UUSI AUDI A3 8X

Aloittaja mattinen, 03.03.20 - klo:18:36

« edellinen - seuraava »

mattinen

Carwow:n Mat Watson esittelee Audi A3:n uusimman version:

https://www.youtube.com/watch?v=afjY8qGEtTo&t=96s

mruotz

Siisti .. kai. Eipä tarvii vieläkään siis vaihtaa 8PA:sta pois :)
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

pikatsu

jokohan näitä tullut liikkeeseen esille?

passo_s

Tänään koeajossa A3 sedan. Volkkari,Skoda ja Seat siirtyi juuri niissä malleissa jotka itselle sopisi lämpötilan säätöjen ja puhallinnopeuden osalta lääpintä pintoihin. Audissa on vielä nappuloita ko säätöjä varten.

passo_s

Joo, pikavilkaisulla näyttää siltä että tuo A3 tarvis saada speksattua ilman renkaita, se olis mulle siten paras :) Tulis selaisilla ajettavilla kuljetusvanteilla, niillä voisi ajaa 10 km/h, eli auton ajo laivaan ja muut kuljetus siirrot :) Ostaisin vanteet ja renkaat itse. Aika mopovanteita vielä 150 heppaisessakin versiossa. 110 heppaisen renkaita en pystynyt edes vilkaisemaan, kun silmiä särki jo 150 heppaisen kohdalla :) Pikavilkaisulla aika suolaisen hintaisia ovat lisävarusteena isommat vanteet. Tosin odotan A3 sedan mallia plugarina, monesti plugareissa on ihan ok kokoluokan renkaat.

passo_s

#5
Kiva peli ajella. Lämpötilansäätö ja koko ilmanvanvaihdon säätö toteutettu painonapein, se on ehdotonta plussaa :) Keksikonsoliin vaihdetikun viereen oikeaan yläkulmaan oli tullut lääpintäpinta radion volumen säätöön, volumen säätö onneksi hoituu paremmin ratista kunnollisella rullalla. Saapa nähdä paljonko plugarin hintalappu on. Keväällä kai plugari Suomessa, sivuhuomautuksena että se on vahva ehkä automyyjältä.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 22.09.20 - klo:09:06
Uudessa A3 Audissa on todella siirrytty energian säästämiseksi kapeisiin renkaisiin.
Mat Watson ei huomannut selvää eroa polttoaineenkulutuksella kapeilla ja normirenkailla.

Onneksi itse olet sen huomannut. Joskin silloin vielä kirjoittelit nimimerkillä ”rami”.

Lainaus käyttäjältä: rami - 31.05.17 - klo:21:39
1.6 TDI A3 8v pääsee 3.0 ltr/100km. Pitää vaan olla huikean kapeat renkaat.

Jultsu

Milloinkohan lähtevät onnettomuustilastot taas kasvuun kun nuo fillarinkumit yleistyvät ajoneuvoissa?
Omakohtaiset kokemukset 900kg painavalla autolla ja 145 leveällä rengastuksella eivät lupaile hyvää, kumit kiljuvat jo normaalissa kaupunkiympäristössä liikenneympyröissä ajettaessa, ja sateella tuntee selkeästi maantievauhdeissa kuinka etupää on tunnoton ja ajoneuvo kulkee aina hitusen myös tangetin suuntaisesti vaikka renkaita kääntää mutkissa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Daatta

Sähköautot ja hybridit painaa lähemmäs kaksi tonnia, joten pintapainetta löytyy kapeammallakin kumilla.  ;D Tuskin perusvarusteinen Audikaan kovin kevyt on.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

pikatsu

Näemmä A3 gtron hinnat julkaistu kuun vaihteessa.
Otin pohjalle Business Advanced mallin (35.819,), jonka pohjalta konfiguroin Octavia Style G-tec vastaavat varusteet joka meni multa tilaukseeen.
Hintaa tuli noin 45t, :o, josta puuttui vielä webasto, jota audiin ei edes saa + muutamia muita varusteita.
Lisäksi auto tavaratiloiltaan huomattavasti  pienempi.
Täytyy sanoa, että pitää aikamoiset Audi lasit olla silmillä, kuka tämän omalla rahalla ostaisi.
Veikkaisin, että 99% menee firmojen leasing autoiksi kuli varusteilla.

exlex

#10
Itse olin vähän pettynyt uuteen A3:seen. Oli jotenkin muovinen ja liikaa yksityiskohtia, jotka kerää likaa. Tuli mieleen, jotenkin Golf. Myös pieni perusmittatisto oli, jotenkin karvalakin oloinen. Olisin toivonut, että auto olisi kasvanut vähän kokoa ja laatu olisi vielä parantunut edellisestä A3:sesta piirun verran. Siis ihan tyylikäs oli auto kokonaisuutena kuitenkin. Valopaketti oli kyllä tosi kiva.

Hankin nyt sitten eri auton. Ehkä joskus tulevaisuudessa uudelleen Audiin, jos tulee täyssähköversioita esim. A4:sesta. Pidin hurjasti kyllä vanhasta A3 sedanista. Tosi huippu auto ollut ja palvellut tosi hyvin. Myös laatu ollut hyvä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy