Luotettavin TSI-moottori

Aloittaja Töktök, 15.03.20 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Popo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:14:58
Moottorin kyljestä stanssatut tiedot kertoo mistä ja mikä moottori on kyseessä, myös missä valmistettu.
Menkääpäs nyt kurkkimaan konepellin alle niin asia selviää. Tuliko Skodasta Audi. ;D

Suomi24 Skoda-palstalla olisi paljon käyttöä tälle "Tuliko Skodasta Audi. ;D"-fiilistelylle

Ja tähän paljon hyväntahtoisia hymiöitä...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Popo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:15:08
Sieltä moottorin kyljestä ne tiedot löytyy. Pitäähän moottoritkin numeroida kun kananmunatkin leimataan. Sama koskee vaihteistoja.

Ja mikä koodin pätkä tarkoittaa Tsekkiä tai Saksaa, näin esimerkkinä? Tiedät varmaan tämän?
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:15:08
Sieltä moottorin kyljestä ne tiedot löytyy. Pitäähän moottoritkin numeroida kun kananmunatkin leimataan. Sama koskee vaihteistoja.

T-Roc vm. 2020 1.5 TSI moottorista ei löytynyt silmämääräisesti kohtaa, johon stanssi olisi lyöty. Irroitin muovikotelon ja taskulampun valolla tsekkasin kaikki kyljet (nou stanssi). Olisiko jossain muun laitteiston takana näkymättömissä?

Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Hannes

Minulla on ollut kaksi 1.8TSI:tä, vuosimallit -12 ja -16 huolettomia pelejä ja erinomaisen jouheva moottori, hiljainen ja pieniruokainen kun myös riittävän suorityskykyinen. Siis Skodia molemmat, lisäksi löytyy vieläkin Audi A4 1.8 siinä on ollut jotain pikku remonttia moottorissa mutta sillä on kyllä ajettukin liki 200 000km mutta ei sekään 150 000 räjähtänyt, huvittavaa vaikka täällä kehutaan monasti Skoda meluisaksi niin ei kyllä tuo meidän Audi A4 ole hiljaisempi kuin Octavia, odottaisi tuollaiselta ns. paremmalta merkiltä parempaa äänieristystä kun ottaa huomioon hinnan suhteessa Octaviaan.

Kyllä noilla molemmilla ajelee, lähinnä ratkaisee raha ja mieltymys kummasta tykkää. Mutta 1.8TSI moottori on loistava mylly.

sakal83

Sitten kun laittaa kättä vähän syvemmälle taskuun, niin siihen stanssattuun lätkään saa vielä sen henkilön nimen, kuka moottorin kasasi ;)
Tämä ei koske kananmunia.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:15:54
VAG Areenalta todella löytyy pitkä ketju jossa keskustellaan Skodan 1.8 TSI moottorin ongelmista.
Googlettamalla löytyy sivukaupalla eri foorumeista. Haku: "1.8 TSI Skoda moottorivauriot". No niillä on onnea joita tehdas on tullut vähän vastaan kustannuksissa.
Mutta kerro nyt missä ne moottorit valmistetaan? Laitoin jo yhden löydön, joko tutustuit siihen? Missä sinun moottori on valmistettu, onko siinä stanssia? Itse löysin vain yhden tsekkiläisen osan moottorin suojan irrottamalla. Se oli tuo huohotusjärjestelmä. Varmasti sama osa on volkkarilla ja audilla, että seatillakin tuossa venttiilikopan päällä, jos haluat osanumerosta tarkistaa. Missään muualla en moottorista löytänyt skodan merkkiä, pelkästään vw:n. Tietysti moottorisuojan päällä on skodan logo.












Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:16:46
Näin on.
Pitäähän moottoreissa tai papereissa olla selvät tunnisteet, että pystytään jäljittämään moottorit/vaihteistot.
Ei mene nää jutut niinkuin potunnostokoneet joita tehdään muutama kappale. Selvempääkin selvempi juttu.
Ihmeellisesti "halvaaantui" tämä  ketju.
Totta kannattaa aina kirjoittaa. Itseasiassa oli vain tarkoitus valistaa henkilöä joka kyseli näistä moottoreista.
Pitääpä lähteä tässä jönglööräileen.

Et ole vastannut yhteenkään kysymykseen? Et ole yhtään faktaa kertonut, kuin myyntimiehen puheita.

Tottakai moottoreilla ja vaihteistoilla on prosessikoodinsa, mutta kuten tähän jo linkitin, niin skodan tehtaalta on uudemmat 1.4tsi:t laitettu myös audiin. Volkkarin tehtaalta on noi 1.5tsi:t tulleet myös skodaan, sekä audiin. Ne moottorit tulee valmiina pakettina auton kasaukseen tuotannossa. Moottoreita ei siis kasata erikseen jossain audin tai skodan kokoonpanossa, siis näitä perusmoottoreita.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

SNG

Mun Skodan disukassa (BMM-kone) lukee moottorin lohkossa valoksena Germany sekä Audin renkaat ja VW-teksti. Skodan logo puuttuu.

Täytyy tarkistaa Audistakin kun ehtii.

Kannattaa ehkä vaihtaa jonglöörayksesta sirkuspellen rooliin. Kannattaisi myös mennä oikeasti globaaliin teollisuuskonserniin opettelemaan kuinka globaalit yritykset toimivat...

sakal83

Mutta totta kannattaa aina kirjoittaa. Oli se totuus sitten autokaupan Penan tai lähikaupan Seijan suusta ;D
Eikä sitä kannata lähteä tutkimaan niin kauheasti sitä omaa Audin mottia, kun se saattaa olla sieltä Kiinan linjastolta. Parempi vaan elää uskossa, että Gunther on sen kasannut olohuoneessaan.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

SNG

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 15.09.20 - klo:17:38
Mutta totta kannattaa aina kirjoittaa. Oli se totuus sitten autokaupan Penan tai lähikaupan Seijan suusta ;D
Eikä sitä kannata lähteä tutkimaan niin kauheasti sitä omaa Audin mottia, kun se saattaa olla sieltä Kiinan linjastolta. Parempi vaan elää uskossa, että Gunther on sen kasannut olohuoneessaan.

;D ;D ;D

Erkka

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 15.09.20 - klo:17:38
Mutta totta kannattaa aina kirjoittaa. Oli se totuus sitten autokaupan Penan tai lähikaupan Seijan suusta ;D
Eikä sitä kannata lähteä tutkimaan niin kauheasti sitä omaa Audin mottia, kun se saattaa olla sieltä Kiinan linjastolta. Parempi vaan elää uskossa, että Gunther on sen kasannut olohuoneessaan.

Peukutan...  ;)

Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

SNG

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:18:23
Toivottavasti ketjun aloittaja sai valistavaa tietoa ainakin tästä Skodan 1.8 tsi myllystä.
Mikään ei muuta sitä tosiseikkaa, että niissä on ollut paljon konevaurioita.
Vaihtoautona hankala myytävä varsinkin siinä vaiheessa kun ml. alkaa olemaan nuilla 150 th:n kilsoilla.
Kyllä se niin menee, että VG konsernin tuotteissa Audi on laadultaan ykkönen sen jälkeen tulee  Volkkarit Skoda ja Seat tulee siellä häntäpäässä.

Kyllähän Audille täytyy tulla omat moottorit. Muuten vain osissa konsernin päämerkkien logot. Autokaupan pena tietää kaiken. Ja se f-mallimerkinnän välissä muuttaa tekniikan toiseksi kuin taikaiskusta.

Olet kyllä niin pihalla kuin olla voi.

Audin laatua en kyllä hehkuttaisi pätkääkään.

jt

Jos on täysin sama moottorikoodi, niin sillä onko siinä ympärillä Audin tai Skodan koppa, ei ole niin suurta merkitystä. Se taas onko saman moottorikoodin sisällä eri revisioita vuosimallittain, jaa-a, en osaa sanoa.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:09:58
Tupla "käkikellomoottori" oli kaikista moottoreista surkein. Myös ongelmia on monissa Skodan pienemmissä koneissa 1.2-1.4  varsinkin ketjuvetoisissa. Molemmissa moottoreissa on myös esiintynyt öljynsyöntiä joka alkaa siinä 140-150 th. kilsan paikkeilla. Tämän öljynsyönnin kanssa tuli keskustelua automyyjän kanssa. Hän itseasiassa kertoikin asian minulle kun katseltiin Octavia vaihdokkia perheen kakkosautoksi.
VI-koppaisessa Golfissa oli tuo tuplaruuvattu 1.4 TSI. Oli muuten uskomattoman mukava voimanlähde tuo. Kesti se ainakin 100tkm ilman ensimmäistäkään ongelmaa. Oli melko joustava moottori kokoisekseen. Nyt on tuo Ocu-III:n 1.4 TSI. Paljon tylsempi voimanlähde. Kohta 100tkm sekin kestänyt.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

ram1

Kyllähän noissa 1.8/2.0Tsi koneissa vikoja on ollut, mutta koskee EA888 gen 1-2 moottoreita, riippumatta merkistä. Tämä nyt ei mikään uusi juttu.Uudemmista en itse ole kuullut. En tiedä nyt mistä koneesta tässä kyse.Gen3 moottoriin tuli enemmän uudistuksia. Lohko, kansi, männät/renkaat, pakosarja, turbo...
Pyöreästi vuodesta 2012 eteenpäin, tai helpommin ajateltuna GolfVII sukupolvi ja B8 face.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:19:48
Olet varmaan Skodan mies.
Ei tarvitse muuta kun katsoa sisustusmateriaaleja ja yleisilmettä niin selvän eron huomaa.
Kaikista helpoin tapa on testata Audia ja Skodaa kun lämäyttää oven kiinni niin Audin ovi tusahtaa vain vaimeasti kun taas Skodan ovessa on peltimäinen rämähdys.  Skodan yleisilme on kauttaaltaan kalsea ja rajamailla hipovat materiaali jne...  Kaikki tiivisteet ovissa luukuissa niissä on hieman alakuloinen leima. Eihän sitä nyt laatua ilman kustannuksia saa. Audilla on omat moottöritehtaat Göyrijöitten  ;D kylässä Unkarissa.
Harva ihminen jaksaa pönkittää niinkin keskinkertaista, alitehoista, vajaavetoista, karvanoppa mallin audiaan kuin sirkuspelle.
Mutta hyvä että pysytään tosiasioissa  ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

SNG

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:19:48
Olet varmaan Skodan mies.
Ei tarvitse muuta kun katsoa sisustusmateriaaleja ja yleisilmettä niin selvän eron huomaa.
Kaikista helpoin tapa on testata Audia ja Skodaa kun lämäyttää oven kiinni niin Audin ovi tusahtaa vain vaimeasti kun taas Skodan ovessa on peltimäinen rämähdys.  Skodan yleisilme on kauttaaltaan kalsea ja rajamailla hipovat materiaali jne...  Kaikki tiivisteet ovissa luukuissa niissä on hieman alakuloinen leima. Eihän sitä nyt laatua ilman kustannuksia saa. Audilla on omat moottöritehtaat Göyrijöitten  ;D kylässä Unkarissa.

A3 SB:n ovet rämähtävät toisin kuin Skodassa. A3:ssa nahkasisustus, ja se on kyllä mukava. Ovien sisäverhoilut Audissa halvemman tuntuiset. Kojelauta samanoloinen molemmissa.

A3 vajaavetoinen DSG6:lla. Vajaaetoinen on ankea ajaa talvella! Niin s-tronichan on audin keksimä nimitys DSG:lle, vaikka DSG-loota siellä makoilee.

A3:n ovien tiivisteet ankeat verrattuna Skodaan. Skodassa tuplatiivisteet. Audin ovi todellakin rämähtää suljettaessa. Ja Audin sisämelu PALJON kovempi. Ero on huomattava.

Bosen audiot soivat paremmin kuin Skodan Soundsystems. Molemmat lisävarustelistalta napsittuja.

A3:n helmat maalattu kiveniskemämassan päälle, mikä on aika ankean näköistä.

Ei Audissa ole yhtään mitään premiumia, jos se ei ole A5, A6 tai A8.

Olet todellakin eniten pihalla oleva pelle tällä palstalla pitkiin pitkin aikoihin.

Erkka

Onko tällä "sirkustirehtöörillä" Audi A3?

Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

joonasn1

#78
Lainaus käyttäjältä: SNG - 15.09.20 - klo:20:08
A3 SB:n ovet rämähtävät toisin kuin Skodassa. A3:ssa nahkasisustus, ja se on kyllä mukava. Ovien sisäverhoilut Audissa halvemman tuntuiset. Kojelauta samanoloinen molemmissa.

A3 vajaavetoinen DSG6:lla. Vajaaetoinen on ankea ajaa talvella! Niin s-tronichan on audin keksimä nimitys DSG:lle, vaikka DSG-loota siellä makoilee.

A3:n ovien tiivisteet ankeat verrattuna Skodaan. Skodassa tuplatiivisteet. Audin ovi todellakin rämähtää suljettaessa. Ja Audin sisämelu PALJON kovempi. Ero on huomattava.

Bosen audiot soivat paremmin kuin Skodan Soundsystems. Molemmat lisävarustelistalta napsittuja.

A3:n helmat maalattu kiveniskemämassan päälle, mikä on aika ankean näköistä.

Ei Audissa ole yhtään mitään premiumia, jos se ei ole A5, A6 tai A8.

Olet todellakin eniten pihalla oleva pelle tällä palstalla pitkiin pitkin aikoihin.

Itse pallottelin Octavian, Golfin ja A3 välillä omaa hankintaa ja päädyin valitsemaan A3:sen.

Tuo väite sisätilojen materiaalista koskien A3 vs Octavia on täyttä paskaa. Octavian sisätilojen materiaalit ovat käytännössä ämpärimuovia. Audissa ämpärimuovia löytyy lähinnä vain ovien alaosista. Golfin materiaalit ovat myös hieman paremmalla tasolla kuin Octavian.

Melutasoissa ei mitään eroa. Toki eroa on, jos vertaa porrasperää viistoperään.

Ovista en jaksa edes alkaa väittelemään, sillä omassa ei ovet ainakaan rämähdä.

Moottorit kaikilla merkeillä samaa paskaa. Ajotuntumassa on eroa. Omasta löytyy myös neliveto..

Youtubesta löytyy useita A3 vs Golf vertailuja, joissa A3 tulee aina ykköseksi, jos hintaa ei huomioida. Rahalla saa parempaa.

SNG

Lainaus käyttäjältä: joonasn1 - 15.09.20 - klo:20:56
Itse pallottelin Octavian, Golfin ja A3 välillä omaa hankintaa ja päädyin valitsemaan A3:sen.

Tuo väite sisätilojen materiaalista koskien A3 vs Octavia on täyttä paskaa. Octavian sisätilojen materiaalit ovat käytännössä ämpärimuovia. Audissa ämpärimuovia löytyy lähinnä vain ovien alaosista. Golfin materiaalit ovat myös hieman paremmalla tasolla kuin Octavian.

Melutasoissa ei mitään eroa. Toki eroa on, jos vertaa porrasperää viistoperään.

Ovista en jaksa edes alkaa väittelemään, sillä omassa ei ovet ainakaan rämähdä.

Moottorit kaikilla merkeillä samaa paskaa. Ajotuntumassa on eroa. Omasta löytyy myös neliveto..

Youtubesta löytyy useita A3 vs Golf vertailuja, joissa A3 tulee aina ykköseksi, jos hintaa ei huomioida. Rahalla saa parempaa.

Vertailu vähän vanhemmista vuosimalleista. Ihan omakohtaisiin kokemuksiin perustuen. Niiden osalta ei todellakaan paskaa. Kuitenkin auto on pääsääntöisesti vain kulkuväline.

Uusi Passat on muuten todella laadukkaan oloinen miellyttävän hiljainen varsinkin GTE:nä.

Ehkäpä otsikon alle sopisi 2.0 TSI tai hihnallinen pienempi TSI.

Popo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:09:12
Oli aika huvittava tapaus kun kaverini tuli esittelemään uuttaa Octaviaa. "Tämä on ihan sama kuin VW tai Audi".
Katoppas kun on samoja osiakin kuin Volkkarissa ja näytti IV koppasen Golfin ovenkahvoja. Laiha lohtu halppisautolle. Niinpäs halvalla tehty mikä tehty.

Toki toki. Jo I Octavia oli vain halppiskopio VW Borasta lisättynä hermeettisellä takaloosterilla. Ihan hyödytöntä tuo tavaratila, kuin laatu on kuraa niin kuraa...  ;D
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

SNG

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:09:12
Oli aika huvittava tapaus kun kaverini tuli esittelemään uuttaa Octaviaa. "Tämä on ihan sama kuin VW tai Audi".
Katoppas kun on samoja osiakin kuin Volkkarissa ja näytti IV koppasen Golfin ovenkahvoja. Laiha lohtu halppisautolle. Niinpäs halvalla tehty mikä tehty.

OK. Kaverin auton näyttämiset ja autokaupan penan (joka sai myytyä juuri haluamansa auton) puheet ovat niitä kovia faktoja.

Tuon mainitsemani A3:n ovenkahvat ovat ihan paskaa. Sellaiset lipareet joita käytettiin 70-80-luvun autoissa paitsi Audissa toki muovia. Ocun kahvaa pystyy käyttämään rukkaset kädessäkin.

Mikähän on sirkushahmon koulutustaso. Välillä pistää mietityttämään.

Niin noista moottoreista: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/audi-keskeytti-tuotannon-ingolstadtin-tehtaallaan/c1e937cc-a758-40c1-939b-407e3bded249

Popo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:09:59
Pahin haitta mikä on ajomelu ja lisäksi saataisiin luotettavat moottorit siinä ensimmäiset kapulat Itäauton parantamiseksi. Moottoreissa on hieman menty eteenpäin, mutta öljynsyönti ongelmat ovat vieläkin yleisiä 1.2 TSI moottorin ominaisuuksiin kuuluu myös lisääntynyt öljynkulutus joka alkaa 150 th. kilsojen paikkeilla. Automyyjä totesi tämänkin ihan suoraan. Näistä 1.0 eli litran mukeista en osaa sanoa mitään. Itselläni on sellainen käsitys, että litran mukiin ei mahdu muu kuin kunnollinen "aamukusi".

Ajatko Sinä jollain yli 150 tkm rullanneella kiesillä? Minä en niin vanhalla ja kuluneella vehjeksellä lähtisi edes aamukuselle...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

M_M

Sirkustaiteilija taisi olla aiemmin täällä toisella nimimerkillä joka olikin ainoa jonka olen koskaan joutunut ignoreen laittamaan, niin paljon sieltä paskaa suollettiin ettei siinä jaksanut enää kahlata. Sama varmaan auttaa tämän nykyisenkin nimimerkin höpötyksiin, mitään tolkkuahan noissa höpinöissä ei ole.  ;D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

b1mpo

Aika rapsakka pohja a4:ssä oli.
https://youtu.be/nnzgBbbRTbU

Ja mitä joidenkin b8 a4 alle kattellu, niin ei kovin kummoisia olleet kunnolleen, varsinkaan taka-akselin seutuvilta. Eli ei se laatu näy siellä. Tietysti jos ruskea väri on jollekin laadun tae.

Ihanko oikeasti joku luulee, että audi tekisi autoja hyvää hyvyyttään?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Daatta

Langan teema alusta loppuun: https://www.youtube.com/watch?v=2f9PxDXmlO8

Sirkustaiteilija voisi tosiaan siirtyä Suomi24:een, siellä asuvat kaltaisesi totuudenpuhujat.  ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Popo

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 16.09.20 - klo:10:23
Sirkustaiteilija voisi tosiaan siirtyä Suomi24:een, siellä asuvat kaltaisesi totuudenpuhujat.  ::)

Juu, Suomi24 ja sirkusohjelmassa tarjolla faktaa totuudenjälkeisessä maailmassa. Ja faktathan ovat yleisesti kaikkien tiedossa, ei niitä tarvitse erikseen perustella...  ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Popo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:10:40
Minun A4 on vm. 2020 ml.16 000 km.
Vanhempi sinä varmaan oot.

Juu, varmasti olen vanhempi, ainakin täysi-ikäinen...   8)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:10:40
Minun A4 on vm. 2020 ml.16 000 km.
Vanhempi sinä varmaan oot.
Tollanen karvanoppa A4 on hinnaltaan josain 30k,.
Joten lähes kaikki uudet skodat ovat tätä laadultaan parempia jos hinta ja laatu kulkee käsi kädessä ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

mattinen

#89
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 15.09.20 - klo:20:47
Onko tällä "sirkustirehtöörillä" Audi A3?

Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.09.20 - klo:10:15
Sirkustaiteilija taisi olla aiemmin täällä toisella nimimerkillä joka olikin ainoa jonka olen koskaan joutunut ignoreen laittamaan, niin paljon sieltä paskaa suollettiin ettei siinä jaksanut enää kahlata. Sama varmaan auttaa tämän nykyisenkin nimimerkin höpötyksiin, mitään tolkkuahan noissa höpinöissä ei ole.

Useimmat foorumin Audi-keskusteluihin osallistuneet tunnistavat tämän jönglööraavan herran. Hänen aikaisempi taiteilijanimensä oli ”rami”. Hänen seikkailujaan ovat monet seuranneet henkeään pidättäen, mutta samalla hänen asiantuntemuksensa ja kokemuksensa edessä nöyrästi hiljentyen.

Valitettavasti ”ramilla” on ollut kosolti huonoa onnea autojensa suhteen. Hänen Audi A3:taan (SB 1.6 TDI Stronic) vaivasivat huutavat takajarrut, nuljuva ohjaus, pomppivat pyyhkimen sulat, viallinen GALA-toiminto, ”kojelaudansuuttmet” sekä liian pieni tavaratila. 

Fiksuna miehenä ”rami” teki ainoan oikean johtopäätöksen:

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.06.15 - klo:07:42
On kyllä niin surkea koppero tuo A3 8V. Lähtee kyllä koirankoppi tästä huushollista eikä takuulla toista Audia tule. Ei tule suurempaa eikä pienempää.

Tämän vuoksi foorumilla kuultiinkin hämmästynyt kohahdus "ramin" ilmoittaessa

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.03.16 - klo:15:34
Numeroa suurempi. Uudella A 4:llä mennään. Mittarilukema 154 km.

”Ramin” huono onni kuitenkin jatkui. A4:ssa ongelmia aiheuttivat ”uikuttava ääni” konehuoneesta, sekä erilaiset resonoinnit, räminät ja natinat.

Johtopäätös oli ilmeinen:

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.07.17 - klo:10:41
Ei näistä ongelmista näytä muuten pääsevän eroon kun jättää koko VG romut ja vaihtaa merkkiä.
Tästä lähtien alan kyllä katselemaan luotettavempia autoja tilostoista.

Olette te Audijullit aika sokeita ja rakastuneita niihin kotteroihinne. Minulle tuo "premiumauto" oli todellinen viuden paikka. Ei ikinä näitä paskoja kannata enää ostaa. Rahat menee kuin kankkulan kaivoon. Laatu täyttä paskaa. Auto kesti 6000 km ja alkoi sitten oireileen. Naapurin ukko osti Tojon samaan aikaan eikä autossa ollut mitään vikoja.

Kun historia on tämä, on merkin vaihtaminen itsestäänselvyys. Mutta jälkeen kerran ”rami”, nyt tosin "jönglööraajaksi" muuttuneena, yllätti:

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 23.01.19 - klo:12:57
Vapuksi pitäisi uusi A4 tulla ajoon tuolla 2.0 myllyllä.

Meidän kaikkien on nyt syytä pitää peukkuja ”ramille/jönglööraajalle”. Vaikka ”rami” selvästikin rakastaa Audia, ei hänenkään vieterinsä voi venyä loputtomiin. Mahdollisesta merkin vaihtamisesta seuraisi, ettemme enää pääsisi nauttimaan ”ramin/jönglööraajan” massiivisesta asiantuntemuksesta tällä foorumilla. Ja sitähän ko. nimimerkillä riittää, sillä

Lainaus käyttäjältä: rami - 19.08.17 - klo:12:09
Suurin osa teistä on kuseskellut vaippoihin jo silloin kun minä olen ajanut ensimmäiset 100 000 km autolla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy