Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Kyjaakko

SOS- järjesteläm vaihdettiin. Sen jälkeen ei ole suostunut lataamaan käyttjäprofiilia. Aloittaa nirmisti mutta ai a vastauksena "Käyttäjäprofiilia ei voitu ladata" onko kokemusta, vinkkejä?

Kyjaakko

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 03.10.22 - klo:15:02
Sattuisiko kenelläkään olla Skodan lisävarusteluetteloa vuodelta 2020? Valitin huollolle että etulasin-lämmitin ei mene päälle äpistä niin huolto sanoo että koko autossa ei ole etulasin-lämmitintä. Varustetaso L&K.
Ikinä en ole varmaan reagoinut onko sitä vaiko eikö kun Connect ei tyyliin ikinä ole toiminut. Ja sitten en ole miettinyt sulattiko ikkunan tuuletin vai etulasinlämmitin.


Löytyy. Tänne ei pysty laittamaan litteitä. L&K vakiona muissa lisävaruste. Jos jaksaa etsiä niin Wayback machinella voiai löytyä https://web.archive.org/

dunlop

Onko muilla tullut tämmöistä ongelmaa vastaan että sovellus näyttää auton olevan lukitsematta vaikka se on todellisuudessa lukossa. Se on pitänyt tähän mennessä aina paikkansa, mutta joskus lähiaikoina tämä on muuttunut ja sama vika on ollut nyt useampana päivänä kun olen siihen osannut kiinnittää huomiota.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 14.12.22 - klo:12:39
Onko muilla tullut tämmöistä ongelmaa vastaan että sovellus näyttää auton olevan lukitsematta vaikka se on todellisuudessa lukossa. Se on pitänyt tähän mennessä aina paikkansa, mutta joskus lähiaikoina tämä on muuttunut ja sama vika on ollut nyt useampana päivänä kun olen siihen osannut kiinnittää huomiota.
Tämä on ollut  tuttu juttu jo pidemmän aikaa. Aina välillä tuo lukituksen tila ei päivity joko tietokantaan palvelimelle tai sovellukseen. Uusi tilan pyyntö saattaa päivittää sen. Lukituksen lähetys ainakin varmasti.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Masku

Vinkkejä? Yrittänyt useamman kerran aktivoida skoda connectia toimimaan. Autossa tunnistaa avaimet, tämän jälkeen alkaa lataamaan ja sitten tulee ilmoitus "Aktivointia ei voitu suorittaa, ota yhteys asiakaspalveluun" Soitin ja ei osannut sanoa tai tehdä mitään, jätti maahantuojalle yhteydenottopyynnön mutta vastausaika 1-3kuukautta  ;D

wsaarja

Tietäisikö kukaan toimiiko SuperB:n alle 8x18 ET45 vanteet 235/45 renkailla?

tommiristo

Potilas -20 L&K varustelulla.
Ongelma on kylmällä säällä ja noin vartin ajon jälkeen esiin tuleva erittäin voimakas ”narahtava” ääni oikea etukulmasta. ,,änen luulisi liittyvän lämpötiöaeroihin, sillä juuri ajoon lähdetyllä kylmällä autolla ääntä ei ilmene.

,,äni ei tule ajettaessa esim kuoppaan, mutta erittäin voimakkaasti ajettaessa esim suojatiekorokkeen yli ja siinä vaiheessa kun etupää menee korokkeelta alas. Autossa säädettävä alusta. . Kellään tullut vastaavaa ilmiöt vastaan?

Korjaamolla äänen lähdettä etsitty muutamaan kertaan mm iskarin yläpään puslat rasvattu (Skodan tiedote), mutta vika senkun jatkuu. Autossa huolenpitosoppari menossa muutaman kk päästä umpeen.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: tommiristo - 24.12.22 - klo:09:42
Potilas -20 L&K varustelulla.
Ongelma on kylmällä säällä ja noin vartin ajon jälkeen esiin tuleva erittäin voimakas ”narahtava” ääni oikea etukulmasta. ,,änen luulisi liittyvän lämpötiöaeroihin, sillä juuri ajoon lähdetyllä kylmällä autolla ääntä ei ilmene.

,,äni ei tule ajettaessa esim kuoppaan, mutta erittäin voimakkaasti ajettaessa esim suojatiekorokkeen yli ja siinä vaiheessa kun etupää menee korokkeelta alas. Autossa säädettävä alusta. . Kellään tullut vastaavaa ilmiöt vastaan?

Korjaamolla äänen lähdettä etsitty muutamaan kertaan mm iskarin yläpään puslat rasvattu (Skodan tiedote), mutta vika senkun jatkuu. Autossa huolenpitosoppari menossa muutaman kk päästä umpeen.

Ilmiö ei ole tuttu, mutta huolenpitosopimusta pitäisi kyllä voida jatkaa aina 6v / 200tkm asti?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

wsaarja

Pystyykö auton tai APP:n kautta määrittämään, että riippumatta milloin auto laitetaan lataukseen, se käyttäisi pelkästään yösähköä lataukseen? (22-07)

APP:n kautta tuon ajastuksen pystyy määrittämään "halvalle sähkölle" mutta siinä pitää aina määrittää suunnitelmalle lähtöaika. Onko tuo ainoa tapa vain laittaa jatkuva ajastus tuolle lataukselle ja määrittää että lähden klo 7 vaikken lähtisikään minnekään?

En keksi miten saisin tuota muuten määritettyä käyttämään pelkkää yösähköä...


wsaarja

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 05.01.23 - klo:11:19
Toimisko gridio? https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.gridio.io/&ved=2ahUKEwjHqr6vjLD8AhXq-SoKHZbSB5MQFnoECAsQAQ&usg=AOvVaw0xmcSyg69C0whwC8EWZRA4

Eipä ole tuettua...


We currently only support smart charging for Škoda Enyaq. Unfortunately Škoda's other EV and PHEV models do not (yet) provide necessary data for smart charging.

https://www.gridio.io/faq#faq-row-5

Wiiseli

Okei en ole kokeillut mut auton kyllä saa liitettyä gridioon!
PASSAT GTE VM. 2020

tommiristo

Lainaus käyttäjältä: tommiristo - 24.12.22 - klo:09:42
Potilas -20 L&K varustelulla.
Ongelma on kylmällä säällä ja noin vartin ajon jälkeen esiin tuleva erittäin voimakas ”narahtava” ääni oikea etukulmasta. ,,änen luulisi liittyvän lämpötiöaeroihin, sillä juuri ajoon lähdetyllä kylmällä autolla ääntä ei ilmene.

,,äni ei tule ajettaessa esim kuoppaan, mutta erittäin voimakkaasti ajettaessa esim suojatiekorokkeen yli ja siinä vaiheessa kun etupää menee korokkeelta alas. Autossa säädettävä alusta. . Kellään tullut vastaavaa ilmiöt vastaan?

Korjaamolla äänen lähdettä etsitty muutamaan kertaan mm iskarin yläpään puslat rasvattu (Skodan tiedote), mutta vika senkun jatkuu. Autossa huolenpitosoppari menossa muutaman kk päästä umpeen.

Syy ääneen löytyi iskarin yläpään suojakumi/pusla/vast. Aiheesta on Skodalla oma korjausohje. Salon R-Jouppi sai äänen katoamaan kun He käyttivät juuri jotain valmistajan ohjeistamaa rasvaa. Ehkä toisen paikkakunnan R-Jouppi ei ollut aiemmassa korjausyrityksessään käyttänyt juuri sitä tiettyä rasvaa/vaseliinia.

Huolenpitosopparia saa kyllä jatkettua pari vuotta, mutta mun 35 tkm/vuosi jatkosoppari olis maksanut suolaiset 157,/kk.

tommiristo

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 05.01.23 - klo:10:22
Pystyykö auton tai APP:n kautta määrittämään, että riippumatta milloin auto laitetaan lataukseen, se käyttäisi pelkästään yösähköä lataukseen? (22-07)

APP:n kautta tuon ajastuksen pystyy määrittämään "halvalle sähkölle" mutta siinä pitää aina määrittää suunnitelmalle lähtöaika. Onko tuo ainoa tapa vain laittaa jatkuva ajastus tuolle lataukselle ja määrittää että lähden klo 7 vaikken lähtisikään minnekään?

En keksi miten saisin tuota muuten määritettyä käyttämään pelkkää yösähköä...

Itse käytän tuota aamulähdön taktiikkaa, vaikka ei autolla tulisikaan lähdettyä.

Taikatossut

Onkohan kellään tällaista telewellin laturia http://bitly.ws/zdjy

Auton akun tullessa täyteen ilmestyy laturiin fault vikavalo. Laturin ohjekirjan mukaan "rele ei tunnista auton tilaa"

Onko sattumoisin kellään samoja kokemuksia tai muuten jotain ideaa? Autona Superb IV.

wsaarja

Viikolla muutaman kerran herjasi että tarkista latausluukku vaikka oli kyllä kunnolla kiinni. Nyt sitten kun avasin luukun se tappi jäi kokonaan ulos eikä mene enää sisään. Luukku auki ajeltava sitten... ei liene kovin hyvä tuo lukitus..

TLA8

#2686
Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 22.01.23 - klo:09:10
Viikolla muutaman kerran herjasi että tarkista latausluukku vaikka oli kyllä kunnolla kiinni. Nyt sitten kun avasin luukun se tappi jäi kokonaan ulos eikä mene enää sisään. Luukku auki ajeltava sitten... ei liene kovin hyvä tuo lukitus..
Tuo latausluukun säätöelementti (5GE810773B) tuntuu olevan melkoisen heikosti kosteutta/käyttöä kestävä ja kestänee aktiivikäytössä parisen vuotta kerrallaan. Vaihto merkkiliikkeessä maksoi itselläni jotain ~300e paikkeilla, tuohon kun ei ole ihan helppo päästä käsiksi.

Ongelmana siis, että ko elementti ruostuu jumiin tähän tyyliin https://www.stuartdalby.co.uk/vw_gte/charge_port_door_lock/. Skodassa vaikeampi vaihtaa kuin tuossa linkin volkkarissa (vinkatkaa jos olette löytäneet helpon tavan vaihtaa).

Onneksi tuolla lukituksella ei ole kovinkaan paljoa muuta merkitystä, mutta pesukatua varten piti kiinnittää luukku nippusiteellä varmuuden vuoksi.

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: TLA8 - 23.01.23 - klo:13:34
Tuo latausluukun säätöelementti (5GE810773B) tuntuu olevan melkoisen heikosti kosteutta/käyttöä kestävä ja kestänee aktiivikäytössä parisen vuotta kerrallaan. Vaihto merkkiliikkeessä maksoi itselläni jotain ~300e paikkeilla, tuohon kun ei ole ihan helppo päästä käsiksi.

Ongelmana siis, että ko elementti ruostuu jumiin tähän tyyliin https://www.stuartdalby.co.uk/vw_gte/charge_port_door_lock/. Skodassa vaikeampi vaihtaa kuin tuossa linkin volkkarissa (vinkatkaa jos olette löytäneet helpon tavan vaihtaa).

Onneksi tuolla lukituksella ei ole kovinkaan paljoa muuta merkitystä, mutta pesukatua varten piti kiinnittää luukku nippusiteellä varmuuden vuoksi.


Vaihtoon menee tuo osa. Skodalla mekaanikko katsoi ja sanoi, että työhje on irroittaa puskuri mutta nopeampi on tehdä jotenkin  yläkautta, en tiedä tarkemmin

Taikatossut

Pitäisikö takaluukku saada kiinni jostain muualta kuin sieltä takaluukun napista? En saa kiinni auton sisällä olevasta nappulasta enkä kaukosäätimestä.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Taikatossut - 31.01.23 - klo:09:41
Pitäisikö takaluukku saada kiinni jostain muualta kuin sieltä takaluukun napista? En saa kiinni auton sisällä olevasta nappulasta enkä kaukosäätimestä.
Oletko kokeillut painamalla pitkään? Ainakin sisarmerkeissä toimii siten.

dwntime

#2690
Lainaus käyttäjältä: Taikatossut - 31.01.23 - klo:09:41
Pitäisikö takaluukku saada kiinni jostain muualta kuin sieltä takaluukun napista? En saa kiinni auton sisällä olevasta nappulasta enkä kaukosäätimestä.

Superbissa ei onnistu jos uudempi ohjainlaite. Muistaakseni J loppuisesta takakontin ohjainlaitteesta alkaen tuo toiminto on poistettu ja sen saa päälle vain flashaamalla osan esim. Touranin datasetistä sinne. Se jättää valitettavasti vikakoodin väärästä parameteridatasta ohjainlaitteelle mutta sen jälkeen toimii sulku myös sisältä ja kaukosäätimestä.

Vanhemmissa ohjainlaitteissa tuon sai koodaamalla vielä muutettua.

En kyllä ymmärrä miksi Skodaa tässä sorsitaan kun esim. Volkkarissa tuo toimi ihan out-of-the-box.

Edit : Niin ja vaikka kyse iV mallista (tuo ohjeistus on mk3 ja eteenpäin) niin olettaisin että sama rajoite on päällä.

Aba

Lainaus käyttäjältä: Taikatossut - 31.01.23 - klo:09:41
Pitäisikö takaluukku saada kiinni jostain muualta kuin sieltä takaluukun napista? En saa kiinni auton sisällä olevasta nappulasta enkä kaukosäätimestä.

Sisänapista juu ei mene sulki. Kaukosäätimestä menee kiinni, mutta pitää seistä siinä luukun luona. Mulla vielä menee kondenssivettä takalaisista luukun paneelin sisään ja se nappi jäätyy. Onneksi virtuaalipolkimella menee kiinni.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

wsaarja

Onkos tässä superB:ssä jokin sulake/tyhjä paikka sulakerasiassa, missä olisi katkeava virta, mistä voisi kojelautakameralle ottaa syötön?

Taikatossut

Ilmaantui tänään motarilla ajaessa vikavalo "vähennä öljyä" onko kokemuksia? Joku sensori vaan kenkkuilee? Öljyt vaihdettu kesällä.

heller

Lainaus käyttäjältä: Aba - 31.01.23 - klo:13:21
Sisänapista juu ei mene sulki. Kaukosäätimestä menee kiinni, mutta pitää seistä siinä luukun luona. Mulla vielä menee kondenssivettä takalaisista luukun paneelin sisään ja se nappi jäätyy. Onneksi virtuaalipolkimella menee kiinni.
Eikö mene sisänapista jos pitää nappia pohjassa? Kuten Octaviassa?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

jöö

Onko tähän latausluukkuun tullut mitään päivityksiä? Onko 2022/2023 toimitetuissa edelleen samat ongelmat?

https://www.is.fi/autot/art-2000009426730.html

Aba

Lainaus käyttäjältä: heller - 03.03.23 - klo:23:41
Eikö mene sisänapista jos pitää nappia pohjassa? Kuten Octaviassa?

Ei mene. Eikä kuulemma saa mitenkään ohjelmallisesti. Puuttuu raudasta. Mulla oli facelift Passat GTE kuukauden päivät, kun tämä oli pajalla ja siinä menee sisänapista kumpaankin suuntaa. Nyt on nappi vaihdettu. On kuulemma useampia vaihdettu tuon kondenssiongelman takia. Mitään suojausta ei kuulemma ole kehitelty, jotain rasvaa olivat sinne laittaneet, että ei menisi niin pahasti jäähän. Nähtäväksi jää miten toimii.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

wsaarja

Mitä toimenpiteitä tapahtuu tarkastushuollossa ja laajassa tarkastushuollossa?

Sokotti

2020 superb phev etupuskurissa on reiät leveämmistä Ruotsin kilvistä muistona.  Ideoita miten peittää siististi.  Onko joku laittanut vw:ssä käytettävän mustan aluslevyn (passat 2020 ainakin sellainen paikallaan)

Entä latausasema kotiin, onko turha vai saako jonkin järkevällä hinnalla?

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: Sokotti - 13.03.23 - klo:16:22
2020 superb phev etupuskurissa on reiät leveämmistä Ruotsin kilvistä muistona.  Ideoita miten peittää siististi.  Onko joku laittanut vw:ssä käytettävän mustan aluslevyn (passat 2020 ainakin sellainen paikallaan)



Mattoveitsen kärjellä purskeet pois, teippi reikien ympärille ja kitillä kolo umpeen ja korjauskynällä maalia päälle niin tulee hyvin huomaamaton.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy