Mii electric

Aloittaja micsa, 02.11.19 - klo:07:54

« edellinen - seuraava »

Emil

Joistain dieseleistä puhut nyt? Koska en äkkiseltään keksi yhtään bensakäyttöistä, jossa pitäisi lämpöä kehittää sähköllä.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Emil - 09.11.19 - klo:01:50
Joistain dieseleistä puhut nyt? Koska en äkkiseltään keksi yhtään bensakäyttöistä, jossa pitäisi lämpöä kehittää sähköllä.

Kyllä näitä ptc-vastuksia käytetään nykyään paljonkin myös bensiinivehkeissä. Yleensä nämä ptc-vastukset pudotetaan pois tehtaalla, joihin tulee tehdasasenteinen webasto.

TDiih

Lainaus käyttäjältä: Antore - 09.11.19 - klo:00:58
Aika vanhaan polttikseen pitää palata, josta ei löydy ptc-vastuksen ohjaamaa sähkölämmitystä jolla homma hoidetaan ennen jäähdytysnesteen lämpenemistä.

Golfissa (V ->) on ollut ainakin disukoissa 1kW PTC jo vuodesta 2003, eli lehmän hönkää saadaan jo heti startissa.Tuo ilman "tulistus" toimi portaallisesti 70°C (G62) asti, jonka jälkee tippui kokonaan pois. Vastaavia toteutuksia taitaa olla lähes kaikilla muillakin merkeillä.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Pihistelijä

Onko kukaan kysynyt tarjousta suoralla kaupalla ilman vaihtoautoa? Paljonko saa alennusta prosenteissa?
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

TommyW

Ennen tilauksen lukitsemista kysyin suoran kaupan "tarjoukset" Vantaalta ja Lohjalta, mutta eipä noihin 2k, SEAT-tuen (ja valtion 2k, tuen) lisäksi muita huojennuksia herunut. Tämä toki helpotti kaupantekoa, kun ei tarvinnut juosta tarjousten perässä, vaan sai tilata auton itseään lähimmästä myymälästä  ;D

gaasutin

Periaatteessa autosta saa siis suoran kaupan alennuksen 10%, joka on ilmoitettu maahantuojan alennuksena. Tällöin vaihtoauto hinnoitellaan suoraan sisäänostohinnalla siten että se voidaan myydä kalliimmalla ulos. Toki tuosta plus-paketista olisi joutanut saamaan alennusta (mutta en saanut ;). Yleensä vaihtoautosta saadut "hyvät" hyvitykset on vain sitä ettei osata laskea tuota alennusta, joka uudesta pitäisi saada. 

Ukko

Koska näitä tulee oikeasti Suomeen asiakastoimituksina? Vuoden verran odottelua?

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 09.11.19 - klo:11:26
Koska näitä tulee oikeasti Suomeen asiakastoimituksina? Vuoden verran odottelua?

Huhtikuussa pitäis tulla, en tiedä mitä kuuta nyt tarjotaan. Luulen että ensi vuoden toimitukset voi mennä kaupaksi vuoden loppuun. Riippuu tietysti Suomen kiintiöstä.

Ukko

Ok, eli kukaan ei varmuudella tiedä. Kuulin huhua että maaliskussa alkoittavat toimitukset, mutta varmuudella ei tiedä kukaan. Seatin El Bornia maahantuoja huhuilee ensi vuoden loppuun.

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 09.11.19 - klo:12:18
Ok, eli kukaan ei varmuudella tiedä. Kuulin huhua että maaliskussa alkoittavat toimitukset, mutta varmuudella ei tiedä kukaan. Seatin El Bornia maahantuoja huhuilee ensi vuoden loppuun.

Toimituspäivä voidaan varmaankin antaa helpommin kun tehdaslinja aukeaa. Tokihan ne toimitetaan tilausjärjestyksessä, syyskuussa alkoi kaiketi jo ennakkovaraus - en nyt tiedä mikä tässä on epävarmempaa kuin muissakaan autoissa...

jabajee

https://www.talouselama.fi/uutiset/nain-myy-suomen-halvin-sahkoauto-aloitus-on-ollut-taysin-kasittamaton/85e40d9b-0f4e-4d7a-aefe-3569b0ded898

LainaaPikkuinen Seat Mii electric sai hinnan, jota ei autonostaja voinut vastustaa. ”Näyttää siltä, että se, mitä autoa on varattu tuotannosta, ei tule riittämään”, sanoo K-Caaran toimitusjohtaja Martti Muona.

Marko

Onko tuo muuten neljälle vai viidelle rekisteröity ?
Minkä värisiä olette tilanneet ?
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: Marko - 09.11.19 - klo:14:04
Onko tuo muuten neljälle vai viidelle rekisteröity ?
Minkä värisiä olette tilanneet ?

Neljälle ja sininen (costa blue) oli väri. Musta olisi tyylikäs, mutta nykyinen on osoittanut sen näyttävän useimmiten likaiselta ellei pese joka päivä.

pekus

Lainaus käyttäjältä: Marko - 09.11.19 - klo:14:04
Minkä värisiä olette tilanneet ?
eUpin tilauspaperit oli jo kädessä allekirjoitusta vailla, mutta sitten tuli Mii.
Painoin "paniikkinappulaa" ja peruin Upin ja tilasin valkomustan Mii+
Todellakin, niinkuin Emil kertoikin, vaihtoauton hinta painui oikein neton neton nettoon, mutta ei haittaa;)
Saipahan tuntuvan "alennuksen" ja 5vuoden takuun kuitenkin
Citigon potentiaalisia käyttäjiä ovat ns. "harmaat pantterit". Nämä käyttäjät ovat kustannustietoisia ja heillä on käytännöllinen suhtautuminen autoiluun, mutta he vaativat autoltaan mm. laatua, käytännöllisyyttä, designia ja turvallisuutta.

micsa

Harvoin auton vaihto uuteen on taloudellisesti kannattavaa, mutta itseä on kyllä polttelee pistää Mii electric tilaukseen ja vaihtaa nykyinen perheen 2-auto siihen. Yritän tässä laskeskella business casea tuolle mutta muutama juttu arveluttaa:

1. Mitä maksaa tällä hetkellä sähköauton lataus marketeissa ja muissa julkisissa latauspisteissä? Nopeesti googlaamalla aika moni paikka näyttäisi hinnottelevan per minuutti. Tarkoittaako tämä aktiivista latausaikaa (kunnes akku on esim. 90% täynnä), vai meneekö minuuttiveloitus niin kauan kun kaapeli on latauspisteessä kiinni?

2. Mikä on plus-malliin sisältyvä Mode 2 - Suko -tilapäislatauslaite? Onko se joku hidaslaturi jolla autoa voi ladata tavallisesta lämpötolpasta tai muusta ulkorasiasta?

3. Paljonkohan tuo e-versio eroaa perus Mii:stä? Saako bensaversion koeajamalla luotettavaa kuvaa auton sisätiloista vai syökö akut merkittävästi tilaa bensaversioon verrattuna.

4. Mitä maksaa vuodessa tuon Mii:n ajoneuvovero?

5. Onko e-Up:n ja muiden jo myynnissä olevien sähköautojen perusteella syntynyt luotettavaa kuvaa miten tuollaisen täyssähköauton arvo sulaa verrattuna bensa-malleihin?

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: micsa - 10.11.19 - klo:19:181. Mitä maksaa tällä hetkellä sähköauton lataus marketeissa ja muissa julkisissa latauspisteissä? Nopeesti googlaamalla aika moni paikka näyttäisi hinnottelevan per minuutti. Tarkoittaako tämä aktiivista latausaikaa (kunnes akku on esim. 90% täynnä), vai meneekö minuuttiveloitus niin kauan kun kaapeli on latauspisteessä kiinni?

2. Mikä on plus-malliin sisältyvä Mode 2 - Suko -tilapäislatauslaite? Onko se joku hidaslaturi jolla autoa voi ladata tavallisesta lämpötolpasta tai muusta ulkorasiasta?

3. Paljonkohan tuo e-versio eroaa perus Mii:stä? Saako bensaversion koeajamalla luotettavaa kuvaa auton sisätiloista vai syökö akut merkittävästi tilaa bensaversioon verrattuna.

4. Mitä maksaa vuodessa tuon Mii:n ajoneuvovero?

5. Onko e-Up:n ja muiden jo myynnissä olevien sähköautojen perusteella syntynyt luotettavaa kuvaa miten tuollaisen täyssähköauton arvo sulaa verrattuna bensa-malleihin?

Vastailen niihin mihin tiedän melko varman vastauksen.

1. Monessa paikassa nopeampi latausmuoto maksaa juuri jotain 20snt/min, mutta hitaampi peruslataus on ilmaista, näin ainakin Prisma / Citymarket.

2. Se on juuri sellainen mikä käy normi pistorasiaan ja latausaika voi olla yli 20 tuntia. Käsittääkseni ei suositella jatkuvaan käyttöön.

3. Olen käsittänyt ettei tilaa ole juuri hävinnyt mistään, akut kait takapenkkien alla entisen bensasäiliön tilalla.

4. Vanhanmallin e-upissa noin 190e/v eli ei varmaan kauas karkaa siitä.

5. Noita noin 5 vuotiaita e-uppeja myydään noin 15000e pintaan, uutena ollut alkaen 28000e joten lähes puolet sulanut 5 vuodessa. Tämä kun on jo uutena selvästi halvempi en näkisi jälleenmyyntiarvoa isona ongelma. Varsinkin kun tässä on kattavat ja pitkät takuut.
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

Kinkkujuusto

Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

pekus

Lainaus käyttäjältä: micsa - 10.11.19 - klo:19:18
1. Mitä maksaa tällä hetkellä sähköauton lataus marketeissa ja muissa julkisissa latauspisteissä? Nopeesti googlaamalla aika moni paikka näyttäisi hinnottelevan per minuutti. Tarkoittaako tämä aktiivista latausaikaa (kunnes akku on esim. 90% täynnä), vai meneekö minuuttiveloitus niin kauan kun kaapeli on latauspisteessä kiinni?

2. Mikä on plus-malliin sisältyvä Mode 2 - Suko -tilapäislatauslaite? Onko se joku hidaslaturi jolla autoa voi ladata tavallisesta lämpötolpasta tai muusta ulkorasiasta?

3. Paljonkohan tuo e-versio eroaa perus Mii:stä? Saako bensaversion koeajamalla luotettavaa kuvaa auton sisätiloista vai syökö akut merkittävästi tilaa bensaversioon verrattuna.

4. Mitä maksaa vuodessa tuon Mii:n ajoneuvovero?

5. Onko e-Up:n ja muiden jo myynnissä olevien sähköautojen perusteella syntynyt luotettavaa kuvaa miten tuollaisen täyssähköauton arvo sulaa verrattuna bensa-malleihin?

Tässä tietoa omalla hyvin vajavaisella tietopohjalla (muut varmasti korjaavat)

1. K-Lataus: :"Rekisteröityneille käyttäjille pikalatauspisteiden hinta on 0,20 , / minuutti ja peruslatauspisteet ovat veloituksettomia. Lataamisesta pikalatauspisteillä kertyy Plussaa. Lataaminen on mahdollista myös veloituksettomalla ja erikseen tilattavalla K-Lataus-tunnisteella (RFID)."

Fortum Charge & Drive: Pikalataus CCS 0.20e/min, Type 2 0.04e/min

Virta: Nolla eurosta ylöspäin (Virta toimittaa vermeet ja sähkön tarjoaja määrittää hinnan)

Ilmaiset, esim Lidl CCS ja type 2, sekä useat Motonet -myymälät: eka tunti ilmainen, sitten 0.1e kWh/min

Variaatioita löytyy enemmän kuin perässä pysyy.

On syytä huomioida, että Seat lataa type2:sta 7.2 kWh/h ja DCC:stä 40kWh/h

OHO!

Kinkkujuusto ehtikin tuossa jo vastata, ja voin olla pitkälti samaa mieltä hänen kanssaan, paitsi:

2. Sukolataus on aivan yleinen latausmuoto meille tavan pulliaisille. Rajoitettu 8a, eli n. 2kwh/tunti antaa (harva tyhjästä täyteen arkikäytössä jokapäivä lataa). Taloyhtiön hallitukset usein torppaavat kyllä lämpötolppalatauksen, kannattaa kysellä)
Itse olen hankkimassa vikavirtasuojattua työmaakeskusta (esim Puuilo 99e) käyttööni vanhaan okt:oon

3. Tietoni mukaan eMiissä  on hieman matalampi tavaratila, kuin polttiksessa.


Citigon potentiaalisia käyttäjiä ovat ns. "harmaat pantterit". Nämä käyttäjät ovat kustannustietoisia ja heillä on käytännöllinen suhtautuminen autoiluun, mutta he vaativat autoltaan mm. laatua, käytännöllisyyttä, designia ja turvallisuutta.

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: pekus - 10.11.19 - klo:20:27Kinkkujuusto ehtikin tuossa jo vastata, ja voin olla pitkälti samaa mieltä hänen kanssaan, paitsi:

2. Sukolataus on aivan yleinen latausmuoto meille tavan pulliaisille. Rajoitettu 8a, eli n. 2kwh/tunti antaa (harva tyhjästä täyteen arkikäytössä jokapäivä lataa). Taloyhtiön hallitukset usein torppaavat kyllä lämpötolppalatauksen, kannattaa kysellä)
Itse olen hankkimassa vikavirtasuojattua työmaakeskusta (esim Puuilo 99e) käyttööni vanhaan okt:oon
Joo varmasti onkin, mutta tuossa on omat riskinsä. Kaikki pistorasiat eivät välttämättä kestä pitkäaikaista rasitusta, olkoonkin sitten vain 8A virralla. Myös tuo painava muuntaja johdon päässä voi rasittaa pistorasiaa entisestään. Latausajan puolesta tuo tosiaan riittäisi mainiosti lyhyttä matkaa päivittäin ajavalle. Itse olen varautunut sähköauton tuloon nykyistä taloa rakentaessa, voimavirtaa löytyy tallista ja varaus ulkoseinästä. Noiden latausasemien hinnatkin ovat suhteellisen kohtuullisella tasolla, esim. Defa/Webasto.

edit. tässä vielä uutinen aiheeseen liittyen https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tukes-varoittaa-sahkoauton-lataaminen-tallaisesta-pistokkeesta-voi-aiheuttaa-tulipalon/7399758#gs.f72zf4
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

pekus

#79
Kinkkujuusto, Juuri näin.
Itselleni tulee tämä työmaakeskus kiinteällä liitännällä voimavirtarasiasta.
Hyötynä koen sen, että jos vaikka toisen eMiin tilaisin, sekä sirkeliä, halkomakonetta ym. on mukava käyttää "lähipistokkeesta", kun ei tarvitse vedellä jatkojohtoja pitkin pihaa;)
Kaikille tarpeensa mukaan.
Micsalle sanoisin, että kannattaa latailla näitä erilaisia appeja, niin löytyy mielenkiintoista tietoa.
Itse olen jo pitkään "sähköautoillut" polttiksella https://abetterrouteplanner.com/ sovelluksella.
Tänäänkin reissu Turusta Saloon ja takaisin vei akkua n. 52%, kun vettä satoi kunnolla ja lämpötila oli +4 astetta!

Citigon potentiaalisia käyttäjiä ovat ns. "harmaat pantterit". Nämä käyttäjät ovat kustannustietoisia ja heillä on käytännöllinen suhtautuminen autoiluun, mutta he vaativat autoltaan mm. laatua, käytännöllisyyttä, designia ja turvallisuutta.

Emil

Jostain jäänyt mielikuva, että nämä pikkusisarukset suunniteltiin jo alkujaan myös sähköautoiksi, joten alustassa on tilaa akulle. Eikä jäänyt koeajamastani e-upista muistikuvaa, että tavaratila olisi ollut matalampi kuin bensaversioissa. Varma en ole.

Uuden e-upin hinnatossa on lisävarusteena moottorin ääni. Se e-up jota koeajoin ei pitänyt pörinää, mutta eräänlaista "pulputusta", jos sanoin pitäisi kuvailla. Tässä erittäin surkeassa videossa jokin esimerkki äänistä:

https://youtu.be/1HhwL90kMQ0


pekus

Lainaus käyttäjältä: Emil - 10.11.19 - klo:21:13Eikä jäänyt koeajamastani e-upista muistikuvaa, että tavaratila olisi ollut matalampi kuin bensaversioissa. Varma en ole
Tää korutont`on autokauppiaan kertomaa;)
Citigon potentiaalisia käyttäjiä ovat ns. "harmaat pantterit". Nämä käyttäjät ovat kustannustietoisia ja heillä on käytännöllinen suhtautuminen autoiluun, mutta he vaativat autoltaan mm. laatua, käytännöllisyyttä, designia ja turvallisuutta.

JMP

Akku on etu- ja takapenkin alla.


andyh

Lainaus käyttäjältä: micsa - 10.11.19 - klo:19:18
1. Mitä maksaa tällä hetkellä sähköauton lataus marketeissa ja muissa julkisissa latauspisteissä? Nopeesti googlaamalla aika moni paikka näyttäisi hinnottelevan per minuutti. Tarkoittaako tämä aktiivista latausaikaa (kunnes akku on esim. 90% täynnä), vai meneekö minuuttiveloitus niin kauan kun kaapeli on latauspisteessä kiinni?

Onko tarkoitus ladata kotona? Jos näin niin käytännössä hyvin harvoin tarvitsee julkisista pisteistä ladata (2. auto, lyhyttä ajoa?) ja silloinkin tarve pikalaturille. Kustannus aika marginaalinen.

Lainaa
5. Onko e-Up:n ja muiden jo myynnissä olevien sähköautojen perusteella syntynyt luotettavaa kuvaa miten tuollaisen täyssähköauton arvo sulaa verrattuna bensa-malleihin?

Aiemmin myyntiin tulleet ovat olleet paljon kalliimpia ja pieniakkuisia, niin vaikea suoraan verrata. Aika hyvin ne on silti arvoaan pitäneet. Kysyntä ja tarjonta määrittelee hinnat ja tarjonta sähköautoista tulee vielä pitkään olemaan rajallista, mikä pitänee hinnat korkealla.

Yksi tapa olisi miettiä mikä verran sähkö Miistä kannattaa maksaa enemmän mitä vastaavasta bensa autosta. Miin käyttökustannukset, kilsoista riippuen, lienee vuodessa ~1000, pienemmät mitä vastaavassa bensa autossa, niin kysy itseltäsi minkä verran enemmän voisit siitä maksaa. 5 vuotta vanha vastaava bensa auto maksanee ~6t,?

repomies

Lainaus käyttäjältä: pekus - 10.11.19 - klo:20:27
Itse olen hankkimassa vikavirtasuojattua työmaakeskusta (esim Puuilo 99e) käyttööni vanhaan okt:oon

Tuommoinen on kyllä ihan näppärä, mutta sen vikavirtasuojan voi joutua vaihtamaan B-tyyppiseksi. Noissa schukolatureissa lienee oma soveltuva vikavirtasuoja sisällä, samoin kuin joissain type 2 latauslaitteissa, mutta kaikissa type 2 latauslaitteissa ei sellaista ole ja silloin se pitää upottaa johonkin kohtaa syöttöä, vaikka tuohon keskukseen. Se A-tyyppinen vikuri on sinänsä työmaakeskukseen käypäinen noin muuhun käyttöön.

BTW

Lainaus käyttäjältä: repomies - 11.11.19 - klo:10:09
Tuommoinen on kyllä ihan näppärä, mutta sen vikavirtasuojan voi joutua vaihtamaan B-tyyppiseksi. Noissa schukolatureissa lienee oma soveltuva vikavirtasuoja sisällä, samoin kuin joissain type 2 latauslaitteissa, mutta kaikissa type 2 latauslaitteissa ei sellaista ole ja silloin se pitää upottaa johonkin kohtaa syöttöä, vaikka tuohon keskukseen. Se A-tyyppinen vikuri on sinänsä työmaakeskukseen käypäinen noin muuhun käyttöön.

Schukolatureissa on juurikin nuo suojaelektroniikat sisään rakennettuna. Siksi ne maksavatkin jälkeenpäin ostettuna ihan kivasti.

Kotiin kannattaisi hankkia kiinteä latausasema, esim webasto pure, jossa kiinteä latausjohto. Latauslaite voidaan asettaa 1x16A 3,7kw - max 3x32A 22kw tehoille, riippuen saatavilla olevasta sähköliittymän koosta ja kaapelinneista/talon muusta sähkönkulutuksesta.

Sisältää myös tuon B luokan vikavirran joka, jos puuttuu ja pitää erikseen lisätä, maksaa pelkkä suojalaite n. 200,.


repomies

Lainaus käyttäjältä: BTW - 11.11.19 - klo:10:32
Sisältää myös tuon B luokan vikavirran joka, jos puuttuu ja pitää erikseen lisätä, maksaa pelkkä suojalaite n. 200,.

Niin, jos Suomesta ostaa, ja haluaa kolmivaiheisen. Briteistä saa hieman halvemmalla. Mikäli latauslaite on mallia joka käyttää vain yhtä vaihetta, teknisesti sen yhden vaiheen hoitamisen B-tyypillä pitäisi kyllä riittää, kunhan voimavirtatökkelin kaikille vaiheille on se A-tyyppinen vikuri.

https://www.ebay.co.uk/itm/HAGER-40-AMP-TYPE-B-6-KA-30-mA-RCBO-RCD-MCB-ADN140-106365/282849348727?hash=item41db228c77:g:mA8AAOSw1qVdwumx

Kiinasta saa 3-vaiheisen tyypin B vikavirtasuojan toimituskuluineen inasen päälle 60,. Päälle ALV + tulli.


pekus

"1. K-Lataus: :"Rekisteröityneille käyttäjille pikalatauspisteiden hinta on 0,20 , / minuutti ja peruslatauspisteet ovat veloituksettomia."

Korjaus: K-lataus muuttaa peruslatauspisteet maksullisiksi 18.11 alkaen.
Hinta tulee olemaan 0.02,/min
Taitaapa olla hyväkin asia, kun "turha" auton seisottaminen vähenee ja paikat vapautuvat tarvitsijoille
Citigon potentiaalisia käyttäjiä ovat ns. "harmaat pantterit". Nämä käyttäjät ovat kustannustietoisia ja heillä on käytännöllinen suhtautuminen autoiluun, mutta he vaativat autoltaan mm. laatua, käytännöllisyyttä, designia ja turvallisuutta.

Emil

Jostain luin, että kovemmalla pakkasella sähköauto ei välttämättä lataudu sukolla, koska virta ei riitä akun lämmittämiseen. Siinä puhuttiin yleisellä tasolla sähköautoista, merkkejä mainitsematta. Sitä en tiedä miten Mii sen suhteen toimii. Mutta luulisi, että ainakin auton sisätilojen esilämmitys jää vähäiseksi, tai pois, jos käytettävissä vain 1.7kw.

Kiinteän latauspisteen haluan kotiin jo käyttömukavuuden vuoksi. Jotenkin työläältä tuntui viritellä tilapäislaturia seinän ja auton välille, mutta kiinteällä latauspisteellä toimenpide helpottuu jo paljon. Ja toiveissa se, että kiinteästä latauspisteestä saisi akun ladattua pakkasella, ja sisätilatkin lämpimiksi. Sisätilojen lämmittäminen pakkaselta mukavuusrajalle kuluttaa akkua melkoisesti.

Sukolaturin painon aiheuttama veto pistorasiaan tuskin olisi ongelma. Jonkun pienen koukun kiinnittää pistorasian lähettyville, ja laturille pussukka, tai nippusiteistä joku upea viritelmö siihen koukkuun. Omaan luovuutta käyttäen.

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: Emil - 11.11.19 - klo:18:19
Jostain luin, että kovemmalla pakkasella sähköauto ei välttämättä lataudu sukolla, koska virta ei riitä akun lämmittämiseen. Siinä puhuttiin yleisellä tasolla sähköautoista, merkkejä mainitsematta. Sitä en tiedä miten Mii sen suhteen toimii. Mutta luulisi, että ainakin auton sisätilojen esilämmitys jää vähäiseksi, tai pois, jos käytettävissä vain 1.7kw.

Kiinteän latauspisteen haluan kotiin jo käyttömukavuuden vuoksi. Jotenkin työläältä tuntui viritellä tilapäislaturia seinän ja auton välille, mutta kiinteällä latauspisteellä toimenpide helpottuu jo paljon. Ja toiveissa se, että kiinteästä latauspisteestä saisi akun ladattua pakkasella, ja sisätilatkin lämpimiksi. Sisätilojen lämmittäminen pakkaselta mukavuusrajalle kuluttaa akkua melkoisesti.

Sukolaturin painon aiheuttama veto pistorasiaan tuskin olisi ongelma. Jonkun pienen koukun kiinnittää pistorasian lähettyville, ja laturille pussukka, tai nippusiteistä joku upea viritelmö siihen koukkuun. Omaan luovuutta käyttäen.
Sisätiloille voi asentaa aivan perinteisen sisätilalämmittimen. Tämä on halpa akunlämmittäjä(kin) kohtuullisilla pakkasilmoilla. Eikä tarvitse varmaan edes mitään ylenpalttista luovuutta.  ;)
Golfkärry Mk 7.5

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy