Golf 8 Chat

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:31

« edellinen - seuraava »

a_jaba

#1
Pitäiskö nämä kaikki tulevaa golfia käsittelevät aiheet ja alue nimetä kuten valmistajakin nimeää autonsa eli Golf 8?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Scodillac

#2
Mitenköhän tuo otsikko liittyy Golf 8:n  8)  Seiskalle on kuitenkin jo oma chat osio ;)
VW Passat GTE My16
Skoda Superb HB 1.4 TSI L&K  My17

digiGolf

#3
Painovirhe  :) Voiskohan moderaattori korjata otsikon ?
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

minnis

#4
Vähän kyllä rupeais houkuttelemaan Golfin osto. Ostin vaan viime keväänä uuden Polon  ::) Osaako kukaan arvioida paljonkohan antaisivat vaihdossa 25000km ajetusta ja vuoden vanhasta 1.5 litraisesta Polosta jonka hinta oli ostohetkellä n. 26000â,¬ lisävarusteineen? Kallit vuoden ajeluthan tästä peliliikkeestä tulisi, mutta kuinka kalliit?

Enhancer

#5
Noin 15000â,¬ olisi varmaankin hyvitys.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

mikama83

#6
Huvikseni pyysin tuossa vaihtotarjousta omaan Golffiin ja kun sen hinta oli uutena noin 28tonnia niin nyt 2,5 vuotta ja 51tkm myöhemmin hyvitys olisi ollu vain 20500â,¬. Siinä meni autokuume vähäksi aikaa  ::)

Enhancer

#7
Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 03.12.19 - klo:15:51
Huvikseni pyysin tuossa vaihtotarjousta omaan Golffiin ja kun sen hinta oli uutena noin 28tonnia niin nyt 2,5 vuotta ja 51tkm myöhemmin hyvitys olisi ollu vain 20500â,¬. Siinä meni autokuume vähäksi aikaa  ::)
Tämähän on loistava tarjous? Jos siis noin 7000â,¬ arvonalenemalla olet päässyt yli 2 vuotta ja 50tkm.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

minnis

#8
Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 03.12.19 - klo:15:51
Huvikseni pyysin tuossa vaihtotarjousta omaan Golffiin ja kun sen hinta oli uutena noin 28tonnia niin nyt 2,5 vuotta ja 51tkm myöhemmin hyvitys olisi ollu vain 20500â,¬. Siinä meni autokuume vähäksi aikaa  ::)

Toihan on hyvä tarjous, mistä liikkeestä pyysit sen jos saan kysyä? Laitan omasta Polosta samantien tarjouspyyntöä menemään  ;D

mikama83

#9
Se oli näitä K-Caara liikkeitä. Eiköhän tässä tule odoteltua että tulee farkkuversio tuosta uudesta Golffista.

Uutta Gti-Poloa kävin koeajamassa. Tykkäsin älyttömästi moottorista mutta onhan se turhan pieni auto omaan käyttöön.

finnman

#10
Saksan sivuilla on jo 8-malli hinnoiteltu. Mm. Style eTsi 110KW 32 480â,¬ (4,7L/100km 108g). Hinta on aika kova. Kulutuslukemat on kyllä sellaiset, että jos se osuu käytännössä pari desin sisään, ollaan jo Toyotan hybridi luvuissa.
Mutta hinta: Jos Saksassa em. malli maksaa lähtönä yli 32 tonnia ja siihen sitten joitan lisävarusteita, ollaan jo liian kaukana kansanautosta?
Jokohan Golfiin saisi nyt sähköisen takaluukun? Ei luulisi olevan ongelma, kun se on mm. Scalassakin ja Kamiqissa?

b1mpo

#11
Nykyiseen golffiin sähköluukkua ei saanut, kun pumppujen tila oli suunniteltu niin pieneksi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

pappa

#12
"Uuden Volkswagen Golfin hinnat julkaistaan ja ennakkomyynti alkaa tiistaina 4.2.
Ennakkokiinnostuneille ilmoitamme hinnoista nyt jo etukäteen."
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

TSI_J

#13
Ekan kerran alkaa tehokin lisääntymään e-golffeissa ja oikeasti haastetaan klassista GTI:tä. Mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan VW vie Golfia, herkällä ei luovuta bensa-GTI:stä sen pystyy sanomaan jo nyt.
Jos tehot menee ohi ja joskus myös hinta paremmaksi niin sitten alkaa e-GTI aika.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

teräksenharmaa

#14
Uunituoreessa Auto Zeitungissa on uuden Golfin ensimmäinen vertailu. Golf suoriutui siitä varsin vakuuttavasti. Golfin kori arvosteltiin selkeästi parhaaksi. Ajomukavuus ja voimalinja olivat suorastaan ylivoimaisia. Ajettavuudessa pisteet jakautuivat tasaisemmin ja Golf jäi keskisijalle lähinnä jarrutusmatkajen vuoksi. Myös kustannuksissa Golfille tuli keskitason pisteet.

Golfissa vertailun parasta olivat mm. penkit, jousitusmukavuus, kulutus, melu ja vaihteiston toiminta. Golfin vertailukulutus 6,2 ja muilla 7,0-7,6 l/100 km.

Vertailuryhmässä oli automaatilla varustetut 150 hevosvoiman lähellä olevat versiot. Golfin lisäksi mukana: 118i, i30, A 200 ja Astra.

europe

#15
Toinen vertailu halpiksia vastaan. Auto, motor und sport 05/20.

1. Golf 1.5 eTSI, 460p
"Der Vorsprung des Golf ist gewaltig, denn er fährt komfortabel, agil und sparsam und protzt mit zahlreichen Assistenzsystemen. Der Preis ist grenzwertig."

2. Ceed 1.4T-GDI, 431p
"Der Ceed macht sehr viel richtig. Er bietet immens viel Auto fürs Geld und spielt die Fahrspaß-Karte gekonnt â€" und opfert dafür den Federungskomfort."

3. Asta 1.4DI Turbo, 407p
"In dieser Runde wirkt der Astra wie die graue Maus. In keiner Disziplin kann er brillieren, ist aber auch nirgends richtig schlecht. Ein Zylinder mehr wäre gut"

4. Megane TCe 140, 403p.
"Wie dem Opel fehlt es dem Renault an Assistenz, auch die Funktionalität ist mäßig. Dafür federt der Mégane gut und lockt mit einem sehr attraktiven Preis."

the_kapu

#16
Jonkun saksalaisen autolehden arvostelut on yhtä tyhjän kanssa, pelkkää korruptiota. "Yllättäen" saksalaiset merkit "voittaa" vertailun.

Pelkkää maksettua mainosta, ei muuta.

b1mpo

#17
Voin kyllä noista autoista koeajojen(golf edelleen mqb) perusteella todeta, että paras kompromissi kaikesta on tuossa golffissa ajettavuuden ja monen muun asian suhteen. Ei siis yllätä. Meganea en ole ajanut, mutta kuivatyypittänyt. Makuasioitahan nämä pitkälti ovat, mitä kukanenkin ostaa, kun painoarvot erilaisia.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

europe

#18
Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 13.02.20 - klo:11:03
Jonkun saksalaisen autolehden arvostelut on yhtä tyhjän kanssa, pelkkää korruptiota. "Yllättäen" saksalaiset merkit "voittaa" vertailun.

Pelkkää maksettua mainosta, ei muuta.

Tai sitten Golf 8 on oikeasti luokkansa paras ( Kuten aikanaan edeltäjänsä Golf 7). Vertailutuloksista saa toki olla ihan mitä mieltä tahansa. Jos oma merkki ei pärjää, niin kieltää tulokset. 
;D

b1mpo

#19
Lainaus käyttäjältä: europe - 13.02.20 - klo:12:23
Tai sitten Golf 8 on oikeasti luokkansa paras ( Kuten aikanaan edeltäjänsä Golf 7). Vertailutuloksista saa toki olla ihan mitä mieltä tahansa. Jos oma merkki ei pärjää, niin kieltää tulokset. 
;D
Kyllä itse olen mm. ajokokemusten perusteella tullut siihen tulokseen, että juurikin golf ja sen sisarmallit on parhaimmasta päästä. Harmittavaa sikäli, kun voisi kokeilla jotain muutakin. Korkeammissa hintaluokissa tulee sitten paremmin muitakin mukaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mfroberg

#20
Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 13.02.20 - klo:14:18
Huvittavaa on kuinka K-auton trollit yrittää hehkuttaa omia roskatuotteitaan täällä. Onneksi isot mediat Suomessa tietää miten asioiden oikea laita on. VAG-konsernin päästökusetuksista on riittänyt otsikoita. ;D

Jos et ole huomannut niin tämä on VAG-tuotteiden keskustelupalsta joten niitähän täällä hehkutellaan. Ja mikäs on hehkutellessa, uusi Golf on jo testivoittaja ja edelleen luokkansa ykkönen. Muiden on vaan koetettava parantaa jotta saavuttaisivat Golfin etumatkan.

Mitkä ovat nuo isot mediat jotka tietää miten asiat oikeasti ovat, jotka siis ovat samaa mieltä kun sinä autokauppiasteorioillasi?

Mukavaa ajella luokkansa ykkösellä mutta noiden juttujesi perusteellahan sinullakin on autoasiat melko hyvin, pikkubemarisi(300-srj?) olisi kakkosena? Jos on muita testejä missä Golf ei ole luokkavoittaja niin kernaasti haluaisimme kuulla ne, muuten on vain todettava että näillä mennään.

Tsemppiä tuulimyllyjen kanssa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

europe

#21
Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 13.02.20 - klo:14:30
Aika moni kuitenkin jättää sen Volkswagenin ostamatta.

Näin on. VW Golf, Euroopan myydyin auto 2019. VW Polo, Euroopan toiseksi myydyin auto 2019. VW Tiguan, Euroopan neljänneksi myydyin auto 2019.

Huonosti menee...

pikatsu

#22
tässä jo kovasti tilausta valmistella Style e1.5 TSI:sta.
Houkuttais rastittaa iQ Light matrix valot (715â,¬), jotka nyt saatavilla Golffiinkin.
Olisko järkevää. Onhas siinä performance ledit tosin vakiona.
Eikös nää ole samat  kuin Audeissa ja Passatissa. Kokemuksia?

Aulis

#23
Tein 14.2 tilauksen tuosta First Edition mallista. Perusversioon 1.5 eTSI, 110kW 7-DSG, tulee ylimääräisenä Light Assist, roiskeläpät myös taakse, moottorinlämmitin+sisäpistoke, Nano Ceramic pintakäsittely ja Continental VCT 7 aluvanteilla (Gavia) 205/55 R16.  Valmistusviikko 12/2020 ja on noudettavissa liikkeeltä huhti-toukokuun vaihteessa.
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

Tos®

#24
Yllättävän hyvin se ääniohjaus toimii.
Lämmitystä se ei vielä osannut säätää, vaikka näyttö ohjeistaa "On kylmä".
"Ilmastoinnin säätö ei ole käytössä käyttämälläsi kielellä"

https://photos.app.goo.gl/hrkjM2XdFCFKCDMh7




Perussäädöt, kuten lämpötila toimi monien marmatuksesta huolimatta hyvin näytön alareunasta.

Jotkut päivitykset oli kaiketi kesken kun radion näyttö ei avautunut.
Ilmoituksissa oli myös sähköisen huoltokirjan lataus keskeytynyt.


Tykkäsin  (valtava määrä sydänhymiöitä)  8)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sigge

#25
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 29.02.20 - klo:14:36
Yllättävän hyvin se ääniohjaus toimii.
Lämmitystä se ei vielä osannut säätää, vaikka näyttö ohjeistaa "On kylmä".
"Ilmastoinnin säätö ei ole käytössä käyttämälläsi kielellä"

Perussäädöt, kuten lämpötila toimi monien marmatuksesta huolimatta hyvin näytön alareunasta.


Itseä mietityttää miten uuden golffin sivuikkunat pysyy kostealla kelillä huurtumati, koska sivusuulakkeet edessä puhaltaa kuskin ja hanttarin syliin, sivulasille noista ei hyvällä tahdollakaan saa lisäpuhallusta ohjattua. Suomen oloissa itsellä ainakin jokatalvinen tarve kääntää lisäpuhallusta etusuulakkeista sivulaseille ja varsinkin webastolla esilämmitellessä talvella must.

Miten hyvin kosketusnäyttö ja hipaisukytkimet toimii pakkasilla?

Audi A6 Allroad 3.0TDI -16, ex Audi A4 Allroad 2.0TDI -14, Golf 1.6TDI -13, ex Skoda Fabia 1.4 -07, ex 3C Passat Variant 2.0 TDI CR R-Line -10, ex 3C Passat Sedan Highline 2.0 TDI -05, ex 3BG Passat Variant 1.9 TDI -01, ex. Golf IV 1.9 TDI -99

HAL9000

#26
Tuollainen lähti tilaukseen. Ainoa muutos tosiaan ulko- ja sisäväri. 5 piiitkää Skoda vuotta takana...
https://www.volkswagen.fi/fi/mallit/uusi-golf-first-edition.html?---=%7B%22mallit_uusi-golf-first-edition_featureappsection_co%22%3A%22%2F%2B%2F1%22%7D#MOFA. Eikä ollut hinta paha. Tuttu myyjä antoi roimasti alennusta.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Guido

#27
Hesarin tilaajat voivat lukea uuden Golfin koeajon tuolta:

https://www.hs.fi/autot/art-2000006507765.html

LainaaSuomalaisten suosikki Golf uudistui â€" Ajomukavuus hipoo täydellistä, mutta ohjaamo pilattiin kosketusnäytöillä, jotka vievät huomion tiestä

Lainaa...tämäkin nyt nähty. Uudessa autossa on ilmastointi jumissa. Ei siksi, että siinä olisi jotain mekaanista vikaa. Uudessa Volkswagen Golfissa ilmastoinnin säädöt on siirretty kosketusnäyttöön, ja kun näyttö on tiltissä, niin sitten ei lämmitystä säädetä.

b1mpo

#28
Lainaus käyttäjältä: Sigge - 08.03.20 - klo:12:37
Miten hyvin kosketusnäyttö ja hipaisukytkimet toimii pakkasilla?
Kosketusnäyttö ja lämpötilan säätö toimii hanskat kädessä. Marko Siintomaa kokeili koeajollaan youtubessa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

heifetz

#29
Lukasin tuon hesarin jutun. Huh huh, aika kylmäävää meininkiä tuon kosketusnäytön osalta. Jokunen vuosi sitten spekuloitiin että 'pädien' tulo autoihin johtuu kiinalaisien mieltymyksistä aina uusimpaan mahdolliseen teknologiaan. Taitaa tämäkin vagin tekele noudatella samaa kaavaa: auto suunnitellaan suurimmalle markkina-alueelle, eli Kiinalle.

Kun ostin nykyisen auton, on ilo käyttää kabiinin säätönappuloita koska ne ovat laadukkaista materiaaleista tehty ja toiminto tuottaa mukavan taktiilisen tunteen. Mitään tälläista ei ole tarjolla kosketusnäytöillä.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy