Golf 8 viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

vuorit

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 22.11.21 - klo:19:06
Eikö muilla ole tuulilasin huurtumista?
https://photos.app.goo.gl/KJ2kUhqTeZHVRaNR6


On. Huollon mukaan asia tehtaan tiedossa ja ratkaisua tutkitaan.

mfroberg

Sama rouvan autossa, joutuu välillä tökkäämään huurteenpoiston päälle hetkeksi jotta lasi kirkastuisi.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Sped

Huomasin tänään, että pyyhkijät eivät suostu menemään huoltoasentoon. Ei mistään kolmesta paikasta, joista voin käydä sen laittamassa. Tulee vain, että toiminto ei ole tällä hetkellä käytössä tms.

Onko muilla samaa tullut?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Sped - 25.11.21 - klo:07:59
Huomasin tänään, että pyyhkijät eivät suostu menemään huoltoasentoon. Ei mistään kolmesta paikasta, joista voin käydä sen laittamassa. Tulee vain, että toiminto ei ole tällä hetkellä käytössä tms.

Onko muilla samaa tullut?

Oho, onko siellä tosiaan _kolme_ eri paikkaa mistä pyyhkimet pitäisi saadaa huoltoasentoon? Eikä pelaa perinteinen VAG-kikka jossa heti moottorin sammuttamisen jälkeen vetäistään pyyhkimien viiksestä kerran alaspäin?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Sped

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 25.11.21 - klo:09:16
Oho, onko siellä tosiaan _kolme_ eri paikkaa mistä pyyhkimet pitäisi saadaa huoltoasentoon? Eikä pelaa perinteinen VAG-kikka jossa heti moottorin sammuttamisen jälkeen vetäistään pyyhkimien viiksestä kerran alaspäin?

Tätä kikkaa en ole kokeillut. täytyy kokeilla

Juu, eli auto -valikosta "tietoja" osiosta saa huollosta pyyhkijät siihen asentoon, sitten auto-valikosta "pyyhkijät" -kohdasta sekä "huoltoasento" -kohdasta :D

Voi olla jopa enemmänkin :D
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Sped

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 25.11.21 - klo:09:16
Eikä pelaa perinteinen VAG-kikka jossa heti moottorin sammuttamisen jälkeen vetäistään pyyhkimien viiksestä kerran alaspäin?

Toimii!
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Japa79

Moro!

Meidän kolopalloon on ilmaantunut uusi vika. Infotaiment kaatuilee ja näyttö pimenee jatkuvalla syötöllä. Toissa päivänä jopa niin että ei käynistänyt itseään enää oleenkaan ja jäi pimeäksi. Tänään painoin virtapainiketta pitkään, niin heräsi jälleen eloon mutta jatkoi sammuilua ja uudelleen käynnistymistä samaan vanhaan tahtiin. Soitin huoltoon, niin heidän mukaan pitäisi olla kaikki päivitykset ajantasalla. Onko muilla ollut vastaavanlaista? Ja jos on, niin miten asia on saatu kuntoon?

Autolla on nyt ajettu 28tkm ja viimeiset 8tkm kilometriä on ollut yhtä häiriöilmoitusta peräjälkeen ja nyt vielä tämä! Mitähän seuraavaksi?. Melkoista!
Volkswagen Golf GTI CS 2.0tsi -23
Volkswagen Polo BlueGT 1.4tsi -15

Ex.
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -20
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -17
Volkswagen Passat Highline 2.0TDI DSG -06

jppetteri

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 25.11.21 - klo:09:16
Eikä pelaa perinteinen VAG-kikka jossa heti moottorin sammuttamisen jälkeen vetäistään pyyhkimien viiksestä kerran alaspäin?

Ei kai tuo nyt mikään kikka ole, ainakin vanhemmissa Volkkareissa ihan ohjekirjaan dokumentoitu tapa.

Sped

Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 26.11.21 - klo:12:40
Ei kai tuo nyt mikään kikka ole, ainakin vanhemmissa Volkkareissa ihan ohjekirjaan dokumentoitu tapa.

Sellainen vihje minulta sinulle, että kaikkea ei tarvitse ottaa aivan kirjaimellisesti ja vakavasti :)
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Sped

Matkasin n. 45 km suuntaansa eilen mökille, ja tuo hetkittäinen lasien huurtuminen tapahtui useasti.

Eli yhtäkkiä huomaan, että lasit alkavat huurtumaan, ja sitten pikaisesti ne palautuvatkin. Mutta säännöllisen epäsäännöllisesti ne sen tekivät. Testasin, että huurtuuko, jos laitan ilmastoinnin pois, niin ei mitään huurtumista esiintynyt. Ainoa tilanne, jolloin huurtuvat on sisäilmankierto, ja alkaa välittömästi huurtumaan.

Johtopäätös: Auton ilmastointi laittaa jostain tuntemattomasta syystä sisäilmankierron päälle hetkeksi.

Boottasin menomatkan puolivälissä infotainmentin, ja loppumatkalla huurtumista ei enää esiintynyt. Takaisintulomatkalla auto jatkoi tuota ilmastoinnin temppuilemista taas (käynnistyksen jälkeen siis alkaa uudestaan).

Eli softavika siis.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Wiiseli

Onkohan sulla automaattinen sisäilmankierrätys päällä? Ainakin meillä löytyy ilmastoinnin asetuksista sellanen.
PASSAT GTE VM. 2020

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Sped - 28.11.21 - klo:11:33
Matkasin n. 45 km suuntaansa eilen mökille, ja tuo hetkittäinen lasien huurtuminen tapahtui useasti.

Eli yhtäkkiä huomaan, että lasit alkavat huurtumaan, ja sitten pikaisesti ne palautuvatkin. Mutta säännöllisen epäsäännöllisesti ne sen tekivät. Testasin, että huurtuuko, jos laitan ilmastoinnin pois, niin ei mitään huurtumista esiintynyt. Ainoa tilanne, jolloin huurtuvat on sisäilmankierto, ja alkaa välittömästi huurtumaan.

Johtopäätös: Auton ilmastointi laittaa jostain tuntemattomasta syystä sisäilmankierron päälle hetkeksi.

Boottasin menomatkan puolivälissä infotainmentin, ja loppumatkalla huurtumista ei enää esiintynyt. Takaisintulomatkalla auto jatkoi tuota ilmastoinnin temppuilemista taas (käynnistyksen jälkeen siis alkaa uudestaan).

Eli softavika siis.

Ootko käyttänyt tuulilasin pesuria?

Audissa ainakin tuo huurtuminen kulminoituu aina tuulilasin pesemiseen. Ei siis huurru joka kerta kun pesee tuulilasia mutta joka kerta kun huurtuu niin olen käyttänyt tuulilasinpesuria 15-30s aiemmin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 28.11.21 - klo:12:10
Onkohan sulla automaattinen sisäilmankierrätys päällä? Ainakin meillä löytyy ilmastoinnin asetuksista sellanen.
Tämä vois olla syyllinen softavian kanssa, se kuvittelee haistavansa jotain saastetta ja käyttää sisäkiertoa päällä.
Viikonlopun paluumatkalla se ei tehnyt "kuin kerran" huurtumisen.
Automaattinen sisäkierto asetus oli taas aktivoitunut itsestään.

Vaikka se on kytketty pois, pesurin kanssa sisäkierto menee päälle joka tapauksessa > lasit huurtuvat
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sped

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 28.11.21 - klo:12:10
Onkohan sulla automaattinen sisäilmankierrätys päällä? Ainakin meillä löytyy ilmastoinnin asetuksista sellanen.

Sanokaas nyt mistä se menikään päälle/pois?

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 28.11.21 - klo:12:34
Ootko käyttänyt tuulilasin pesuria?

Audissa ainakin tuo huurtuminen kulminoituu aina tuulilasin pesemiseen. Ei siis huurru joka kerta kun pesee tuulilasia mutta joka kerta kun huurtuu niin olen käyttänyt tuulilasinpesuria 15-30s aiemmin.

En ole käyttänyt. Ihan normaalissa ajossa menee huuruun.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Sped - 28.11.21 - klo:19:53
Sanokaas nyt mistä se menikään päälle/pois?

Ilmastoinnin asetuksista saa pois, mutta ainakaan omassa se ei pysy pois päältä, kuten ei penkin automaatti lämmityskään pysy aktiivisena.
Sanomin webaston asetus unohtuu aktiiviseksi.

Motkotin asiasta kuvineen suoraa saksaan, ne käänsi sen suomeen takas ja paikalinen huolto soitti perään.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Japa79 - 26.11.21 - klo:11:50
Moro!

Meidän kolopalloon on ilmaantunut uusi vika. Infotaiment kaatuilee ja näyttö pimenee jatkuvalla syötöllä. Toissa päivänä jopa niin että ei käynistänyt itseään enää oleenkaan ja jäi pimeäksi. Tänään painoin virtapainiketta pitkään, niin heräsi jälleen eloon mutta jatkoi sammuilua ja uudelleen käynnistymistä samaan vanhaan tahtiin. Soitin huoltoon, niin heidän mukaan pitäisi olla kaikki päivitykset ajantasalla. Onko muilla ollut vastaavanlaista? Ja jos on, niin miten asia on saatu kuntoon?

Autolla on nyt ajettu 28tkm ja viimeiset 8tkm kilometriä on ollut yhtä häiriöilmoitusta peräjälkeen ja nyt vielä tämä! Mitähän seuraavaksi?. Melkoista!

Tämä vika oli siis 2020 syyskuussa saadussa autossa (tilattu keväällä 2020) vahvana. Aika kehnoa jos eivät vieläkään ole saaneet vikaa korjattua. Raportoitu jo tuollion 2020 syksyllä, mutta eivät ole saaneet korjattua.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Japa79 - 26.11.21 - klo:11:50
Moro!

Meidän kolopalloon on ilmaantunut uusi vika. Infotaiment kaatuilee ja näyttö pimenee jatkuvalla syötöllä. Toissa päivänä jopa niin että ei käynistänyt itseään enää oleenkaan ja jäi pimeäksi. Tänään painoin virtapainiketta pitkään, niin heräsi jälleen eloon mutta jatkoi sammuilua ja uudelleen käynnistymistä samaan vanhaan tahtiin. Soitin huoltoon, niin heidän mukaan pitäisi olla kaikki päivitykset ajantasalla. Onko muilla ollut vastaavanlaista? Ja jos on, niin miten asia on saatu kuntoon?

Autolla on nyt ajettu 28tkm ja viimeiset 8tkm kilometriä on ollut yhtä häiriöilmoitusta peräjälkeen ja nyt vielä tämä! Mitähän seuraavaksi?. Melkoista!

Nuo jatkuvat "pimpelipomit" saatiin jollain lailla haltuun vuodenvaihteessa 20/21. Silloin auto oli käynyt erilaisten vikojen takia 1/kk maahantuojalla. Osan saivat fiksattua, osan kanssa on joutunut elämään tähän asti ja yhä vielä...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

HAL9000

Oikean takapyörän kolina. On vaikea selittää, tämä pitäisi kuulla. Eka reaktio reilu vuosi sitten oli että iskari on paskana, ihan saman kaltainen kolahtelu. Koeajolla olivat todenneet saman. Sitten odoteltiin kuukauden päivät osaa saksasta ja se vaihdettiin. Ei ollut pettymyksellä rajaa kun huomasin heti ensimmäisen 50m aikana, ettei mikään ollut muuttunut. Parin viikon päästä auto pajalle muihin (elektroniikka) korjauksiin ja huomautin tuosta oikeasta takapyörästä. Ei kuulemma kuulu mitään tavallisuudesta poikkeavaa oli vastaus. Meni auto uudestaan sähkövikojen takia pajalle ja huomautin taas tuosta takapyörän kolinasta. Tällä kertaa sitä ei edes oltu noteerattu. Sitten vaihdoin kesärenkaat jossain kohtaa alle ja auoton rengasmeteli nousi niin korkeaksi, etten tuohon ehkä samalla tavalla kiinnittänyt huomiota. Tai sen olemme kaikki perheessä huomanneet että rengasmeteli tulee takaa, edestä auto on suorastaan hiljainen.

Nyt meni toista kertaa 16" kitkat alle ja auto hiljeni aivan valtavasti ja samalla rupesi tuo takapyörän kolina ärsyttämään aivan h....tisti. Olenko minä ainoa tämän vaivan kanssa? Auto on siis ihan alkusarjan First Edition Style, tilattu 18.5.2020.

Kyseessä on 6's uutena tilattu Golf, enkä ole koskaan ollut tekemisissä näin puolivalmiin tuotteen kanssa. Turhauttaa. Yli vuosi ollaan menty nyt, mutta kyseessä on liisari ja työnantajani ja omat ajokilometrini tietäen olen naimisissa tämän vehkeen kanssa vielä vuosia.

Edellinen 6-koppainen oli luotettavuuden ja hyvän laadun merkkipaalu ja tämä on jotain aivan muuta. Tällaisia ei vain saisi asiakkaille antaa...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

heller

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 28.11.21 - klo:21:42
Oikean takapyörän kolina. On vaikea selittää, tämä pitäisi kuulla. Eka reaktio reilu vuosi sitten oli että iskari on paskana, ihan saman kaltainen kolahtelu. Koeajolla olivat todenneet saman. Sitten odoteltiin kuukauden päivät osaa saksasta ja se vaihdettiin. Ei ollut pettymyksellä rajaa kun huomasin heti ensimmäisen 50m aikana, ettei mikään ollut muuttunut. Parin viikon päästä auto pajalle muihin (elektroniikka) korjauksiin ja huomautin tuosta oikeasta takapyörästä. Ei kuulemma kuulu mitään tavallisuudesta poikkeavaa oli vastaus. Meni auto uudestaan sähkövikojen takia pajalle ja huomautin taas tuosta takapyörän kolinasta. Tällä kertaa sitä ei edes oltu noteerattu. Sitten vaihdoin kesärenkaat jossain kohtaa alle ja auoton rengasmeteli nousi niin korkeaksi, etten tuohon ehkä samalla tavalla kiinnittänyt huomiota. Tai sen olemme kaikki perheessä huomanneet että rengasmeteli tulee takaa, edestä auto on suorastaan hiljainen.

Nyt meni toista kertaa 16" kitkat alle ja auto hiljeni aivan valtavasti ja samalla rupesi tuo takapyörän kolina ärsyttämään aivan h....tisti. Olenko minä ainoa tämän vaivan kanssa? Auto on siis ihan alkusarjan First Edition Style, tilattu 18.5.2020.

Kyseessä on 6's uutena tilattu Golf, enkä ole koskaan ollut tekemisissä näin puolivalmiin tuotteen kanssa. Turhauttaa. Yli vuosi ollaan menty nyt, mutta kyseessä on liisari ja työnantajani ja omat ajokilometrini tietäen olen naimisissa tämän vehkeen kanssa vielä vuosia.

Edellinen 6-koppainen oli luotettavuuden ja hyvän laadun merkkipaalu ja tämä on jotain aivan muuta. Tällaisia ei vain saisi asiakkaille antaa...

Valitettavasti taitaa olla ongelma kaikissa konsernin uusissa tuotteissa. Melkoisesti oireilua skodan ja seatin puolella myös.
Hieman jännittää itsekin siirtyä mk7.5 jälkeen näihin uudempiin. Vaikka plussaa on esim äppi ja reaaliaikaisemmat karttatiedot niin tuovat näemmä kasan ongelmia mukanaan.

Saa nähdä mikä tilanne parin vuoden päästä tilaukseen menevillä. Varmaan isoimmat ongelmat on jo tapeltu, mutta nyt tuntuu olevan niin paljon uutta valmistajallakin ja ehkä säästetty väärässä päässä (koodareissa).
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Sped

Mulla ollut nyt kaksi päivää harmaa maapallo, jolloin en saa laitettua webastoa päälle + käyttäjä on vieraskäyttäjällä. Jos koitan vaihtaa, tulee "toiminto ei ole käytettävissä juuri nyt" tms.

Oliko tuohon yhteyksien poikki olemiseen joku kikka miten sai takaisin? Olen bootannut infotainmentin kerran, mutta ei apua siitä.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Bisti

Lainaus käyttäjältä: Sped - 02.12.21 - klo:08:15
Mulla ollut nyt kaksi päivää harmaa maapallo, jolloin en saa laitettua webastoa päälle + käyttäjä on vieraskäyttäjällä. Jos koitan vaihtaa, tulee "toiminto ei ole käytettävissä juuri nyt" tms.

Oliko tuohon yhteyksien poikki olemiseen joku kikka miten sai takaisin? Olen bootannut infotainmentin kerran, mutta ei apua siitä.

Muuta vieraskäyttäjällä yksityisyysasetuksia ja salli kaikki, hetken kuluttua ottaa yhteyden jonka jälkeen saa käyttäjätiliä vaihdettua. Tai näin ainakin itsellä toimi kun onnistuin tökkimään vahingossa vierastilin käyttöön. Oletuksena vierastilillä on suurin yksityisyys valittuna, joten silloin ei myöskään yhteydet toimi.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Sped

Lainaus käyttäjältä: Bisti - 02.12.21 - klo:08:28
Muuta vieraskäyttäjällä yksityisyysasetuksia ja salli kaikki, hetken kuluttua ottaa yhteyden jonka jälkeen saa käyttäjätiliä vaihdettua. Tai näin ainakin itsellä toimi kun onnistuin tökkimään vahingossa vierastilin käyttöön. Oletuksena vierastilillä on suurin yksityisyys valittuna, joten silloin ei myöskään yhteydet toimi.

Tämä ei toiminut, sitä kokeilinkin jo. Alla kuva vielä (maapallo näyttää kuvassa valkoiselta, mutta on harmaa).

Onko muita neuvoja :D Ennen kuin pitää huoltoon ilmoitella.


VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Eikö jossain puhuttu siitä OCU:n sulakkeen irroituksesta? ID keskustelussa vai missä...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sped

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 02.12.21 - klo:14:27
Eikö jossain puhuttu siitä OCU:n sulakkeen irroituksesta? ID keskustelussa vai missä...

Täytyy katsoa asiaa. Olen tyyppiä tee se itse, kunnes tulee takuunalaiset asiat kuvioihin :D
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Omassakin oli äsken pari minuuttia harmaana...

Bluetooth/aa oikutteli ehkä ekan kerran? Soittaminen ei lähtenyt, tai lähti mutta ei kuulunut kaiuttimista vaan puhelimesta.
Puhelimen syyksi laitan  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Wiiseli



Tällanen ilmoitus ilmeisesti? Meillä kävi Gte Passat kolme kertaa valtuutetulla takuuhuollossa kyseisen vian vuoksi. Ensin tehtaalta tuli "tee se itse"- neuvoja mitkä ei toiminu. Oman kokemuksen mukaan kannattaa vaan ottaa yhteys huoltoon, kun näyttää takuu olevan voimassa.
PASSAT GTE VM. 2020

Sped

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 02.12.21 - klo:18:08

Tällanen ilmoitus ilmeisesti? Meillä kävi Gte Passat kolme kertaa valtuutetulla takuuhuollossa kyseisen vian vuoksi. Ensin tehtaalta tuli "tee se itse"- neuvoja mitkä ei toiminu. Oman kokemuksen mukaan kannattaa vaan ottaa yhteys huoltoon, kun näyttää takuu olevan voimassa.

Juu samanlainen. Tähän asti toiminut aika moitteetta tuo, silloin tällöin 5 minuuttia poissa pelistä. Nyt ollut kolme päivää. Otin Chatissa yhteyttä volkswageniin, sieltä sanottiin että "tällaiseen ongelmaan me emme varaa huoltoon erikseen aikaa. Ottakaa yhteyttä huoltoneuvojaan".

Meinasin mennä lankoja pitkin, mutta en viitsinyt. Laitoin suoraan huoltoon tietoa vioista. Pitäisi soittaa huomenna 12-14
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Kyl taas pitää motkottaa siitä natinasta.

EX Tiguan ei natissut kuin vähän a-pilarista kovalla pakkasella.

Mutta nyt, vähän (-15'C) pakkasta ja tiet on mitä on niin  :o
Nyt ei natise pelkästään apukuskin ovi - vaan on semmoinen Dolby Atmos tyylinen napina, jota kuuluu joka suunnasta. Kojelaudan sisältäkin tuntus jotain nitinää kuuluvan.

Mietin että puranko nuo ovipahvit joululomalla ja sitten dynamattia sinne.
Huoltoparka kun ei voi asialle mitään.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Japa79

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 28.11.21 - klo:21:17
Tämä vika oli siis 2020 syyskuussa saadussa autossa (tilattu keväällä 2020) vahvana. Aika kehnoa jos eivät vieläkään ole saaneet vikaa korjattua. Raportoitu jo tuollion 2020 syksyllä, mutta eivät ole saaneet korjattua.


Sammuileeko infotaiment teillä vieläkin? Eikä mitään ole siihen keksitty? Tuo meidän auto on luovutettu meille 10/20, mutta vasta pari viikkoa on tuo vika esiintynyt. Travel assistin ja emercency assistin toimintahäiriöt saatiin vähemmälle kun koko ocu-yksikkö vaihdettiin. Harvinaisen paljon ollut kyllä noita sähkötekniikan ongelmia aiankin meidän yksilössä. Tulee vanhaa mk7.5 gti:tä ikävä.   
Volkswagen Golf GTI CS 2.0tsi -23
Volkswagen Polo BlueGT 1.4tsi -15

Ex.
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -20
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -17
Volkswagen Passat Highline 2.0TDI DSG -06

finnman

Miten muilla "käyttäytyy" rullaustoiminto? Nyt on minulle tullut seuraavaa: Kun autolla lähtee liikkeelle on rullaustoiminto heti aktiivinen, eli auto rullaa vapaalla, kun kaasun nostaa(näin se toiminut auton eliniän ajan tähän saakka). N.10 -13min kuluttua kyseinen toiminto lopettaa toiminnan. Akku (48v) tuskin on tyhjä, sillä kun auton sammuttaa -> starttaa, on rullaus taas aktiivinen ja se lopettaa toiminnan jälleen reilun 10 min kuluttua. Käytän paljon moottorijarrutusta alamäissä missä vauhti meinaa karata + kun siitä on hyötyä(mukava ajella manuaalipuolella aika-ajoin myös) ja näin lataaminen akuunpäin on minulla usein käytössä.
Olisiko akku(48v) on sökö(ottaa huonosti virtaa sisäänsä, mutta sen verran hengissä että ei sytytä häiriövaloa) tai sitten ohjauseletroniikka/softa tempuilee ja aiheuttaa kyseisen härön? Pajalle en viitisi mennä, mutta jos jollakin on ollut akun kansa ongelmia ja on ollut samanlaisia oireita, voisi kysyä huolosta onko tuttu ilmiö heillä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy