Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

MikHei

Lainaus käyttäjältä: kt - 26.12.21 - klo:15:20
Ostin juuri Ateca 2022 vuosimallin ja mukana on "tavallinen" avaimen tapainen taskupainike, joka on aivan riittävä starttaamaan lämmittimen.
Ilmeisesti kuvan mukainen perinteinen versio? Ompa hyvä ettei tuosta vielä sentään ole luovuttu.  :) Jos Atecassa on tuo mukana, niin kaippa Leonissa myös. Kiitos tiedosta.


Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

tet

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 26.12.21 - klo:16:40
Ilmeisesti kuvan mukainen perinteinen versio? Ompa hyvä ettei tuosta vielä sentään ole luovuttu.  :) Jos Atecassa on tuo mukana, niin kaippa Leonissa myös. Kiitos tiedosta.



Tässä nimenomaisessa kapulassa on kyllä se huono puoli, että kantomatka on luvattoman lyhyt, ainakin urbaanissa ympäristössä. Itse Atecan kanssa kiroilin sitä, kun työpaikan parkkipaikalle kävellessä sai weban käyntiin huonoimmillaan vasta 20 metrin päästä autosta. Edellisen auton T100HTM-kaukarilla sain parin sadan metrin päästä rakennuksen sisältä ikkunan edestä käynnistettyä lämmityksen. Kyllä tuokin täysin avoimella toimii aika pitkältä, onnistuin järven jäältä saamaan Atecan lämpenemään lähes 700 metrin päästä. Sillä paremmalla kakella onnistui ainakin kilometristä, kauempaa en kokeillut.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Yaffa0

Onkos kukaan ladannut muuten uuteen Leoniin karttapäivityksiä täältä?

https://www.seat.com/owners/my-seat/navigation/new-leon.html

Päivitystenhän pitäisi tulla online, mutta näyttää olevan kuitenkin tällainenkin tarjolla. Aika mukavan kokoinen, 28+ GB.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Ocuchi

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 05.01.22 - klo:15:17
Onkos kukaan ladannut muuten uuteen Leoniin karttapäivityksiä täältä?

https://www.seat.com/owners/my-seat/navigation/new-leon.html

Päivitystenhän pitäisi tulla online, mutta näyttää olevan kuitenkin tällainenkin tarjolla. Aika mukavan kokoinen, 28+ GB.

Näyttääpi olevan tämmöinen kommentti tuolla suomi sivuilla:
Huom. Päivitykset on tarkoitettu autoihin, joissa on voimassa oleva MapCare-palvelu. Mikäli MapCare-palvelua ei ole, käänny karttapäivitysasioissa SEAT-jälleenmyyjän puoleen.
Mitenkä tietää onko tuo palvelu voimassa?

Daatta

Eiköhän tuo kartasto ole tarkoitteu autoihin, joissa on jotain manuaalisesti päivitettävää. Uuden Leonin Lisävarustehinnasto sanoo:

Euroopan kartasto (Mapcare-päivitys SEAT Connect -palvelun kautta, veloituksetta 12 kk) PZ4 Style 0 0,00 0,00
Tilattava lisäksi Navi System ZN2.

En usko että kukaan kaipaa tuota USB-tikun/SD-kortin kautta tehtävää kartaston päivitystä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jukkanen

Kun usein tulee vain valitettua kun joku asia ei toimi: Nyt kännykkäyhteys on toiminut ongelmitta useamman viikon putkeen. Toki se on hidas, mutta tehnyt mitä pitää omaan tahtiinsa. Mukavaa.

miz

^
Mulla ei ole ollut juurikaan ongelmia vuoden aikana tämän kanssa.

Jossain aikaisemmin kommentoinkin että itsellä tuo Connect menee yleensä muutamassa sekunnissa läpi autolle päin esim. lämmitys etänä laitettaessa (näkyy latausaseman toiminnassa), mutta appi jää jauhamaan helposti jopa 20 sekunniksi ennenkuin siinä näkyy tilan muutos.

Onko muilla keskinäytön rivitys/leiska pielessä spotifyta käytettäessä carplayn kanssa? Mulla leikkaantuu aina artistinimestä puolet pois (ylä- ja alareuna leikkaantuu), raidan- ja levyn nimet näkyy kunnolla. Mittaristossa näkyy oikein.

Hego

Connect on nyt sen joulun ison katkoksen jälkeen mielestäni toiminut hyvin, ei oo kertaakaan ollut ongelmia yhteyksien kanssa. Toki sama kokemus täällä että softa on hidas, komennot tosiaan menee kyllä autolle nopeasti kun latausasemasta näkee että nyt lähti lämmittämään, mutta softassa menee vielä se 10s-20s että kuittaus näkyy.  Car Playsta sama kokemus Apple Musicin kanssa, artisitin nimestä yleä ja alareuna leikkaantuu pois...

Seat León ST PHEV Xcellence

Yaffa0

Juu, samat havainnot Hego:n ja Miz:n kanssa. Connect toiminut pääosin OK ja Carplay syö vähän näytön keskeltä pois musiikkia kuunnellessa (Apple Music).

Yksi ärsyttävä ongelma on Radion käytössä. Jos on tallentanut suosikkikanavia, niin niiden näyttö on täysin pielessä. Kanavista näkyy suosikkinäytössä vain alareunat ja näyttö on kohdistunut seuraavan rivin isoon "+" -symboliin, josta voi lisätä seuraavan suosikin. Tuon on pakko olla bugi, koska se on käytettävyydeltään niin pielessä. Pitää siis aina rullata näyttöä ylöspäin, jotta saa suosikkikanavat edes näkyviin. Tuosta on kirjoiteltu jonkin verran ulkomaisilla keskustelupalstoilla.

Toinen erittäin ärsyttävä ongelma liittyy Carplayn toimintaan, jos autoa käyttää useampi kuin yksi langattoman Carplayn ystävä. Minun puhelimeni toimi nätisti pitkään langattomassa Carplay:ssä. Sitten vaimo alkoi käyttämään samaa omalla puhelimellaan. Nyt jos ajan yksin, niin auto ämpyilee aina yhteyden kanssa ja molemmat puhelimet näkyy näytöllä, vaikka vaimon puhelin ei ole edes autossa. Sitten jos vaimo sattuu olemaan mun kanssa samaan aikaan autossa, niin en saa omaa puhelinta edes yhdistettyä, koska auto haluaa aina yhdistyä vaimon puhelimeen, vaikka kävisin ruudulta valitsemassa erikseen oman puhelimeni. Tämän ongelman voisi ehkä yrittää ratkaista lisäämällä autoon toisen käyttäjän, mutta se ominaisuus toimi aiemman kokeilun perusteella niin huonosti, että en tiedä uskallanko siihen enää lähteä. Ehkä sitten jos koko info-systeemi saa ison päivityksen, jollainen lienee tuloillaan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

jukkanen

Miten tässä saa helpoiten näkyville kaikki ajetut kilometrit eli sen "ihan tavallisen kilometrimittarin"?

Monimerkkimies

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 24.01.22 - klo:14:40
Miten tässä saa helpoiten näkyville kaikki ajetut kilometrit eli sen "ihan tavallisen kilometrimittarin"?

Ratista vasemmalta puolella aikalailla keskimmäinen nappi mistä saa päälle tutkaa tms. kilometrit tulee näkyviin näytön oikeaan alalaitaan.

miz

Tai jos käyttää Connectia niin siellä näkyy myös, menemättä autoon tarkistamaan.

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: Monimerkkimies - 24.01.22 - klo:14:49
Ratista vasemmalta puolella aikalailla keskimmäinen nappi mistä saa päälle tutkaa tms. kilometrit tulee näkyviin näytön oikeaan alalaitaan.

Kiitoksia, sieltähän se löytyi. Sama konstihan se oli kuin vanhassakin, eli vakkari pois niin näkyy. Nappi vain eri paikassa. Reaaliaikaisiin ajopäiväkirjauksiin saisi olla koko ajan näkyvissä.

Yaffa0

Kävin eilen Erwinissä vähän pankomassa auton tietoja (eli erwin.seat.com). Sieltä saa 7 EUR tuntimaksua vastaa haettua oikeastaan kaikki auton kaaviot ja huolto-ohjeet. Parasta tietoa oli oikeastaan auton PR-koodit, jotka saa kätevästi listattua. Niitä oli 7 sivua!!! Niistä näkee kaikki mitä autoon on asennettu. Ennenhän nuo PR- koodit näki takaluukun maton alta (tarra, jossa auton tiedot) tai sitten auton huoltokirjassa. Nyt en tuollaista listaa ole mistään löytänyt. Poimin alle muutamia jänniä mitä pitkästä listasta osui silmään.

Suomalaisia Leonin omistajia kiinnostanee ainakin nämä (ja osan näistä puuttuminenhan (esim. pesunesteen lämmitys ja pesunesteen tason näyttö) tiedettiinkin, mutta on ihmetelty täällä):

0Y3 KLZ Cold Zones
4GF WSS Heat-reflecting windshield
4KF SSH Side windows in heat-insulating glass, from B-pillar and rear window dark tinted
8X6 SWR Without headlamp washer system, without washer fluid level indicator
8Z5 MKU Not hot country
9T0 BWD Without heated washer nozzles
B05 TPL Type approval country Finland
X1B Equipment options subset for Finland


Nämä olivat "mielenkiintoisia", esim. mikä on Car2X? Ja saako joihinkin maihin jo HUD:n? Tai hierovat/jäähdytetyt penkit? Entä Vehicle Tracking System? Vai ovatko nuo tulossa kohta?

8Q3 LWR Dynamic headlight range control (self-adjusting while driving)
EL5 ONL Online service, with OCU, with head unit coding, without engine immobilizer interconnection
GM4 ASM Electronic engine sound, sound box without deactivation (type 1)
GW0 CTX Without Car2X
QG1 WIV LongLife Service Regime
QK1 KAS With multifunction camera
3W0 GDM Without additional noise suppression measures for passenger compartment
4D0 KMS Without seat ventilation/massage seat
6A0 FEU Without fire extinguisher
6EA ZKS Without additional side body covers (stone guard)
7G0 FVS Without preparation for VTS (vehicle tracking system)
KS0 HUD Without head-up display

Alla vielä kuva-sample listasta... voin liittää koko listankin tähän jos jotakuta kiinnostaa.


Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Ocuvaavi

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.12.21 - klo:09:07
Tässä nimenomaisessa kapulassa on kyllä se huono puoli, että kantomatka on luvattoman lyhyt, ainakin urbaanissa ympäristössä. Itse Atecan kanssa kiroilin sitä, kun työpaikan parkkipaikalle kävellessä sai weban käyntiin huonoimmillaan vasta 20 metrin päästä autosta.

Tuohon on lääke, Webasto Thermoconnect.

MikHei

Lainaus käyttäjältä: Ocuvaavi - 24.01.22 - klo:21:11
Tuohon on lääke, Webasto Thermoconnect.

Tätäkö tarkoitat? https://www.heater.fi/fi/webasto-thermoconnect-kayttolaite-12-24v-remuc.html Ei oo ilmainen kikkare, mutta toimintavarmuus ja mukavuus toki maksaa aina.  :D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

ToAkPa

Onko teillä tieto missä ulkolämpötilan mittarin anturi autossa sijaitsee?
Ulkolämpötilat näyttää olevan pääsääntöisesti noin pari astetta korkempi kuin matka varrella olevissa mittareissa näkyy. Pohdin sitä että vaikuttaako maskisuojan käyttö tähän, eli onko anturi jossain etusäleikön takana ja nyt maskisuojan takana.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

mikama83

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 24.01.22 - klo:22:06
Tätäkö tarkoitat? https://www.heater.fi/fi/webasto-thermoconnect-kayttolaite-12-24v-remuc.html Ei oo ilmainen kikkare, mutta toimintavarmuus ja mukavuus toki maksaa aina.  :D

Täältä myös ääni Thermoconnectille. Ollu 1,5 vuotta käytössä ja tosiaan aivan sama miten kaukana auto on niin saa lämmitykseen. Ja ei ole ollu yhteysongelmia kuin tasan 2 kertaa mulla :)

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: ToAkPa - 06.02.22 - klo:10:49
Onko teillä tieto missä ulkolämpötilan mittarin anturi autossa sijaitsee?
Ulkolämpötilat näyttää olevan pääsääntöisesti noin pari astetta korkempi kuin matka varrella olevissa mittareissa näkyy. Pohdin sitä että vaikuttaako maskisuojan käyttö tähän, eli onko anturi jossain etusäleikön takana ja nyt maskisuojan takana.

Perinteisesti se on ollut etumaskin takana hiukan kuskin puolella (mk3 mallissa ainakin näin). Kuinka kylmässä ajat, kun maskisuojaa tarvitset? Olen ajanut tällä uudella Leonilla n. 20 asteen pakkasessa ja silloinkin lämmöt nousivat normaalisti veden osalta normaaliin 90 asteeseen ja öljykin yli 60 asteeseen. Tähän mennessä en ole tarvinnut ylipäätään maskisuojaa missään VAG:n tekeleessä. Kaikkea saa toki harrastaa omien mieltymysten mukaan.

Lämmöt eivät ole ongelma tässä uudessa Leonissa, mutta muuten auto on talviautona huonompi kuin edeltäjänsä monessa asiassa: ei ajovalon pesimiä, ei lämmitettyjä tuulilasin pesimiä, ei pesunesteen määrän näyttöä, pienempi pesunestesäiliö, pyyhkijöitä ei pysty nostamaan ylös (olisi helpompi putsata tuulilasin alla oleva kaukalo ja pyyhkimet eivät pakastuisi kiinni lasiin), lumi kertyy ja jää kiinni etuovien etupuolen aukkoon (ja voi aiheuttaa pellin vääntymisen, jos ei muista putsata), takaluukun spoileri on ST mallissa niin tarkkaan sovitettu, että ylös noustessaan sen ja katon väliin jäävä lumi/jää voi aiheuttaa ongelmia, moottoroitu takaluukku aukeaa konevoimalla aina täysillä eikä pakkasilla nätisti, jne…

Born in the sun. Kaikessa näkyy, että pohjolan reuna-alueet eivät ole suunnittelun keskiössä missään kohtaa. Autolla pärjää talvessa, mutta aiemmalla mallilla pärjäsi paremmin. VAG säästää itsensä hengiltä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

Hetkinen mitä tarkoitat ettei pyyhkijöitä voi nostaa ylös? Itse ne nostan melkein joka yöksi jos on lumisadetta tai muuta huonoa keliä luvassa. Virrat kun sammuttaa ja painaa pyyhkijöiden vipua alas niin pyyhkijät nousee huoltoasentoon ja siitä ne saa sitten nostettua ylös.

Pissapojan säiliölle saisi kyllä olla se varoitus nesteen vähyydestä että se on outoa kun jätetty pois.

MikHei

Itsekkin olen pitänyt viimasuojaa keulilla joka talvi. Itse olen tehnyt viimasuojan firman tiloista löytyvästä mustasta kuitulevystä, siistin näköinen ja ennen kaikkea ilmainen.  ;) Mylly lämpenee nopeammin, samoin kabiini ja erityisesti öljyn lämmöt kohoaa lähemmäs normaaleja kesälämpöjä varsinkin, kun ajot omalla autolla on suhteellisen lyhyitä pätkiä. ToAkPan motiiveista en tiedä.
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 06.02.22 - klo:12:50
pyyhkijöitä ei pysty nostamaan ylös (olisi helpompi putsata tuulilasin alla oleva kaukalo ja pyyhkimet eivät pakastuisi kiinni lasiin)
Eikö muka uudessa Leonissa pyyhkijät nouse huoltoasentoon pyyhkijän viiksen yhdellä napautuksella, kuten edellisen korimallin Leonissakin? https://m.youtube.com/watch?v=NPmioLZQBu0

Edit. mikama83 ehti ensin.   :D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 06.02.22 - klo:12:50
Perinteisesti se on ollut etumaskin takana hiukan kuskin puolella (mk3 mallissa ainakin näin). Kuinka kylmässä ajat, kun maskisuojaa tarvitset? Olen ajanut tällä uudella Leonilla n. 20 asteen pakkasessa ja silloinkin lämmöt nousivat normaalisti veden osalta normaaliin 90 asteeseen ja öljykin yli 60 asteeseen. Tähän mennessä en ole tarvinnut ylipäätään maskisuojaa missään VAG:n tekeleessä. Kaikkea saa toki harrastaa omien mieltymysten mukaan.

Lämmöt eivät ole ongelma tässä uudessa Leonissa, mutta muuten auto on talviautona huonompi kuin edeltäjänsä monessa asiassa: ei ajovalon pesimiä, ei lämmitettyjä tuulilasin pesimiä, ei pesunesteen määrän näyttöä, pienempi pesunestesäiliö, pyyhkijöitä ei pysty nostamaan ylös (olisi helpompi putsata tuulilasin alla oleva kaukalo ja pyyhkimet eivät pakastuisi kiinni lasiin), lumi kertyy ja jää kiinni etuovien etupuolen aukkoon (ja voi aiheuttaa pellin vääntymisen, jos ei muista putsata), takaluukun spoileri on ST mallissa niin tarkkaan sovitettu, että ylös noustessaan sen ja katon väliin jäävä lumi/jää voi aiheuttaa ongelmia, moottoroitu takaluukku aukeaa konevoimalla aina täysillä eikä pakkasilla nätisti, jne…

Born in the sun. Kaikessa näkyy, että pohjolan reuna-alueet eivät ole suunnittelun keskiössä missään kohtaa. Autolla pärjää talvessa, mutta aiemmalla mallilla pärjäsi paremmin. VAG säästää itsensä hengiltä.

Kiitos tiedosta. Onko anturi ollut aiemmissa malleissa helposti löydettävissä, jotta voi paikantaa missä se on?

Lähtökohtana maskin käytölle on se kun ajaa pätkän maantietä polttomoottorilla ja jonkin matkaa pikkuteitä sähköllä ja taas sitten maantielle takaisin, niin moottori lämpiää nopeammin ja pysyy pidempää lämpimänä sähköllä ajon aikana.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

miz

Jännää miten erilaisia kokemuksia näistä on.
Tuosta pesurihommasta olen Yaffa0:n kanssa samaa mieltä, muuten en tunnista yhtään noista ongelmista.
Ajettavuudeltaan auto on musta parempi talvella kuin edeltävä malli, tukevampi eikä reagoi puuskaiseen tuuleenkaan juuri ollenkaan.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 06.02.22 - klo:13:19
Hetkinen mitä tarkoitat ettei pyyhkijöitä voi nostaa ylös? Itse ne nostan melkein joka yöksi jos on lumisadetta tai muuta huonoa keliä luvassa. Virrat kun sammuttaa ja painaa pyyhkijöiden vipua alas niin pyyhkijät nousee huoltoasentoon ja siitä ne saa sitten nostettua ylös.

Pissapojan säiliölle saisi kyllä olla se varoitus nesteen vähyydestä että se on outoa kun jätetty pois.

Vai että huoltoasento :D

Aiemmassa mallissa pystyi kääntämään pyyhkimet irti lasista ilman mitään huoltoasentoja. Mutta pitäähän tuokin tietenkin saada jonnekin sähköisen toiminnon taakse. Olisi luullut, että se piilotetaan keskusnäyttöön viidennen valikon taakse. Mutta onnistuu siis viiksestä, ihmeellistä. Pitää kokeilla.

Joka tapauksessa tuo tarkoittaa sitä, että jos unohtaa tuon tehdä kun autosta nousee pois, niin myöhemmin pitää mennä autoon sisälle ja laittaa virrat (jolloin käynnistyy kaikki heebelit) ja sitten vasta pääsee nostamaan pyyhkimet. Olisiko ollut vaikeaa tehdä sellaiset perinteiset pyyhkimet, jotka saa ylös ilman mitään kikkailua, kuten aiemmin?

Unohdin muuten tuosta talviautolistasta sen toimimattoman Kessyn, josta näkee ettei niitä(kään) ole käyty kunnolla täällä kokeilemassa. Ja miksi olisi. Päämarkkinat ovat lämpimissä maissa. VAG tekee komponentit, jotka käyvät pääosin sinne ja reunamarkkinoille voi vähän pyllistää. Mitä muutamista ruotsalaisista ja suomalaisista vinkujista, joilla on vähän vaikeampaa, kun ovet ei aukea 0-kelissä tai pesuvesi ei ole lämmitettyä. Kärsikööt. Konserni säästää.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

Siinä arvauksesi oli oikea että tuo "huoltoasento" on myös piilotettu sinne päänäytön valikkojen taakse, mutta onneksi on myös tuo pikatoiminto viiksestä olemassa :)

Silloin kun sain auton meni pitkään ennen kuin sieltä valikkojen takaa löysin esim osamatkamittarin nollauksen ;D

Tuo kessy on tosiaan jännä homma. Toimii pakkasilla ja lämpöisillä keleillä, mutta ei nollakelissä. Front assist herja tulee joka kerta talvella noin puolen kilsan jälkeen ja häviää sitten jossain vaiheessa, vaikka olisi tutkat ja tuulilasin kamera hyvin puhdistettu.

Farao

Huoltoasennon idea on se, että ne pyyhkijänsulat ja kaikki niihin liittyvä on piilossa siellä alhaalla ilmanvastuksen minimoimiseksi. Ymmärtääkseni. Ja tuo huoltoasentojuttu löytyy infotainmentista omasta autosta ihan omana kohtanaan parissakin eri kohdassa.

DBMan

On se myös siinäkin mielessä huoltoasento, että jos konepellin aukaisee (esim. pesunesteen lisäämistä varten) pyyhkijänvarret alhaalla, kuuluu räks ja poks ja ruts, konepelti menee vekille ja/tai pyyhkijäkoneisto hajoaa. Eli huoltoon pitää mennä ;D ;D ;D
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

tet

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 07.02.22 - klo:01:01
Vai että huoltoasento :D

Aiemmassa mallissa pystyi kääntämään pyyhkimet irti lasista ilman mitään huoltoasentoja. Mutta pitäähän tuokin tietenkin saada jonnekin sähköisen toiminnon taakse.

Ei tuo nyt mikään niin kummajainen ole. Itselläni on ennen tätä Fordia ollut 2000-luvulla vain autoja, joissa pyyhkijät sai ylös vain huoltoasennossa. Pösö, VW, Skoda, SEAT oli merkit, joissa kaikissa piti ajaa huoltoasentoon. Ford on toki amerikkalaisen konservatiivinen, eikä moista huoltoasentoa tarvitse.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy