Tehdas webasto ei käynnisty..

Aloittaja insaner, 06.11.19 - klo:07:14

« edellinen - seuraava »

insaner

Passat -15  1,6tdi  tehdas webasto ei enää käynnisty, pari viikkoa toimi ihan normaalisti, sit yhtäkkiä kaukosäätimestä webasto päälle laittaessa vilkuttaa vaan nopeasti vihreää lediä, eikä myöskään käynnisty auton sisäpainikkeesta.. Mikä siellä mättää?

Dirti

Lainaus käyttäjältä: insaner - 06.11.19 - klo:07:14
Passat -15  1,6tdi  tehdas webasto ei enää käynnisty, pari viikkoa toimi ihan normaalisti, sit yhtäkkiä kaukosäätimestä webasto päälle laittaessa vilkuttaa vaan nopeasti vihreää lediä, eikä myöskään käynnisty auton sisäpainikkeesta.. Mikä siellä mättää?

Onko akku missä kunnossa?
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

tet

Tai polttoainetankki alarajalla? Jos ei ole sähkön tai naftan puutetta, niin sitten laite on mennyt vikatilaan esim. liekkihäiriön seurauksena.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Guido

Kiertovesipumppu?

Oma kokemus Octavia vm 2014 talvella 2017:

Reilun 3 vuoden ikäisessä Octaviassa tehdas-Webasto ei suostu käynnistymään. Merkkivalo katkaisijassa syttyy muutamaksi sekunniksi ja sammuu ennen kuin Webasto inahtaakaan.

Webaston kaukosäädin vilauttaa vihreää aivan normaalisti eikä ajotietokoneeseenkaan tule mitään herjaa. Akun varaus 80%, reilusti yli puoli tankillista bensaa ja kaikki muut sähköt, ml. tuulilasin, takalasin ja penkkien lämmitykset toimii normaalisti. Ohjekirjan mukaanhan nuo putoavat pois pelistä mikäli akun varaus on liian heikko.

VCDS antoi seuraavat vikakoodit Aux. Heat -yksiköstä (muualta ei vikakoodeja tullut):

0369 - Coolant Circulation Pump
          B137E 52 [009] - Not activated

0139 - Recirculation pump
          B1382 15 [009] - Open or Short to Plus

0135 - Heater Unit Locked
          B138F 00 [009] -  -

Näiden nollaaminen ei onnistu ja yleensä kaiken tietävä Googlekaan ei osaa kertoa mitään hyödyllistä.

Pitää ensi viikolla poiketa pajalle, mutta jos tuolle on mahdollista itse tehdä jotakin niin kiinnostaisi tietenkin. Nuo kaksi ensimmäistä riviä kuulostavat ikävältä, mutta ilmeisesti todellinen showstopper on tuo "Heater unit locked", jonka nollaamiseen en löytänyt apuja edes Ross-Techin sivuilta vaikka VCDS sieltä neuvoikin katsomaan. Tai oli siellä ohjeita, VW:lle ja Audille. Ehkä jommankumman ohjeet toimivat myös Skodassa, mutta en uskaltanut vielä kokeilla.

LISÃ,,YS: Katsoin tarkemmin vikakoodeja ja huomasin, että Coolant Circulation Pump -herjan päiväys on 6.1.2017, Recirculation pump -herja on päivätty 8.2.2017 ja Heater unit locked on päivätty 10.2.2017.

En ole ihan varma koska Webasto on viimeksi toiminut. Ainakin kun itse autolla ajoin alkuviikosta se toimi eikä autoa pääasiassa käyttävä vaimokaan ole valittanut että auto olisi ollut kylmä hänen lähtiessään liikkeelle. Itse huomasin toimimattomuuden ensimmäisen kerrran torstai-iltana (9.2.).

insaner

Akku on alkuperäinen, maantieajoa tulee viikossa useampi sata kilsaa, että pitäis ainakin keretä latautua..

Tankissa myös ainetta yli puolenvälin.

Jos härveli on vikatilassa niin saako kuitattua/palautettua kotikonstein?


M_M

Lainaus käyttäjältä: insaner - 06.11.19 - klo:09:14
Jos härveli on vikatilassa niin saako kuitattua/palautettua kotikonstein?

Ei saa, tarvii olla testeri. Tai kai senkin voi kotikonstiksi laskea, kotona mullakin se VCDS on.  ;D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

triathlon

Terve!Minulla oli samat oireet,auto skoda octavia rs3 -14 TSI DSG farkku.Tilasin skodan orkkis pumpun marmorilta hinta 309 euroa ,paikallinen asentaja asensi 50 eurolla.Normi testerillä ei saanut lukitusta avattua vein merkkiliikkeeseen avasivat ja ajoivat testiohjelman aikaa kului noin 30min hintaa tuli 51,50.Olisin vienyt varsinais-suomen autosähkö oylle jossa kokonaishinta asennettuna tarvikepumpulla olisi 230euroa.Pelkkä pumppu heidän kautta olisi ollut 209euro suoraan webastolta kotiintoimitettuna.

o.b.

Tuon ikäisessä tosiaan suurella todennäköisyydellä kiertovesipumppu on risa. Jos lukituksen poistaa, Webasto toimii ajonaikaisena lisälämmittimenä,  mutta sitä ei voi käyttää jos moottori ei ole käynnissä.

tet

Lainaus käyttäjältä: triathlon - 06.11.19 - klo:10:35
Terve!Minulla oli samat oireet,auto skoda octavia rs3 -14 TSI DSG farkku.Tilasin skodan orkkis pumpun marmorilta hinta 309 euroa ,paikallinen asentaja asensi 50 eurolla.Normi testerillä ei saanut lukitusta avattua vein merkkiliikkeeseen avasivat ja ajoivat testiohjelman aikaa kului noin 30min hintaa tuli 51,50.Olisin vienyt varsinais-suomen autosähkö oylle jossa kokonaishinta asennettuna tarvikepumpulla olisi 230euroa.Pelkkä pumppu heidän kautta olisi ollut 209euro suoraan webastolta kotiintoimitettuna.

Nyt ei kuitenkaan kannata hypätä johtopäätöksiin, ja tilailla varaosia, ennen kuin on selvillä mikä hätä sillä webastolla on. Vikakoodien lukuun vaan ensin, sitten vasta suunnittelemaan korjaavia toimenpiteitä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

insaner

Kiertovesipumppuhan se oli mennyt, niinku muutamat arvailikin.  Huomenna menee pumppu s vaihtoon merkkiliikkeeseen, auto sieltä ostettu muutama kk takaperin, tulevat kuluissa 50% vastaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy