Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Lionman

Vaihdoin juuri minäkin Bridgestonen Turanzat alle. Pettymys oli iso rengasmelusta. Pahimmillaan sähköllä n. 50km/h nopeudessa. 4kk tuli ajettua Contin kitkoilla joten tämä selittää eroa. Onneksi +100km/h ei enää niin häiritsevä, mutta tuo taajamanopeuden humina/kohina karkealla asfaltilla on kyllä häiritsevä. No, onneksi ihminen tottuu kaikkeen, Classic-kanavan volumea vaan isommalle. Näillä mennään. Ajotuntuma motarilla oli kyllä hyvä ja jämäkkä. Paineet edessä 2,65 takana 2,60.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

mikama83

Lainaus käyttäjältä: Solppa - 05.04.21 - klo:14:27
Teipilläkö olet noin siististi saanut merkin ja maskin kehyksen mustaksi? Houkuttelisi laittaa myös omaan valkoiseen farkkuun.

Maskin kehykselle ei ole mitään tehty vaan se on vakio Fr-maski. Mustan merkin tilasin Saksasta ja siihen löytyy linkki tuolta jälkiasenteiset varusteet osiosta. Halvemmaksi teippaus tai maalaus tulee mutta tuon vaihdossa ei menny kuin pari minuuttia.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 05.04.21 - klo:14:29
Vaihdoin juuri minäkin Bridgestonen Turanzat alle. Pettymys oli iso rengasmelusta. Pahimmillaan sähköllä n. 50km/h nopeudessa. 4kk tuli ajettua Contin kitkoilla joten tämä selittää eroa. Onneksi +100km/h ei enää niin häiritsevä, mutta tuo taajamanopeuden humina/kohina karkealla asfaltilla on kyllä häiritsevä. No, onneksi ihminen tottuu kaikkeen, Classic-kanavan volumea vaan isommalle. Näillä mennään. Ajotuntuma motarilla oli kyllä hyvä ja jämäkkä. Paineet edessä 2,65 takana 2,60.

Näinhän se on ollut jo tällä 5F mallillakin. Itsellä ollut Nokian R2:t ja kesärenkaina Bridegestonen Potenza S001:t. Nuo Y-nopeusluokan renkaat eivät oikein toimi täällä Suomessa ja ovat auton voimavaroihin nähden järjettömät. Ovat liian kovat ja jyristävät. Asia paranee, kun tiet saavat vähän kumia ja ilmat lämpenee. Pahin karkeus katoaa. Mutta keväällä ja syksyllä koleassa ne ovat kovat.

Onneksi nuo voi vaihtaa hiljaisempiin ja järkevämpään nopeusluokkaan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 05.04.21 - klo:15:41
Näinhän se on ollut jo tällä 5F mallillakin. Itsellä ollut Nokian R2:t ja kesärenkaina Bridegestonen Potenza S001:t. Nuo Y-nopeusluokan renkaat eivät oikein toimi täällä Suomessa ja ovat auton voimavaroihin nähden järjettömät. Ovat liian kovat ja jyristävät. Asia paranee, kun tiet saavat vähän kumia ja ilmat lämpenee. Pahin karkeus katoaa. Mutta keväällä ja syksyllä koleassa ne ovat kovat.

Onneksi nuo voi vaihtaa hiljaisempiin ja järkevämpään nopeusluokkaan.

Vaihdoin eilen myös kesärenkaat alle. Goodyearin Eagle F1 Supersport 235/35 renkaat tuli uutena Cupra Leoniin. Todella humisevaa ja jyrisevää on meno jo taajamanopeudessa. Onneksi 100km/h vauhdissa ääni ei kasva ekspotentiaalisesti taajamanopeudesta.  :D varmasti pahimmat huminat helpottuu lämpöjen noustessa.
Huomasi jo ihan käsituntumalla , että nyt on erittäin kovasta rengasseoksesta kyse  :o saattaa mennä vaihtoon ensimmäisen kesän jälkeen.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Pertsaperustyyppi

Ja näiden Goodyeareiden piti olla ne hiljaisemmat renkaat... Taidan pitää kitkat vapulle asti ettei tarvi niin hirveästi järkyttyä.

Oli noin 3200 km kohdalla kekskikulutukset ym. nollautuneet, tuli myös mustaa ruutua. En tiedä oliko näillä kahdella yhteyttä toisiinsa. Näitä kahta oiretta tuntuu pukkaa van monella.

mipefin

#1355
Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 05.04.21 - klo:20:21
Ja näiden Goodyeareiden piti olla ne hiljaisemmat renkaat... Taidan pitää kitkat vapulle asti ettei tarvi niin hirveästi järkyttyä.

Oli noin 3200 km kohdalla kekskikulutukset ym. nollautuneet, tuli myös mustaa ruutua. En tiedä oliko näillä kahdella yhteyttä toisiinsa. Näitä kahta oiretta tuntuu pukkaa van monella.

Itselläkin nollautui pitkäaikainen kulutus ihan omia aikojaan, mutta ei ole mustaa ruutua näkynyt. Tosin nuo matkamittarithan nollautuu itsekseen muissakin autoissa jonkun tietyn kilometrimäärän jälkeen, edellinen Polo teki samaa.

Edit: Kurkkasinpa ohjekirjaa, kun kuulosti niin tutulta. Siellähän tää kerrotaan:

Pitkäaikainen: Tämä muisti kerää ajotietoja enimmillään 19 tunnin ja 59 minuutin tai 99 tunnin ja 59 minuutin ja
enintään 1999,9 km:n tai 9999,9 km:n matkalta. Kun jokin näistä enimmäisarvoista (riippuen mittaristoversiosta) ylittyy, muisti nollautuu.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Lionman

Ilmeisesti omassa autossani toimii noista max.arvoista suurimmat, koska pitkäaik.kulutustiedoissa (joita on 3 auton pätkiminä) ajat on 48...71h ja matkat n. 2400...2800km. 7900km nyt ajettu bensan keskikulutuksella 3,54.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 05.04.21 - klo:14:29
Vaihdoin juuri minäkin Bridgestonen Turanzat alle. Pettymys oli iso rengasmelusta. Pahimmillaan sähköllä n. 50km/h nopeudessa. 4kk tuli ajettua Contin kitkoilla joten tämä selittää eroa. Onneksi +100km/h ei enää niin häiritsevä, mutta tuo taajamanopeuden humina/kohina karkealla asfaltilla on kyllä häiritsevä. No, onneksi ihminen tottuu kaikkeen, Classic-kanavan volumea vaan isommalle. Näillä mennään. Ajotuntuma motarilla oli kyllä hyvä ja jämäkkä. Paineet edessä 2,65 takana 2,60.

Nostinpa minäkin paineet ohjeen mukaiseen 2,6 baariin. Kyllä muuttuivat renkaat äänekkäämmiksi, aika kovilta tuntuvat talven jäljiltä karkealla asvaltilla parin asteen lämmössä ja pikku räntäsateessa jyristellessä. Muutama tuhat kilsaa etelämmäksi muuttaminen olisi varmaan paras korjaus asiaan.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Pihistelijä

Minulla on ollut kesärenkaat auton luotutuksesta asti (ei ole edes vielä talvirenkaita). Hieman ihmettelin, etten saanut vastakaikua valitukseen kovasta rengasmelusta pari viikkoa sitten. Nyt sitä sitten tulee.  ;)
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Monimerkkimies

No nythän se myrkyn lykkäs. Auto pyysi kirjautumisen ohessa S-PIN koodia ja tuota en muista kirveelläkään. Ohjeisti katsomaan koodin aplikaatiosta tai SEAT CONNECT WEB SIVUILTA. No nää on kahlattu enkä löydä mistään tuota S-PIN koodia.

Idiksiä?

Erkka

We Connect ja sieltä kohta LIS,,,, - ASETUKSET- TILIASETUKSET - S-PIN KOODIN MUUTTAMINEN - S-PIN KOODI UNOHTUNUT sitä klikkaamalla jatkat eteen päin...
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

miz

Seat Connectissa tiedot löytyy seuraavasti appista:
Tili -> Tietosi -> Muuta S-pin

Pihistelijä:
Tähän mennessä itselläkin ollut kitkat alla ja ihan kohtuullisen tyytyväinen melutasoon.
Kohtapuolin varmaan alkaa meteli ottamaan päähän kun tulee vakiotoimituksen 18" Bridgestone Potenzat alle.


Jorie

En tiennytkään että Leoniin on saatavilla myös nahkapenkit, tosin hinta oli 2200,.

Monimerkkimies

Lainaus käyttäjältä: miz - 07.04.21 - klo:15:30
Seat Connectissa tiedot löytyy seuraavasti appista:
Tili -> Tietosi -> Muuta S-pin

Pihistelijä:
Tähän mennessä itselläkin ollut kitkat alla ja ihan kohtuullisen tyytyväinen melutasoon.
Kohtapuolin varmaan alkaa meteli ottamaan päähän kun tulee vakiotoimituksen 18" Bridgestone Potenzat alle.

Tuhannet kiitokset. Problem solved! Itsekkin vaihdoin tismalleen saman profiilin misukan kitkat mukana tulleisiin goodyear eagle f1siin ja kyllähän nämä jyristi ihan erimalliin. No sentäs kohtuuden rajoissa ja kun tiet tasoittuu ja lämpötila nousee niin hiljempaa kohti mennään.

Yaffa0

https://www.seatcupra.net/2021/04/06/seat-expands-the-leon-range-with-the-2-0tsi-dsg-hatchback-and-2-0tdi-dsg-st/

Näyttää alkaneen 2.0 TSI DSG:n (140 kW) ja pienemmän dieselin (2.0 TDI, 85 KW) tuotanto. Saapa nähdä tulevatko Suomen valikoimiin ollenkaan. 2.0 TSI:llä näyttää olevan ihan hyvät suoritusarvot (0-100 km/h paras normi-Leonin malleista). Kulutus jää toki hybridille, mutta vastineeksi saa isomman tavaratilan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tgotj

Tuoreessa TMssä Cupra Leon ST ja Formentor pikatestissä. Jutun mukaan Cupran 180kW teho toteutettu ottamalla sähkömoottorista enemmän ulos kuin Seatissa. Kauankohan menee, ennenkuin noihin tulee lastut, joilla Seatin saa 180kW? Ei luulisi menevän, kun ohjelma valmiina tehtaan puolesta olemassa...🤣

Yaffa0

TM:n jutussa sanottiin myös (suora lainaus): ”pyydettäessä tehoa löytyy, mutta voiman tunne ei ole jatkuvasti läsnä, sillä lataushybriditekniikka nostaa omamassan yli 1700 kiloon.”

TM 07/2021, s 56-57.

Mutta tuo on varmaan paskapuhetta, eikä pidä paikkaansa. Se on vaan mun mielikuvitusta. ;D

Juu, tehopaketteja löytyy jo, mm. Saksalaiselta racechipiltä saa vastaavaan Golf VII GTE malliin chipin:

https://www.racechip.com/shop/vw/golf-vii-2012-to-2020/1-4-gte-hybrid-1395ccm-150hp-110kw-250nm.html

Eiköhän noita kohta ole virallisesti Leon hybridiinkiin. Leonin 1.5 eTSI koneelle tuolla jo löytyy.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 14.04.21 - klo:00:41
TM:n jutussa sanottiin myös (suora lainaus): ”pyydettäessä tehoa löytyy, mutta voiman tunne ei ole jatkuvasti läsnä, sillä lataushybriditekniikka nostaa omamassan yli 1700 kiloon.”

TM 07/2021, s 56-57.

Mutta tuo on varmaan paskapuhetta, eikä pidä paikkaansa. Se on vaan mun mielikuvitusta. ;D

Juu, tehopaketteja löytyy jo, mm. Saksalaiselta racechipiltä saa vastaavaan Golf VII GTE malliin chipin:

https://www.racechip.com/shop/vw/golf-vii-2012-to-2020/1-4-gte-hybrid-1395ccm-150hp-110kw-250nm.html

Eiköhän noita kohta ole virallisesti Leon hybridiinkiin. Leonin 1.5 eTSI koneelle tuolla jo löytyy.

Mitä tämä painosta jankkaaminen hyödyttää?
Johan asia on käsitelty ajat sitten, ja oikeat luvut on sinullekin kerrottu SEATin (Seat, ei Cupra. Autot ei ole 100% samat, uskontoa älä) osalta ajat sitten.

Ja nyt se tm kelpaa lähteeksi, Seat Leon phevin omamassa on tm 05/21 numeron mukaan 1658 kg. Mun auton omamassa rekisteröintitietojen mukaan 1660 kg.

Mutta nuo tiedohan ei pidä paikkaansa, on vaan paskapuhetta ja mun mielikuvitusta.

Yaffa0

#1368
Lainaus käyttäjältä: miz - 14.04.21 - klo:07:47
Mitä tämä painosta jankkaaminen hyödyttää?
Johan asia on käsitelty ajat sitten, ja oikeat luvut on sinullekin kerrottu SEATin (Seat, ei Cupra. Autot ei ole 100% samat, uskontoa älä) osalta ajat sitten.

Ja nyt se tm kelpaa lähteeksi, Seat Leon phevin omamassa on tm 05/21 numeron mukaan 1658 kg. Mun auton omamassa rekisteröintitietojen mukaan 1660 kg.

Mutta nuo tiedohan ei pidä paikkaansa, on vaan paskapuhetta ja mun mielikuvitusta.

Hyvä, että vihdoin myönnät. Silloin kun otin asian ensimmäisen kerran puheeksi, niin väitit, että kaikki nykyautot painavat tuon 1700 kg ja vain "60-luvun autot" painavat vähemmän tai jotakin vastaavaa. Väitin silloin, että ilman hybriditekniikkaa oleva nykyauto on n. 300 kg kevyempi, mutta se oli ns. "paskapuhetta".

Jos Leon ST 1.5 eTSI painaa sen n.  1400 kg, niin ollaan kait aika lähellä sitä 250 - 300 kiloa, vai kuinka?

Näytti tuo lisäpaino vaivaavan Tekniikan Maailmaakin, mutta täällä palstalla nollasit viesti viestin perään asian, vaikka se on selvä ongelma näissä sähköautoissa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lionman

Sitä on palattu lillukanvarsiin. Nyt kun luin tuon Yaffa0:n uusimman viestin, niin alkoi kiinnostamaan, että millä kriteereillä päädyit tilaamaan juuri painavan eHybridin, kun kepeä eTSI:kin olisi ollut tarjolla?
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

miz

#1370
Kuules Yaffa, painojankkaushan lähti siitä kun intit akun painavan 300kg, ja ” PHEV ST-korilla painaa 1750-1850 kg”, lainaus sinun tekstistä.

Edelleen se phev painaa 1660 kg kuten silloin sinulle kerroin. Vertailuun nostamasi neliveto diesel on sen 60 kiloa kevyempi.

Lainaus mun vanhasta vastauksesta sinulle: ” 1.5 tsi verratuna painoa on toki phevillä 250 kiloa (ja dieselillä 200) enemmän, mikä tulee sähköjärjestelmästä, vaihdelaatikosta, taka-akselistosta jne.”

Mitähän mahdoin myöntää? Olenko ollut aiemmin eri mieltä jostain kuin olen nyt?

Kevyempi on aina parempi, tottakai.
Paino ei kuitenkaan ole edelleenkään mulle ongelma, jos vaihtoehtona on minulle huonommin sopiva 250 kg kevyempi pelkällä polttomoottorilla varustettu malli.
Jos sensijaan voisin valita otanko saman auton 250 kiloa kevyempänä mistään tinkimättä, niin tottakai valitsisin sen.

Ihme jankkausta edelleen.

miz

Huomenna selviää paljonko FR farmari hiljenee kun tulee alle Goodyear Efficient Grip Performance 225/45 18. Huminasta ei varmaan eroon pääse, mutta karkean asfaltin rummutuksen toivoisin poistuvan..

Lionman

^^Tuo kiinnostaa kovasti. Sain jo tarjouksen vaihdosta juuri noihin samoihin. Tosin koossa 17".
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

mipefin

Lainaus käyttäjältä: miz - 14.04.21 - klo:18:11
Huomenna selviää paljonko FR farmari hiljenee kun tulee alle Goodyear Efficient Grip Performance 225/45 18. Huminasta ei varmaan eroon pääse, mutta karkean asfaltin rummutuksen toivoisin poistuvan..

Laita kuvia sitten jos viitsit, kiinnostaa itselläkin miltä näyttää ja miten sopii tuo yhtä korkeampi profiili Leoniin. Vaikka tuskin itse olen vaihtamassa kesärenkaita melun takia ainakaan, nytkin ajelen nastoilla :)
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

miz

Lainaus käyttäjältä: miz - 14.04.21 - klo:18:11
Huomenna selviää paljonko FR farmari hiljenee kun tulee alle Goodyear Efficient Grip Performance 225/45 18. Huminasta ei varmaan eroon pääse, mutta karkean asfaltin rummutuksen toivoisin poistuvan..

Laitetaan sama tännekin kuin rengastopikkiin:

Hyvin meni 225/45 18.
Ulkonäkö ei juurikaan muuttunut, tuossa phevissä on sen verran korkea alusta että toivottavasti ei tule ongelmia kuormankaan kanssa. Kaaressa siis ihan reilusti tyhjää tilaa ympärillä.

Pienemmissä nopeuksissa aikaisemmin alkanut jyrinä/rummutus katosi, 80-100 nopeuksissa on edelleen rengashuminaa, mutta ei pahasti enää karkean asfaltin rallatusta. Täysin sekään ei poistunut tietty, mutta pieneni merkittävästi.

Vähän pehmeämmät nuo renkaat on, Comfort asetuksilla jopa vähän lulla.

Pihistelijä

Saako sen kaistavahdin pois pysyvästi? Menee hermot sen kanssa, kun yrittää ajaa urien ulkopuolella.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

jamo75

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 30.04.21 - klo:07:48
Saako sen kaistavahdin pois pysyvästi? Menee hermot sen kanssa, kun yrittää ajaa urien ulkopuolella.

eipä taida saada kun erinäiset turvalaitteet pitää olla aina aktivoituna oletuksena, eri autoissa sen disablointi on tehty joka helpoksi tai vaikeaksi. sama kulutuksen kanssa, WLP mittauksessa käytetyt parametrit tulee aina tulla päälle oletuksena...
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 30.04.21 - klo:07:48
Saako sen kaistavahdin pois pysyvästi? Menee hermot sen kanssa, kun yrittää ajaa urien ulkopuolella.

En ole itse testannut mutta tuolla olisi kyllä ohjeet miten OBDelevenillä onnistuu:
https://forum.obdeleven.com/thread/10746/leon-mk4-coding-adaptations

Lainaa4a/ Lane assist systems is a bit annoying that once it is turned off in maxidot menu - assistance systems, it turns back on upon cycling a key.

Thanks to tell @ www.seatcupra.net/forums/threads/obd-modifications.463977/#post-4961854

However this is the coding that prevents this from happening:

-> Control Unit A5 - Driver Assistance
-> select Long coding
-> Select option 0
-> change setting Perso_HC from Activated to Last_setting
or
-> Select option 1
-> Select Byte 13
-> Tick bit 3 and ensure Bit 2 is unticked

Save.

tip: in case you get the error when saving -> (31) function not available, change the mode to vw - diagnostic mode, and try again (even if you are already using this mode, just reselect it again)

Once activated, the car will remember the last state of Lane assist (on or off) upon cycling the key.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Tridity

Moi,

Harkinnassa ollut 2020 vuoden leonin osto pidemmän aikaa ja katsellutkin arvosteluja ja muita videoita paljon. Muutama kysymys herännyt kaikista ilmoituksista ja ristiriidoista.

Onko android auto saatavilla Suomessa? Seatin sivuilla lukee: "Huom. Palvelu ei ole vielä saatavissa Suomessa."
Ilmeisesti ainakin maissa joissa android auto on niin vuoden 2020 ja 2021 malleissa ero, että jälkimmäisessä android auto toimii langattomasti? Onkohan tulossa ohjelmistopäivityksissä 2020 malleihinkin? Myös oman puhelimen asetuksissa (Samsung Galaxy S20 Fe) lukee, että langaton android auto tuettuna joissain vuoden 2021 autoissa.

Oletteko saaneet ylipäätään päivityksiä ohjelmistoon vai joutuuko aina menemään huollon kautta?

Muutenkin ottaisin mielelläni vastaan plussia ja miinuksia, sen lisäksi mitä tuota ongelma-ketjua luin.

Kiitos
Seat Leon 1,5eTSI FR 2020

miz

Onko näissä vuosimalleissa paljon muuta eroa kuin että travel assist ja joitain muita varusteita kuten verhoilumateriaaleja ei ollut saatavilla alkupään autoihin?

Kiva auto ajaa, tarpeeksi tilaa itselle ja 4h perheelle. Penkit on musta paremmat kuin 5f:ssä, ja infotaimentin kanssakin oppii nopeasti elämään. Muutama valikoitu nappi olisi kuitenkin kiva, mutta pärjää tällä näinkin.
Applen puolelta toimii hienosti langaton car play, joten en usko että auton puolesta olisi ongelmaa androidillakaan, niissä taitaa vaan olla puhelimien ja versioiden kanssa enemmän eroja.

Päivityksiä on tullut silloin tällöin langattomasti, en tiedä joutuuko jotain isompia latailemaan huollossa.

Ainoa motkottamisen aihe on itsellä ollut oikeastaan ajomelu, joka on osapuilleen samalla tasolla kuin 5f:ssä varsinkin rengasmelun osalta.
Renkailla on tässä tosi iso rooli, 17” kitkoilla
jopa aika hiljainen, ensiasennus 18” bridgestoneilla oli ärsyttävän meluisa, piti korottaa ääntä että pystyy puhumaan muiden markustajien kanssa.

Se paljon haukuttu connectkin on toiminut mulla ihmeen hyvin ja luotettavasti.

Ongelmia on tainnut olla vaihtelevasti eri käyttäjillä, itse olen kuitenkin hankinnasta pääosin positiivisin mielin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy