Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

tet

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 01.09.20 - klo:15:11
1.4 hybridikone on ulkoisesti aivan ACT -koneen näköinen.
Voin hyvinkin olla vääräässä, mutta kaipaan jotakin mustaa valkoisella, ennen kuin uskon. Muuten jää vain väittämäksi.

Näkeehän sen ACT:n olemassaolon silmillään, jos pellin alle katsoo. ACT-toimilaitteet näkyvät selvästi koneen päällä, neljä yläosastaan sinisen sävyistä, muutoin mustaa mutikkaa keskisylinterien kohdalla. Kahdessa rivissä, eli 2 + 2 mutikkaa joihin tulee johto.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 02.09.20 - klo:01:26
Vaan vieläkään sulla ei ole mitään faktaa. Pelkkää spekulaatiota vaan. Se, että on erilaiset männät ja pinnoitteet ei kerro mitään ACT:sta.

Uskon kyllä kun kovasti vakuutatte, mutta kukaan ei tunnu pystyvän kertomaan konekoodia ja näyttämään tekstiä, jossa ACT poissuljetaan.  :D

Tässä kuvassa näkyy CUKC moottorin päälinen, ei ole ACT toimilaitteita nokka-akseleiden päällä.






Ja tässä vielä vertailuksi kuva ACT koneen venttiilikopasta

Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: tet - 02.09.20 - klo:09:42
Näkeehän sen ACT:n olemassaolon silmillään, jos pellin alle katsoo. ACT-toimilaitteet näkyvät selvästi koneen päällä, neljä yläosastaan sinisen sävyistä, muutoin mustaa mutikkaa keskisylinterien kohdalla. Kahdessa rivissä, eli 2 + 2 mutikkaa joihin tulee johto.

Ei oo sinisiä mun autossa, vaan mustia :P
Joka tapauksessa, uskotaan sitten. Katellaan kuvat koneesta kuitenkin sitten, kun jollakin oikeasti on tuollainen Leon PHEV.

ACT:ssahan ei sytytetä kahta keskimmäistä sylinteriä kun kone on osakuormalla. Luulisi, että tuota teknologiaa kannattaisi käyttää hyödyksi hybridissäkin kun ajetaan osakuormalla ja pelkästään bensalla. Kyllä akkua pystyisi lataamaan silloinkin. Bensan muuttaminen sähköksi ja vieminen akkuihin on hytösuhteeltaan hölmöä hommaa. Mm. Peugeotin hybrid 3008 / sisarmalli Granland x eivät tuota tee vaan akku on ladattava töpselistä tai recuperaatiolla.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 03.09.20 - klo:00:52
Ei oo sinisiä mun autossa, vaan mustia :P
Joka tapauksessa, uskotaan sitten. Katellaan kuvat koneesta kuitenkin sitten, kun jollakin oikeasti on tuollainen Leon PHEV.

ACT:ssahan ei sytytetä kahta keskimmäistä sylinteriä kun kone on osakuormalla. Luulisi, että tuota teknologiaa kannattaisi käyttää hyödyksi hybridissäkin kun ajetaan osakuormalla ja pelkästään bensalla. Kyllä akkua pystyisi lataamaan silloinkin. Bensan muuttaminen sähköksi ja vieminen akkuihin on hytösuhteeltaan hölmöä hommaa. Mm. Peugeotin hybrid 3008 / sisarmalli Granland x eivät tuota tee vaan akku on ladattava töpselistä tai recuperaatiolla.
Pienillä kuormilla hybridi sammuttaa polttomoottorin Kokonaan ja se on pidemmälle viety ratkaisu kuin vain parin sylinterin sammuttaminen. Bensan muuntamisessa sähköksi on omat häviöinsä, mutta se tuo myös säästöä nostamalla polttomoottorin hyötysuhdetta ja mahdollistamalla sähköajon sellaisissa tilanteissa, missä polttomoottorin hyötysuhde olisi heikoimmillaan. Toyotan hybridit kierrättävän koko aja sähköä suuntaa ja toiseen, eikä niille pärjää hyötysuhteessa muu kuin ladatulla sähköllä liikkuva auto.

tet

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 03.09.20 - klo:01:17
Toyotan hybridit kierrättävän koko aja sähköä suuntaa ja toiseen, eikä niille pärjää hyötysuhteessa muu kuin ladatulla sähköllä liikkuva auto.

Juu. Ja sitten taas ladatulla sähköllä kulkeva Toyota (tai Ford ;)) päihittää kaikki muut ladattavat juuri tuon sarja/rinnakkaishybridi -voimalinjan ansiosta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

passo_s

Saako mihinkään hybrid toyotaan koukkua lainkaan, kun esim Camryyn ei saa edes taakkatelinettäkään? Eivät toyotan ylivoimaisessa suunnittelussa ole huomioineet vetomassoja "kerssissään" jarutustilanteissa perävaunun kanssa.

tet

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 03.09.20 - klo:12:52
Saako mihinkään hybrid toyotaan koukkua lainkaan, kun esim Camryyn ei saa edes taakkatelinettäkään? Eivät toyotan ylivoimaisessa suunnittelussa ole huomioineet vetomassoja "kerssissään" jarutustilanteissa perävaunun kanssa.

Toki tuo hybriditekniikka varmasti vetomassoja rajoittaa. Toyotasta en osaa sanoa, omassa Fordissa vastaavalla tekniikalla vetomassa jarruttomana 750 kg, jarrullisena 1200 kg.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Husky

Broidilla on tää uusi corolla hybridi ja siinä on koukku.

Routa

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 03.09.20 - klo:12:52
Saako mihinkään hybrid toyotaan koukkua lainkaan, kun esim Camryyn ei saa edes taakkatelinettäkään? Eivät toyotan ylivoimaisessa suunnittelussa ole huomioineet vetomassoja "kerssissään" jarutustilanteissa perävaunun kanssa.
Camryssä näkyy vähän se, että auto on alunperin suunniteltu jenkkimarkkinoita varten. Siellä vetohommat hoidetaan muilla kuin henkilöautoilla.

RAV4 hybrid AWD:llä saa vetää 750kg/1600kg, jos en ihan väärin muista.
Entinen VAG-kuljettaja.

Fikim

Lainaus käyttäjältä: miz - 06.07.20 - klo:15:17
Maahantuojan vahvistus:
Vakiona 550 lumemin tehoiset Ledit ja PXX paketin mukana nousee teho 950 lumeniin.
Ei ole matriisit.
Onko kenelläkään kokemuksia näiden vakio ledien tehoista. Tässä juuri kauppoja hierotaan lataushybridistä ja nuo Full led valot kiinnostaa myös, mutta tuo 1000â,¬ on aika paljon, jos ero ei ole selvä.
Nykyisessä -18 ocussa ledit valot ihan kohtuulliset.
Ennakoiva turvajärjestelmä Pre-Crash Assist, se ei ole vakiona mutta lisähinta kohtuu pieni , olisiko vain koodausta vailla muutenkin, kun kameroita/tunnistimia keulalla riittää. Onko muut tilanneet tätä?
FR mallin farkkuna koeajoin , muuten aivan mainio mutta nuo rengasäänet tuli aika hyvin sisälle, 18" rengastus varmaankin syynä, saman huomion tein uuden ocun koeajossa, diesel mallissa oli 18" renkaat ja äänet tuli sisälle karkealla(normaalilla) asfaltilla.










Le.ON

Lainaus käyttäjältä: Fikim - 03.09.20 - klo:23:43
Onko kenelläkään kokemuksia näiden vakio ledien tehoista. Tässä juuri kauppoja hierotaan lataushybridistä ja nuo Full led valot kiinnostaa myös, mutta tuo 1000â,¬ on aika paljon, jos ero ei ole selvä.
Nykyisessä -18 ocussa ledit valot ihan kohtuulliset.
Ennakoiva turvajärjestelmä Pre-Crash Assist, se ei ole vakiona mutta lisähinta kohtuu pieni , olisiko vain koodausta vailla muutenkin, kun kameroita/tunnistimia keulalla riittää. Onko muut tilanneet tätä?
FR mallin farkkuna koeajoin , muuten aivan mainio mutta nuo rengasäänet tuli aika hyvin sisälle, 18" rengastus varmaankin syynä, saman huomion tein uuden ocun koeajossa, diesel mallissa oli 18" renkaat ja äänet tuli sisälle karkealla(normaalilla) asfaltilla.
Voisin veikata, että tuo Full LED -valopaketti parantaa jälleenmyynti- tai vaihtoarvoa, sillä se vaikuttaa olennaisesti myös auton ulkonäköön. Ne perusvalothan ei ole tuolla signature-muotoilulla ja takana ei ilmeisesti ole tuota koko leveää valopalkkia. Ainakaan se ei ole käytössä kokonaisuudessa. Lisäksi lähes tuplasti tehokkaammat valot, niin luulisi huomaavan selkeän eron ajossa. En pihistelisi valoissa.

Daatta

Eikä varusteiden jälkiasennuksen varaan kannata myöskään laskea. Aikaisemmin saattoi olla jotkut saattovalot helposti koodattavissa päälle, mutta Pre-Crash assistant ei sellainen varuste ole. Samoin juttu ACC:n kanssa, vaikka tutka on autossa valmiina ei adaptiivisen vakkarin aktivointi jälkikäteen välttämättä onnistu.

Itse ruksisin ne varusteet joiden puute on aikaisemmissa jäänyt harmittamaan tai haluaa jotain pientä extraa uuteen autoon. Paremmat ledit ilman muuta, ettei heti luovutuksen jälkeen ole foorumilla ihmettelemässä miten LED-lisävalopaneeli asennetaan vm. 2021 autoon...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

reverence

Kyllä tonnikakssataa on sikahinta ledistä lediin vaihdettaessa. Ymmärtäisin paremmin jos halogeenista vaihtaisi led-matrixiin ja hinta tuollainen.
24kk pidolla valoista 50eur kk. ei shaat-ana.
Eri asia on sitten se että ajeleeko valaistujen latujen ulkopuolella ja miten paljon.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: reverence - 04.09.20 - klo:14:46
Kyllä tonnikakssataa on sikahinta ledistä lediin vaihdettaessa. Ymmärtäisin paremmin jos halogeenista vaihtaisi led-matrixiin ja hinta tuollainen.
24kk pidolla valoista 50eur kk. ei shaat-ana.
Eri asia on sitten se että ajeleeko valaistujen latujen ulkopuolella ja miten paljon.

Minusta taas tonni webastosta on täysin järjetön hinta.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 04.09.20 - klo:14:58
Minusta taas tonni webastosta on täysin järjetön hinta.

Häh, tonni webastosta on halpa hinta. Vai mistä saa halvemmalla, itse hankkimalla ja asentamalla?
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.09.20 - klo:15:04
Häh, tonni webastosta on halpa hinta. Vai mistä saa halvemmalla, itse hankkimalla ja asentamalla?

Koska en ole koskaan tilannut eikä tule koskaan tilamaan webastoa, niin en tiedä täsmällisiä hintoja, pointtini on, että suostun maksamaan turvallisuudesta, mutta en piittaa ollenkaan minkä näköiset vanteet autossa ovat.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 04.09.20 - klo:15:15
Koska en ole koskaan tilannut eikä tule koskaan tilamaan webastoa, niin en tiedä täsmällisiä hintoja, pointtini on, että suostun maksamaan turvallisuudesta, mutta en piittaa ollenkaan minkä näköiset vanteet autossa ovat.

Vaikka sinulle Webasto onkin tarpeeton niin moni siitä on valmis maksamaan. Kuten niistä hienommista vanteistakin. Ei ole yhtä sabluunaa ihmisten autoilutarpeisiin, muutenhan uutta Leonia myytäisiin ainoastaan yhtenä versiona. Kuten ennen vanhaan, Ladassa tai Mossessa tuskin oli paljon lisävarustelistalla tavaraa.  ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikama83

Oma farkku saapui tänään liikkeeseen ja varmaan ensi viikolla saan jo ajoon   :)


ksuuk

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 04.09.20 - klo:17:10
Oma farkku saapui tänään liikkeeseen ja varmaan ensi viikolla saan jo ajoon   :)


On kai aikaa tehdä uusi aihe - "Leon 2020 ongelmat ja viat"? :)

mikama83

Toivottavasti sille palstalle ei olisi mitään kirjoitettavaa  ;D

passo_s

Tuohan on keulasta nätimpi kuin uusi Octavia.

Hego

Niistä valoista... oheisella videolla näkyy ne perusvalot. En tiedä mut olis noi full ledit voinu tulla vakiona esim Xcellence tasosta lähtien vaikka sitten oliskin auton hinta vähän noussut, nyt näköjään aiheuttaa hieman pahaa mieltä osalle kun niistä joutuukin maksaa lisää. Itse en kauan asiaa pohtinut, suomessa on talvella aika pimeetä joten paremmat valot on vaan hyvä juttu. Sen lisäksi että ne valaisee premmin, ne myös näyttää paremmalta, kun ovat aika näkyvä osa tuon auton designia.

https://youtu.be/1El9PekLlls
Seat León ST PHEV Xcellence

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 04.09.20 - klo:17:10
Oma farkku saapui tänään liikkeeseen ja varmaan ensi viikolla saan jo ajoon   :)

[/quxote]

Minkälaisella koneella ja varustelulla tuo uusia autosi on?
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

mikama83

1.5 eTSI Fr ja vakiovarusteiden lisäksi full led valopaketti,webasto,beats audio sekä ensi viikolla tuon metallivärin päälle keraaminen pinnoitus ennen luovutusta. Muistaakseni siinä kaikki  :D Tosiaan auto tilattu jo 4kk sitten.
Niin tosiaan myös peruutuskamera..se ei tainnu olla vakiona mutta on tuossa.

Erkka

Tarkoitatko, että sait peruutuskameran sitä autoon ruksaamatta?

Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

mikama83

En tarkoittanu vaan on se ruksattu erikseen. Sitä tarkotin kun toukokuussa jo tilaus tehty niin ei äkkiä enää muista mitä lisävarusteita on erikseen ottanu  ;D Beats audio oli aivan ehdoton kun paljon kuuntelen musiikkia autossa.

Hego

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 05.09.20 - klo:13:15
1.5 eTSI Fr ja vakiovarusteiden lisäksi full led valopaketti,webasto,beats audio sekä ensi viikolla tuon metallivärin päälle keraaminen pinnoitus ennen luovutusta. Muistaakseni siinä kaikki  :D Tosiaan auto tilattu jo 4kk sitten.
Niin tosiaan myös peruutuskamera..se ei tainnu olla vakiona mutta on tuossa.

Paljonko tuli hintaa keraamiselle pinnoitteelle?
Seat León ST PHEV Xcellence

mikama83


ksuuk

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 05.09.20 - klo:13:15
1.5 eTSI Fr ja vakiovarusteiden lisäksi full led valopaketti,webasto,beats audio sekä ensi viikolla tuon metallivärin päälle keraaminen pinnoitus ennen luovutusta.

Eiköhän kannattavampi olisi koko auton teippaus?

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 05.09.20 - klo:15:11
Eiköhän kannattavampi olisi koko auton teippaus?
Kyllä keraaminen pinnoite on hyvä ratkaisu, mm. auton puhtaanapidon kannalta. Teipatun auton puhtaanapito on muutenkin haastava asia; joku voi "onnistua" irrottamaan teipit pesukoneessa tai varomattomassa painepesussa.
Ja moitteettomasti tehty teippaus on sinänsä haastavampi kuin keraaminen pinnoite.
Golfkärry Mk 7.5

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy