Määräaikaishuollot - frekvenssi, hinnat ja huoltotoimenpiteet

Aloittaja yaketzu, 04.04.20 - klo:15:43

« edellinen - seuraava »

yaketzu

Kohta olisi ensimmäisen ”ison” määräaikaishuollon aika:

Paljonko olette about maksaneet huollosta ja mitä kaikkea näihin huoltoihin kuuluu?

Ostin oman käytettynä 2019 ja se kävi sitä ennen pikkuhuollossa. Nyt olisi hyvä saada jotain ideaa, mitä tällaisen uuden auton huollot maksavat oikeasti ennen kuin alan soitella puljuja läpi.

LainaaValmistusvuosi alkaen 2008:
Tarkastushuolto 60 000 km:n tai 3 vuoden kuluttua*, sen jälkeen 60 000 km:n tai kahden vuoden välein*

https://www.volkswagen.fi/fi/omistaminen-ja-kaytto/korjaus-ja-huolto/huolto-ja-tarkastukset.html

yaketzu

Vastataan itselleni - n. 200, meni ja sain vielä pesun ja imuroinnin kaupan päälle.

Joskus tulevaisuudessa voisi varmaan itsekin tehdä, mutta vikakoodin nollaukset ja muu laitteisto vaatisi omaa investointiansa.

mruotz

Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

mruotz

60tkm huolto merkkarilla : 507,50,.

Laaja tarkastus- ja öljynvaihtohuolto, tulpat, jarrunesteen vaihto + ilmansuod. vaihto.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

tl72

Aikas moinen hinnan ero merkkiliikkeen ja m&a autohuollon välillä ja 30tkm huollosta kyse.Missäs olette käyttäneet. Ja gti polo kyseessä. :o

Bearking 2.0

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 13.10.20 - klo:19:31
60tkm huolto merkkarilla : 507,50,.

Laaja tarkastus- ja öljynvaihtohuolto, tulpat, jarrunesteen vaihto + ilmansuod. vaihto.

Oma polo on myös alkanut nyt ilmoitella että tarviis öljynvaihtohuollon. Ajettu 26tkm.

Olin jo varaamassa aikaa mutta jäin hetkeksi katsomaan sisältöä ja hintoja:
Öljynvaihtohuolto 283,93,
Huolto-ohjelmaan kuuluu lisäksi:
-Ilmansuodattimen vaihto (66,56,)
-Jarrunesteen vaihto (67,70,)
-Sytytystulppien vaihto (194,43,)
-Raitisilmasuodattimen vaihto (76,20,)

Yhteensä:688,82,

Autossa on takaisin maksava huolenpitosopimus. Eli ensimmäinen ajatus tietenkin on, että halutaan kuluttaa kertynyt "kassa" tyhjiin.

Toisena tuli heti mieleen, että sytystulppien vaihto...en oo kyllä noin kalliista sytytystulpista ennen kuullut ja että niitä heti 30tkm huollossa tarviis vaihtaa? Jarrunesteen vaihto on vähän rajalla, koska se kuitenkin vaikuttaa suoraan auton turvallisuuteen. Mutta 30tkm välein...jaa-a.

Parasta oli se, että kun sinulla on huolempitosopimus niin noita ei voi naksia sieltä pois. Kun menet omalla rahalla varaamaan niin nuo ehdotetaan ja saat valita haluatko jonkun ottaa.
VW Polo 1,0TSI -18
VW T-ROC 2.0TSI 4Motion DSG -20

Ex VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI -12
Ex VW Polo Hatchback 5D 1.6 -99
Ex VW Passat Variant 1,9TDI -04
Ex VW Golf Variant 1.8 -99

juubatuuba

VW e-Golf 2020, ensimmäinen määräaikaishuolto merkkihuollossa 112,20 , ja raitisilmasuodattimen vaihdon kanssa 181,91 ,. Autossa on kiinteä 30 tkm huoltoväli.

jsx

Lainaus käyttäjältä: Bearking 2.0 - 03.02.22 - klo:23:26
Oma polo on myös alkanut nyt ilmoitella että tarviis öljynvaihtohuollon. Ajettu 26tkm.

Olin jo varaamassa aikaa mutta jäin hetkeksi katsomaan sisältöä ja hintoja:
Öljynvaihtohuolto 283,93,
Huolto-ohjelmaan kuuluu lisäksi:
-Ilmansuodattimen vaihto (66,56,)
-Jarrunesteen vaihto (67,70,)
-Sytytystulppien vaihto (194,43,)
-Raitisilmasuodattimen vaihto (76,20,)

Yhteensä:688,82,

Autossa on takaisin maksava huolenpitosopimus. Eli ensimmäinen ajatus tietenkin on, että halutaan kuluttaa kertynyt "kassa" tyhjiin.

Toisena tuli heti mieleen, että sytystulppien vaihto...en oo kyllä noin kalliista sytytystulpista ennen kuullut ja että niitä heti 30tkm huollossa tarviis vaihtaa? Jarrunesteen vaihto on vähän rajalla, koska se kuitenkin vaikuttaa suoraan auton turvallisuuteen. Mutta 30tkm välein...jaa-a.

Parasta oli se, että kun sinulla on huolempitosopimus niin noita ei voi naksia sieltä pois. Kun menet omalla rahalla varaamaan niin nuo ehdotetaan ja saat valita haluatko jonkun ottaa.
Mulla ei enää ole huoltosoppari omassa autossa voimassa, mutta kyllä Audin varaussysteemi silti on nyt alkanut tarjota lisätöitä ilman rastitusvaihtoehtoa, kun aiemmin tuossa katselin. Se taitaa olla muutettu. Yleisesti kuitenkin nuo kannattaisi kysellä huoltoneuvojilta sähköpostilla, en edelleenkään luottaisi tuohon nettihärveliin (toki sen voi myös varata kaikilla lisukkeilla ja käydä läpi tiskillä autoa viedessä, ei tuo nettivaraus vielä ole sitova työtilaus).

Moottorin ilmansuodatin kai yleensä on 90tkm välein nykyään VAGeissa, mutta saattaa riippua moottorista (ja jotkuthan tuon itse vaihtaa joka vuosi). Ja raitisilmasuodatin kai kaikissa malleissa 2 vuoden välein riippumatta kilsoista.

Jarrunesteiden vaihto on ekan kerran 3 vuoden ikäisenä ja siitä eteenpäin 2 vuoden välein. Ainakin A3:sen ajotietokone hälytti myös tuon takia erikseen huoltotarvetta, kun ei ole osunut yhteen muiden huoltovälien kanssa. Joten jos kyseessä sigun 2018 auto, niin kannattanee tehdä ellei ole viime vuonna tehty.

Sytytystulppien vaihto kyllä yleensä on mun mielestä 60tkm tai 90 tkm välein, tuntuisi aikaiselta vaihtaa jo 30tkm ??? Hinta vaikuttaa normaalilta merkkihuollossa (ainakin Audin Helsingin huoltohintoihin tottuneelle :D )

Yleisesti ottaen se huoltosoppari ei sitten korvaa välttämättä mahdollisia korjauksia, jos jättää huolto-ohjelmaan kuuluvia töitä tekemättä joten en tekisi niin.
Almera 1.6 -97 -> Leon 1.8T -05 -> A3 2.0TQ -09 -> A3 2.0TQ -17 -> e-tron 50 -20

Geoman

Mihin väliin olette sovittaneet ilmastointilaitteen "kylmänesteen" vaihdon/täytön? Sitähän ole huolto-ohjelmassa mainittu.

jarski66

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 04.02.22 - klo:12:14
Mihin väliin olette sovittaneet ilmastointilaitteen "kylmänesteen" vaihdon/täytön? Sitähän ole huolto-ohjelmassa mainittu.

2 vuoden välein tuo olis suositus tehdä.
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV iV DSG '2021

ex VAG autot:
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 04.02.22 - klo:13:12
2 vuoden välein tuo olis suositus tehdä.

Turhaa maksaa tuollaisesta, täyttöhuolto tehdään sitten kun kylmää ei enää tule. Kylmäpojat toki suosittelee kahden vuoden välein.  8)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Bearking 2.0

Lainaus käyttäjältä: jsx - 04.02.22 - klo:10:30
Mulla ei enää ole huoltosoppari omassa autossa voimassa, mutta kyllä Audin varaussysteemi silti on nyt alkanut tarjota lisätöitä ilman rastitusvaihtoehtoa, kun aiemmin tuossa katselin. Se taitaa olla muutettu. Yleisesti kuitenkin nuo kannattaisi kysellä huoltoneuvojilta sähköpostilla, en edelleenkään luottaisi tuohon nettihärveliin (toki sen voi myös varata kaikilla lisukkeilla ja käydä läpi tiskillä autoa viedessä, ei tuo nettivaraus vielä ole sitova työtilaus).

Moottorin ilmansuodatin kai yleensä on 90tkm välein nykyään VAGeissa, mutta saattaa riippua moottorista (ja jotkuthan tuon itse vaihtaa joka vuosi). Ja raitisilmasuodatin kai kaikissa malleissa 2 vuoden välein riippumatta kilsoista.

Jarrunesteiden vaihto on ekan kerran 3 vuoden ikäisenä ja siitä eteenpäin 2 vuoden välein. Ainakin A3:sen ajotietokone hälytti myös tuon takia erikseen huoltotarvetta, kun ei ole osunut yhteen muiden huoltovälien kanssa. Joten jos kyseessä sigun 2018 auto, niin kannattanee tehdä ellei ole viime vuonna tehty.

Sytytystulppien vaihto kyllä yleensä on mun mielestä 60tkm tai 90 tkm välein, tuntuisi aikaiselta vaihtaa jo 30tkm ??? Hinta vaikuttaa normaalilta merkkihuollossa (ainakin Audin Helsingin huoltohintoihin tottuneelle :D )

Yleisesti ottaen se huoltosoppari ei sitten korvaa välttämättä mahdollisia korjauksia, jos jättää huolto-ohjelmaan kuuluvia töitä tekemättä joten en tekisi niin.

Sain lisätietoa soittamalla sinne ja 2020 on autoon ladattu ohjelma jonka pitäisi ilmoittaa kun joko 30tkm on täynnä tai kulunut 365 päivää. No näköjään on jostain syytä jättänyt ilmoittamatta kun päivät tuli täyteen. Moottorin raitisilmasuodatinta ei tarvii vaihtaa tuohon malliin kuin 6 vuotta tai 90tkm. Muut on ihan oikein ja ohjelman mukaisia.
Katotaan mitä ne sanoo kun sen sinne vie, mutta ei kai tuo nyt käyttäjän vika oo jos ajotietokone ei ilmoita, että tarviis huoltaa. Ja myyjä sanoi, että huoltoväli ilmoittimen mukaan huollot.
VW Polo 1,0TSI -18
VW T-ROC 2.0TSI 4Motion DSG -20

Ex VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI -12
Ex VW Polo Hatchback 5D 1.6 -99
Ex VW Passat Variant 1,9TDI -04
Ex VW Golf Variant 1.8 -99

JyKKemus

Polo viety huoltoon ja ilmotettiin hinnaksi karvanverran yli 700e
Autolla ajettu 56k
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.02.22 - klo:13:26
Turhaa maksaa tuollaisesta, täyttöhuolto tehdään sitten kun kylmää ei enää tule. Kylmäpojat toki suosittelee kahden vuoden välein.  8)

Ehdottoman turhaa. Jos kylmää tulee niin kovaa ajoa.

Bearking 2.0

Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 13.05.22 - klo:09:37Ehdottoman turhaa. Jos kylmää tulee niin kovaa ajoa.
Joo ei tarvii vaihtaa. Toki jos odottaa, että lopettää kylmän puhaltamisen niin on pieni riski, että kompura menee.
Kylmäaineita ei varsin tarvitse vaihtaa vaan esim. lämmitys/jäähdytys laitteissa kylmäaine otetaan talteen, punnitaan (Tarkastetaan, että on oikea määrä) ja laitetaan takaisin ellei ilmene jotain syytä, minkä vuoksi kylmäaineet tulisi vaihtaa.
VW Polo 1,0TSI -18
VW T-ROC 2.0TSI 4Motion DSG -20

Ex VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI -12
Ex VW Polo Hatchback 5D 1.6 -99
Ex VW Passat Variant 1,9TDI -04
Ex VW Golf Variant 1.8 -99

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy