastani (-95) kuulla, vaikka omasta mielestäni se ihan oiva peli on ollutkin, joten enköhän osaa nämä Passatinkin vikalistat asettaa oikeisiin kehyksiin.
Mutta niin; Onko vastaavista peleistä kokemuksia? Iso ruokainen ? Vika herkkyys..?
Muuta ?
Kiitos vastauksista etukäteen!

Arcca

Lainaus käyttäjältä: TjKoo - 16.01.12 - klo:20:09
Hyvin osuis tämä haarukkaan: http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4230661

"Auto käyttöönotettu 4/2005, runkomalli 2006" pistää kyllä silmään. 4/ on minusta kyllä liian aikaisin että 2006:tta oltaisiin tehty. Olisivatkohan aloittaneet heti alusta merkkaamaan noita 3C malleja 2006:na valmistuskoodiin?
Jos käyt katsomassa tuota niin katso valmistuskoodin 10. merkki onko 5 vai 6.
Anyway, minusta tuo auto jos mikä on 2005:ksi luokiteltava kun on jo huhtikuussa rekisteröity.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 16.01.12 - klo:20:22
"Auto käyttöönotettu 4/2005, runkomalli 2006"

Aivan samaa ihmettelin tuolla mallivuosi-ketjussa.

Lainaus käyttäjältä: velli - 15.01.12 - klo:13:39
Onko mielipiteitä, riittääkö 1.4 TSI 90 kw tähän autoon?

Ei.

Vankka

"Auto käyttöönotettu 4/2005, runkomalli 2006" pistää kyllä silmään. 4/ on minusta kyllä liian aikaisin että 2006:tta oltaisiin tehty. Olisivatkohan aloittaneet heti alusta merkkaamaan noita 3C malleja 2006:na valmistuskoodiin?
Anyway, minusta tuo auto jos mikä on 2005:ksi luokiteltava kun on jo huhtikuussa rekisteröity.
Minun passatti on otettu käyttöön 4/2005 ja volkkarin VIN:n mukaan 2006
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

tsiih

Se on kutonen. Myyjäraukka yrittää vain tökerösti kertoa että auto on uudempaan korimallia, ei sen isompaa rikosta.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Peltzi

Nyt on kiikarissa Passat 2.0 TDI (140hv) DSG, niin kiinnostaisi tietää onko tuo DSG6 Vai DSG7?
Vähän kyllä pelottaa tuo DSG mutta hinta olisi ok, joten pysyy vaihtoehtona. Kumpi noista sitten on vika herkempi sitä en lähde sanomaan.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 17.01.12 - klo:17:54
Nyt on kiikarissa Passat 2.0 TDI (140hv) DSG, niin kiinnostaisi tietää onko tuo DSG6 Vai DSG7?
Vähän kyllä pelottaa tuo DSG mutta hinta olisi ok, joten pysyy vaihtoehtona. Kumpi noista sitten on vika herkempi sitä en lähde sanomaan.
Siinä on DSG6. Vikaherkkyydestä paha sanoa mutta vähemmän nämä tuntuvat sekoilevan kuin (alkupään) kuivat DSG7-laatikot.
Kannattaa ehkä tarkistaa, toki kilometreistä riippuen, onko kaksoismassavauhtipyörä vaihdettu ja jos niin milloin. Ei ole varsinaisesti laatikon vika koska ne hajoilevat myös manuaaliversioissa. "Vaihtoväli" taitaa olla noin 100-150 tkm. Ehkä kyseinen osa on jo uudemmissa parempi mutta ainakin 2006 ja 2007 malleissa näin.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 17.01.12 - klo:18:10
Siinä on DSG6. Vikaherkkyydestä paha sanoa mutta vähemmän nämä tuntuvat sekoilevan kuin (alkupään) kuivat DSG7-laatikot.
Kannattaa ehkä tarkistaa, toki kilometreistä riippuen, onko kaksoismassavauhtipyörä vaihdettu ja jos niin milloin. Ei ole varsinaisesti laatikon vika koska ne hajoilevat myös manuaaliversioissa. "Vaihtoväli" taitaa olla noin 100-150 tkm. Ehkä kyseinen osa on jo uudemmissa parempi mutta ainakin 2006 ja 2007 malleissa näin.

Onko tämä muuten ominaisuus vai vika (DSG 6): vedon kytkeytyessä(?) kuuluu autoon sisälle "suhahdus", "krohahdus", tms. erityisesti tuon huomaa kun ajaa pintakaasulla veto päälle/veto pois -hengessä, vaikkapa kaasupoljinta kevyesti painamalla ja vapauttamalla.

Pöljäke

Lainaus käyttäjältä: Pöljäke - 04.12.11 - klo:11:22
Tässä omia kokemuksia 135tkm ajetusta´08 1,9TDI Variant Luxlinestä:

+ hyvä ajaa, alusta "tasapainoinen"
+ pieni kulutus (työmatka-ajossa n.5,5l/100km EI ajotietokoneen ilmoittamana)
+ tilaa riittää (kolme mukulaa ja koira)
+ Luxlinessä "järkeviä" lisävarusteita (itse en tarvitse sähkösäätöisiä penkkejä tai valaistuja meikkipeilejä tms, sen sijaan lämmitettävä tuulilasi ja vakkari ovat tarpeen)

Sitten niitä huonoja puolia:

- maalipintaongelma takaluukussa (maalattiin tehtaan piikkiin), myös kattokaiteen vieressä alkavaa ruosteongelmaa
- kansivika, jonka vuoksi uusittiin kannen lisäksi kiertokankea, mäntää ja laakeria (autoliikkeen piikkiin)
- alustan osissa, kuten apurunko takana, huomattavan paljon ruostetta
- takajarrut (jumittaminen talvella, levyt urille ja ruosteeseen melko aikaisin)
- sisämelu
- sisätilojen nitinät ja natinat
- kumimatot (ei kiinnitysnastoja, niin kuin esim. Audissa -> liikkuvat)

Tässä yksilössä ei ole ollut Webasto- tai Climatronic-ongelmia, eikä myöskään kaksoismassavauhtipyörää ole vaihdettu. Käsijarrunappikin on alkuperäinen. Hurraa.

Lainaan omaa tilitystäni: kyllähän sen kaksoismassakin alkoi oirehtia ja webaston kanssa oli ongelmia pariinkin otteeseen (vaihdettiin palopäätä ja IPU-relettä jne). Onneksi se on nykyään ex-auto.

Simpp4

Huomenta,

Eli uutta autoa olen ostamassa, mahd. pian. 6R Polo TSI:tä ajattelin ensin ostaa, eikä se ole vielä poistunut kokonaan suunnitelmista. Uutena tule varmaan hommattua sellainen jos päädytään siihen.

Eilen tuli kuitenkin istuskeltua kaverin faijan Passatissa ja rupesin miettimään jos sellaisenkin pitäisi laittaa harkintalistalle.
Rupesin sitten nettiautoa sekä blocket.se eilen selailemaan, 2.0FSI Sportline/Highline olisi ajatuksissa. Suurin osa näistä vm. 06-08 näyttää olevan yli 100tkm ajettu, onko se kuinka paljon tällaiselle? Yleiset tyyppiviat?

Tämä on mielestäni aika hieno:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4327864

Mitä mieltä olette? Hinta ok?

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Simpp4 - 04.03.12 - klo:10:11
Huomenta,

Eli uutta autoa olen ostamassa, mahd. pian. 6R Polo TSI:tä ajattelin ensin ostaa, eikä se ole vielä poistunut kokonaan suunnitelmista. Uutena tule varmaan hommattua sellainen jos päädytään siihen.

Eilen tuli kuitenkin istuskeltua kaverin faijan Passatissa ja rupesin miettimään jos sellaisenkin pitäisi laittaa harkintalistalle.
Rupesin sitten nettiautoa sekä blocket.se eilen selailemaan, 2.0FSI Sportline/Highline olisi ajatuksissa. Suurin osa näistä vm. 06-08 näyttää olevan yli 100tkm ajettu, onko se kuinka paljon tällaiselle? Yleiset tyyppiviat?

Tämä on mielestäni aika hieno:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4327864

Mitä mieltä olette? Hinta ok?

Siistin näköinen peli hyvillä varusteilla. Olisikohan melkein ensimmäisiä tätä korimallia tuon rekisteröintiajankohdan perusteella? Tiedä sitten olisiko tuossa pahasti lastentauteja... En tunne tuon bensamallin osalta huoltokäytäntöä eli onko jotakin isompaa tulossa 120 tkm kohdalla.

Myyjä kirjoittaa että tarjouksia otetaan vastaan, eli siitä vaan tutustumaan ja kauppaa hieromaan!

Koivuviita

Mulla on hyvin samanlainen Pasuuna. Muutamilla lisäkilkkeillä, mm. tomaatilla ja turbolla. (Tossa, jos haluat tsekata http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6888.0 ) Itse Ostin viime kesänä n. 130tkm mittarissa ja Turkulainen liike pyysi n. 7kâ,¬ enemmän. Eli mun mielestä hinta hyvinkin kohdallaan. Ei ne kilometrit siinä missään tunnu, jos kärryä on huollettu niinku kuuluu. Yksilöitä tietysti kaikki.

Mulla oli jakopää vaihdettu 120tkm rempassa. Nyt normaalissa huoltokirjan mukaisessa huollossa vaihdettiin öljyjä ja suodattimia, sekä kulunut vetari edestä. oisko ollu joku viitisen sataa merkkihuollossa. Pakkasilla hajosi sähkönen käsijarru takaa, kuulemma ihan tyyppivikoja. 700â,¬.

Ajettavuudeltaan ihan ok. Tilava.

Käy testaamassa sitä. Ei siinä ainakaan mitään häviä. Ja voin vaikka ton omanikin kaupata, jos lisävoima kiinnostaa  ;)

velli

Sain vihdoin Passatin hankittua. Pitkä ja harras etsiminen johti siihen, että oman vaihdokin arvo ehti jo alentua n. 2000â,¬...  Passat farmarit tuntuvat olevan pääkaupunkiseudun liikkeissä pääsääntöisesti liisareina olleita, ja täten myös pelleiltään usein huonossa kunnossa.

Ei löytynyt ihan sellaista sopivaa yksilöä kuin olisin halunnut - tyydyin automaatin sijaan manuaaliin ja sisustan värissä beigeen mustan sijaan. 1.8 TSI tuntuu hyvältä koneelta ainakin näin aluksi. 1.4 TSI olisi myös kelvannut ja luultavasti riittänyt. Sähköinen käsijarru vaatii vielä vähän totuttelua...

Koivuviita

No niin, onnea vaan  :D

Mun neuvo on, että opettele elämään mahd. paljon ilman sitä kässäriä. Niin se jää talven pakkasillakin sitten laittamatta. Itse tosiaan ihan tottumuksesta laitoin lähes aina... ja ja eka pakkasillahan se sitten kilahti. Muuten oikein kiva auto!

duke7

Käytän aina käsijarrua, DSG kun on, ja ei ole kertaakaan kahden talven aikana jumittanut vaikka auto on aina ulkona. Tai lie juminut mutta aina on auennut kun peruuttanut ruudusta.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.04.12 - klo:20:03
Käytän aina käsijarrua, DSG kun on, ja ei ole kertaakaan kahden talven aikana jumittanut vaikka auto on aina ulkona. Tai lie juminut mutta aina on auennut kun peruuttanut ruudusta.
Sama täällä aina oon kässäriä käyttänyt. Eka auto jossa ei ole ollut ongelmia käsijarrun kanssa!
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy