Polttomoottori käynnistyy helpommin kaasua painettaessa s-moodilla. Auto päättää itse miten pitkään pakottaa moottorin käymään, ja kun on lämmin niin menee sähköllä kevyellä kuormalla ajotilasta riippumatta.
Taitaa olla niin, että jos on akussa virtaa niin s-moodi pois otettaessa palautuu sähköajolle. Ainakin Seatilla ja Volkkarilla.
S-moodissa pitää myös akun varauksen korkeammalla ja tietysti samalla kuluttaa enemmän.
Hybridi- ja sähkötilassa ajettaessa akku kyllä kuluu ns loppuun ilman manuaaliasetuksiakin. Akku ei mene täysin tyhjiin koskaan, vaan siellä on muutaman kilowatin puskuri joka ei ole käytettävissä ajoon. Eli aina latailee bensallakin jos menee tarpeeksi tyhjäksi. Ajoakku täysin kuivana auto ei edes käynnisty.