2004 Passat 1.8T Farkku - Takaluukku Ongelma

Aloittaja TurboPassat98, 16.03.20 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

TurboPassat98

Eli kuskin ovesta kun vetäsee kytkintä, takaluukku pompahtaa raolleen niinkuin kuuluukin. Mutta kun menen sitten avamaan luukkua, on se jumissa siinä "raollaan vaiheessa", eikä avaudu ellei joku paina kuskin ovesta nappia samalla kun itse rämppään takaluukkua.

Olen havainnut, että luukusta kuuluu sellainen mekaaninen ääni kun se pomahtaa auki ja pari sekunttia myöhemmin tulee "hyrräävä" ääni.
Luukkua pitää olla avaamassa ennen tuota kyseistä "hyrräävää ääntä", koska muuten luukku ei aukea.

Eli luukun avaus vaihtoehdot ovat seuraavat:
1. Kaksi ihmistä: Toinen vetäsee kuskin ovessa olevasta kytkimestä ja toinen samantein rämppää luukkua.
2. Kurota kuskin oven kytkimeen ja juokse kuin mielipuoli takaluukulle ja saatat keretä saamaan käden avauspainikkeelle.

Onko kellään tullut tälläistä ongelmaa vastaan? Ois kiva saada jtn selkoa ja apua korjaukseen.

Ps: Ã,,lkää ampuko, liityin tänne foorumille alle tunti sitten  :P


o.b.

Miksi se pitää avata sisänapista? Sen pitäisi aueta ulkokahvan napista kunhan keskuslukko on auki ::)

Ainakin uudemmassa Passatissa sisänappia tarvitsee vain silloin kun jonkun tarvitsee avata takaluukku ja muita ovia ei ole vielä avattu. Eli kuski siis istuu vielä autossa.

Jultsu

Kuulostaa siltä että luukun kahvan mikrokytkin mäsänä. Se vaihtoon. Toki johdotukset kannattaa tarkistaa ensin, ja piipparoida yleismittarilla kahvan johdoista että onko vika varmasti juuri siinä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

TurboPassat98

Lainaus käyttäjältä: TurboPassat98 - 16.03.20 - klo:22:43
Eli kuskin ovesta kun vetäsee kytkintä, takaluukku pompahtaa raolleen niinkuin kuuluukin. Mutta kun menen sitten avamaan luukkua, on se jumissa siinä "raollaan vaiheessa", eikä avaudu ellei joku paina kuskin ovesta nappia samalla kun itse rämppään takaluukkua.

Olen havainnut, että luukusta kuuluu sellainen mekaaninen ääni kun se pomahtaa auki ja pari sekunttia myöhemmin tulee "hyrräävä" ääni.
Luukkua pitää olla avaamassa ennen tuota kyseistä "hyrräävää ääntä", koska muuten luukku ei aukea.

Eli luukun avaus vaihtoehdot ovat seuraavat:
1. Kaksi ihmistä: Toinen vetäsee kuskin ovessa olevasta kytkimestä ja toinen samantein rämppää luukkua.
2. Kurota kuskin oven kytkimeen ja juokse kuin mielipuoli takaluukulle ja saatat keretä saamaan käden avauspainikkeelle.

Onko kellään tullut tälläistä ongelmaa vastaan? Ois kiva saada jtn selkoa ja apua korjaukseen.

Ps: Ã,,lkää ampuko, liityin tänne foorumille alle tunti sitten  :P

Palatakseni tähän asiaan. Vikaa ei oikeastaan ikinä löytynyt, vaikka avasin koko takaluukun. Totesin, että kyseessä luultavasti johtosarja vika jossain auton syvyyksissä. Aivan liikaa vaivaa, joten jätin sellaiseksi kuin on. Reilu kuukausi myöhemmin alkoi kuitenkin yhtäkkiä toimia taas ongelmitta, vaikka en tehnyt mitään  ;D On nää volkkareiden sähköt kyllä sellane mysteeri et ei mitää rajaa.

murkina88

Terve. Tämä viestiketju on melko vanha mutta ajattelin oman kokemuksen tänne kirjottaa jos joku sattuu tarvimaan myöhemmin.  Mulla alko farkussa (2001 passat 3bg) ruostua toi luukku nii vaihoin koko luukun ja maalasin. Mulla oli aiemmas luukus ettei auennu kuskinovesta,eikä luukun napista, mutta avaimella sai. Siinä ku vaihoin uudet palikat toisesta luukusta niin huomasin että ongelmana oli se lukitusmekanismille (eli ei avaimen lukolle vaan sille lukitusleualle) menevä johtosarja. Olikohan se 3-johtoinen liitin. Ne johdot on helvetin ohuet nii pikkunenki hapetus riittää katkaseen niitä. Mulla oli kolmesta johdosta keskimmäinen poikki, eli se ei vissii lähettäny tunnistusta lukon asennosta ollenkaan. (tää sama ongelma myös aiheutti joskus hälytyksen päälle menon vaikka auto oli istunu parkissa 10 tuntia).

HarriKR

Takaluukku aukeaa minun kulkimessa ongelman ilmetessä siten, että painaa kaukosäätimestä ovenaukaisunappia ja välittömästi sen jälkeen tai samaan aikaan vetää takaluukun kahvasta.

Joskus takaluukku ei mene sinne "ihan perille asti kiinni lukkoon", vaan jää raolleen, niin lyön luukun kiinni uudestaan sen "hyrräävän äänen" jälkeen, jolloin toimii..    Tdi 1,9 passat 2001 takaluukun avausnapista ei tapahdu mitään.

On nämä joskus veikeitä..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy