Ecun vaihto

Aloittaja Vagitaristi, 22.11.19 - klo:18:18

« edellinen - seuraava »

Vagitaristi

Hyvät vinkit olisivat arvokkaita.
Passat B7 2.0TDI ecu hajosi, aamulla laite vain herjasi "ESC Error" ja valitteli ettei ole yhteyttä rengaspaineen valvontajärjestelmään.
Startti ei inahtanutkaan.

VCDS kiinni ja Ecuun ei saa yhteyttä lainkaan.

Nyt tuli Ebaysta käytetty ECU, jonka asennuksen jälkeen herjat lähtivät ja auto starttaa. Toki vain sekunniksi, kun ajonesto lyö päälle.

Soitto erääseen valtuutettuun VW korjaamoon "A.....n autohuolto" ja erinäisten sekavien vaiheiden jälkeen lopullinen tuomio on ettei käytettyä Ecua voi ohjelmoida uusiksi.
VW Center ei ole vastannut tänään puheluihin, laitoin sinne pyynnön varata huoltoaika selityksen kanssa.

Alkaa hiukan jo ahdistaa, joten kaikki vinkit ovat tervetulleita asiantuntijoilta, saisiko tämän nyt ajoon ilman 2500e ryöstöä marmorilla uudesta ecusta?



vwmies

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31122.0

tämä ketju voi auttaa hieman. IMO merkkari voi koodata palikat uudelleen + rattilukon ajoestoa varten, tuskin mikään muu liike.
Yritetään pärjätä.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 22.11.19 - klo:19:30
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31122.0

tämä ketju voi auttaa hieman. IMO merkkari voi koodata palikat uudelleen + rattilukon ajoestoa varten, tuskin mikään muu liike.


...paino sanalla "liike." Yksityiset harrastajat noita pystyvät myös tekemään, mutta sellaisia ei kasva joka oksalla. Virityspajoilta kannattaa myös tiedustella onko heillä mahdollisuuksia ecun ajonestomuistin tietojen lukemiseen ja kloonaamiseen.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Vagitaristi

Ok, jos merkkiliike tämän suostuu tekemään niin hyvä homma. Ensimmäinen merkkiliike siis jo kieltäytyi, koska kuulemma käytettyä ecua ei voi ohjelmoida uudelleen.

juppep

Laita YV jos tarve avulle, sijainti Tre.

Vagitaristi

Ok! Nyt tilanne se, että autoa ollaan hinauttamassa VW Centeriin.
Katsotaan miten käy.

Vagitaristi

VW Center sai varaosa ECUn koodattua. Maksoi noin 300e.

Onnekkaasti, tuo ebayn kautta saatu ECU oireilee nyt samalla tavalla.
Kuivattelun jälkeen toimii taas ainakin toistaiseksi.
Mitä tietoja VCDS kannattaa ottaa talteen, kun Ecuun saa vielä yhteyden?

Tulossa toinen samanmoinen varaosaecu Liettuasta. Ei raaski ostaa uutta 2000 eurolla.

o.b.

Hyvin epätodennäköistä, että saat  käytetyn varaosan, jossa on samaa vikaa, varsinkaan kun tuo ei ole kovin yleinen vika. Ellei sulla sitten ole vedenpoistoreiät tukossa ja ECU saa vettä aina kun sataa reippaammin ???

sprint

Oletko harkinnut että lähettäisit toisen ecun suomeen tai ulkomaille korjaukseen/tutkittavaksi?

juppep

Erikoinen homma kyllä, jokin passatissa ajattaa kosteutta eculle. Juuri hiljattain kanssa tein vaihtoecun B7 ja oem osa oli ulkoisestikin melko karussa kunnossa ja sisällä näkyi jälkiä vedestä liitinrunkojen kohdalla.

Vagitaristi

Ecu on kuivattelun jälkeen toiminut vaikkakin joskus käynnistettäessä vähän oireilee, jotain rattilukko herjaa antaa.

Toinen ecu saapui juuri. Onhan nuo sellaisia mätääntyneen oloisia kaikki B7 ecut kun ovat siellä vesikotelossa 10 vuotta maanneet. Ei ole kanavat tukossa.

Uskon että kävi vaan niin huonosti, että tuli jonkun jo kertaalleen vaihtama Ecu, jonka joku veijari kuivatteli uunissa ja totesi toimivaksi.

Alkuperäiseen kysymykseen, onko VCDS:llä "sopeutus" mahdollista, nyt kun saan otettua vanhasta ecusta vielä koodit talteen?


o.b.

Ei onnistu VCDS:llä, vaatii juppep'in ;D

Rattilukkoherja voi johtua yllättäen myös sähköisestä rattilukosta. Varsinkin B6:ssa oli sitä ongelmaa enemmänkin. B7:sta en tiedä, kuinka yleinen vaiva.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy