Golf 8 viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

Tos®

Kerran teki niin ettei puhelun ääni kuulunut auton kautta.
Palautui normaaliksi seuraavana päivänä.

Nyt kun auto on sisätiloissa huomasin että molemmissa takaumpioissa on kosteutta
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Mulla on kuskinpuoleinen takaovi jäässä  :(  Parkkihallissa sulattelin niin että lukitus pelaa, ja suihkuttelin mekanismiin aseöljyä sen mitä pienestä rööristä pystyi. Mutta tänä aamuna uudestaan jäässä. Vanhojen autojen vikoja tuommoset, imo.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

broz

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 24.12.21 - klo:14:18
Mulla on kuskinpuoleinen takaovi jäässä  :(  Parkkihallissa sulattelin niin että lukitus pelaa, ja suihkuttelin mekanismiin aseöljyä sen mitä pienestä rööristä pystyi. Mutta tänä aamuna uudestaan jäässä. Vanhojen autojen vikoja tuommoset, imo.

Mulla taas oli/on aamusta lähtien ollut apukuskin takaovi jäässä. Ehkä sunnuntaina sitä pääsee vasta sulattamaan.

Mulla vaihdettiin pari viikkoa sitten tuo SOS-ohjain boksi. Toki tämänkin jälkeen on pari kertaa ilmoittanut tuon poistuneen käytöstä yhdessä front Assistant. Jäinpähän vaan miettimään että pitääköhän viedä auto takaisin pajalle
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

nuukailija

Tänään kävin heittään reilun parinkymmenen kilsan lenkin, ilman ongelmia. Jätin auton pihalle parkkiin normaalisti. Reilun tunnin päästä naapuri pistää tekstarin, että mulla on autossa valot päällä. Menen katsomaan, ja todellakin repsikan puolen etuvalo (varmaan huomiovalo tai parkki) on päällä, sekä saman puolen takavalo. Menen autoon, pistän virrat ja huomaan että vilkun viiksi on ylhäällä, eli vilkuttaa oikealle. Palautan sen normaaliasentoon ja sammutan virrat. Nyt kaikki valot sammuu. Eli kysymys: onko tuo vika vai ominaisuus?
Golf Variant 1.0TSI (2021)

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: nuukailija - 26.12.21 - klo:19:33
Tänään kävin heittään reilun parinkymmenen kilsan lenkin, ilman ongelmia. Jätin auton pihalle parkkiin normaalisti. Reilun tunnin päästä naapuri pistää tekstarin, että mulla on autossa valot päällä. Menen katsomaan, ja todellakin repsikan puolen etuvalo (varmaan huomiovalo tai parkki) on päällä, sekä saman puolen takavalo. Menen autoon, pistän virrat ja huomaan että vilkun viiksi on ylhäällä, eli vilkuttaa oikealle. Palautan sen normaaliasentoon ja sammutan virrat. Nyt kaikki valot sammuu. Eli kysymys: onko tuo vika vai ominaisuus?

Tässä kuvakaappaus yhdestä naamakirjan keskustelusta, jossa kyseltiin samasta asiasta. Tässä vielä linkki keskuteluun jos satit kuulumaan naamakirjaan ja ryhmään: https://m.facebook.com/groups/187537672050486/permalink/792983444839236/?m_entstream_source=group&anchor_composer=false
PASSAT GTE VM. 2020

nuukailija

Kiitos tiedosta, siis ominaisuus  :D.


Kurkkasin verkosta manuaalia, ja onhan se sielläkin sanottu selvästi:


Toispuolisten pysäköintivalojen kytkeminen päälle

Kun pysäköintivalot ovat kytkettyinä päälle, kyseisen puolen seisontavalo ja takavalo (osittain) palavat:

    Katkaise virta.

    Siirrä vilkku- ja kaukovalovipu keskiasennosta seuraavaan asentoon → Kuva 1:

A    Oikean puolen pysäköintivalo kytketty päälle.

B    Vasemman puolen pysäköintivalo kytketty päälle.

Golf Variant 1.0TSI (2021)

Tos®

#306
Tänään sitten näkyi yhdistämisen kuvake näytöllä... nettiä ei löytynyt.

No ei muuta kuin matkaan.
Jonkin ajan kuluttua sijainti kartalta rupesi kiertämään ympyrää lähtöpisteen ympärillä.
Tästä sitten johtui se, ettei acc päällä tullut ajettua (pidän ennakointia päällä) koska vähän väliä se bongasi jonkun metsätien "edessä mutka, rajoitus 25kmh)...
Myös liikennemerkkien tunnistus putosi pois päältä.

Jossain keskustelussa täällä oli vastaava havainto.

Ei korjaantunut resetoinnilla, vaan jatkui kunnes sain kulutettua kuuluisat 24minuuttia kaupassa.
Tämän jälkeen yhteydet yläkertaankin oli palautuneet ja verkkokin toimi.

Ennen kauppaan menoa vikalista talteen...
U112100 - Databus missing message toistuu 13 kertaa
U112300 - Databus error value received näkyi 8 kertaa


Navikka (5F) ei näyttänyt mitään tällä kertaa.

Kun kaikki pelitti, ei ACC:tä haitannut edes paksu alijäähtyneen sateen saama jääkerros logon päällä
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sped

Tuo taisi olla pelkästään MHEV -autoille, saapi nähdä mikä on seuraava päivitys muille.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

timpy

Vikatilannepäivitystä eli tällä hetkellä 1.5 eTSI autoani vaivaavat viat:
-takalasin pesimen letku vuotaa osan vedestä hanskalokeron takaa lattialle
-oikean takarenkaan kolina hitaassa ajossa epätasaisella pinnalla
-satunnainen narina tuulilasinpyyhkimen mekanismista kuskin puolella
-satunnaista 48V vikaa, viimeksi ei käynnistynyt rullauksen jälkeen vaan käski startata manuaalisesti
-satunnaisesti radiosta ei kuulu ääntä käynnistyksen jälkeen. ,,äni palaa itsekseen n.8 min kohdalla tai näytön resetoinnilla.
-kaukosäätimen pariston vaihdon jälkeen herjasi edelleen paristosta monta päivää. Tämä vika on nyt poistunut itsekseen.
2 vuoden takuu alkaa kohta päättyä, mutta onneksi tuossa on 1 vuosi vielä jatkoaikaa jäljellä. Kokonaisuutena olen autoon kyllä edelleen varsin tyytyväinen. Nettiyhteys ja webaston etäkäyttö on selvästi parantunut viime talvesta.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Sped - 31.12.21 - klo:08:27
Tuo taisi olla pelkästään MHEV -autoille, saapi nähdä mikä on seuraava päivitys muille.
On siellä tuo keskuskoneen päivitys versioksi 1890
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ikerman

Lainaus käyttäjältä: timpy - 31.12.21 - klo:09:11
Vikatilannepäivitystä eli tällä hetkellä 1.5 eTSI autoani vaivaavat viat:
-takalasin pesimen letku vuotaa osan vedestä hanskalokeron takaa lattialle
-oikean takarenkaan kolina hitaassa ajossa epätasaisella pinnalla
-satunnainen narina tuulilasinpyyhkimen mekanismista kuskin puolella
-satunnaista 48V vikaa, viimeksi ei käynnistynyt rullauksen jälkeen vaan käski startata manuaalisesti
-satunnaisesti radiosta ei kuulu ääntä käynnistyksen jälkeen. ,,äni palaa itsekseen n.8 min kohdalla tai näytön resetoinnilla.
-kaukosäätimen pariston vaihdon jälkeen herjasi edelleen paristosta monta päivää. Tämä vika on nyt poistunut itsekseen.
2 vuoden takuu alkaa kohta päättyä, mutta onneksi tuossa on 1 vuosi vielä jatkoaikaa jäljellä. Kokonaisuutena olen autoon kyllä edelleen varsin tyytyväinen. Nettiyhteys ja webaston etäkäyttö on selvästi parantunut viime talvesta.

Onko tuo oikean takarenkaan kolina yleinen vika? Itsellä kans kuuluu oikealta takaa kolinaa. Luulin ensin että turvaistuin kolisee, mutta kuului myös kun istun oli pois. Sitten luulin että tuleeko takapenkin selkänojasta, mutta ei ollut sekään. Kuuluu tosiaan hiljaisessa vauhdissa ihme napina.

timpy

Lainaus käyttäjältä: ikerman - 31.12.21 - klo:15:03
Onko tuo oikean takarenkaan kolina yleinen vika? Itsellä kans kuuluu oikealta takaa kolinaa. Luulin ensin että turvaistuin kolisee, mutta kuului myös kun istun oli pois. Sitten luulin että tuleeko takapenkin selkänojasta, mutta ei ollut sekään. Kuuluu tosiaan hiljaisessa vauhdissa ihme napina.
Ei ilmeisesti kovin yleinen kuitenkaan. Meidän lisäksi on ainakin yksi tapaus tällä palstalla. Ei kuulu käytännössä kuin nopeudella n. 20-40 km/h epätasaisella pinnalla. Kesällä tuohon ei juuri kiinnitä huomiota. Olin vähän aikaa sitten peräkontissa asiaa videolle todentamassa :-)
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

KKN

Tsekin sisarella kuului myös kummaa napinaa. Meillä se oli pelkääjänpuolen takapenkin selkänoja tai ainakin se ääni poistui, kun selkänojan taittoi ja laittoi kierroksen kangasteippiä selkäojan lukitusmekanismin metalliseen lenkkiin. Kannattaa kokeilla, vaikka ei tuntuisi todennäköiseltä.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

timpy

Lainaus käyttäjältä: KKN - 01.01.22 - klo:10:27
Tsekin sisarella kuului myös kummaa napinaa. Meillä se oli pelkääjänpuolen takapenkin selkänoja tai ainakin se ääni poistui, kun selkänojan taittoi ja laittoi kierroksen kangasteippiä selkäojan lukitusmekanismin metalliseen lenkkiin. Kannattaa kokeilla, vaikka ei tuntuisi todennäköiseltä.
Perusjutut eli oven, takaluukun ja takapenkin selkänojan olen tsekannut. Olin kontissa ääntä tallentamassa. ,,äni ainakin minun autossa on kuin väljän laakerin, löysällä olevan vanteen tai ”etupään väljän koiranluun” tapaista pientä kolinaa.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

Trifid

Ihmeen paljon kaikkea pientä teillä autoissa. Itsellä ei ole ollut mitään vai lieneekö johtuu siitä etten itse aja juuri tuolla autolla :)
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

dwntime

Lainaus käyttäjältä: timpy - 01.01.22 - klo:17:57
Perusjutut eli oven, takaluukun ja takapenkin selkänojan olen tsekannut. Olin kontissa ääntä tallentamassa. ,,äni ainakin minun autossa on kuin väljän laakerin, löysällä olevan vanteen tai ”etupään väljän koiranluun” tapaista pientä kolinaa.

Voisiko olla sama vika meillä oli ID4:ssa. About 30km/h vauhdissa epätasaisella tiellä kuului takaa kopinaa/kolinaa aivan kuin koiranluu. Heti jos nosti vauhtia vaikkapa 40 tai yli niin kopina loppui.
Viaksi paljastui toisen takaturvavyön se kelausyksikkö. Siellä oli joku löysällä ja vaihtoivat koko turvavyön. Sen jälkeen ei ole kolissut.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Trifid - 02.01.22 - klo:00:32
Ihmeen paljon kaikkea pientä teillä autoissa. Itsellä ei ole ollut mitään vai lieneekö johtuu siitä etten itse aja juuri tuolla autolla :)
Oon ainakin hyvin kriittinen, kun ekan uuden auton hankin  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Trifid

Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

Sped

Tänään kun kaikki pyörät sutivat ja näytössä vilkkui luistoneston valo, tuli yhtäkkiä näyttöön hetkeksi Travel assistin ja emergency braking (vai mikä onkaan) vikakoodit, mutta lähtivät heti pois...

Onkohan joku juttu vai pelkkää sähkövikaa tm. ohjelmistovikaa. Olin paikallani ylämäessä ja "jumissa", jolloin kaikki pyörät löivät tyhjää.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Farao

Lainaus käyttäjältä: Sped - 03.01.22 - klo:22:07
Tänään kun kaikki pyörät sutivat ja näytössä vilkkui luistoneston valo, tuli yhtäkkiä näyttöön hetkeksi Travel assistin ja emergency braking (vai mikä onkaan) vikakoodit, mutta lähtivät heti pois...

Onkohan joku juttu vai pelkkää sähkövikaa tm. ohjelmistovikaa. Olin paikallani ylämäessä ja "jumissa", jolloin kaikki pyörät löivät tyhjää.

Ei ole vikakoodi, vaan auton oma ilmoitus, ettei ko. järjestelmät ole käytössä just sillä hetkellä. Kun renkaat sutiit ja aktiivinen ESC on käynnissä, ei ole travel assistit ja siihen liittyvät asiat putoaa pois päältä. Ei mitään normaalista poikkeavaa.

Tos®

Nyt on sitten jotain irronnut takaloosterin alta, metallista kolinaa joka töyssyssä.
Onneks keskiviikkona tehdään se PHEV autojen kampanjapäivitys, saavat siellä katsoa.

Pakoputki se ei ole, kun heiluttelin äänenvaimenninta, pitää kattoa päivänvalolla.

Vissiin pitkien pakkasten jälkeen jäät sulanu ja päästäny jonku repsottaan....

Tämän johdosta istuin takapenkillä, kun ajeltiin taka ovi auki kolinan lähdettä etsien:
- Yllättävän hyvä 180cm pitkälle persjalkaselle istua  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.01.22 - klo:19:36
metallista kolinaa joka töyssyssä.

Mulla kuulostaisi tulevan sellainen nariseva ääni alustasta hidastetöyssyä ylittäessä. Tulee edestä, mutten oikein tiedä tuleeko sisäänjoustossa vai palautuessa, kun tuntuisi vaihtelevan  ???
Hiljainen ääni, pitää olla grammari äänettömänä jotta kuulee.
Keväämmällä tulossa eka huolto, jos siellä marisisi.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 15.01.22 - klo:13:10
Mulla kuulostaisi tulevan sellainen nariseva ääni alustasta hidastetöyssyä ylittäessä. Tulee edestä, mutten oikein tiedä tuleeko sisäänjoustossa vai palautuessa, kun tuntuisi vaihtelevan  ???
Hiljainen ääni, pitää olla grammari äänettömänä jotta kuulee.
Keväämmällä tulossa eka huolto, jos siellä marisisi.
Muistaakseni olen tähän liittyvän tiedotteen lukenut erWinistä... sijoita 7 euroa tunnista ja käy katsomassa
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

PoloBlueGT6R

Nyt huomattu seuraavaa:
Kun kaukosäätimestä laittaa auton lämmityksen päälle ja menee We Connectiin seuraamaan kuinka kauan vielä lämmitystä on jäljellä ja päivittää We Connect näkymän ajan tasalle vetäisemällä sormella kännykän ruutua alaspäin niin yhtäkkiä auton takakontti muka olisikin lukitsematta. We Connectiin tultaessa kuitenkin auton kaikki ovet näyttää että on lukittu (kuten oikeasti onkin). Vasta kun päivittää We Connect näkymän niin kontti on muka lukitsematta. Onpa "kiva" jos oikeasti kontin lukitus aukeaa.
Golf 8 GTI -21
ex: Polo BlueGT -14

Tos®

Itsellä ei ole tuosta we connectilla kytkettävästä lämmityksestä ollut muuta haittaa, kuin tuo monesti mainittu ilmastoinnin asetusten unohtuminen.
Muunmuassa:
- Automatiikan puhallusteho palautuu asetukseen pehmeä
- Automaattinen sisäkierto menee takaisin päälle, jos on otettu pois.
- Automaattiset penkinlämmittimet poistuvat, jos aktivoitu
- Automaattinen ratinlämmitys kytkeytyy päälle, jos on otettu pois
- AC palautuu myös käyttöön, jos otettu pois päältä

Ei näistä muuten olis suurta haittaa, mutta lasit huurtuvat vähän väliä - päivitystä odotellessa.


PoloBlueGT6R
sulla kun on myös webasto, niin mitä tapahtuu - unohtaako laitos asetukset?

Luukkuja/ikkunoita on kerran joskus syksyllä näyttänyt olevan auki, vaikka ei ollut.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Lainaus käyttäjältä: PoloBlueGT6R - 15.01.22 - klo:19:11
Nyt huomattu seuraavaa:
Kun kaukosäätimestä laittaa auton lämmityksen päälle ja menee We Connectiin seuraamaan kuinka kauan vielä lämmitystä on jäljellä ja päivittää We Connect näkymän ajan tasalle vetäisemällä sormella kännykän ruutua alaspäin niin yhtäkkiä auton takakontti muka olisikin lukitsematta. We Connectiin tultaessa kuitenkin auton kaikki ovet näyttää että on lukittu (kuten oikeasti onkin). Vasta kun päivittää We Connect näkymän niin kontti on muka lukitsematta. Onpa "kiva" jos oikeasti kontin lukitus aukeaa.

Miksi näkymä pitää päivittää? Mulla se näyttää minuutit ihan ilman päivitystäkin 29 minuutista alaspäin. Sellainen hauska yksityiskohta on se että kakarista webaston käyminen näkyy we connectissa seisontalämmityksenä ja we connectista laitettuna seisontailmastointina.

Mulla ei webaston käyttö we connectilla muuta mitään ilmastoinnin/lämppärin asetuksia.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 15.01.22 - klo:20:01
Mulla ei webaston käyttö we connectilla muuta mitään ilmastoinnin/lämppärin asetuksia.
Ootko kokeillut? Esim se automaattinen sisäkierto pois päältä...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 15.01.22 - klo:22:31
Ootko kokeillut? Esim se automaattinen sisäkierto pois päältä...

Näistä sun luettelemista..
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 15.01.22 - klo:19:41
- Automatiikan puhallusteho palautuu asetukseen pehmeä
- Automaattinen sisäkierto menee takaisin päälle, jos on otettu pois.
- Automaattiset penkinlämmittimet poistuvat, jos aktivoitu
- Automaattinen ratinlämmitys kytkeytyy päälle, jos on otettu pois
- AC palautuu myös käyttöön, jos otettu pois päältä

..eka, toka ja neljäs on varmoja ettei muutu. Kolmosesta eli penkinlämmittimistä en tiedä kun en koskaan ole pitänyt niitä automaattisina. Viimeisestä ei havaintoa, koska niin harvoin AC pois päältä.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Se on siis selkeä softabugi 1803 versiossa.
Kesällä se tosiaan muisti asetuksen, mutta webastoa kun käyttää niin ne nollautuvat.
Lämpötila myös muuttuu siksi, mitä webastoon on laitettu tavoitteeksi.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy