Passat 08 1,9 tdi bxe kytkin

Aloittaja JPM76, 09.01.20 - klo:23:15

« edellinen - seuraava »

JPM76

2008 Passattiin iso remontti työn alla, kuuluisa kiertokanki. Kone jo korjattu ja läjässä, nyt kysymys kytkimen asennuksesta. Kaksoismassa oli ok, joten ruuvasin uuden kytkinlevyn ja paineasetelman paikoilleen. Tasaisesti kehältä ristiin kiristäen, vähän kerrallaan. Vasta jälkeen päin huomasin etä laatikossa oli maininta erikoistyökalun käytöstä. Sellainen kolmisakarainen, joka painaa jouset kasaan tasaisesti. Paineasetelmassa lukee SACHS, mutta oli LUKin laatikossa. Identtinen vanhan kanssa.

Kysymys kuuluu, menikö homma pieleen vai onko tuo erikoistyökalun käyttö välttämätöntä?

sprint

Jos oikein olen ymmärtänyt niin jos käytetään uutta asetelmaa joka vapautetaan kiinnityksen jälkeen vasta esijännityksestä työkalua ei tarvita. Vai oliko siinä sellainen esijännityslevy keskiössä kiinni?

o.b.

En ole käyttänyt työkalua (kun en omista ;)) uuden asetelman kanssa. kiristellyt vaan tasaisesti. Kytkin sopeuttaa muistaakseni itsensä kun ekan kerran painaa kytkintä.

JPM76

Ei siinä ollut mitään esijännityslevyä kiinni, jos tarkoitat jotain irrotettavaa tukea. Pitää nostaa kone paikoilleen ja ensimmäis3nä testata kytkin ja vaihteiden päälle meno ennen muun kasaamisen jatkamista.

Larmatin

uus asetelma ei tarte työkalua jos vain kiristät tasaisesti asetelman pohjaan
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy