Kirjoittaja Aihe: Uusi Seat Leon 2020  (Luettu 211456 kertaa)

Poissa Lionman

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1350 : 05.04.21 - klo:14:29 »
Vaihdoin juuri minäkin Bridgestonen Turanzat alle. Pettymys oli iso rengasmelusta. Pahimmillaan sähköllä n. 50km/h nopeudessa. 4kk tuli ajettua Contin kitkoilla joten tämä selittää eroa. Onneksi +100km/h ei enää niin häiritsevä, mutta tuo taajamanopeuden humina/kohina karkealla asfaltilla on kyllä häiritsevä. No, onneksi ihminen tottuu kaikkeen, Classic-kanavan volumea vaan isommalle. Näillä mennään. Ajotuntuma motarilla oli kyllä hyvä ja jämäkkä. Paineet edessä 2,65 takana 2,60.
Seat Leon 1.4TSI DSG Sportstourer Xcellence ehybrid (PHEV)
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno

Poissa mikama83

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 502
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1351 : 05.04.21 - klo:15:05 »
Teipilläkö olet noin siististi saanut merkin ja maskin kehyksen mustaksi? Houkuttelisi laittaa myös omaan valkoiseen farkkuun.

Maskin kehykselle ei ole mitään tehty vaan se on vakio Fr-maski. Mustan merkin tilasin Saksasta ja siihen löytyy linkki tuolta jälkiasenteiset varusteet osiosta. Halvemmaksi teippaus tai maalaus tulee mutta tuon vaihdossa ei menny kuin pari minuuttia.

Poissa Yaffa0

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 618
  • Automaatilla kuljetaan, manuaalilla ajetaan
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1352 : 05.04.21 - klo:15:41 »
Vaihdoin juuri minäkin Bridgestonen Turanzat alle. Pettymys oli iso rengasmelusta. Pahimmillaan sähköllä n. 50km/h nopeudessa. 4kk tuli ajettua Contin kitkoilla joten tämä selittää eroa. Onneksi +100km/h ei enää niin häiritsevä, mutta tuo taajamanopeuden humina/kohina karkealla asfaltilla on kyllä häiritsevä. No, onneksi ihminen tottuu kaikkeen, Classic-kanavan volumea vaan isommalle. Näillä mennään. Ajotuntuma motarilla oli kyllä hyvä ja jämäkkä. Paineet edessä 2,65 takana 2,60.

Näinhän se on ollut jo tällä 5F mallillakin. Itsellä ollut Nokian R2:t ja kesärenkaina Bridegestonen Potenza S001:t. Nuo Y-nopeusluokan renkaat eivät oikein toimi täällä Suomessa ja ovat auton voimavaroihin nähden järjettömät. Ovat liian kovat ja jyristävät. Asia paranee, kun tiet saavat vähän kumia ja ilmat lämpenee. Pahin karkeus katoaa. Mutta keväällä ja syksyllä koleassa ne ovat kovat.

Onneksi nuo voi vaihtaa hiljaisempiin ja järkevämpään nopeusluokkaan.
Nyt: Leon ST FR TSI (2017), Skoda Fabia TSI (2015)
Tulossa: Leon ST FR eHybrid
Ex-Vag tuotteet:
Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I

Poissa Jontigga

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1353 : 05.04.21 - klo:18:36 »
Näinhän se on ollut jo tällä 5F mallillakin. Itsellä ollut Nokian R2:t ja kesärenkaina Bridegestonen Potenza S001:t. Nuo Y-nopeusluokan renkaat eivät oikein toimi täällä Suomessa ja ovat auton voimavaroihin nähden järjettömät. Ovat liian kovat ja jyristävät. Asia paranee, kun tiet saavat vähän kumia ja ilmat lämpenee. Pahin karkeus katoaa. Mutta keväällä ja syksyllä koleassa ne ovat kovat.

Onneksi nuo voi vaihtaa hiljaisempiin ja järkevämpään nopeusluokkaan.

Vaihdoin eilen myös kesärenkaat alle. Goodyearin Eagle F1 Supersport 235/35 renkaat tuli uutena Cupra Leoniin. Todella humisevaa ja jyrisevää on meno jo taajamanopeudessa. Onneksi 100km/h vauhdissa ääni ei kasva ekspotentiaalisesti taajamanopeudesta.  :D varmasti pahimmat huminat helpottuu lämpöjen noustessa.
Huomasi jo ihan käsituntumalla , että nyt on erittäin kovasta rengasseoksesta kyse  :o saattaa mennä vaihtoon ensimmäisen kesän jälkeen.
Cupra Leon sportstourer ehybrid 245hp. keskikulutus ~2,35l/100km (ajettu 5600km)
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual, stage 1 ~180hp
Seat Ibiza 1.6 manual, vm. -99

Poissa Pertsaperustyyppi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1354 : 05.04.21 - klo:20:21 »
Ja näiden Goodyeareiden piti olla ne hiljaisemmat renkaat... Taidan pitää kitkat vapulle asti ettei tarvi niin hirveästi järkyttyä.

Oli noin 3200 km kohdalla kekskikulutukset ym. nollautuneet, tuli myös mustaa ruutua. En tiedä oliko näillä kahdella yhteyttä toisiinsa. Näitä kahta oiretta tuntuu pukkaa van monella.

Poissa mipefin

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1355 : 05.04.21 - klo:20:33 »
Ja näiden Goodyeareiden piti olla ne hiljaisemmat renkaat... Taidan pitää kitkat vapulle asti ettei tarvi niin hirveästi järkyttyä.

Oli noin 3200 km kohdalla kekskikulutukset ym. nollautuneet, tuli myös mustaa ruutua. En tiedä oliko näillä kahdella yhteyttä toisiinsa. Näitä kahta oiretta tuntuu pukkaa van monella.

Itselläkin nollautui pitkäaikainen kulutus ihan omia aikojaan, mutta ei ole mustaa ruutua näkynyt. Tosin nuo matkamittarithan nollautuu itsekseen muissakin autoissa jonkun tietyn kilometrimäärän jälkeen, edellinen Polo teki samaa.

Edit: Kurkkasinpa ohjekirjaa, kun kuulosti niin tutulta. Siellähän tää kerrotaan:

Pitkäaikainen: Tämä muisti kerää ajotietoja enimmillään 19 tunnin ja 59 minuutin tai 99 tunnin ja 59 minuutin ja
enintään 1999,9 km:n tai 9999,9 km:n matkalta. Kun jokin näistä enimmäisarvoista (riippuen mittaristoversiosta) ylittyy, muisti nollautuu.
« Viimeksi muokattu: 05.04.21 - klo:20:37 kirjoittanut mipefin »
-21 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG  204hv
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Poissa Lionman

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1356 : 06.04.21 - klo:14:54 »
Ilmeisesti omassa autossani toimii noista max.arvoista suurimmat, koska pitkäaik.kulutustiedoissa (joita on 3 auton pätkiminä) ajat on 48...71h ja matkat n. 2400...2800km. 7900km nyt ajettu bensan keskikulutuksella 3,54.
Seat Leon 1.4TSI DSG Sportstourer Xcellence ehybrid (PHEV)
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno

Poissa DBMan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1357 : 07.04.21 - klo:13:06 »
Vaihdoin juuri minäkin Bridgestonen Turanzat alle. Pettymys oli iso rengasmelusta. Pahimmillaan sähköllä n. 50km/h nopeudessa. 4kk tuli ajettua Contin kitkoilla joten tämä selittää eroa. Onneksi +100km/h ei enää niin häiritsevä, mutta tuo taajamanopeuden humina/kohina karkealla asfaltilla on kyllä häiritsevä. No, onneksi ihminen tottuu kaikkeen, Classic-kanavan volumea vaan isommalle. Näillä mennään. Ajotuntuma motarilla oli kyllä hyvä ja jämäkkä. Paineet edessä 2,65 takana 2,60.

Nostinpa minäkin paineet ohjeen mukaiseen 2,6 baariin. Kyllä muuttuivat renkaat äänekkäämmiksi, aika kovilta tuntuvat talven jäljiltä karkealla asvaltilla parin asteen lämmössä ja pikku räntäsateessa jyristellessä. Muutama tuhat kilsaa etelämmäksi muuttaminen olisi varmaan paras korjaus asiaan.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Poissa Pihistelijä

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.189
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1358 : 07.04.21 - klo:14:07 »
Minulla on ollut kesärenkaat auton luotutuksesta asti (ei ole edes vielä talvirenkaita). Hieman ihmettelin, etten saanut vastakaikua valitukseen kovasta rengasmelusta pari viikkoa sitten. Nyt sitä sitten tulee.  ;)
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV eHybrid Xcellence DSG -21

Poissa Monimerkkimies

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1359 : 07.04.21 - klo:14:26 »
No nythän se myrkyn lykkäs. Auto pyysi kirjautumisen ohessa S-PIN koodia ja tuota en muista kirveelläkään. Ohjeisti katsomaan koodin aplikaatiosta tai SEAT CONNECT WEB SIVUILTA. No nää on kahlattu enkä löydä mistään tuota S-PIN koodia.

Idiksiä?

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.818
  • SF Caravan 11252
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1360 : 07.04.21 - klo:14:40 »
We Connect ja sieltä kohta LISÄÄ - ASETUKSET- TILIASETUKSET - S-PIN KOODIN MUUTTAMINEN - S-PIN KOODI UNOHTUNUT sitä klikkaamalla jatkat eteen päin...
- VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
- Matkailuvaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ 2020

Poissa miz

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1361 : 07.04.21 - klo:15:30 »
Seat Connectissa tiedot löytyy seuraavasti appista:
Tili -> Tietosi -> Muuta S-pin

Pihistelijä:
Tähän mennessä itselläkin ollut kitkat alla ja ihan kohtuullisen tyytyväinen melutasoon.
Kohtapuolin varmaan alkaa meteli ottamaan päähän kun tulee vakiotoimituksen 18" Bridgestone Potenzat alle.


Poissa Jorie

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1362 : 07.04.21 - klo:22:07 »
En tiennytkään että Leoniin on saatavilla myös nahkapenkit, tosin hinta oli 2200€.

Poissa Monimerkkimies

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1363 : 07.04.21 - klo:22:58 »
Seat Connectissa tiedot löytyy seuraavasti appista:
Tili -> Tietosi -> Muuta S-pin

Pihistelijä:
Tähän mennessä itselläkin ollut kitkat alla ja ihan kohtuullisen tyytyväinen melutasoon.
Kohtapuolin varmaan alkaa meteli ottamaan päähän kun tulee vakiotoimituksen 18" Bridgestone Potenzat alle.

Tuhannet kiitokset. Problem solved! Itsekkin vaihdoin tismalleen saman profiilin misukan kitkat mukana tulleisiin goodyear eagle f1siin ja kyllähän nämä jyristi ihan erimalliin. No sentäs kohtuuden rajoissa ja kun tiet tasoittuu ja lämpötila nousee niin hiljempaa kohti mennään.

Poissa Yaffa0

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 618
  • Automaatilla kuljetaan, manuaalilla ajetaan
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1364 : 13.04.21 - klo:12:45 »
https://www.seatcupra.net/2021/04/06/seat-expands-the-leon-range-with-the-2-0tsi-dsg-hatchback-and-2-0tdi-dsg-st/

Näyttää alkaneen 2.0 TSI DSG:n (140 kW) ja pienemmän dieselin (2.0 TDI, 85 KW) tuotanto. Saapa nähdä tulevatko Suomen valikoimiin ollenkaan. 2.0 TSI:llä näyttää olevan ihan hyvät suoritusarvot (0-100 km/h paras normi-Leonin malleista). Kulutus jää toki hybridille, mutta vastineeksi saa isomman tavaratilan.
Nyt: Leon ST FR TSI (2017), Skoda Fabia TSI (2015)
Tulossa: Leon ST FR eHybrid
Ex-Vag tuotteet:
Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I

Poissa tgotj

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 170
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1365 : 13.04.21 - klo:20:30 »
Tuoreessa TMssä Cupra Leon ST ja Formentor pikatestissä. Jutun mukaan Cupran 180kW teho toteutettu ottamalla sähkömoottorista enemmän ulos kuin Seatissa. Kauankohan menee, ennenkuin noihin tulee lastut, joilla Seatin saa 180kW? Ei luulisi menevän, kun ohjelma valmiina tehtaan puolesta olemassa...🤣

Poissa Yaffa0

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 618
  • Automaatilla kuljetaan, manuaalilla ajetaan
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1366 : 14.04.21 - klo:00:41 »
TM:n jutussa sanottiin myös (suora lainaus): ”pyydettäessä tehoa löytyy, mutta voiman tunne ei ole jatkuvasti läsnä, sillä lataushybriditekniikka nostaa omamassan yli 1700 kiloon.”

TM 07/2021, s 56-57.

Mutta tuo on varmaan paskapuhetta, eikä pidä paikkaansa. Se on vaan mun mielikuvitusta. ;D

Juu, tehopaketteja löytyy jo, mm. Saksalaiselta racechipiltä saa vastaavaan Golf VII GTE malliin chipin:

https://www.racechip.com/shop/vw/golf-vii-2012-to-2020/1-4-gte-hybrid-1395ccm-150hp-110kw-250nm.html

Eiköhän noita kohta ole virallisesti Leon hybridiinkiin. Leonin 1.5 eTSI koneelle tuolla jo löytyy.
Nyt: Leon ST FR TSI (2017), Skoda Fabia TSI (2015)
Tulossa: Leon ST FR eHybrid
Ex-Vag tuotteet:
Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I

Poissa miz

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1367 : 14.04.21 - klo:07:47 »
TM:n jutussa sanottiin myös (suora lainaus): ”pyydettäessä tehoa löytyy, mutta voiman tunne ei ole jatkuvasti läsnä, sillä lataushybriditekniikka nostaa omamassan yli 1700 kiloon.”

TM 07/2021, s 56-57.

Mutta tuo on varmaan paskapuhetta, eikä pidä paikkaansa. Se on vaan mun mielikuvitusta. ;D

Juu, tehopaketteja löytyy jo, mm. Saksalaiselta racechipiltä saa vastaavaan Golf VII GTE malliin chipin:

https://www.racechip.com/shop/vw/golf-vii-2012-to-2020/1-4-gte-hybrid-1395ccm-150hp-110kw-250nm.html

Eiköhän noita kohta ole virallisesti Leon hybridiinkiin. Leonin 1.5 eTSI koneelle tuolla jo löytyy.

Mitä tämä painosta jankkaaminen hyödyttää?
Johan asia on käsitelty ajat sitten, ja oikeat luvut on sinullekin kerrottu SEATin (Seat, ei Cupra. Autot ei ole 100% samat, uskontoa älä) osalta ajat sitten.

Ja nyt se tm kelpaa lähteeksi, Seat Leon phevin omamassa on tm 05/21 numeron mukaan 1658 kg. Mun auton omamassa rekisteröintitietojen mukaan 1660 kg.

Mutta nuo tiedohan ei pidä paikkaansa, on vaan paskapuhetta ja mun mielikuvitusta.

Poissa Yaffa0

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 618
  • Automaatilla kuljetaan, manuaalilla ajetaan
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1368 : 14.04.21 - klo:16:20 »
Mitä tämä painosta jankkaaminen hyödyttää?
Johan asia on käsitelty ajat sitten, ja oikeat luvut on sinullekin kerrottu SEATin (Seat, ei Cupra. Autot ei ole 100% samat, uskontoa älä) osalta ajat sitten.

Ja nyt se tm kelpaa lähteeksi, Seat Leon phevin omamassa on tm 05/21 numeron mukaan 1658 kg. Mun auton omamassa rekisteröintitietojen mukaan 1660 kg.

Mutta nuo tiedohan ei pidä paikkaansa, on vaan paskapuhetta ja mun mielikuvitusta.

Hyvä, että vihdoin myönnät. Silloin kun otin asian ensimmäisen kerran puheeksi, niin väitit, että kaikki nykyautot painavat tuon 1700 kg ja vain "60-luvun autot" painavat vähemmän tai jotakin vastaavaa. Väitin silloin, että ilman hybriditekniikkaa oleva nykyauto on n. 300 kg kevyempi, mutta se oli ns. "paskapuhetta".

Jos Leon ST 1.5 eTSI painaa sen n.  1400 kg, niin ollaan kait aika lähellä sitä 250 - 300 kiloa, vai kuinka?

Näytti tuo lisäpaino vaivaavan Tekniikan Maailmaakin, mutta täällä palstalla nollasit viesti viestin perään asian, vaikka se on selvä ongelma näissä sähköautoissa.
« Viimeksi muokattu: 14.04.21 - klo:16:26 kirjoittanut Yaffa0 »
Nyt: Leon ST FR TSI (2017), Skoda Fabia TSI (2015)
Tulossa: Leon ST FR eHybrid
Ex-Vag tuotteet:
Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I

Poissa Lionman

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1369 : 14.04.21 - klo:17:22 »
Sitä on palattu lillukanvarsiin. Nyt kun luin tuon Yaffa0:n uusimman viestin, niin alkoi kiinnostamaan, että millä kriteereillä päädyit tilaamaan juuri painavan eHybridin, kun kepeä eTSI:kin olisi ollut tarjolla?
Seat Leon 1.4TSI DSG Sportstourer Xcellence ehybrid (PHEV)
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno

Poissa miz

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1370 : 14.04.21 - klo:18:07 »
Kuules Yaffa, painojankkaushan lähti siitä kun intit akun painavan 300kg, ja ” PHEV ST-korilla painaa 1750-1850 kg”, lainaus sinun tekstistä.

Edelleen se phev painaa 1660 kg kuten silloin sinulle kerroin. Vertailuun nostamasi neliveto diesel on sen 60 kiloa kevyempi.

Lainaus mun vanhasta vastauksesta sinulle: ” 1.5 tsi verratuna painoa on toki phevillä 250 kiloa (ja dieselillä 200) enemmän, mikä tulee sähköjärjestelmästä, vaihdelaatikosta, taka-akselistosta jne.”

Mitähän mahdoin myöntää? Olenko ollut aiemmin eri mieltä jostain kuin olen nyt?

Kevyempi on aina parempi, tottakai.
Paino ei kuitenkaan ole edelleenkään mulle ongelma, jos vaihtoehtona on minulle huonommin sopiva 250 kg kevyempi pelkällä polttomoottorilla varustettu malli.
Jos sensijaan voisin valita otanko saman auton 250 kiloa kevyempänä mistään tinkimättä, niin tottakai valitsisin sen.

Ihme jankkausta edelleen.
« Viimeksi muokattu: 14.04.21 - klo:18:13 kirjoittanut miz »

Poissa miz

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1371 : 14.04.21 - klo:18:11 »
Huomenna selviää paljonko FR farmari hiljenee kun tulee alle Goodyear Efficient Grip Performance 225/45 18. Huminasta ei varmaan eroon pääse, mutta karkean asfaltin rummutuksen toivoisin poistuvan..

Poissa Lionman

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1372 : 14.04.21 - klo:20:02 »
^^Tuo kiinnostaa kovasti. Sain jo tarjouksen vaihdosta juuri noihin samoihin. Tosin koossa 17".
Seat Leon 1.4TSI DSG Sportstourer Xcellence ehybrid (PHEV)
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno

Poissa mipefin

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1373 : eilen kello 01:19 »
Huomenna selviää paljonko FR farmari hiljenee kun tulee alle Goodyear Efficient Grip Performance 225/45 18. Huminasta ei varmaan eroon pääse, mutta karkean asfaltin rummutuksen toivoisin poistuvan..

Laita kuvia sitten jos viitsit, kiinnostaa itselläkin miltä näyttää ja miten sopii tuo yhtä korkeampi profiili Leoniin. Vaikka tuskin itse olen vaihtamassa kesärenkaita melun takia ainakaan, nytkin ajelen nastoilla :)
-21 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG  204hv
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Poissa miz

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Uusi Seat Leon 2020
« Vastaus #1374 : eilen kello 10:51 »
Huomenna selviää paljonko FR farmari hiljenee kun tulee alle Goodyear Efficient Grip Performance 225/45 18. Huminasta ei varmaan eroon pääse, mutta karkean asfaltin rummutuksen toivoisin poistuvan..

Laitetaan sama tännekin kuin rengastopikkiin:

Hyvin meni 225/45 18.
Ulkonäkö ei juurikaan muuttunut, tuossa phevissä on sen verran korkea alusta että toivottavasti ei tule ongelmia kuormankaan kanssa. Kaaressa siis ihan reilusti tyhjää tilaa ympärillä.

Pienemmissä nopeuksissa aikaisemmin alkanut jyrinä/rummutus katosi, 80-100 nopeuksissa on edelleen rengashuminaa, mutta ei pahasti enää karkean asfaltin rallatusta. Täysin sekään ei poistunut tietty, mutta pieneni merkittävästi.

Vähän pehmeämmät nuo renkaat on, Comfort asetuksilla jopa vähän lulla.

 




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy