Passat B7 ja DSG vai Volvo XC70

Aloittaja harrastaja7238, 22.10.19 - klo:10:05

« edellinen - seuraava »

harrastaja7238

Kokemuksia, kummasta tulee vähemmän harmaita hiuksia ja kuluttaa vähemmän rahapussia korjausten suhteen ?

Passat 2.0 TDI, DSG, 2013 - 2014, / samoilla spekseillä oleva 4 wd malli,

Ajettu 210000 km. Merkkihuollettu koko historian. Luonnollisesti tietämättönä tuo DSG ja 200000 km huolettaa. Lienee 7 lovinen laatikko ?

Vaihtoehtona

Volvo XC70 , D5, AWD, automaatti 2012,Ajettu 220000, Merkkihuolettu koko historian
POLONEN, 1.6 / 55 kw / 1998

TTO


harrastaja7238

Lainaus käyttäjältä: TTO - 22.10.19 - klo:11:00
^2.0 TDI:n jatkeena on DSG6.

Ok. Spekuloidaan.. DSG6 on kirjoitusten perusteella " parempi " ja jopa halvempi korjata jos niin ikävästi sattuu..
POLONEN, 1.6 / 55 kw / 1998

Killer

Tuollaisella B7 tdi 4motion dsg:llä nyt 77tkm ajaneena 100-135 ja 149-186tkm väleillä ajaneena sekä B6 tdi dsg 189-355tkm ajettuna ei ole koskaan tarvinnut tehdä laatikolle mitään, kuin öljyt+suodatin 60tkm välein.
Tuosta B6 kilometreistä ajettiin softattuna 285-355tkm.

Tuohon 100-135tkm ajettuun vaihdettiin kaksoismassa vauhtipyörä äänen takia, mutta liikkeessä sanoivat sen olleen turha kun massapyörä oli kuin uusi pois otettaessa. Ã,,äni kyllä hävisi eikä omaa lompakkoa tarvinnut raottaa kun meni liikkeen ostotakuuseen.

Volvosta ei ole kokemusta.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

vwmies

Kestääkö Volvon kulmavaihde ? IMO näitä on kai vaihdettukin.  :(
Yritetään pärjätä.

firstvw

Volvon tekniikka on hyvää, alusta kestää ilman suurempia vielä pitkästi, mutta d5 ja 6-lovinen loota ei ole mikään pihi yhdistelmä. Laatikossa _voi_ olla painevuotoa, mikä ilmenee kovina vaihtoina R-N-D. Siihen on korjaus olemassa ja kai niissä Volvokin on vastaan tullut, mutta ikä/km määristä en osaa sanoa. Minusta DSG6 on sivistyneempi kokonaisuutena, jopa verrattuna volvon uudempaan 8-vaihteiseen. Mun kokemukset on 3C passatista ja V70. Jos nyt olisi valinnan paikka, niin ehkä passat, kun rahat ei riitä 6-sylinterisellä moottorilla varustettuun saksalaiseen nelivetoon..   

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy