Audi A4 B9 2020-

Aloittaja Flat, 11.01.20 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

Mk233

Mulla 42v mittarissa ja tuumakoot ei ainakaan pienene :) kokeiltiin alle ennen ostopäätöstä. Ei se ollu huono s line alustan kanssa. Voit heittää kuvaa kehiin kun saan alle niin raati voi arvostella.

Flat

Mut eihän tässä ole s-line alustaa edes saatavilla. Tarkoittanet perus sport alustaa ( -20mm)?

Mutta varmasti paremman näköinen kuin tää mukana tullut 18" setti.

Mk233

Joo, sori. Lienee nimellä urheilullinen alusta. Vanne 9*20 ja taakse ehkä pikku spacerit niin on lähellä kaarta. Se oli oikeasti parempi mitä kuvittelin.

Mk233

Kävin päivittämässä webaston niin et se lämmittää myös moottoria. Huollossa sanottiin , että jos autoon tulee päivityksiä vaikka MMI järjestelmään, samalla häviää webaston nykyinen asetus. Joka kerta 95â,¬ kun se muutetaan takas. Onko porukalla tietoa kuinka usein näitä päivityksiä autoon tulee?

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 04.02.20 - klo:19:17
Varmaan riippuu siitä mihin on tottunut. Oon mä ajellu 18, 19 ja 20 tuumasilla. Aika paljon se on kiinni myös autosta. VW golf 18" oli ehkä kovaäänisin mitä on vastaan tullut.
Riippuu toki ja on kiinni autosta mutta kovalta se kuulostaa silti varsinkin kun kitkoilta vaihtaa kesäkumeille. Ei-facelift B9:ssä ei ole kummempia eristeitä ja ainakaan perus äänentoistojärjestelmän kanssa ei mitään vaimennusta edes ovissa!

Toki itelläki olis 19" kesäpyörät jos alusta "antais myöden", 18" on vähän siinä ja siinä (ulkonäön puolesta ;D) Vähän houkuttais laittaa jotkut -30/35 mm vieterit alle  8)

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.02.20 - klo:20:01
Mutta rehellisyyden nimissä 20" tuumainen taitaa vaatia kaverikseen hieman matalamman alustan kuin tuo vakio sport alusta. Mutta sehän on vain järjestelykysymys.
Ehdottomasti

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 04.02.20 - klo:20:11
kokeiltiin alle ennen ostopäätöstä. Ei se ollu huono s line alustan kanssa. Voit heittää kuvaa kehiin kun saan alle niin raati voi arvostella.
Heitä ihmeessä! Eihän toi sport-alusta nyt korkee sentäs ole mut itteeni häiritsee toi ainainen keuliminen, jostain syystä joka vehkeessä keula on ylempänä kun perä, mitä en kyllä ymmärrä ollenkaan, pitäis olla tietysti toisinpäin!

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 04.02.20 - klo:20:38
Vanne 9*20 ja taakse ehkä pikku spacerit niin on lähellä kaarta. Se oli oikeasti parempi mitä kuvittelin.
Mikä ET? Itellä 8,5" ET29 ja tulee ihan riittävän lähelle kaarta sport-alustalla, ulompana olis jo härskin näkönen.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 05.02.20 - klo:09:25
Kävin päivittämässä webaston niin et se lämmittää myös moottoria. Huollossa sanottiin , että jos autoon tulee päivityksiä vaikka MMI järjestelmään, samalla häviää webaston nykyinen asetus. Joka kerta 95â,¬ kun se muutetaan takas. Onko porukalla tietoa kuinka usein näitä päivityksiä autoon tulee?
Kannattaa hankkii OBDEleven minkä saat yhen 95 â,¬ päivityksen hinnalla ja voit jatkossa muuttaa ite sen yhen bitin lämppärin takia (ja paljon muutakin mukavaa).

Mk233

ET 35 ja tosiaan 9"*20. Kumit 245/30/20

Ohikulkija

Kävin päivittämässä uudet ohjelmat. Kysyin, että häviääkö omat tekemät muutokset ja sanoivat, että ei mene kun tietävät että on muutettu. Omat OBDEleven tehdyt muutokset olivat päivityksen jälkeen tallella. (mm. Ovien automaattisen lukituksen valinta mahdollisuus MMI, vilkun muutoksen..)
Niin auto on siis vm -17 ei -20. 

Mk233

Onko tällä OBDElevenillä vaikutusta takuuseen/huoltosoppariin kun näitä alkaa itse säätämään?

Flat

Lainaus käyttäjältä: Mk233 - 05.02.20 - klo:09:25
Kävin päivittämässä webaston niin et se lämmittää myös moottoria. Huollossa sanottiin , että jos autoon tulee päivityksiä vaikka MMI järjestelmään, samalla häviää webaston nykyinen asetus. Joka kerta 95â,¬ kun se muutetaan takas. Onko porukalla tietoa kuinka usein näitä päivityksiä autoon tulee?

Eikös tää rakkine päivitä itse itsensä onlinena ? Joten tuoko tipahtaa pois heti kun ekä päivitys tulee ? Eli voi tapahtua siis koska tahansa. Tosi vaikea todeta onko moottorin lämmitys päällä vai pois.

Mk233

Mä soitin huoltoon, ei päivity itsestään. Päivitykset tulee tällä hetkellä vain huollon kautta. Kaikki päivitykset eivät vaikuta tähän webaston muutokseen mutta esimerkiksi moottorinohjainlaitteen tai MMI:n päivitys vaikuttaa. Kaveri suositteli ostamaan OBDelevenin pro version missä tulee 200 credittiä mukana. Sanoi, että kätevä laite kunhan tietää mitä tekee. Vaikutuksia takuuseen/huoltosoppariin voi olla jos laitat auton aivan sekasin itse tämän laitteen avulla.

Mk233

Laitoin pro version tilaukseen. Kiitos vinkistä.

Mk233

Onko porukalla kokemuksia kuinka pian auton mallimuutoksen jälkeen obdelevenin ohjelmat ilmestyvät sovellukseen? Uuteen A4 vm.2020 ei ole vielä yhtään saatavilla.

Mk233

Menin sit kyselemään madalluksen hintoja... Nyt on sit aika varattu madallukseen eibachin jousilla. Eteen 1,8" madallus ja taakse 1,6"(normialustan korkeudesta). Eli tiputtaa n. 2,5cm sporttialustasta edessä ja 2 cm takaa. Hinta oli mun mielestä edullinen, 306â,¬ jouset asennus 300â,¬-400â,¬...

b1mpo

Suosittelen iskareita myös samalla vaihdettavaksi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Mk233

Minkälaisia meinasit?

Ritzenhoff

Ei tartte vaihtaa iskareita, vakioiskarit täydelliset. Kun vaihdoin uuteen octaviaani eibachit vakioiskareilla, niin siitä tuli täydellinen. Ei tää nyt niin erilainen ole.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 14.02.20 - klo:14:38
Ei tartte vaihtaa iskareita, vakioiskarit täydelliset. Kun vaihdoin uuteen octaviaani eibachit vakioiskareilla, niin siitä tuli täydellinen. Ei tää nyt niin erilainen ole.
Joo en kyllä vaihtais uuteen autoon iskareita, noi vieterit ajaa asiansa.

Flat

Tasapainoisemman kokonaisuuden tietysti saa vaihtamalla  jousitukseen sopivat iskarit.  Omasta kokemuksesta puhun, kun tuli aikoinaan pitkän kaavan kautta mentyä.

Kannattaa lukea 1 sivu, ei koko ketjua ole tarvis lukea ....
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=621.0

(perhana , onks tostakin noin kauan, just vähän aika sittenhän tuotakin puuhailin !!!  )

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 14.02.20 - klo:14:38
Ei tartte vaihtaa iskareita, vakioiskarit täydelliset. Kun vaihdoin uuteen octaviaani eibachit vakioiskareilla, niin siitä tuli täydellinen. Ei tää nyt niin erilainen ole.
Kaverilla tuli ocun perästä varsin veltto pelkillä eibachin jousilla. Lähtökohta oli tehtaan sport alusta. Auto oli jouset laitettaessa liki uusi. Taitaa takaiskari jo vuotaakin, ellen väärin muista. Muutaman kympin ajanut. Itelläkin oli aikanaan pelkät jouset, mutta kyllä äkkiä lähti kw:t tilaukseen. Jokainen nyt tyylillään, mutta itse laittaisin koko setin. Eli noiden kanssa bilsteinit laittaisin.

Ps. Tuo ocu -17 fl farkku.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Mk233

Kiitos vastauksista. Täytyy miettiä mitä mä nyt teen. Tähän koko projektiin on jo nyt menny niin paljon rahaa et taksilla olis päässy varmaan maailman ympäri...

Mk233

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.02.20 - klo:17:47
Tasapainoisemman kokonaisuuden tietysti saa vaihtamalla  jousitukseen sopivat iskarit.  Omasta kokemuksesta puhun, kun tuli aikoinaan pitkän kaavan kautta mentyä.

Kannattaa lukea 1 sivu, ei koko ketjua ole tarvis lukea ....
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=621.0

(perhana , onks tostakin noin kauan, just vähän aika sittenhän tuotakin puuhailin !!!  )
Flat, eli sä silloin aikoinaan madalsit vakioalustaa 300mm. Mä madallan siis sport alustaa sen 250 ja 200mm. Onkohan sportalustan kanssa jo lähtökohtaisesti eri iskarit? Rob-s kertoi mulle että, eibachit on nimenomaan suunniteltu vakioiskareiden kanssa käytettäväksi.

tpu

Eikö tuo ota jo maahan kiinni jos 25 senttiä sitä madallat?

Flat

Eri iskarit on vakiossa ja Sportissa. Tuo mun vanha tapaus oli siten eri tapaus. Jutun pointti oli se, että nälkä voi kasvaa syödessä, ja mieli muuttua. Mutta luulisin että pelkkien jousien vaihdolla saat ihan ok lopputuloksen ja ennenkaikkea halutun visuaalisen ilmeen autoosi. Voihan ne iskarit myöhemmin vaihtaa jos siltä tuntuu. Hieman edullisemmin pääsee tietysti kun tekee koko jumpan kerralla kun erikseen.

Mk233

Ok. Tarjous kysytty. Katotaan mitä se tulee kustantamaan. En usko et ottaa maahan kiinni. Toinen vaihtoehto olis ollu madaltaa 300mm alkuperäisestä eli sit se on mun mielestä aivan turha edes tehdä. Madallus 1cm nykyisestä.

Flat

Ok, eli -10mm nykyisestä  sport alustasta?  Eiköhän tuo sitten ole ihan ok pelkillä jousien vaihdolla.

Mk233

Ei, mulle tulossa 2,5cm madallus eteen ja 2cm taakse. Toinen vaihtoehto olis ollu se 1cm madallus.

Mk233

Jos hinta jää alle tonnin niin kai mä sit ne iskaritkin vaihdan. Eipähän tarvii useampaan kertaan purkaa. Oliko Bilstein B8 se mikä oli hyväksi havaittu?

Flat

B8:t on varsin hyvä valinta. Laadukkaat.

Mk233

#59
Löysin audiclubin keskusteluista tän. B9 20" vanteilla, eibachin sportline jousilla. Vähän mietityttää meneekö kuitenkin liian alas? Hitto tää on vaikee laji >:(




Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy