Uuden Golfin hinnat, kallista on!

Aloittaja Ukko, 04.02.20 - klo:18:20

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 11.02.20 - klo:15:34
"Jokaiselle jotakin" tai "kaikille kaikkea" on harvoin ollut voittava arpa näissä.

Juuri näin.. eipä ole montaa puhelinta joissa on näppäimistö sekä kosketusnäyttö ja olisivat menestyneet markkinoilla  :D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

gunman

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 11.02.20 - klo:16:17
Juuri näin.. eipä ole montaa puhelinta joissa on näppäimistö sekä kosketusnäyttö ja olisivat menestyneet markkinoilla  :D

Niinpä..

Tässä asiassa on selkeästi kahta koulukuntaa ja kyllä se mielestäni ikään liittyy ainakin osittain.
Itse olen jo keski-ikäinen, enkä oikeasti pidä kosketusnäytöstä edes puhelimessa saati sitten autossa.

Puhelimessa jokin hupaisa peli on ihan hyvä kosketusnäytöltä käyttää, mutta siihen se melkein sitten jääkin, mistä
kosketusnäytössä tykkään.
Vaikka minulla jo hetken on ns. älypuhelin ollutkin, en sillä juuri muuta tee, kun soitan tai laitan viestin.
Muut hommat hoidan tietokoneella.
Tämä sama kosketunsäyttötrendi on vauhdilla yleistymässä automaailmassa, enkä ole siitä henkilökohtaisesti innoissani.

Meitä on moneen junaan, toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä. :)
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Antore

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 11.02.20 - klo:16:17
Juuri näin.. eipä ole montaa puhelinta joissa on näppäimistö sekä kosketusnäyttö ja olisivat menestyneet markkinoilla  :D

Puhelinten ja auton käyttöliittymän vertailu on harvinaisen typerää. Kun puhelinta käytetään katsotaan puhelinta. Kun autoa ajetaan katsotaan ulos ikkunasta.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Antore - 11.02.20 - klo:20:08
Puhelinten ja auton käyttöliittymän vertailu on harvinaisen typerää. Kun puhelinta käytetään katsotaan puhelinta. Kun autoa ajetaan katsotaan ulos ikkunasta.

Minäkin sanoisin, että auton ja puhelimen kosketusnäyttöjen vertaaminen ei välttämättä ole kovin tarkoituksenmukaista. Edellä mainitusta syystä. Puhelimen kosketusnäyttöä käytettäessä voi katseen pitää tarvittaessa koko ajan puhelimessa. Sen sijaan auton kosketusnäyttöä ajon aikana käytettäessä katseen pitäisi aikalailla pysyä siellä liikennetapahtumien suunnalla. Fyysisiä näppäimiä käytettäessä katsetta ei tarvitse siirtää liikenteestä pois lainkaan, tai jos tarvitsee, niin tarvittava aika on huomattavasti lyhyempi. Tilanne tietysti muuttuu, kun auto on paikallaan. Silloin auton kosketusnäytöstä saa ne samat edut ja hyödyt kuin puhelimenkin näytöstä. Valikoiden toimivuudesta riippuen tietenkin.

Viime kädessä kyse onkin siitä, kuinka paljon kuljettajalla on tarvetta erilaisten säätöjen tekemiseen ajon aikana. Mikäli tarvetta ei ole, ei luonnollisesti ole hirveästi merkitystä sillä, onko autossa nappuloita vai kehityksen kehittymisen mukanaan tuoma upea kosketusnäyttö. Jos kuljettajalla sen sijaan syystä tai toisesta on tarve ajon aikana muutella autonsa erinäisiä asetuksia, tarjoavat fyysiset näppäimet monelle siihen vaivattomamman ja turvallisemman vaihtoehdon.

TSI_J

Lisääntyvät kosketusnäytöt on saatanasta. :)
Nyt jo vm 2015 GTI:ssä on näyttö kosketusnäytöllinen ja en ymmärrä pointtia, auton ollessa paikallaan ihan kiva mutta liikkeessä koko ajan virhepainalluksia, erittäin ärsyttävää kun radiokanavaa vaihtaessa vaihtaa sivua jne.
Vanhanliiton miehille pitäisi olla ainakin lisävarustelistalta valittavissa kunnon vipstaakit ja namiskat. 
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Sokota09

Eikös ne radiokanavien vaihdot onnistu ratista?

Tos®

Onnistui myös ihan sanomalla "Hei Volkswagen" tytteli vastaa viekoittelvasti: "Mitä haluat tehdä?" sitten vain sanoo kanavan nimen...
Myös näytön alareunassa vispattava säädin oli helppo käyttää lämmön säätöön.

Käykää kokeilemassa !
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73


JJR1

Uusi Golf 8 kevythybridi dsg ajettu eilen.
Ensituntumana auto muuten vanhaa tuttua Golfia, hyvä ajaa, laadukkaan tuntuinen ja mukava.
Digitaalisuus mennyt hieman liian pitkälle kun lähes kaikki on valikoiden takana. No oppiihan ne ajan kanssa.
Melutaso Hakka9 nastoilla tuntui seiska Golfia suuremmalta.
Jotenkin takapenkki tuntui ahtaammalta kuin seiskassa.

Antore

Lainaus käyttäjältä: JJR1 - 05.03.20 - klo:20:14
Uusi Golf 8 kevythybridi dsg ajettu eilen.
Ensituntumana auto muuten vanhaa tuttua Golfia, hyvä ajaa, laadukkaan tuntuinen ja mukava.
Digitaalisuus mennyt hieman liian pitkälle kun lähes kaikki on valikoiden takana. No oppiihan ne ajan kanssa.
Melutaso Hakka9 nastoilla tuntui seiska Golfia suuremmalta.
Jotenkin takapenkki tuntui ahtaammalta kuin seiskassa.

Yllättäen sisarmallissa, uudessa A3:ssa kosketusnäytön rinnalla on edelleen napit ihan kaikille toiminnoille jotka oli namiskojen takana myös 8V:ssä. Napit taitaa olla sitä 'premiumia'  :D

Guido

Lainaus käyttäjältä: Antore - 05.03.20 - klo:22:26
Yllättäen sisarmallissa, uudessa A3:ssa kosketusnäytön rinnalla on edelleen napit ihan kaikille toiminnoille jotka oli namiskojen takana myös 8V:ssä. Napit taitaa olla sitä 'premiumia'  :D

Juuri näin. Kaveri esitteli taannoin uutta Mersuaan eikä siinä ollut yhtään kosketusnäyttöä. Näihin kansanautoihin, jotka pitää tehdä mahdollisimman halvalla niitä kosketushärpäkkeitä sen sijaan tungetaan.

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: Guido - 05.03.20 - klo:23:15
Juuri näin. Kaveri esitteli taannoin uutta Mersuaan eikä siinä ollut yhtään kosketusnäyttöä. Näihin kansanautoihin, jotka pitää tehdä mahdollisimman halvalla niitä kosketushärpäkkeitä sen sijaan tungetaan.

Missä uudessa Mercedeksessä ei ole kosketusnäyttöä?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

TSI_J

#102
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 03.03.20 - klo:11:04
Eikös ne radiokanavien vaihdot onnistu ratista?
Ei ei ei... Mikä siinä on että autossa ei voi olla namiskoita niin kuin ennen. Kuka on keksinyt että kaiken tulee olla kosketusnäyttöjen takana, ei tämä ainakaan helpota käyttöä. Ulkonäköasioista voidaan keskustella. Mutta ei mielstäni käyttöominaisuuksien kustannuksella.


Tuo rattiohjaushan on valikkojen takana ja kun oikea valikko haettu niin sitten rullailet asemia, versus että painat yhtä pikavalintaa keskikonsolista. Mulla ainakin radio ja siitä 3-6 asemaa paljon käytössä joten arvotan tämän asian aika korkealle.

Täytyy mennä sitten Bentleyn tavalla eli, legendaarinen kello ja analogiset mittarit kääntyvät paneelista esiin halutessa. :)
Tämä olisi helppo toteuttaa lisävarusteena, kuten radiot ja mediakeskukset on jo pitkään olleet. Nyt vain toistepäin eli parin sadan lisämaksusta saat vanhanliitonmeininkiä.

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

V60

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 06.03.20 - klo:08:14
Missä uudessa Mercedeksessä ei ole kosketusnäyttöä?
Uudessa BMW 3- sarjassa on kosketusnäyttö mutta siihen ei ole pakko koskea, koska näyttöä voi hallita namiskuukkeleilla. Ainakin itse olen tyytyväinen tähän ratkaisuun. Käsi lepää rennosti kyynärnojalla idriven kiekon päällä ja nappuloiden vieressä, joiden avulla voi surffailla valikoissa.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Pihistelijä

Minulla ei ainakaan ole mitään ongelmia valita radiokanavia kosketusnäytöstä. Helppoa ja jouhevaa kuin mikä. Voimakkuudensäätö siten ratista.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

tet

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 06.03.20 - klo:09:32
Tuo rattiohjaushan on valikkojen takana ja kun oikea valikko haettu niin sitten rullailet asemia, versus että painat yhtä pikavalintaa keskikonsolista. Mulla ainakin radio ja siitä 3-6 asemaa paljon käytössä joten arvotan tämän asian aika korkealle.

Onko tosiaan noin huonoksi mennyt volkkarin rattinappulat? Tossa omassa SEATissa riittää, kun radio on päällä, niin ratin pikavalintanapeilla vaihtuu esivalitut kanavat. Ei tarvitse mitään valikkoja kaivella. Sitten jos on vaikka MP3:t soimassa, niin samat napit vaihtavat seuraavaan/edelliseen kappaleeseen hakemistossa. Tai AA:n kautta streamatessa. Eli +/- toiminto pelaa samoista rattinapeista, riippumatta audiolähteestä, eikä mitään valikkoja tarvita.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: tet - 06.03.20 - klo:11:24
Onko tosiaan noin huonoksi mennyt volkkarin rattinappulat? Tossa omassa SEATissa riittää, kun radio on päällä, niin ratin pikavalintanapeilla vaihtuu esivalitut kanavat. Ei tarvitse mitään valikkoja kaivella. Sitten jos on vaikka MP3:t soimassa, niin samat napit vaihtavat seuraavaan/edelliseen kappaleeseen hakemistossa. Tai AA:n kautta streamatessa. Eli +/- toiminto pelaa samoista rattinapeista, riippumatta audiolähteestä, eikä mitään valikkoja tarvita.
Kiitos vinkistä, täytyy testailla.
Nopeasti ajattelin että rattivalinta menee ajotietokoneeseen kun se siinä keskellä mittareita esillä.

Olen auton hiljattain käytettynä ostanut, sekin vaikuttaa tähän etten ole kaikkiin asioihin pieteetillä perehtynyt.

Ei se silti poissulje asiaa että keskikonsolin namiskoita siirtyy aivan liikaa kosketusnäytön taakse. Toki vastapainoksi saa monipuolisuutta käytännöllisyyden kustannuksella.

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: tet - 06.03.20 - klo:11:24
Onko tosiaan noin huonoksi mennyt volkkarin rattinappulat? Tossa omassa SEATissa riittää, kun radio on päällä, niin ratin pikavalintanapeilla vaihtuu esivalitut kanavat. Ei tarvitse mitään valikkoja kaivella. Sitten jos on vaikka MP3:t soimassa, niin samat napit vaihtavat seuraavaan/edelliseen kappaleeseen hakemistossa. Tai AA:n kautta streamatessa. Eli +/- toiminto pelaa samoista rattinapeista, riippumatta audiolähteestä, eikä mitään valikkoja tarvita.

Toimii VWssä ihan samaan tapaan. Radion volume ja kanavan/kappaleen vaihto on aina suoraan napeissa eikä valikoiden kautta
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

ram1

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 06.03.20 - klo:08:14
Missä uudessa Mercedeksessä ei ole kosketusnäyttöä?
Toki on kosketusnäyttö, mutta voi ohjata sekä ratista, että cockpitistä. A- mersussa taitaa olla sama kuin ässässäkin eli varmasti tuo tämän luokan paras systeemi, ja puheiden perusteella myös erittäin toimiva.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Daatta

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 06.03.20 - klo:09:32
Täytyy mennä sitten Bentleyn tavalla eli, legendaarinen kello ja analogiset mittarit kääntyvät paneelista esiin halutessa. :)
Tämä olisi helppo toteuttaa lisävarusteena, kuten radiot ja mediakeskukset on jo pitkään olleet. Nyt vain toistepäin eli parin sadan lisämaksusta saat vanhanliitonmeininkiä.

Huoh, Bentley Continental GT:ssä on käsintehty puulaminaatti kojetaulu joka varmaan yksistään maksaa Golfin verran. Mutta samanlainen VAG-tietoviihdejärjestelmä siinä on pohjilla, yksi kolmesta paneelin sivusta on kosketusnäyttö.

https://www.youtube.com/watch?v=kx3gJKyY35w

Ainoa mikä kosketusnäytössä henkilökohtaisesti ärsyttää on se, ettei sitä voi käyttää hanskat kädessä.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

a4b8

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 06.03.20 - klo:09:32
Ei ei ei... Mikä siinä on että autossa ei voi olla namiskoita niin kuin ennen. Kuka on keksinyt että kaiken tulee olla kosketusnäyttöjen takana, ei tämä ainakaan helpota käyttöä. Ulkonäköasioista voidaan keskustella. Mutta ei mielstäni käyttöominaisuuksien kustannuksella.


Tuo rattiohjaushan on valikkojen takana ja kun oikea valikko haettu niin sitten rullailet asemia, versus että painat yhtä pikavalintaa keskikonsolista. Mulla ainakin radio ja siitä 3-6 asemaa paljon käytössä joten arvotan tämän asian aika korkealle.

Täytyy mennä sitten Bentleyn tavalla eli, legendaarinen kello ja analogiset mittarit kääntyvät paneelista esiin halutessa. :)
Tämä olisi helppo toteuttaa lisävarusteena, kuten radiot ja mediakeskukset on jo pitkään olleet. Nyt vain toistepäin eli parin sadan lisämaksusta saat vanhanliitonmeininkiä.

Missä merkissä/mallissa on noin?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

V60

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 06.03.20 - klo:11:23
Minulla ei ainakaan ole mitään ongelmia valita radiokanavia kosketusnäytöstä. Helppoa ja jouhevaa kuin mikä. Voimakkuudensäätö siten ratista.
Kyllä se vähän sylettää vaihdella ajomoodeja kosketusnäytöstä. Nyt ei tarvi kun painaa yhtä nappia keskikonsolista. No joku ei näitä tietenkään tarvitse.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 06.03.20 - klo:12:51
Missä merkissä/mallissa on noin?
Vastasinkin kommenttini jälkeen että ratista en ole käyttänyt. Täytyypä testailla.

Yllä oleva kommentti ajomoodeista liittyy samaan asiaan, ennen nämäkin oli autossa kun autossa laatikon vieressä.

En ole kosketusnäyttöjen ystävä en sitten millään. Ennen oli kaikki paremmin.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Guido

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.03.20 - klo:12:25
Toki on kosketusnäyttö, mutta voi ohjata sekä ratista, että cockpitistä. A- mersussa taitaa olla sama kuin ässässäkin eli varmasti tuo tämän luokan paras systeemi, ja puheiden perusteella myös erittäin toimiva.

Saattaa tosiaan olla noinkin. Kaveri vaan kovin korosti kaikkien toimintojen ohjausta perinteisillä nappuloilla, mutta ei se tietenkään pois sulje etteikö siellä se kosketusnäyttökin voisi olla. Siihen vaan ei tarvitse ikinä koskea, jos hallintalaitteet on toteutettu oikein.

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

HAL9000

Mielenkiintoista. Voiko näiden ketjujen suosiosta vetää jotain johtopäätöksiä tulevista myyntimääristä. Näitä Golf ketjuja seuraamalla tuskin arvaisi että uusi malli on tullut...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=43516.960 Octavia IV
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=44479.750 Uusi Seal Leon 2020
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

BMF

#117
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.09.20 - klo:15:17
Suomalaisia kiinnostava farkku taitaa golffilta puuttua?

https://www.carscoops.com/2020/05/2021-vw-golf-variant-makes-spy-photo-debut-as-the-peoples-compact-estate/

Mielestäni näyttää olevan ylivoimaisesti rumin sisarmalleihin verrattuna mutta peräpäässä on semmoinen uloke että tilavuus alkaa olla varmaan octavian luokkaa... Ei näyttäisi olevan ihan lopullinen versio vielä, jotenkin "irtaalliselta" näyttää nuissa lähikuvissa tuo takapää.. vähän niinku leikkaa liimaa työkalua käytetty, ja menee tuo saumakin vähän höpsösti tuosta rengaskaaresta (esim ocussa menee jotenkin sulavammin) En tiedä vai valkoinen värikö sitten korostaa tuota saumaa. Jos on lopullinen design niin 2/5
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Erkka

Alla olevassa esittelylinkissä uusi Golf Variant 2021. Minusta hyvän näköinen farkku.

Erkka

https://www.motor1.com/news/443065/volkswagen-golf-variant-alltrack-2021/



Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

b1mpo

https://youtu.be/jvxMSHkzocQ

Tuossa vähän videota tarkemmin.

Ps. Oli näköjään farkussa pidempi akselväli, kuin hatchbackissa. Eli sama kuin octaviassa ja leonissa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy