Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Husky

Sä ksuuk siis meinaat että kolme vuotta pesemättä oleva auto olisi paremassa kunnossa kuin hoidettu? Just joo sanon mä.

Daatta

Joo, hyvin ekologista ostaa uusi auto mitä ei pese koskaan. Kukin tavallaan.

Väittäisin että valtaosa ruostevaurioista johtuu peltien ja paneelien saumoissa muhivasta kuravellistä. Ajan oloon lika syö maalipinnan rikki, toki siihen menee pidempään kuin kolme vuotta. Talvikelillä kun pesee autoa painepesurilla niin ruskea likavana lentää saumoista ja listojen alta. Itsekään en ole enää niin ahkera autonpesijä, mutta silti pari kertaa kuukaudessa tulee pestyä. On se vaan niin paljon mukavampia ajaa puhtaalla autolla. Hammasvertaus on aika hyvä, miksi pestä kun ne likastuu kumminkin.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Fikim

Tuli valittua tuo hopea väriksi; urban silver , kaksi edellistä autoa olivat valkoisia, josta nimenomaan puhtaina ihan näyttävän värisiä, mutta niitä piti pestä melko tiuhaan, varsinkin rapakelillä. Tuo hopea saattaa olla parempi väri puhtaanapidon kannalta. Musta ja tumman sininen autokin on ollut ja niitäkään ei enää hankita, sateen ja kostean sään jäljiltä pöly näkyy hyvin, ehkä jos saisi ajaa aina autotalliin tai vastaavaan sellainen vois käydä. Ihan tuo perus punainen myös huokuttasi, mutta eikös aurinko polta juuri punaista väriä eniten, ainakin vanhemmissa punaisissa autoissa värin haalistuminen oli aika nopeaa, ei auttanut ahkera vahaaminenkaan.

Daatta

Kävin Lohjalla istumassa uuden Leonin, punainen ST. Ihan makean näköinen ja riittävän erilainen vanhakoppaiseen verrattuna. Tietoviihde jäi testaamatta, kun virtoja laittaessa näyttöön pamahti liuta vikailmoituksia. Ilmeisesti auto oli juuri purettu kuormasta, olisiko siirtotila vielä ollut käytössä. Tilaa oli takana kivasti.

Lainaus käyttäjältä: Fikim - 08.09.20 - klo:20:38
Ihan tuo perus punainen myös huokuttasi, mutta eikös aurinko polta juuri punaista väriä eniten, ainakin vanhemmissa punaisissa autoissa värin haalistuminen oli aika nopeaa, ei auttanut ahkera vahaaminenkaan.

Ei nykymaaleilla tuo haalistuminen ole ongelmana. Vanhoilla suorakiilloilla ja myös lakallisilla maaleilla se toki sitä oli. Esim. keltainen 1M Leonini haalistui 10 vuoden aikana ihan hullun lailla, etukyljen korjausmaalaus ei sävyltään istunut sitten mitenkään... Muuten on kyllä söpöä että jengi valitsee autojen värin ylläpidon helppouden tai myyjän suosittelun perusteella. Sitten vielä ihmetellään miksi Suomessa on niin tylsä autokanta.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Sam123

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.09.20 - klo:09:18
Kävin Lohjalla istumassa uuden Leonin, punainen ST. Ihan makean näköinen ja riittävän erilainen vanhakoppaiseen verrattuna. Tietoviihde jäi testaamatta, kun virtoja laittaessa näyttöön pamahti liuta vikailmoituksia. Ilmeisesti auto oli juuri purettu kuormasta, olisiko siirtotila vielä ollut käytössä. Tilaa oli takana kivasti.

Ei nykymaaleilla tuo haalistuminen ole ongelmana. Vanhoilla suorakiilloilla ja myös lakallisilla maaleilla se toki sitä oli. Esim. keltainen 1M Leonini haalistui 10 vuoden aikana ihan hullun lailla, etukyljen korjausmaalaus ei sävyltään istunut sitten mitenkään... Muuten on kyllä söpöä että jengi valitsee autojen värin ylläpidon helppouden tai myyjän suosittelun perusteella. Sitten vielä ihmetellään miksi Suomessa on niin tylsä autokanta.  ;D

Mun mielestä tuo uus tietoviihde-järjestelmä on tosi siisti ja näppärä kaikkinen käsieleineen. Myöskin mukana tuleva ääniohjaus vaikuttaa hyvältä. Muutenki nuo apujärjestelmät on tosi hyvin toteutettu yhdistettynä noihin wrapledeihin. 

Nyt tuo oma 2019 mallinen tuntuu vähintään 5 vuotta vanhemmalta autolta verrattuna tuohon uuteen.
Niin paljon on muuttunut. Vanhassa ei edes ole ACC:tä, kun ei siihen saanut.  :-[.

Mun mielestä Seatilta oikein onnistunu tää uus malli. Hyvännäköinen (takaled ja feikkiputket vaatii vähän totuttelua) ja autoihin saa hyvät varusteet. Onhan tää saanut tosi hyviä arvosteluja.  Olen omistanut monta golffia ja Octaviaa. Kyllä Seat näistä nuorekkain on, jos ei RS Skodaa lasketa. Itse olen alle 40vuotias ja ainakaan itelle ei noi kromilistat yms vaan iske sitten millään.

3.kertaa olen koeajanut uuden Leonin. Kerran hatchbackin ja kaks kertaa farkkua. Hatchback ehkä pikkasen parempi ajaa?, mutta eihän tuo kontti riitä mihinkään.
Miinuksena sanoisin rengasmelun (MHEV), mut tää johtuu osittain alustasta ja 18" pyöristä.  Alusta tulee olemaan hieman eri tuossa PHEV:ssä. Myyjän mukaan MHEV:n Comfort/Normal vastaa tuota PHEV alustan jäykkyyttä.   Alustan säätö DCC toimii hyvin, asetuksilla on oikeesti eroja ja ne huomaa.

Tuossa muuten pitäis olla joku ennakoiva ACC, joka ottaa nopeusrajoituksen huomioon kameran ja navigaattorin tietojen mukaan, en tätä ite osannu käyttää!?..

Odottavan aika on niiiin pitkä. Mitenköhän ihmeessä tässä saa 3,5kk kulumaan nopeasti?

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 10.09.20 - klo:10:06
Mun mielestä tuo uus tietoviihde-järjestelmä on tosi siisti ja näppärä kaikkinen käsieleineen. Myöskin mukana tuleva ääniohjaus vaikuttaa hyvältä. Muutenki nuo apujärjestelmät on tosi hyvin toteutettu yhdistettynä noihin wrapledeihin. 

Nyt tuo oma 2019 mallinen tuntuu vähintään 5 vuotta vanhemmalta autolta verrattuna tuohon uuteen.
Niin paljon on muuttunut. Vanhassa ei edes ole ACC:tä, kun ei siihen saanut.  :-[.

Mun mielestä Seatilta oikein onnistunu tää uus malli. Hyvännäköinen (takaled ja feikkiputket vaatii vähän totuttelua) ja autoihin saa hyvät varusteet. Onhan tää saanut tosi hyviä arvosteluja.  Olen omistanut monta golffia ja Octaviaa. Kyllä Seat näistä nuorekkain on, jos ei RS Skodaa lasketa. Itse olen alle 40vuotias ja ainakaan itelle ei noi kromilistat yms vaan iske sitten millään.

3.kertaa olen koeajanut uuden Leonin. Kerran hatchbackin ja kaks kertaa farkkua. Hatchback ehkä pikkasen parempi ajaa?, mutta eihän tuo kontti riitä mihinkään.
Miinuksena sanoisin rengasmelun (MHEV), mut tää johtuu osittain alustasta ja 18" pyöristä.  Alusta tulee olemaan hieman eri tuossa PHEV:ssä. Myyjän mukaan MHEV:n Comfort/Normal vastaa tuota PHEV alustan jäykkyyttä.   Alustan säätö DCC toimii hyvin, asetuksilla on oikeesti eroja ja ne huomaa.

Tuossa muuten pitäis olla joku ennakoiva ACC, joka ottaa nopeusrajoituksen huomioon kameran ja navigaattorin tietojen mukaan, en tätä ite osannu käyttää!?..

Odottavan aika on niiiin pitkä. Mitenköhän ihmeessä tässä saa 3,5kk kulumaan nopeasti?

5F -Leoniin (ainakin vuodesta 2015, ehkä jo aiemmin) on ACC:n saanut, tosin kamera-/tutkapohjaisen ja toimii jopa manuaalivaihteisen kanssa mukavasti.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 10.09.20 - klo:12:13
5F -Leoniin (ainakin vuodesta 2015, ehkä jo aiemmin) on ACC:n saanut, tosin kamera-/tutkapohjaisen ja toimii jopa manuaalivaihteisen kanssa mukavasti.

Kamerapohjaista ACC:ta ei konsernivalikoimassa ole. Tutkalla nuo toimii, myös uudemmat. Kamera vain täydentää tutkan havaintoja.

Mitä Sam123 tuossa tarkoittaa on tuo predictive ACC tai pACC joka on ollut jo ainakin facelift Leonissa. Se osaa hyödyntää karttadataa sekä kameran välittämiä tietoja nopeusrajoituksista.

Näissä konsernivehkeissäkin ACC tutka ja tuo etukamera täydentävät toisiaan jos molemmat löytyvät. Nuo on kytketty toisiinsa fusion CAN väylällä nopean tiedonvälityksen varmistamiseksi. Kameralla saadaa mm. front assistin havainnointimatkaa pidennettyä sekä mm. lisättyä jalankulkijatunnistus front assistille.

Sam123

Vähän ehkä epäselvästi kirjotettu. Tuohon 1.0tsi ei siis ainakaan saanut koko adaptiivista vakkaria. 1.5 tsi ja siitä ylöspäin tais saada.

b1mpo

Siis eihän acc ole tähän asti toiminut leonissa niin, että se vaihtaisi vakkariin oikean lukeman ja noudattaisi sitä, kun taas uusissa malleissa se toimii ja superb iv:ssä ainakin. Se hidastaa jo ennen merkkiä. Nimitystä sille en muista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

dwntime

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 10.09.20 - klo:13:04
Siis eihän acc ole tähän asti toiminut leonissa niin, että se vaihtaisi vakkariin oikean lukeman ja noudattaisi sitä, kun taas uusissa malleissa se toimii ja superb iv:ssä ainakin. Se hidastaa jo ennen merkkiä. Nimitystä sille en muista.

Totta, Seatissa näyttää tulleen vasta tämä 2020 mallin myötä tuo predictive ACC. Volkkarilla näyttää Arteonissa olleen tuo aiemmin ja Skodaan tuli tosiaan Superbin päivityksen myötä.

Ja siis predictive ACC tai pACC on tuon ihan virallinen nimitys.

Le.ON

Vielä ennen kuin hybridit menevät tuotantoon, niin jäin pohtimaan pitäisikö se vakiona oleva Turvallisuuspaketti M vaihtaa XL:ään? Onko Lane Assist Plus oikeasti hyvä? Ymmärtääkseni se on enemmän autopilottimaisempi kuin normaali Lane Assist? Mutta onko se yhtä hyvä kuin esimerkiksi Volvon vastaava. Onko kokemuksia?

Lisäksi mietin tuota Wrap Around LED -pakettia (vaikka en XL-pakettia ottaisikaan). Toimiikohan se tunnelmavalaistus ilman tuota kojelautaa kiertävää Wrap Around LED-palkkia, vai onko tällöin vain joku perus jalkatilavalaistus? Havainne kuvissa ainakin ovissa on toisetkin tunnelmavalot tuon Wrap Aroundin lisäksi, mutta kuuluukohan pakettiin. Maahantuoja ei osannut kertoa tähän vastausta, eikä varmuudella osattu jälleenmyyjänkään toimesta kertoa.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 10.09.20 - klo:15:18
Vielä ennen kuin hybridit menevät tuotantoon, niin jäin pohtimaan pitäisikö se vakiona oleva Turvallisuuspaketti M vaihtaa XL:ään? Onko Lane Assist Plus oikeasti hyvä? Ymmärtääkseni se on enemmän autopilottimaisempi kuin normaali Lane Assist? Mutta onko se yhtä hyvä kuin esimerkiksi Volvon vastaava. Onko kokemuksia?

Lisäksi mietin tuota Wrap Around LED -pakettia (vaikka en XL-pakettia ottaisikaan). Toimiikohan se tunnelmavalaistus ilman tuota kojelautaa kiertävää Wrap Around LED-palkkia, vai onko tällöin vain joku perus jalkatilavalaistus? Havainne kuvissa ainakin ovissa on toisetkin tunnelmavalot tuon Wrap Aroundin lisäksi, mutta kuuluukohan pakettiin. Maahantuoja ei osannut kertoa tähän vastausta, eikä varmuudella osattu jälleenmyyjänkään toimesta kertoa.

Ota ihmeessä XL, siinä on Traffic Jam Assist, joka on hyödyllinen jos olet esim. Keha I:n ruuhkassa. Se ajaa jonossa itsekseen, pysäyttää ja lähtee jonon kanssa liikkeelle 60 km/h asti.

Nyt voi tosin olla, että ruuhkat on pysyvästi ratkaistu, kiitos Korona...  ::)
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 10.09.20 - klo:15:18
Vielä ennen kuin hybridit menevät tuotantoon, niin jäin pohtimaan pitäisikö se vakiona oleva Turvallisuuspaketti M vaihtaa XL:ään? Onko Lane Assist Plus oikeasti hyvä? Ymmärtääkseni se on enemmän autopilottimaisempi kuin normaali Lane Assist? Mutta onko se yhtä hyvä kuin esimerkiksi Volvon vastaava. Onko kokemuksia?

Lisäksi mietin tuota Wrap Around LED -pakettia (vaikka en XL-pakettia ottaisikaan). Toimiikohan se tunnelmavalaistus ilman tuota kojelautaa kiertävää Wrap Around LED-palkkia, vai onko tällöin vain joku perus jalkatilavalaistus? Havainne kuvissa ainakin ovissa on toisetkin tunnelmavalot tuon Wrap Aroundin lisäksi, mutta kuuluukohan pakettiin. Maahantuoja ei osannut kertoa tähän vastausta, eikä varmuudella osattu jälleenmyyjänkään toimesta kertoa.


Eikös tuo plussa versio tarkoita että se toimii myös alle 65 nopeuksissa? Eli jos vaikkapa nyitään jossain kehätien ruuhkassa niin XL paketin avustimet kiihdyttää ja hidastaa / pysäyttää muun liikenteen mukana ja kaista-avustin toimii. Pysäytyksen jälkeen jatkaa matkaa muun liikenteen mukana (Travel assist).

Ilman pakettia olevat säätää nopeuden ja pysäyttää liikenteen mukana ilmeisesti myö alle 65 nopeuden, mutta stopista ei lähdetä liikkeelle itsekseen, eikä kaistavahti toimi.

Valoista ei ole tietoa, ihme ratkaisu on kyllä jos niitä ei ovissa ole.

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 10.09.20 - klo:15:57
Ota ihmeessä XL, siinä on Traffic Jam Assist, joka on hyödyllinen jos olet esim. Keha I:n ruuhkassa. Se ajaa jonossa itsekseen, pysäyttää ja lähtee jonon kanssa liikkeelle 60 km/h asti.

Nyt voi tosin olla, että ruuhkat on pysyvästi ratkaistu, kiitos Korona...  ::)
90% ajostani on yli 60km/h maantienopeuksissa, eikä varsinaisia ruuhkia täällä syrjäseudulla pääse syntymään. Ainoastaan tuo kaistavahdin toiminta kiinnostaa, eroaako se paljonkin normaalin ja plus-version välillä ja onko tonnin arvoinen lisä. Lähinnä ajamisen helppous maantienopeuksilla ja pitkillä välimatkoilla viehättää. Kaupungissa kyllä veivaan rattiani itse. ::)

miz

Normi kaistavahti ei toimi alle 65 nopeuksissa. Eiköhän se ero ole siinä.

Jollet kaipaa noita muita avustimia ja härpäkkeitä kuten kuolleen kulman varoitinta, exit assistia ja oven avauksen varoittimia ja sisäledejä niin sitten ei varmaan kannata sijoittaa sitä tonnia.

mikama83

Tuohon sisävalojen asiaan pystyn vastaamaan varmaan viikonloppuna kun huomenna auton luovutus. En ottanu sitä Wrap Around juttua kun tärkeämpi oli Beats audio.

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 10.09.20 - klo:17:51
Tuohon sisävalojen asiaan pystyn vastaamaan varmaan viikonloppuna kun huomenna auton luovutus. En ottanu sitä Wrap Around juttua kun tärkeämpi oli Beats audio.
Mahtavaa, kiitoksia jo etukäteen!

mikama83

#767
No mitään laadukasta kuvaa en saa tähän hätään mitenkään noista sisävaloista mutta jos jotain selvää edes saa  ;D Eka koeajo tehty mökille vajaa 200km. Vaikka auto täynnä kamaa ja kontissa vielä 50kg koira, niin kulutus oli vain 4,4litraa.
Ei mitään negatiivista sanottavaa. Alusta on juuri sopivan jämäkkä ja on tosi hiljainen auto verrattuna 5F farkkucupraan. Beats audio vaatii vielä säätöä mutta hyvin soi :) Ajovalot testiin tässä pimeällä.






Le.ON

Näyttäisi siis tunnelmavalot olevan noissa ovissa, mikä on ihan positiivinen asia. Tuo sopivasti ilmettä sisätiloihin myös. Onnittelut uudesta autosta!

Hego

Onnittelut uudesta autosta! Mahtavaa et joku foorumilainen on oikeasti saanut jo omansa.  :)

Hieno on... ja aika hyvät kulutuslukemat, varmaan 80 teitä ajeltu? Vielä ois itsellä muutama kuukausi odotettavaa.
Seat León ST PHEV Xcellence

mikama83

Joo suurin osa oli 80km/h aluetta toki myös satasen pätkiä ja sitten "mökkitietä". En alkanu kokeilemaan auton kiihtyvyyttä mutta vaivattomasti tuo kiihtyy vaikka ei se nyt sillein hyökkää kuin cupra ;D

Kaistanvahdista en tykkää edelleenkään kun huomauttaa jos ei aja keskellä kaistaa, mutta muut avustimet toimii hyvin.

Epes

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 10.09.20 - klo:17:51
Tuohon sisävalojen asiaan pystyn vastaamaan varmaan viikonloppuna kun huomenna auton luovutus. En ottanu sitä Wrap Around juttua kun tärkeämpi oli Beats audio.

Entä ajovalot? Onko niistä vielä mitään sanottavaa?

mikama83

Tarkoitus tänään käydä pimeällä kokeilemassa ajovaloja. Eilen liikkeessä oli tulossa luovutukseen myös Xcellence farkku ja oma huomio kiinnittyi hopeisiin kattokaiteisiin ja kromisiin ikkunakehyksiin. Makuasioita mutta ei minun mieleen kun taas FR:ssä ne on kiiltävän mustat.

Luen juuri AutoBild lehden vertailua Leonista ja Golffista. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun Leon otti voiton  :)

BMF

#773
Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 12.09.20 - klo:10:45
Tarkoitus tänään käydä pimeällä kokeilemassa ajovaloja. Eilen liikkeessä oli tulossa luovutukseen myös Xcellence farkku ja oma huomio kiinnittyi hopeisiin kattokaiteisiin ja kromisiin ikkunakehyksiin. Makuasioita mutta ei minun mieleen kun taas FR:ssä ne on kiiltävän mustat.

Luen juuri AutoBild lehden vertailua Leonista ja Golffista. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun Leon otti voiton  :)

Kakkoseksi jäi kuitenkin testaajien mukaan...
https://www.autobild.es/noticias/comparativa-nuevo-seat-leon-vs-volkswagen-golf-707687

Tuossa näyttä olevan mainittu vain 2v takuu leonille. Mikäli suomessa tälle Leonille saa 5 v takuun niin nostaa omassa ostohalukkuudessani leonin kirkkaasti ykköspallille ja lisäksi ulkonäkö on leonissa parempi sekä muutenkin varmasti huokeampi hankintahinta. Skodan/Leon on jo hankalampi...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

mikama83

5vuotta/100tkm on takuu  :)

Sam123

Päätin vielä tehdä viime hetken muutoksia omaan tulevaan pheviin.  Otin vielä dynamica verhoilun ja sähköisen kuljettan penkin. Olis jääny kaivelee.

Samalla päätin ottaa mallimerkinnän pois ( 0â,¬ ). Katselin kuvia ja tuo ehybrid teksti mielestäni pilaa tuota lookia. Ootteko omistanne ottaneet pois vai jättäneet? Tuo ite FR ihan siisti, mutta tuo ehybrid ei mielestäni ole kovin kaunis. Toki saa sen pelkän ehybrid tekstin varmaa pois, mut ei taida jaksaa nähdä vaivaa..?

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 12.09.20 - klo:16:18
Päätin vielä tehdä viime hetken muutoksia omaan tulevaan pheviin.  Otin vielä dynamica verhoilun ja sähköisen kuljettan penkin. Olis jääny kaivelee.

Samalla päätin ottaa mallimerkinnän pois ( 0â,¬ ). Katselin kuvia ja tuo ehybrid teksti mielestäni pilaa tuota lookia. Ootteko omistanne ottaneet pois vai jättäneet? Tuo ite FR ihan siisti, mutta tuo ehybrid ei mielestäni ole kovin kaunis. Toki saa sen pelkän ehybrid tekstin varmaa pois, mut ei taida jaksaa nähdä vaivaa..?

Jos päädyn Leoniin, niin ilman muuta tilaan ilman ilman malli ja moottorimerkintää, kun se on nyt mahdollista. Pääsee siitä hieman rumasta Leon-tekstistäkin eroon. Nykyisestäkin se otettiin pois, tosin silloin myyjän toimesta ennen luovutusta. Helpottaa myös auton pesua ja vahausta.

Noita alcantara-/mikrokuitupenkkejä ei taida saada uuteen Leoniin ilman tuota sähköpenkkiä? Tähän 5F malliin alcantarapenkit maksoivat n. 700 EUR. Ovat olleet hyvät ja kulutuskestävyys on parempi kuin kangaspenkkien, jotka olivat mulla aiemmassa 2014 FR Leonissa. Joten kyllä ne kannattaa. Mutta hinnat nousseet tuossakin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Sam123

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 12.09.20 - klo:17:58
Jos päädyn Leoniin, niin ilman muuta tilaan ilman ilman malli ja moottorimerkintää, kun se on nyt mahdollista. Pääsee siitä hieman rumasta Leon-tekstistäkin eroon. Nykyisestäkin se otettiin pois, tosin silloin myyjän toimesta ennen luovutusta. Helpottaa myös auton pesua ja vahausta.

Noita alcantara-/mikrokuitupenkkejä ei taida saada uuteen Leoniin ilman tuota sähköpenkkiä? Tähän 5F malliin alcantarapenkit maksoivat n. 700 EUR. Ovat olleet hyvät ja kulutuskestävyys on parempi kuin kangaspenkkien, jotka olivat mulla aiemmassa 2014 FR Leonissa. Joten kyllä ne kannattaa. Mutta hinnat nousseet tuossakin.


Ei taida saada mun mielestä. Olisikohan hinta ollu tuolle setille joku 880â,¬? Ei tunnu enää missää ku niin kallis jo muutenki 🤣, mutta onpahan kaikki mahdollinen, ettei jää mistään kaivelee. Nahkapenkit olis ollu aika turhan kalliit (2200-2500â,¬). En tykkää henk koht nahkapenkeistä ihan kauheasti.

mikama83

Kävin lenkin heittämässä pimeässä. Jos nyt vertaan edellisen 2015 Leonin led-ajovaloihin niin hyvin on valotehoa kyllä. Automatiikkaa en päässy kokeilemaan käytännössä kun ei tullu ketään vastaan  ;D

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 12.09.20 - klo:16:18
Samalla päätin ottaa mallimerkinnän pois ( 0â,¬ ). Katselin kuvia ja tuo ehybrid teksti mielestäni pilaa tuota lookia. Ootteko omistanne ottaneet pois vai jättäneet? Tuo ite FR ihan siisti, mutta tuo ehybrid ei mielestäni ole kovin kaunis. Toki saa sen pelkän ehybrid tekstin varmaa pois, mut ei taida jaksaa nähdä vaivaa..?
Ilman moottori- ja mallimerkintöjä tietenkin. Ei varsinaisesti tuota kaunokirjoitettua Leon-tekstiä vastaan ole mitään ja se voisi yksistään sopia takaluukkuun, mutta kaikki tuollaiset moottori- tai varustelumerkinnät autossa herättävät lähinnä myötähäpeää. Miksi tällaisia pitää mainita, onko se jotain egon kohottamista? Ja helpottaa oikeasti pesua, kun on kokonaan ilman merkintöjä. Vaikken mikään aktiivinen auton pesijä ole (automaattipesuissa käytän yleensä autoni), niin kyllä käsin pestessä piti aina jollain vanupuikolla käydä nuo merkintöjen pienet kolot läpi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy