Passat 3C latausjännite 20v

Aloittaja JORI, 15.11.19 - klo:18:13

« edellinen - seuraava »

JORI

Moro olisko vinkkiä antaa mistä lähtis vikaa korjaamaan kun latausjännite on auto sammuksissa virrat pois niin akun jännite näyttää 18,70v ja kun auton käynnistää niin jännite nousee 20,00v akun kaapelit irroitettuna akun jännite 17,80v mitattu akun navoista

M_M

Yleismittarista kannattaa aloittaa.

Auto sammuksissa pelkästä akusta ei mitenkään irtoa tuollaista jännitettä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

JouniJL


JORI

Mittaukset on suoritettu merkkiliikkeessä kyllä siellä väittivät että on mahdollista noi virtamäärät tai sitte ne ei siellä ymmärrä autoista mitään säätimen vaihtoa ehdottivat

o.b.

Eiköhän kaikki polttimot olisi tuossa autossa kärähtäneet muutamassa minuutissa.

Yleismittari saattaa tehdä tuollaista kun paristo on loppumassa ::)

M_M

Joko ne ei merkkiliikkeessä ymmärrä mitään tai sitten kuulija on ymmärtänyt jotain väärin.

Vai tunteeko joku mekanismin jolla irrallisen akun jännite voisi nousta noihin lukemiin?  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

vwmies

Irrallisen 12V akun max. napajännite on 14,4 V.
Yritetään pärjätä.

Jareqq

Lainaus käyttäjältä: M_M - 15.11.19 - klo:19:30
Joko ne ei merkkiliikkeessä ymmärrä mitään tai sitten kuulija on ymmärtänyt jotain väärin.

Vai tunteeko joku mekanismin jolla irrallisen akun jännite voisi nousta noihin lukemiin?  ???

Jos 20 voltilla lataa niin kai se nyt hetkellisesti voi tuollasta näyttää.

Jultsu

No, jos jännitteisiin on uskominen niin jännitteensäätimen voisi ensimmäiseksi vaihtaa. Tämän jälkeen saattaa toki akun vaihtokin olla ihan viisas vaihtoehto.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

jabajee

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 15.11.19 - klo:20:33
No, jos jännitteisiin on uskominen niin jännitteensäätimen voisi ensimmäiseksi vaihtaa. Tämän jälkeen saattaa toki akun vaihtokin olla ihan viisas vaihtoehto.
20voltilla kun latailee niin saatta joku boksikin kyrvähtää. Akku ainakin kiehuu pilalle.

tsi1490

Vaihda patterit yleismittariin, niin näyttää taas oikein.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 15.11.19 - klo:21:34
20voltilla kun latailee niin saatta joku boksikin kyrvähtää. Akku ainakin kiehuu pilalle.

Yleensä sähkölaitteet kestää kyllä jonkun aikaa pieniä ylijännitteitä, mutta... millä tavalla tuo epänormaali latausjännite tuli sitten huomattua?  :-X
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

JORI

Lainaus käyttäjältä: JORI - 15.11.19 - klo:19:14
Mittaukset on suoritettu merkkiliikkeessä kyllä siellä väittivät että on mahdollista noi virtamäärät tai sitte ne ei siellä ymmärrä autoista mitään säätimen vaihtoa ehdottivat
Lukekaas nyt herrantähden noi aloittajan kysymykset ja vastaukset huolella ja AJATUKSELLA ennen kui kommentoitte mitään,siinähän on kerrottu selvästi että mittaus on suoritettu VW merkkiliikkeessä eikä kyllä näyttäny miltään yleis mittarilta sitä ei yleensä kytketä auton omaan pistokkeeseen joka on siinä kojelaudan alakulmassa,vika löyty kun päiväajovaloja koodailtiin piti mennä niitten takia oikein merkkiliikkeeseen koska Raumalla ja Porissa ei noita koodaus laitteita ilmeisesti kellään kotikäytössä ole kyselyistä huolimatta joita tännekin olen laittanut.

M_M

Aloitusviestissä sanottiin myös, että akun jännite on mitattu suoraan irrallisen akun navoista. Sitä ei takuulla pysty mittaamaan millään testerillä auton diagnostiikan kautta, joten onko nyt niin kamalan väärä oletus jos epäilee käytössä olleen yleismittarin?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

b1mpo

Merkkiliikkeellä on varmasti myös esim. Fluken yleismittaria käytössä?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tsi1490

Yleismittarin antama selvästi mahdoton jännite viittaa yleismittarin patterien loppumiseen. Tästä minulla on ihan omakohtaista kokemusta. Ennen kuin tätä keskustelua jatketaan, kannattaa aloittajan investoida noin kymppi digitaaliseen yleismittariin ja katsoa siitä jännite.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy