Kirjoittaja Aihe: Skoda Scala kokemuksia  (Luettu 10859 kertaa)

Poissa schubi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Skoda Scala kokemuksia
« : 29.10.19 - klo:11:16 »
Tämä on varmaan hiljaisin mallikeskustelu ikinä, mutta laitetaan nyt omat kokemukset tänne.

Elikkä Scala TSI115 man. Style Launch Edition ollut ajossa elokuun alusta perheen "kakkosautona". Lyhyesti sanottuna ollaan oltu erittäin tyytäväisiä. Tilaa riittää, ajettavuus on hyvä ja melutaso kohtuullinen. Varustelukin on enemmän kuin kohdillaan. Ainoat pienet miinukset tähän asti on kovamuovinen keskikonsoli joka hieman painaa polvea sekä pyyhkimet, jotka jättävät aikamoisen alueen pyyhkimättä a-pilarin viereen kuskin puolella. Kurakelillä voi tulla näkyvyyshaasteita. Langaton Apple CarPlay ei saatu toimimaan auton softasta johtuen, mutta homma pitäisi kuulemma korjaantua kunhan autoon saadaan uutta softaa sisään.

Naapurikateutta Scalalla ei ehkä saa aikaiseksi eikä se välttämättä aiheuta intohimoja kuskissa, mutta käyttöautona se on oivallinen. Parempaa autoa hintaluokkaa ja varustelua huomioiden saa etsiä.
« Viimeksi muokattu: 06.05.21 - klo:11:42 kirjoittanut Erkka »
Superb Combi 190 TDI DSG Sportline MY18

Poissa ukormi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 475
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #1 : 03.11.19 - klo:15:46 »
Perjantaina kävin hakemassa Scala 115hv TSI Stylen manuaalina. Nyt on ajettu n. 500km ja hieman on tullut jo kokemuksiakin.
Moottori on todellakin oivallinen, pieniruokainen ja hiljainen. Tilatkin riittävät hienosti. Eilen oli kyydissä kolme takapenkilläkin ja perille päästiin. Pidemmälle matkalle on varmaan neljän henkilön auto mutta meillä ei nykyään edes ole mukana juurikaan takapenkkiläisiä. Uudessa stylessä on oivallinen digimittaristo jota voi muokatakin jonkun verran. Otin tuohon styleen (!) stylepaketin joka tuo mukanaan dynaamisen vakkarin, kaistanvaihtovarottimen ja sähkötoimisen takaluukun. Toinen lisävaruste oli dynamicpaketti jossa tulee paremmat penkit, musta kattoverhoilu ja sporttiratti. Kaikki nuo kyllä ovat erittäin hyviä varusteita.
Kuopion reissulla (270km ) keskikulutus oli tieturin mukaan 4.7ltr/100km joka tuntuisi pitävän melko hyvin paikkansa. Kulutus vielä pudonnee kun alkaa olla enemmän kilsoja takana.

Toinen vaihtoehto oli Octavia vastaavalla tekniikalla mutta päädyttiin Scalaan sen tuoreuden takia. Jos olisi ollut farkun tarve niin sitten olisi meille tullut kolmas Octavia.

Ainakin toistaiseksi ollaan oltu hyvin tyytyväisiä.

Se mikä menee marinan puolelle on varustelussa muutamat ostettavat lisävarusteet jotka voisivat olla stylessä jo vakiona. Kaistanvaihtovaroitin ( kohta varmaan pakollinen turvavaruste ) ja dynaaminen vakkari.

ps.

Car play toimii ja Android autokin kun lataa ulkopuolisen softan puhelimeen. Ikävästi mukaan kuuluu Google play palvelut jotka vaativat lähes kaikki mahdolliset oikeudet toimiakseen  :P
« Viimeksi muokattu: 03.11.19 - klo:15:56 kirjoittanut ukormi »
Skoda Scala 1.0 TSI Style 2019
Audi A3 Sportback (8PA)  1.4 TFSI 2007
Smart Roadster 2003

Poissa KopiK

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #2 : 23.02.20 - klo:11:39 »
Hiljaista on Scala-forumilla, ei edes vika/valitusketjua ole saatu aikaan  :)

1500km nyt takana Scalalla, 8v Octavia-ajelujen jälkeen.
Pienempihän tämä on, mutta oikeastaan vain takakontin osalta, ohjaamo tuntuu samankokoiselta.
Ajo tuntuu jotenkin "kevyemmältä", ei negatiivisessa mielessä. No, onhan tämä varmaan vähän kevyempi kiloissakin. Mutta pyöriteltävyys  ja rullaus ("vapaakytkin" niin kuin aikoinaan Saab96) tuo jotenkin näppärämmän vaikutelman.
Mielestäni hiljaisempi kuin (nuo mun) Octaviat, en tiedä onko nykyocukin hiljaisempi.
1.5 ECO suorituskyky numeroina hieman häviää 1.8 Oculle, mutta käytännössä eroa ei huomaa, ehkä keveydestä johtuen. Eco-moodiin
pääsee (pätkittäin) ihan kaupunkiajossakin, siis pari sylinteriä pois pelistä. Kytkeytymistä ei huomaa.
Vain vähän talviajoa takana, joten en tiedä totuutta kulutuksesta, mutta tuntuisi hieman vähemmän kuluttavan.
AndroidAuto on kiva (aluksi kikkaillen käyttöön, nyt päivitykset näyttää tulevan virallista kautta), mutta puhelimen ollessa taskussa tulee radiotilassa valitusta huonosta Wirelesss-yhteydestä. Sitä ei tule Android-tilassa eikä ilmeisesti myöskään, jos puhelin on omassa lataus/antennikolossaan. Jossa taas on se huono puoli, että puhelin unohtuu sinne joka kerta kun lähtee autosta (ei ois vissiin pitänyt poistaa sitä muistutusnalkutusta).
Kaistavahti sekoilee ainakin talvella ja nalkuttaa ottamaan paremmin kiinni ratista. Toistaiseksi olen sen kanssa pärjännyt, mutta ehkä se pitää jatkossa kytkeä pois päältä, jos se kesälläkin on yhtä tyhmä. Start/Stop on samanlainen kuin Ocussakin.
Puheluun vastausnappia ei enää ole ratissa, vain ruudulla. Vähän hankalampi.
So far so good.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

Poissa ukormi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 475
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #3 : 23.02.20 - klo:15:59 »
7200km

Käynyt pikkuongelmien takia jokusen kerran huollossa. Infojärjestelmään liittyneitä päivityksiä tutkien sekoilun ja laitteen boottailujen takia.
Aurauskulmat säätivät kuntoon ja nyt rattikin on suorassa.
Alusta on aivan lötkö.
Auto on todella tuuliherkkä.
Takakonttiin mahtuu kyllä tavarat mutta otettiin koira ja nyt ei koirahäkki mahdu takakonttiin, oma moka.
Tuo kolmepyttyinen litranen on kyllä ihmemoottori. Matkalla menee talvikelillä 4.7ltr/100km luokkaa eikä kaupunkikulutuskaan ole kuin siellä 5.5. tuntumassa.
Vääntää kivasti eikä turhaan pidä itsestään meteliä. Scala tuntuu tosiaan hiljaisemmalta kuin aiemmat Octaviat. Toki ne ovat olleet dieseleitä mutta niissä rengasmelu on ollut se mikä on kuulunut ei niinkään moottori.
Style varustetaso lisättynä Dynamic ja Stylepaketilla(!) on bueno.
Kaistavahti on tosiaan järkky. Varottelee koko ajan ja yrittää itse ohjailla heti kun lähdet urista pois ja joskus muutenkin. Toivottavasti toimii kesällä paremmin. Nyt se tulee otettua aina pois päältä.
Adaptiivinen vakkari on käyttökelvoton heti jos sataa kosteampaa lunta. Tukkii tutkan ja se on sitten siinä. Tuntuu tukkeentuvan herkemmin kuin entisessä RS Ocussa.

On ajossa pikkunäppärä mutta ocuun verrattuna pienemmän painon kyllä huomaa. Etenkin kaistanvaihdoissa jos sattuu olemaan kaistojen välissä sohjoa.

Mutta kokonaisuutena tuon meillä olevan Scalan kyllä pilaa tuo lötkö alusta. Kokeiltiin vaihtaa jäykemmät alkuperäisjouset taakse mutta se nosti perää 30mm ja entiset oli laitettava takaisin.
Jos olisi oma auto, olisi pakko laittaa jäykempi alusta. Käyttöetuautoon ei tietenkään sellaista voi/kannata tehdä.
Skoda Scala 1.0 TSI Style 2019
Audi A3 Sportback (8PA)  1.4 TFSI 2007
Smart Roadster 2003

Poissa vwmies

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.158
  • B7 1.6TDi Var. 2013
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #4 : 23.02.20 - klo:16:07 »
Lötkö alusta vaatisi toisenlaiset jämäkämmät (kaasu)iskarit. Ominaisuus on tuttu oikeastaan kaikista (rinkuloista eos) konsernin merkeistä.
Paranee tai oikeastaan muuttuu aivan toiseksi autoksi alustan puolesta ajaa, kun on kunnolliset vaimentimet. Maksaa toki 400-600€.  :P
Yritetään pärjätä.

Poissa ukormi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 475
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #5 : 23.02.20 - klo:20:04 »
Lötkö alusta vaatisi toisenlaiset jämäkämmät (kaasu)iskarit. Ominaisuus on tuttu oikeastaan kaikista (rinkuloista eos) konsernin merkeistä.
Paranee tai oikeastaan muuttuu aivan toiseksi autoksi alustan puolesta ajaa, kun on kunnolliset vaimentimet. Maksaa toki 400-600€.  :P
[/quote

Iskareista minä huollossa sanoin mutta halusivat vaihtaa jouset. Ei tuollainen pohjaaminen kokonaan jousista johdu. Olen aivan samaa mieltä noista iskareista.
Skoda Scala 1.0 TSI Style 2019
Audi A3 Sportback (8PA)  1.4 TFSI 2007
Smart Roadster 2003

Poissa Alfa-Ville

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #6 : 14.04.20 - klo:12:10 »
Päät kääntyy ja kehuja satelee.
Viikko sitten hain Scalan Monte Carlona Auto-Sunilta ja sinne jäi luotettava Spacebackini jossa Style Elegance-paketti.

Uusi on myös black magic-värillä, tehokkaimmalla koneella ja automaatilla, vanha 105hp ja käsitikulla.
Mitään ongelmia säätöjen ja elektroniikan kanssa ei ollut, vaan poppikset lähtivät heti handsfreen kanssa toimimaan.
Testilenkillä normal-asetuksella alustakin toimi hyvin mutkaisella tieosuudella, en ole ehtinyt sport-asetusta testata kuin lyhyen ajan, mutta ajettavuuden parantumisen huomasi heti kauppaan ajaessa.

Vanha Rapid oli hankittaessa varusteiden jälkeen muistaakseni 23t€ luokkaa, joten nyt mentiin kymppitonnilla sen yli. Sillä rahalla sain päivitetyn version, jossa on ne lisävitkuttimet ja ominaisuudet mitä halusin. Vanhaa laitoin pienellä budjetilla näyttävämmäksi, sama myös tämän kohdalla. Superskodan-sivuilta on jo tilaus tehty. Auto on koko mustana Monte Carlona näyttävä paketti jota ei karvalakkiversioon saisi verrata.

Jos vanhalla ajeli yli viisi vuotta, niin tällä odottaisin menevän pari vuotta enemmän.





Poissa tommyt

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 340
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #7 : 17.05.20 - klo:19:39 »
Perjantaina tuli koeajettua 1.5 Ambiente DSG ja vaikutti ihan mukavalta. Verrokkina oma Octavia ja vaikka omassa on sport-alusta ja 17" renkaat niin Scala tuntui hyvältä ajaa vaikka siinä oli 16" kitkat ja vakioalusta. Ohjaus oli kevyempi ja muistutti tuntumaltaan Fabian ohjausta. Itseasiassa tykkäsin herkemmästä ohjauksesta, Octavian ohjaus on jotenkin raskaan oloinen puhumattakaan sport-asetuksesta mistä en tykkää ollenkaan.

Lopputulemana tuli pantua nimi papereihin ja toivottavasti jo tässä kuussa on alla 1.5 dsg style.
Scala 1.5 Style DSG
Fabia 1.0 TSI 2017

Poissa ukormi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 475
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #8 : 15.06.20 - klo:09:22 »
Onko kukaan Scalan uusi onnellinen omistaja huomannut tuulilasissa mitään kummallista? Mulla on nyt Scalan mittarissa 12450km ja tuulilasi on vaihtokunnossa. Talvella piti raapia jäätä tuulilasista ja se jätti paljon jälkiä. Lisäksi tuulilasinpyyhkimiin kertyy lepoasennossaan hiekkaa ja etenkin keväällä ja näin kesällä lehtiä yms. ( Joka kerta saa putsata sulat kun laisa pesee muuten jää raitoja kun on moskaa sulkien välissä. Kun pyyhkimet lähtevät välillä itsekseen pyyhkimään kuivaa lasia, sekin on saanut aikaan naarmuja lasiin. Ihmeekseni myös niitä hyvin pieniä pisteitä jotka vissiin tulevat hiekkapölystä tai vastaavasta on niin paljon ettei tahdo nähdä lasista läpi vasta-auringossa. Olen moiseen lasiin yleensä törmännyt yli 100tkm ajetuissa autoissa. Edellisissä Octavioissa ei vastaavaa ollut havaittavissa 3 vuoden ja 70tkm aikana vaikka niissäkin lasia pitä talvisin raapia jäästä vapaaksi. Lasia tutkailivat multimedialaitteistohuollossa mutta ei kuulemma ole lasissa mitään varsinaista vikaa. Lasiin tullut naarmuja jäänpoistossa. Juupa juu.
Skoda Scala 1.0 TSI Style 2019
Audi A3 Sportback (8PA)  1.4 TFSI 2007
Smart Roadster 2003

Poissa KopiK

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #9 : 15.07.20 - klo:22:29 »
Ei ole tuulilasiongelmia, mutta ei ole kilometrejäkään kuin vasta 4500.
Mutta tihku on typerä, ei vaihda jatkuvalle edes kaatosateessa. Octaviassa pelasi ok.

Kuskin penkin runko meni vaihtoon, uudesta asti ei pysynyt selkänoja säädössään, piti 2-3
päivän valein nytkäyttää vähän ylöspäin. "Ei ikinä ole ollut tämmöistä", oli huollon vastaus,
mutta vaihtoivat penkin rungon takuuseen, muita varaosia penkkiin ei saanut.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

Poissa Kzfin

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #10 : 31.07.20 - klo:11:00 »
Ei ole tuulilasiongelmia, mutta ei ole kilometrejäkään kuin vasta 4500.
Mutta tihku on typerä, ei vaihda jatkuvalle edes kaatosateessa. Octaviassa pelasi ok.

Kuskin penkin runko meni vaihtoon, uudesta asti ei pysynyt selkänoja säädössään, piti 2-3
päivän valein nytkäyttää vähän ylöspäin. "Ei ikinä ole ollut tämmöistä", oli huollon vastaus,
mutta vaihtoivat penkin rungon takuuseen, muita varaosia penkkiin ei saanut.

Moro, täällä Sacalassa samainen penkin "valumis" ongelma. Korjaantuiko uudella rungolla ?

Poissa KopiK

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #11 : 02.08.20 - klo:21:33 »
Moro, täällä Sacalassa samainen penkin "valumis" ongelma. Korjaantuiko uudella rungolla ?
Kyllä korjaantui.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

Poissa tommyt

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 340
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #12 : 09.09.20 - klo:07:53 »
1.5TSI DSG ja pari kertaa käynnistyksen jälkeen on tullut "Start/stop vika" ilmoitus ja EPC valo on jäänyt palamaan. Virrat pois ja uudelleen käyntiin niin vika poistui. Kävin kuitenkin luetuttamassa vikakoodit ja nokka-akselin asentotunnistin oli viallinen.
Scala 1.5 Style DSG
Fabia 1.0 TSI 2017

Poissa jurriaivo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Kokemuksia
« Vastaus #13 : 06.05.21 - klo:10:53 »
Takana on nyt n. 5 tkm 1,0 TSI Style manuaali Scalalla. Auto on 12/2019 rekisteröity.

Olen kyllä todella tyytyväinen. Tilat ovat neljälle riittävät, menee vähällä bensalla ja varusteetkin ovat suht ok. Ainoa mikä harmittaa tulevia kesälomareissuja varten on, että muksuille ei tässä Ruotsista tuodussa ole takapenkillä usb-portteja niin kuin ainakin nykyisin Suomessa myytävissä Styleissä. Jotain muitakin varuste-eroavaisuuksia autossa on, esim. peruutuskamera puuttuu.

Amundsen on ihan ok, Carplay pelaa langattomasti, helppo ajaa. Penkit eivät ole ihan yhtä hyvät tällaiselle ylipainoiselle kuin 2010 ex-Octaviassa mutta ihan kohtuulliset kuitenkin. Selvästi hiljaisempi myös entiseen verrattuna. Täysledit hieman hirvittävät jos/kun niihin joskus tulee vikaa, saattaa tulla kalliiksi.
Scala 1.0 TSI Style -19

Poissa Veijo75

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Skoda Scala kokemuksia
« Vastaus #14 : 13.05.21 - klo:16:30 »
Mitä olette mieltä Scalan ajovalojen tehosta? Onko riittävät syksyn ja talven keleillä? Scalaa ostamassa.

Poissa ukormi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 475
    • Profiili
Vs: Skoda Scala kokemuksia
« Vastaus #15 : 14.05.21 - klo:08:32 »
Mitä olette mieltä Scalan ajovalojen tehosta? Onko riittävät syksyn ja talven keleillä? Scalaa ostamassa.

Kyllä ainakin nuo Scalan ledit on olleet meille ihan riittävät, paremmat kuin entisen RS Ocun Xenonit.
Mutta tuokin on vähän se että mikä kenellekin riittää. Onhan noita näkynyt lisävalopaneleja ledivalojenkin kaverina. Eihän se lisävalo huono juttu ole jos ajaa pitkää matkaa pimeällä.
Skoda Scala 1.0 TSI Style 2019
Audi A3 Sportback (8PA)  1.4 TFSI 2007
Smart Roadster 2003

Poissa hannuhanhi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Skoda Scala kokemuksia
« Vastaus #16 : 27.07.21 - klo:10:26 »
Täriseekö teillä  auto tyhjä käynnillä?Ostin  viikko sitten 10000km ajetun 1.0  95 hv 2020vm  ja se tärisee on kuulemma ominaisuus kun kysyin huollosta.Epäilen.Auto myös "klonksahtaa" kun vaihtaa vaihteita ylöspäin.Se tutkitaan huollossa 3 viikon päästä.Skeida scala.

Poissa AapeliK

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Skoda Scala kokemuksia
« Vastaus #17 : 27.07.21 - klo:10:33 »
Litraiset TSI-koneet tykkäävät rytistä hämmentävän paljon paikoillaan ja tyhjäkäynnin <1000 rpm-nopeuksilla. Kolmen sylinterin huonoja puolia…

Poissa nalle80

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Skoda Scala kokemuksia
« Vastaus #18 : 27.07.21 - klo:10:58 »
Lainaus
Litraiset TSI-koneet tykkäävät rytistä hämmentävän paljon paikoillaan ja tyhjäkäynnin <1000 rpm-nopeuksilla. Kolmen sylinterin huonoja puolia…
Liekkö sitten Golfissa paremmat tukikumit tms moottorissa, koska itselläni ei kyllä ole minkäänlaista tärinää. Ainoa tilanne jossa huomaa yhden sylinterin puuttuvan on kun start stop käynnistää auton, silloin tuntuu sellainen nytkähdys. Muuten tosiaan on hiljaisempi kuin edelliset 4 sylinterit TSI koneet joita ollut ajossa muutama.
Golf Variant VII Highline Limited 1.0 tsi dsg 2019

Poissa ukormi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 475
    • Profiili
Vs: Skoda Scala kokemuksia
« Vastaus #19 : 28.07.21 - klo:16:31 »
Pitää kyllä tuosta meidän Scalan litraisesta koneesta sanoa ettei kyllä täristele. Ei meinaa huomata onko käynnissä tyhjäkäynnillä. Onneksi mitaristo kertoo jos kone on käynnissä kun oven avaa, lisänä vielä huomiota herättävän kova pimputtelu. Ja tosiaan käynnistyksessä huomaa että on kolmepyttyinen. Päästää ominaisen karahduksen kun käynnistyy. Samaa olen huomannut Ocun 1.0 TSI koneessakin.
Skoda Scala 1.0 TSI Style 2019
Audi A3 Sportback (8PA)  1.4 TFSI 2007
Smart Roadster 2003

Poissa tommyt

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 340
    • Profiili
Vs: Skoda Scala kokemuksia
« Vastaus #20 : 28.07.21 - klo:16:44 »
Sama 1.0 TSI moottori emännän Fabiassa eikä mielestäni täristä yhtään. Moottori on aika hiljainen tasaisessa ajossa ja aika usein taajamassa tulee vahingossa ajettua kakkosvaihteella 40 km/h alueella.
Scala 1.5 Style DSG
Fabia 1.0 TSI 2017

Poissa hannuhanhi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Skoda Scala kokemuksia
« Vastaus #21 : 17.08.21 - klo:14:54 »
Täriseekö teillä  auto tyhjä käynnillä?Ostin  viikko sitten 10000km ajetun 1.0  95 hv 2020vm  ja se tärisee on kuulemma ominaisuus kun kysyin huollosta.Epäilen.Auto myös "klonksahtaa" kun vaihtaa vaihteita ylöspäin.Se tutkitaan huollossa 3 viikon päästä.Skeida scala.
Auto oli huollossa ja ei mitään vikaa . Auto klonksahtaa vaihteita  vaihtaessa ja tärisee tyhjäkäynnillä se on normaalia.Kävin  samanlaisen koe ajamassa  ja oli kyllä  tärinät ja klonksahtulelut poissa toimi niin kuin pitääkin.yritin  perua kaupan mutta ei onnistu kun  autossa ei ole vikaa . Että semmosta.

Poissa ukormi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 475
    • Profiili
Vs: Skoda Scala kokemuksia
« Vastaus #22 : 18.08.21 - klo:09:29 »
Auto oli huollossa ja ei mitään vikaa . Auto klonksahtaa vaihteita  vaihtaessa ja tärisee tyhjäkäynnillä se on normaalia.Kävin  samanlaisen koe ajamassa  ja oli kyllä  tärinät ja klonksahtulelut poissa toimi niin kuin pitääkin.yritin  perua kaupan mutta ei onnistu kun  autossa ei ole vikaa . Että semmosta.

Tytölle tuli uusi 95 kaakkinen 1.0TSI eikä siinäkään kyllä tärinää ole havaittavissa eikä vaihteet klonksu. Montaa vikaa olen käynyt valittamassa mutta paras selitys oli ykkösvaihteen kovaan vinkumiseen, se kuuluu huollon mukaan tämän segmentin autoihin. No tyttären Scalassa ykkönen ei kyllä vingu.
Vinkuminen on pahentunut kilometrien myötä. Ihan sama. Käyttöetuauto ja jos vaihteisto posahtaa, jatketaan matkaa toisella autolla jonka toimittavat paikalle.

Jotenkin tuntuu että huollot on aika ylimalkaisia näitä vikoja etsiessään. Helposti tulkitsevat vain asiakkaan yliherkkyydeksi.
Olisiko autossasi joku tukikumi löysällä, rikki sellainen tuskin vielä on. Vaan mistäpä noita tietää.
Skoda Scala 1.0 TSI Style 2019
Audi A3 Sportback (8PA)  1.4 TFSI 2007
Smart Roadster 2003

Poissa hannuhanhi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Skoda Scala kokemuksia
« Vastaus #23 : 01.09.21 - klo:07:43 »
Tytölle tuli uusi 95 kaakkinen 1.0TSI eikä siinäkään kyllä tärinää ole havaittavissa eikä vaihteet klonksu. Montaa vikaa olen käynyt valittamassa mutta paras selitys oli ykkösvaihteen kovaan vinkumiseen, se kuuluu huollon mukaan tämän segmentin autoihin. No tyttären Scalassa ykkönen ei kyllä vingu.
Vinkuminen on pahentunut kilometrien myötä. Ihan sama. Käyttöetuauto ja jos vaihteisto posahtaa, jatketaan matkaa toisella autolla jonka toimittavat paikalle.

Jotenkin tuntuu että huollot on aika ylimalkaisia näitä vikoja etsiessään. Helposti tulkitsevat vain asiakkaan yliherkkyydeksi.
Olisiko autossasi joku tukikumi löysällä, rikki sellainen tuskin vielä on. Vaan mistäpä noita tietää.
Auto kävi oikein maahantuojan erikoiskorjaamolla.(onkohan se tavallisen korjaamon ylä vai ala puolella vai kenties vasemmalla puolella) ;)
Olivat verranneet fabiaan  ja samanlainen  klonksuja  +tutisija on.Eli kaikki scalat ja fabiat  95hv 5v man ovat sellaisia.Ovatkohan nuo yksilöt jotka eivät klonksu ja tutise sitten viallisia?
Kaikkensa kyllä tekevät ettei tarvitse korjata.Lähetin tehtaalle kyselyn, että onko todella näin että fabiat+scalat ovat näin huono laatuisia.Maahantuojan Helkama auton mukaan ovat.

Poissa ukormi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 475
    • Profiili
Vs: Skoda Scala kokemuksia
« Vastaus #24 : 15.09.21 - klo:07:41 »
Lähetin tehtaalle kyselyn, että onko todella näin että fabiat+scalat ovat näin huono laatuisia.Maahantuojan Helkama auton mukaan ovat.

 :o

Tuo kyllä tuntuu muuten ihan hyvältä peliltä mutta nuo ärsyttävät viat harmittavat. Taas kun takapenkillä oli matkustaja, alkoi herjata toisen takarenkaan rengaspaineista. Ja ilmastointi naksutelee äänekkäästi kun auton laittaa käyntiin. Aiemmin ei sitä tehnyt. Huoltoneuvoja kävi kuuntelemassa ja yllättäen totesi ettei kuulosta normaalilta. Mittariston kehys aloitti kolinan ja narinan joka loppuu kun kädellä painaa kehystä. Katsokoot sen, ilmastoinnin ja rengaspainevaroittimen samalla kun vaihtavat tuon infotainmentin keskusyksikön. Voi vaan olla ettei niitä infotainment osia saada tämän vuoden puolella tuollaiseen jo vanhaan autoon kun ei niitä taida olla uusiinkaan.
Skoda Scala 1.0 TSI Style 2019
Audi A3 Sportback (8PA)  1.4 TFSI 2007
Smart Roadster 2003

Poissa hannuhanhi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Skoda Scala kokemuksia
« Vastaus #25 : 28.09.21 - klo:10:55 »
Tehdas kyseli kiinnostuneena   ostopaikan vian jne ja loppu päätös oli, että lähettivät sitten  maahantuojalle  viestit . Maahantuojahan oli  jo kieltäytynyt korjaamasta autoa eli yhtä tyhjän kanssa.Nyt on sitten uuden karhea skeida käsissä joka  kuulostaa  yli 300000km ajetulta. klonks klonks. tyhjäkäynnillä kun  pitää perä luukkua auki niin  hyvin sheikkaa.Tutinat ovat ihan normaaleja! Saan varmaankin loistavan hyvityksen kun käyn tarjoamassa vaihdossa. >:( Tuskin huolivat.
Skeidoissa ei  vastata takuista eikä tuotevastuista.
Skoda takuu ehdot kohta 2. 2. Virheen määritelmä Auton käyttökelpoisuuden ja laadun tulee säilyä normaalina takuuajan. Ellei näin ole, autossa on takuun tarkoittama virhe.
« Viimeksi muokattu: 28.09.21 - klo:11:02 kirjoittanut hannuhanhi »

 




www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla