Golf 1,9 tdi ATD-moottorityyppi variant 4motion laturin irrotus

Aloittaja Sepittäjä, 07.11.19 - klo:20:34

« edellinen - seuraava »

Sepittäjä

Nouseeko laturi helposti pois yläkautta ja mitä pitää purkaa,jos homman hoitaa yläkautta ?

Larmatin

muistaakseni helpottaa jos konetta tönää taakkepäin muutaman sentin
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Sepittäjä

Asiantuntijoitten mielestä varmaan hassu kysymys mutta varmuuden vuoksi kysyn,että pitääkö moottorin siirtämiseksi tuon matkan verran silti irrottaa moottorin kannatintyynyt (pultit) vai liikkuuko " voimalla vaan " ????
Olen vaihtamassa moniurahihnaa ja siihen liittyviä osia, niin kysyn lisää, Voiko laturin vapaapyörän vaihtaa laturia irrottamatta, jos on se oikea työkalu ? Onko moniurahihnan pyörimissuunnalla merkitystä eli onko haluttu suunta jotenkin hihnaan merkitty ?
Youtube     -   videoiden perusteella homma vaikuttaa aika selväpiirteiseltä, kunhan on se työkalu käytettävissä.

Saa neuvoa harrstelijaa, kiitos !!!!

M_M

Uuden moniurahihnan asennuksessa ei pyörimissuunnalla pitäisi olla merkitystä. Silloin kun irrotetaan vanha joka on tarkoitus asentaa uudelleen, on syytä merkitä suunta purkuvaiheessa ja asentaa takaisin samaan suuntaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Sepittäjä

Ok tähän saakka.Kiitos kommenteista mutta haluan kysyä lisää. Siinä hihnankiristimessä on valmiit reiät sen vivun lukitsemista varten ja nyt kun osat tulivat, niin reikiin kuuluvaa lukistappia ei mukana tullut. No sen tapin kyllä löydän " miljoonalaatikosta" mutta  toivoisin näkemyksiä siitä,että onko tarpeen vääntä vipu jännitettyyn asentoon ennen laitteen asentamista autoon ja jos on niin, millä tavalla sitä vipua vois kääntää niin,että saa tapin reikään ?????? Vai ehtiikö se tapin laittaa reikään eli kiintoavaimella kääntää vipua riittävästi vielä silloin kun laite on jo kiinni autossa ja sitten kun reiät ovat kohdallaan niin tappi reikiin ???? Hihna paikoilleen ja tappi pois kiristin varovasti löysäten käyttöasentoonsa . Meneekö se näin ????? Kiitos neuvojen lähettäjille taas jo etukäteen.

Sepittäjä

Tämäkin "keissi" voidaan nyt sulkea. Tein kuten edellä kuvailin eli vaijdoin moniurahihnan,laturin vapaapyörän ja hihnan kiristimen,koska ennen remppaa kuului kummia ääniä hihnan alueelta. nyt kaikki ylimääräiset kopinat ja vikinät jäivät pois.Oli se kiristimen vääntäminen kyllä aika lailla voimia vaativa operaatio ja kun mitään en purkanut niin tilaa oli kyllä aika vähän mutta keplotellen ja työkaluja vaihtaen homma onnistui ja hyvä tuli.Kiitos mukana olleille myötäeläjille.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy